pakotomasz Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Dzięki za info. Zamówiłem na wszelki wypadek 2szt tej uszczelki 038 131 547A, najwyżej jedna będzie na następne czyszczenie;)
Biszczan Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Potrzebujesz dwie uszczelki rurki łączącej: Jedna uszczelka jest do EGR, a druga do kolektora wydechowego. Pozdro Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
pakotomasz Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Tak, wiem;) Jedna 22mm i druga 32mm. Zastanawiałem się tylko czy te przy kolektorze maja być 2szt czy 1szt, bo gdzieś tak wyczytałem w necie i sam nie wiedziałem jak to w końcu jest. Jak dla mnie, na chłopski rozum powinna być jedna, ale wolałem się upewnić
Biszczan Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Tak wyglądał mój EGR po jakichś 25 tyś. km od ostatniego czyszczenia: Tak po czyszczeniu: Do czyszczenia użyłem PLAK do czyszczenia silnika (żółty płyn) . W realu za jakieś 25zł może 20. Bardzo dobrze sobie radzi ze wszelkiego rodzaju zabrudzeniami - czyściłem nim też kolektor ssący i wydechowy także polecam
pakotomasz Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Ja się aż boje jak mój będzie wyglądał. Mam nim nalatane prawie 276tys km (z czego ja zrobiłem prawie 80tys), a wątpie czy poprzedni własciciel to w ogóle czyścił
Amano Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Witam, Panowie czy do czyszczenia EGR i całego układu konieczna jest wymiana wspominanych przez Was oringów, uszczelek ? Czy ktoś wie jak ta procedura / uszczelki wyglądają w silniku BPP ? Czy problem ten dotyczy tylko tego konkretnego modelu silnika ?
Biszczan Opublikowano 4 Lutego 2014 Opublikowano 4 Lutego 2014 Nie jest konieczna, ale sprawdź w jakim stanie są uszczelki. Koszt zakupu nie jest generalnie wysoki. Jeśli teraz wymienisz to będziesz mieć spokój na wiele lat Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
C4NC3R Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Panowie mam taki problem z egr( oczywiście się poci l) ale dziwnie dzwoni(coś brzeczy jakby było luźne) podczas nacisniecia pedału przyspieszenia(w trakcie jazdy podczas przyspieszania również, ale jak jadę równo to absolutna cisza). Odpiecie wezyka nic nie daje, błędów nie wywala a auto trochę zamulone.
elmer80 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Panowie mam taki problem z egr( oczywiście się poci l) ale dziwnie dzwoni(coś brzeczy jakby było luźne) podczas nacisniecia pedału przyspieszenia(w trakcie jazdy podczas przyspieszania również, ale jak jadę równo to absolutna cisza). Odpiecie wezyka nic nie daje, błędów nie wywala a auto trochę zamulone. Ściągnij rurę od strony grodzi i zobacz czy klapa gaszaca nie lata
C4NC3R Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Ale to by latała cały czas czy tylko w chwili zamknięcia zaworu tak jak to ma miejsce nawet przy basic settings i przyspieszeniu?? EDIT. To jednak nie EGR tak brzęczy...
pakotomasz Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Dziś w końcu wyczyściłem EGR, kolektor dolotowy i wymieniłem wszystkie wspomniane uszczelki/oringi. Było co robić, ale mam nadzieje, że na jakiś czas będzie spokój:wink:
Biszczan Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Jak mój starszy mi czyścił egr - wytrzymał 2, 5 roku (poskładał na starych uszczelkach i nie wyczyścił go dokladnie). We wrześniu ub. Roku sam to sobie ogarnąłem i mam nadzieję, że wytrzyma dłużej Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
elmer80 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Poniżej zdjęcia separatora Lublin po 15000 km. Parę razy spuszczałem to co nagromadziło się w rurce odpływowej. Czyli czarne mazidło i woda. Masełko z samego separatora bez problemu papierem się wyciera. Uważam że nie sprawia kłopotów obsługa tego ustrojstwa jak to niektórzy marudzą... I tak ciągle dłubiemy pod maską :-) moja instalacja jest ciągle w fazie eksperymentalnej stąd te mało wysublimowane opaski :-)
21krzyzak21 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Panowie, skad wiadomo czy nalezy wymienic czy tylko wyczyscic EGR? Jakis czas temu padl mi DPF, ktory zostal usuniety jednak od tego czasu auto kopci przy ruszaniu i mam wrazenie, ze ma malo mocy. Czyszczenie pomoglo, ale tylko na kilka dni i teraz nie wiem czy EGR do wymiany czy moze artysta, ktory usuwal DPF dal ciala...
airbob Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Ja niedawno przerabiałem temat egr w 2.0 na pompowtryskach. U mnie egr się zaciął i był w pozycji otwartej i mi zakopciło dpf na amen. Elektronika nic nie pokazała na fis, że się dpf zatyka. Koniec końców auto się "udusiło" i zgasło i już nie zapaliło. Jako że stało się to na wyjeździe daleko od rodzimego miasta musiałem skorzystać z nieznanego warsztatu, aczkolwiek sobie poradzili. Wymienili egr (używka) i wyczyścili dpf. Czyszczenie samego egr w 2.0 jest dziecinnie proste, tam jest sam zawór konstrukcją przypominający zawór w głowicy. Żadnych rurek podciśnienia itp. Zawór jest sterowany silnikiem elektrycznym poprzez przekładnie, zapewne ślimakową, ciężko się nią rusza ręcznie i nie polecam się z nią zbytnio siłować. Zamyka się w miarę łatwo za to otwarcie już wymaga dużej siły. Nie wiem czy ta przekładnia jest plastikowa czy metalowa bo niestety nie da się do niej dostać, jest jeden spaw na wrzecionie który to uniemożliwia. Silnik jest na 12V, po zdjęciu plastikowej osłony z czujnikiem położenia (dwie śruby) mamy bezpośredni dostęp do przyłączy silnika i możemy sobie nim pojeździć. Pobawiłem się z moim starym egr i wygląda na sprawny, nie wiem dlaczego stanął w pozycji otwarty. Możliwe że prawdziwa przyczyna jest w połączeniach elektrycznych niż w samej mechanice egr. Czyszczenie jest proste tylko sama robota jest syfiasta. Co mnie bardzo zaskoczyło to to że najlepszym specyfikiem (z mojej kolekcji) do zmywania tego syfu okazał się płyn do mycia elektronicznych płytek drukowanych, był o wiele lepszy niż specyfik do hamulców czy WD40. Nie odparowywał tak szybko w związku z czym miał czas na rozpuszczenie tego syfu.
aleksbend Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Koledzy czy ten zestaw uszczelek potrzebnych przy wymianie/czyszceniu EGR i dolotu jest ok do AVF 2004r:3C0 145 117F Oring do dolotu (połączenia szybkozłączne) - sztuk 2 N90 927 302 Oring uszczelniający EGR 069 131 547D - dolot 038 131 547 A - dwie uszczelki łącznika EGR - kolektor spalinowy znalazłem takie nr na innym forum i dot AWX, dlatego chciałbym potwierdzić Mi dokładnie chodzi o uszczelki z rysunku oznaczone nr: 4, 8, 11 i 13 http://images31.fotosik.pl/319/a3252aedf37bbb57.png Z tego co ja wyczytałem to do AVF potrzeba: 8 - Oring uszczelniający EGR - N90 927 302 4 - uszczelka 32 mm - 069 131 547D 13 - uszczelka 22 mm - 038 131 547A 11 - uszczelka kolektora - 028 129 717D Te oringi do szybkozłączek też można wymienić jak się jeszcze nie wymieniało Wielkie dzięki:hi: Tych uszczelek 038 131 547A będą na pewno potrzebne 2szt czy tylko 1szt? ma ktoś namiar na jakiś sklep interenetowy gdzie moge to wszystko kupić w jednym sklepie ?
Christiano Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 GETem: Czci samochodowe - Volkswagen, Audi, Mercedes, Seat, Skoda, BMW, Honda, Ford, Jaguar ja kupowałem tutaj. Ceny niższe niż w ASO ale uzbrój się w cierpliwość bo moje zamówienie kompletowali 3 tyg
aleksbend Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 ok wysłałem im wiadomość e-mail, dzięki za namiary
seniu001 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Koledzy a czy b7 tak samo wszystko wyglada z czyszczeeniem...bo mam sie za to zabierac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się