Labiel Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Jakiś czas temu sprzedałem swoje Audi 80 B3 1,6 TD SB 80PS. Targany wieloma wątpliwościami co kupić jako następne auto, wybór ostatecznie padł na Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym 1,8 125PS ADR + sekwencyjna instalacja LPG zakładana przeze mnie. Auto ogólnie jest w stanie dobrym mimo lat, oczywiście do drobnych poprawek ale do wszystkiego się dojdzie. Wyposażenie dość słabe (brakło funduszy) ale zależało mi bardzo na tej jednostce napędowej. W podobnych cenach z silnikiem 1,6 mogłem wyrwać wersję prawie full ale 1,6 to zbyt słaby motor jak na tą budę. Posiadam więc: elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka, ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, dwie poduszki powietrzne, regulowana wysokość kierownicy i immobilizer. Aktualnie jestem na etapie wymian serwisowych. Niestety strasznie brakuje mi czasu więc trochę potrwa zanim wszystko wymienię. Zacząłem od wymiany gum na przegubach, w ostatnią sobotę wymieniałem czujnik ciśnienia oleju bo cieknął mi (masakra, dojście kosmos, 3 godziny zajęło mi wykręcenie tego czujnika), teraz mogę zabrać się za wymianę oleju (zastanawiam się nad Shelem, Castrolem lub Valvolinem - oczywiście półsyntetyk). W następnej kolejce są wszystkie filtry, czyszczenie dolotu łącznie z przepustnicą no i oczywiście zrobienie rozrządu. Tak więc kilka sobotnich dni w garażu jeszcze mnie czeka. Dane techniczne Rok produkcji: czerwiec 1995 Silnik: 1,8l 20v ADR 125PS 172NM Przebieg: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2007 przy przebiegu 106tyś) Wyposażenie Seryjne :arrow: Elektryczny szyberdach, przeszklony :arrow: Elektryczna regulacji lusterek :arrow: ABS :arrow: Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera :arrow: Centralny zamek :arrow: Moduł komfort :arrow: Immobilajzer :arrow: Wspomaganie kierownicy :arrow: Regulacja wysokości kierownicy :arrow: Elektryczna regulacja wysokości świateł :arrow: Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem Modyfikacje i dodatki :arrow: Sekwencyjna instalacja gazowa :arrow: Podstawek pod napoje :arrow: Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm :arrow: Amortyzatory przód/tył 1BE :arrow: Białe boczne kierunkowskazy :arrow: Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są :arrow: Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych :arrow: Dolna rozpórka :arrow: Górna rozpórka :arrow: Opróżnienie katalizatora :arrow: Metalowa osłona silnika :arrow: Podgrzewane dysze spryskiwaczy :arrow: Tylne lampy I lift :arrow: Kierownica z Audi A4 B6 :arrow: Przednie lampy zespolone II lift :arrow: Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki :arrow: Halogeny w zderzaku :arrow: Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami :arrow: Podgrzewane lusterka :arrow: Liczniki II lift full FIS :arrow: SWAP na 1,8T APU :arrow: Przedni grill poliftowy :arrow: Poliftowa półka z 3cim stopem :arrow: Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem :arrow: Elektryka przednich szyb :arrow: Moduł poliftowych czasowych wycieraczek :arrow: Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi Fotostory z moich prac 1. Czyszczenie przepustnicy - 20.06.2009 2. Wymiana przegubu - 02.09.2009 3. Demontaż kolektora ssącego - 07.06.2009 4. Konserwacja podwozia - 25.08.2009 5. Sprawdzanie nagrzewnicy - 23.11.2009 6. Prace modernizacyjne w komorze silnika - 23-25.11.2009 7. Wymiana sprężyn na -30mm WEITEC - 03.12.2009 8. Zmiana podświetlania radia - 09.12.2009 9. Naprawa zderzaka - 06.02.2010 10. Przyciemnienie tylnych lamp - 25.02.2010 Sesja 1 - 7.06.2009 Sesja 2 - 20.10.2009 Nie sugerujcie się odcieniem tapicerki – jest oczywiście czarna, tyle że przy tym oświetleniu wyszły czasem jakieś dziwne kolory. Podstawek pod napoje - 20.10.2009 Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play. Sesja 3 - 25.11.2009 Sesja 4 - 21.12.2009 Sesja 5 - 01.01.2010 Sesja 6 – 24.03.2010 Krajobraz jeszcze nie wiosenny, ale sesja jak najbardziej :-)
antonio Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 dużo można zmienić na poliftowe i będzie z zewnątrz wygląda na zadbaną szkoda tylko, że nie ma klimy powodzenia w modach
Adriano007 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 A ja mam 1.6 i nie narzekam. Jak sie rozbuja to można nim jechać. Kilka ,,dodatków" z wyposażenia ponad standard posiadam, więc one rekompensują mi brak mocy. Ale Tobie życze powodzenia w dalszych modach.
Yelo Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Zdecydowanie wolę 1.6+klima od 1.8 bez niej. Ale to już kwestia gustu
Labiel Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Klimy do tej pory w aucie nie miałem, więc nie odczuwam jej straty chodź nie ukrywam że przydałaby się. No ale klimę zawsze można łatwiej dodać niż tych brakujących kucy. [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 18:22_________________________________________________ Sesja 3 - 25.11.2009
mA4ciek Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Wolałbym dozbierać na AEB bądź AFN-a Yelo dobrze mówi - brak klimy w lecie to totalna porażka, chyba, że ktoś się pocic lubi
Labiel Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Wolałbym dozbierać na AEB bądź AFN-a Tyle że ta kosztowała mnie nie całe 10tyś. Gdybym chciał 1,8T podobnie zadbaną jak to Audi to musiałbym dozbierać jeszcze sporo więcej.
huragan Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Będziesz zadowolony, tym bardziej jak ją wymodzisz, zaczniesz od lamp przód tył i będziesz chciał w niej zamieszkać , szyberd :good:ach
mA4ciek Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 A ja wiem czy tak wiele? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10354428
MATIUS Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 dobry Adr nie jest ZŁY nie ma co się kłucić czy to będzie 1.6 czy 1.8T ważne że a4 powodzenia w modach
Labiel Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 mA4ciek, ja takich "idealnych" 1,8T to oglądałem sporo. Zazwyczaj to co było w ogłoszeniu miało się nie jak do stanu faktycznego. [br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 09:59_________________________________________________ Sesja 4 - 21.12.2009 [br]Dopisany: 21 Grudzień 2009, 13:53_________________________________________________ Sesja 6 – 24.03.2010 Krajobraz jeszcze nie wiosenny, ale sesja jak najbardziej :-)
MATIUS Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 ładne felgi bardzo podba mi się ten wzór 15 calowych alu audi mam pytanie załozyłeś komplet sprężyn obniżających (Weitec -30mm) do seryjnych amorków?? ja mam zawieszenie 1ba standardowe jak to chodzi?? też miałeś standardowow zawieszenie 1ba?? :hi:pozdrawiam i niech bezawaryjnie chodzi
michu93 Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 też mam obniżone zawieszenie na seryjnych amorkach z tego co zauważyłem to szybki w korbie? ale autko ogólnie ładne, szkoda, że alumy nie są chociaż 16" zmieniaj tylne lampki na polifta, ładnie się prezentują w tym kolorze
Armi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 też mam obniżone zawieszenie na seryjnych amorkach Nie jest to zbyt mądre i jak już ktoś wcześniej dobrze napisał, zalatuje wiejskim tuningiem. Alufelgi, rzeczywiście jak na piętnastki wyglądają bardzo dobrze. Twoje auto jest przykładem, że nawet rocznik 95 może wyglądać fajnie, będąc praktycznie serią
Labiel Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Sprężyny są założone na seryjne amorki. Zważcie panowie tylko na to że w A4 seryjnie są amortyzatory gazowe więc przy takim delikatnym obniżeniu nie ma potrzeby dawania od razu specjalnie do tego sportowych amorków i ja nie widzę w tym żadnego wieś tuningu tak jak pisze kolega. Jedni mówią że muszą być koniecznie inne amorki, inni mówią że w przypadku obniżenia do -40mm i amorkach gazowych nie ma takiej potrzeby. Nie zamierzam tu nikogo przekonywać. Ja mam tak jak mam i jestem zadowolony. Nic w zawieszeniu mi nie tłucze, auto prowadzi się świetnie a wybiera dziury tak samo jak standardowych sprężynach tyle że oczywiście lepiej trzyma się w zakrętach. Jechałem nim jakiś czas temu full zapakowany i powiem wam że dziury to wybierał bajecznie. Co do allu 16" to wiem że byłyby lepsze. Ale miałem akurat mały zapas opon letnich 15" więc nie opłacało mi się kupować felg w innym rozmiarze, bo trzeba by było kupować opony. A wiadomo że dobre opony to nie jest mały wydatek. Więc zostałem przy 15" tym bardziej że dorwałem je w dobrej cenie. Jednak co ori alusy to ori. Są porządnie wykonane. Mimo oczywiście kilku rys i otarć co normalne wszystkie są idealnie proste. Co do wieku auta to fakt najmłodsze już nie jest, ale za to nie wyjeżdżone. Kupiłem je z przebiegiem 128tyś. Ktoś by powiedział kręcone no bo kto w Niemczech robi tylko 9tyś rocznie. Z brifu wynikało że auto miało 3 właścicieli w Niemczech. Dwóch dziadków z 40 rocznika i jedną klientkę z 61r. Ostatnio sprawdziłem je w ASO. I co się okazało? W 2007 była serwisowana z przebiegiem 106tyś :shocked:Czyli mój aktualny przebieg jak najbardziej oryginalny. Tak więc auto mimo lat jest po prostu nie wyjeżdżone. Niestety co do wyposażenia to fakt, bardzo skromne. Ale nie to było dla mnie najważniejsze. Szukając A4 było masę takich z silnikiem 1,6 z bogatym wyposażeniem. Ale wiadomo, 101PS na tą budę to poniżej minimum. Nie wiem jak teraz, ale podczas moich poszukiwań silników 1,8 było jak na lekarstwo. Ciężko to było znaleźć. A jak już coś z dobrym wyposażeniem to ceny były kosmiczne. A ta sztuka wpadła za całkiem dobre pieniądze.
MATIUS Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 jak dla mnie mi się podoba pomyślę za jakiś czas może o takich zabiegu obniżenia jak ty :hi: Pozdrawiam
Armi Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Sprężyny są założone na seryjne amorki. Zważcie panowie tylko na to że w A4 seryjnie są amortyzatory gazowe więc przy takim delikatnym obniżeniu nie ma potrzeby dawania od razu specjalnie do tego sportowych amorków i ja nie widzę w tym żadnego wieś tuningu tak jak pisze kolega. Jedni mówią że muszą być koniecznie inne amorki, inni mówią że w przypadku obniżenia do -40mm i amorkach gazowych nie ma takiej potrzeby. Nie zamierzam tu nikogo przekonywać. Ja mam tak jak mam i jestem zadowolony. Nic w zawieszeniu mi nie tłucze, auto prowadzi się świetnie a wybiera dziury tak samo jak standardowych sprężynach tyle że oczywiście lepiej trzyma się w zakrętach. Jechałem nim jakiś czas temu full zapakowany i powiem wam że dziury to wybierał bajecznie. Może masz szczęście albo tak równe drogi, ja miałem sprężyny -20/30 i seryjne amortyzatory i jeździć się nie dało. Owszem jak droga była w miarę równa było super ale tam gdzie pojawiały się garby, obniżenia robiło się niebezpiecznie a miałem praktycznie nowe amortyzatory. Wolałem zmienić na seryjne sprężyny niż ryzykować tylko dlatego, żeby auto fajnie wyglądało. Dla mnie to trochę oszczędzanie na bezpieczeństwie tym bardziej, przekonuje fakt, że Audi już przy zawieszeniu 1be stosuje amortyzatory o skróconym skoku. Zresztą jest wiele wątków na forum o tym, że nie powinno się stosować takich rozwiązań.
Labiel Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2011 Adam, chciałbym mieć dobre drogi. Ale zapewniam ci że nie mam. Po za tym raz na jakiś czas jeżdżę do kujawsko-pomorskiego a tam drogi są okropne - same wyboje. I uwierz mi nie widzę różnicy w pracy amortyzacji przed i po obniżeniu. Tak jak już wcześniej pisałem na obniżonych jest ciut twardszy, ale jest to prawie nie odczuwalne a pod ful obciążeniem amortyzował lepiej niż na ori sprężynach. Wczoraj byłem za Jarocinem. Miejscami były naprawdę spore wyboje a pech chciał że w tym miejscu wyprzedzałem akurat tira i miałem coś ponad setkę kiedy wpakowałem się na konkretne garby. Zawieszenie zadziałało super. Nie było żadnego bujania na boki czy skakania jak to niektórzy sugerują. Nie wiem jakie ty miałeś amorki, ale ja mam z przodu jeszcze seryjne a fabryka byle bubli nie wstawiała. Miałem też wczoraj sytuację w której musiałem nagle gwałtownie skręcić w prawo pod kątem prawie 90 stopni przy prędkości (teraz dokładnie nie powiem), ale coś w granicach 50-70km/h. Auto nie straciło przyczepności, pojechało dokładnie tam gdzie chciałem i nie przechyliło się tak jak by to pewnie było na seryjnych sprężynach. Tak więc w moim przypadku sprawuje się to wszystko super. A uwierz mi że jestem bardzo wrażliwy na wszelkie niesprawności i nie prawidłowe działanie auta. Za 2-3 miesiące będę miał przegląd więc zobaczymy w jakim stanie są amortyzatory. Szkoda tylko że nie pamiętam już w jakim był podczas ostatniego badania. [br]Dopisany: 27 Marzec 2010, 14:40_________________________________________________Dawno nie aktualizowałem temu. Trochę się działo w tym czasie. Przyszły nowe alusy 04-09-2010 Audi pojechało do ślubu 16-10-2010 Spotkało się z wielkim psem 02-11-2010 Zostało naprawione i dostało nową glebę 10-11-2010
medik Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 No wreszcie Kolega aktualizował temat. Labiel już miałem przekopiować Twoje posty z A80 forum
Labiel Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 Taka tam mała przymiarka przed sezonem:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się