MARTiiii Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2006 Ogólnie przecież, wróżyć nie trzeba :mrgreen:
bolek Opublikowano 6 Czerwca 2006 Opublikowano 6 Czerwca 2006 ok. 50 zł wymiana, w ASO-nie mam pojęcia,cholera musze kupic termostat!! tym razem na 100% org :smile:
adadur Opublikowano 6 Czerwca 2006 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Widzę tutaj zbyt pochopne stwierdzenia. Może pierw pożadna diagnostyka. Po pierwsze koledza zaliciłbym załączenie 51 kodu na klimatroniku i odczytanie temp. płynu chłodzącego (wartość podawana na komputer). Czujnik jest 4 pinowy czyli 2a czujniki w jednym, jeden podaje na wzkaznik drugi do kompa. Jeśli wartosi te różnią się to dla upewnienia się można go sprawdzić omomierzem (patrz wykresy w książce Etholza). Potem albo wymiana czujnika a jesli sprawny to dopiero termostat. oczywiście zamiast powyższej zabawy można podpiąć pod VAGa.
bolek Opublikowano 7 Czerwca 2006 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Widzę tutaj zbyt pochopne stwierdzenia. Może pierw pożadna diagnostyka. Po pierwsze koledza zaliciłbym załączenie 51 kodu na klimatroniku i odczytanie temp. płynu chłodzącego (wartość podawana na komputer). Czujnik jest 4 pinowy czyli 2a czujniki w jednym, jeden podaje na wzkaznik drugi do kompa. Jeśli wartosi te różnią się to dla upewnienia się można go sprawdzić omomierzem (patrz wykresy w książce Etholza). Potem albo wymiana czujnika a jesli sprawny to dopiero termostat.oczywiście zamiast powyższej zabawy można podpiąć pod VAGa. Nie mam Klimy i na Vagu pokazuje 87
nuszek Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 A więć tak, Ja mam klimatronik i temperatura /kod 51/ jest stała 90 oC oczywiście po nagraniu się silnika, a wskaźnik pokazuje od 80 oC /trasa/ do 90 oC /miasto lub szybsza jazda/. Czyli są tam dwa rózne czujniki, ten od klimatronika jest pewnie zamontowany w obiegu wewnetrznym, tym co ogrzewa wnętrze, a ten od wskaźnika gdzieś przy chłodnicy i pokazuje na trasie temperaturę płynu już nieco schłodzoną, stąd te różnice. A i sprawdziłem na zimnym, temperatura stopniowo rośnie /na klimatroniku kod 51/ i gdy osiągnie dopiero owe 90 oC, zaczynają być ciepłe przewody do chłodnicy - wtedy otwiera się termostat.
adam123456 Opublikowano 6 Września 2006 Opublikowano 6 Września 2006 mi też wskazywał niejednomiernie po podłączeniu komputera wymieniłem czujnik i jest ok niekoniecznie trzeba zaraz kupować termostat najpierw sprawdż póżniej naprawiaj
siwekk1 Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 panowie szukalem wszedzie gdzie znajduje sie termostat i nigdzie nie mialem konkretnie podanej odpowiedzi zawsze odsylali do mechanika!! Wiec sie pytam gdzie znajduje sie termostat i prosze o nie odsylanie do mechanika Z gory dzieki!!
Gość Goodspit Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Termostat mieści się w miejscu w którym wąż od płynu wychodzi z pompy wodnej! Ściągnij sobie audi a4 sam naprawiam to na obrazkach zobaczysz dokładnie jak w Twoim silniku bo w profilu twoim nie widać ani co za auto masz ani jaki silnik!
Gość spedyt Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 siwekk1 w tym wątku masz to opisane razem ze zdjęciami http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4521.0
Gość Goodspit Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 siwekk1 w tym wątku masz to opisane razem ze zdjęciami http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4521.0 O właśnie miałem wkleić tego linka ale spedyt mnie ubiegł
MarkusTDI Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Witam dzis mija 2 dni po wymianie rozrzadu i zauwazylem jak przejechalem 6km to mi sie wlaczyl wentylator bylo okolo 90 stopni noi niewiem czy tak ma byc czy cos spaprali mechanicy
grabalaba Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 U mnie chyba lipa. Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat...
Cayman Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Ja muszę przejechać dobrych kilka km żeby się silnik nagrzał do 90 stopni. Jednak ostatnio jadąc przez Niemcy miałem dość dziwną sytuację...Mianowicie jak jechałem z włączonym tempomatem przez dłuższy czas ze sporą prędkością (powiedzmy 160km/h) to temp była ok, bo wyłączeniu tempomatu i spadku prędkości, temperatura spadała do około 85 stopni i potem znów wracała na 90... uzupełnij profil
M@rcus Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 U mnie chyba lipa. Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat... AJM'y to chyba jednak bardzo wydajne silniki. Mam tak samo - w czasie jazdy stoi na 90, tylko jakiś postój lub zwolnienie tempa - wtedy spada. A raczej powinno być odwrotnie Tak, czy owak jest już na forum kilkunastostronicowy temat o termostacie i czujniku temp.
adadur Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 U mnie chyba lipa. Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat... AJM'y to chyba jednak bardzo wydajne silniki. Mam tak samo - w czasie jazdy stoi na 90, tylko jakiś postój lub zwolnienie tempa - wtedy spada. A raczej powinno być odwrotnie Tak, czy owak jest już na forum kilkunastostronicowy temat o termostacie i czujniku temp. To koledzy ja wam powiem co jest grane - w zeszłym roku tak jeżdziłem z tą temperatura 80 lub 90 tak jak u was a po zmianie termostatu bite 90 st. (no od 89 do 92), wiec proponuje do zimy zmienić termostat.
Gość Lolek Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 Moj po zakupie wogole nie trzymal temperatury. Po wymianie termostatu wszystko jest ok. Czy w miescie, czy to na trasie 90 i ani nie drgnie. Pozdro
dawid835 Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 U mnie jak u większości kolegów 90 stopni po nagrzaniu nie ważne czy miasto czy trasa.
Norbi TDI Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Niestety u mnie też lipa od 82 do 88 stopni ale przez lato zostawie, na zime to wymiana musowa
grabalaba Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Też poczekam do zimy, bo jak jeżdżę na klimatroniku to jest OK (90).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się