Bogus22 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 WITAM! Mam mianowicie taki problem przy zmianie biegu z 1 na 2 czasami nie chce mi wejsc 2 i w dodatku 3 za kazdym razem zgrzyta a majbardziej przy redukcji z 4 na 3 co to moze byc dodam ze sprzeglo wyje na 4 giegu i 5 przy 1800 obrotow prosze o rady
Wihajster Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 sprawdz czy jest w ogóle olej w niej
woods_ols Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Podobne objawy jak u mnie byly tylko u mnie dwojka zgrzytala a piatka wchodzila z bolami i co sie okazalo, ze jak chcieli wymienic olej w skrzyni to razem ze starym olejem wyplynely trybiki ze srodka skrzyni i cala skrzynia nadaje sie do wymiany bo naprawiac niema sensu, a po drugie kolo dwumasowe takze do wymiany a jak kolo to i sprzeglo laczny koszt....lepiej nie pytac sprzeglo + kolo dwumasowe ok.2000zl i do tego jakas uzywana skrzynia biegow z 500zl przy dobrych lotach. Ale zacznij od wymiany oleju...
Bogus22 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 ale mozliwe ze wymiana oleju ma znaczenie na wchodzenie biegow bo 3 wchodzi az za lekko i z zgrzytem
woods_ols Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Raczej nie ma wiekszego znaczenie,ma tylko znaczenie kiedy skrzynia jest nieszczelna i jest brak oleju to trzeba dolac ale sama wymiana nie robi wiekszego znaczenia...
kosiniak Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Raczej nie ma wiekszego znaczenie,ma tylko znaczenie kiedy skrzynia jest nieszczelna i jest brak oleju to trzeba dolac ale sama wymiana nie robi wiekszego znaczenia... nie prawda bo robi, jest roznica jaki olej itd. chociaz w przypadku kolegi to wyglada na padniete synchro.
Bogus22 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 ale co byly podoble objawy a jako olej zalac najlepiej [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2009, 14:02_________________________________________________wiem ze temet juz byl ale nie bylo odpowiedzi czy skrzynia od1.9 tdi 110koni 98r bedzie pasowała do 1.9tdi 90 koni
patrykSz Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 no jak wymienisz olej na nowy (i zapewne będziesz miał mało starego do spuszczenia + opiłki w starym oleju) to biegi lepiej będą wchodzić ale synchronizatory to zapewne już masz uszkodzone. Miałem podobny problem jak kupiłem swoją A4 - jak wróciłem to się okazało że niemiaszki do skrzyni w A4 leją chyba tylko 0.7l :/ no i synchronizatory z 1/2 i 2/3 trwale uszkodzone lecz jakoś się da jeździć
Daimos Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Przyczyną może też być padnięte sprzęgło, nie rozłącza do końca. Ale zacznij od rzeczy najtańszych, czyli sprawdź i ewentualnie wymień olej na nowy. Olej tylko taki możesz zastosować: http://motokosmetyka.pl/shop,show,232 Tylko kup z dobrego źródła, oczywiście najlepiej ASO
danielm21 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 mi zaczęły na początku biegi zgrzytać tak jak koledze ... najbardziej słyszalne przy redukcji z 4 na 3... miałem znajomego który zobaczył do środka czy warto naprawiać... okazalo sie ze synchronizatory sie rozsypaly a olej miałem koloru zlotego :/ teraz jeżdżę juz na innej skrzyni... pozdr
rikardo Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 mi zaczęły na początku biegi zgrzytać tak jak koledze ... najbardziej słyszalne przy redukcji z 4 na 3... miałem znajomego który zobaczył do środka czy warto naprawiać... okazalo sie ze synchronizatory sie rozsypaly a olej miałem koloru zlotego :/ teraz jeżdżę juz na innej skrzyni... pozdr Kolorem nie ma się co sugerować. Producent VW jest nie konsekwentny w swoich zaleceniach dot. braku konieczności wymiany oleju w pracującej skrzyni biegów. Natomiast na opakowaniu tego oleju ten sam producent określa jego termin przydatności do użytku.
danielm21 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 człowiek sie całe życie uczy... Dzieki za informacje rikardo
baraka Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 jak biegi zgrzytaja np z 1 na 2 to tez moze byc to zapowietrzone sprzeglo a wiem to z oryginalnej instrukcji obslugi do A4,najlepiej zastosowac specjalny kompresor do tego,ale i bez tego dwoje ludzi sobie poradzi,a odpowietrzanie daje duzo,,pozdro
Buddy Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Ja też mam teraz problem z 1 i 2 - w ASO sami nie wiedzą co to może być. Już mieli trzy pomysły: - Sprzęgło - oczywiście nie było nowe - więc wymienili - nic to nie dało - rozebrali skrzynię biegów - stwierdzili że ok- złozyli ponownie- nic to nie dało cały czas twierdzą że regulacja dźwigni zmiany biegów nic nie daje... - ponownie rozebrali skrzynię biegów- stwierdzili niewłaściwy kształt wałka wybieraka- czekamy na finał auto od 3 tygodni unieruchomione - lekka histeria.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się