Johanus Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Witam wszystkich! Od jakiegoś czasu zauważyłem nagar na korku oleju. Czy może byc to spowodowane uszkodzeniem odmy? Co to jest ta odma właściwie? Na alledrogo.pl widziałem, że do silnika afn sprzedają same węże- cena ok. 60-70zł. To jest ta cała odma czy jeszcze coś należałoby zmienić?
messiah99 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 a masz zdjecie silnika bo tak to nie wiem jak wytłuymaczyc i byc moze odma u Ciebie to sam przewód
rav Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Witam ...Co to jest ta odma właściwie Tu jest troche na temat odmy, ale na przykładzie 2.5TDI http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 _________________ Pozdrawiam Rafał
rikardo Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 W twoim silniku nie ma odmy takiej jak 2,5 TDI masz odpowietrzenie skrzyni korbowej gdzie występują rury odpowietrzające oraz oddzielacz oleju oraz głowicy gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia. Silnik nie bierze ci oleju?
Johanus Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2009 Silnik nie bierze mi oleju ani troszkę.Aż sam sie dziwie i odpukać.Tak jak wlewam przy wymianie tak nie dolewam przez 15tys. km. Czyli u mnie bedzie rura tylko? A skad bierze sie ten osad na korku oleju? pozdrawiam
rikardo Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Osad pojawia się na korku w przypadku użytkowania samochodu na krótkich odcinaka jest to taka maź o jasnym odcieniu.
Jaro75 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 W twoim silniku nie ma odmy takiej jak 2,5 TDI masz odpowietrzenie skrzyni korbowej gdzie występują rury odpowietrzające oraz oddzielacz oleju oraz głowicy gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia. Silnik nie bierze ci oleju? Witam. A tak wtrącę i zapytam czy jak troszkę bierze to warto to sprawdzić albo coś zrobić?
paput Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 ja mam afn-a i gdzieś tam przy powrocie z odmy do miski jest mokro, myłem silnik ale dokładnie nie widać, miał ktoś problem z wyciekiem z odmy w tym miejscu? Jak ona jest tam mocowana? Włożona tylko?
pastaldo Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Dołączam do pytania kolegi wyżej bo jak grzebałem ostatnio przy silniku to zauważyłem że tam jest z jak rurka od odmy wchodzi na dole do silnika mam zachlapane olejem. Możliwe że tam mogą się wydostawać poważniejsze ilości oleju (spore zabrudzenie)? Oleju ubywa powiedzmy niecały milimetr na magnecie na jakieś 1000km. Poza tym olej jest tez w tym przewodzie grubym który idzie od przepływomierza do turbo właśnie tam gdzie wpada do niego rurka od odmy. Co może być przyczyną?
paput Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Dołączam do pytania kolegi wyżej bo jak grzebałem ostatnio przy silniku to zauważyłem że tam jest z jak rurka od odmy wchodzi na dole do silnika mam zachlapane olejem. Możliwe że tam mogą się wydostawać poważniejsze ilości oleju (spore zabrudzenie)? Oleju ubywa powiedzmy niecały milimetr na magnecie na jakieś 1000km. Poza tym olej jest tez w tym przewodzie grubym który idzie od przepływomierza do turbo właśnie tam gdzie wpada do niego rurka od odmy. Co może być przyczyną? ja kolego sam wymieniłem odmę i przestało cieknąć. Jak ją zdejmowałem to cały kołnierz od niej się rozsypał w rękach. Ciekło właśnie w tamtym miejscu na dole obok chłodniczki oleju
Gniady Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Tak jak Paput pisze rurka odmy jest elastyczna ale flansza na dole twarda i krucha i tam bardzo często od drgań ona pęka i wydostaje się olej -w serwisie 100 pare zł.
przemik Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Odme nalezy kontrolowac co jakis czas - szczelnosc. Ja w poprzednim AFN wymienilem calą razem z tą białą puszką. Po 300 tysiach warto zmienic. Pozdrawiam
pastaldo Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem? Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka. A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca?
Sztomel Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem? nie wszystkie silniki były wyposażone w zewnętrzny separator oleju czyli tę białą puszkę widoczną na poniższym foto (ale dlaczego to już mnie nie pytajcie) :
Gniady Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem? Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka. A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca? Nie mówimy o tej części silnika.
pastaldo Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 No u mnie niema tego białego odstojnika. W golfie miałem kiedyś coś takiego. Może warto było by przerobić troszkę i tam wrzucić takie cudo:D Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem? Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka. A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca? Nie mówimy o tej części silnika. co masz kolego na myśli? Przecież nie odbiegłem od tematu i zapytałem czy to że tak się dzieje z tą odma to czy norma w tym silniku czy może coś zepsute. Jak coś to mnie popraw.
paput Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Wymieniaj kolego odmę i będzie po sprawie, chyba że to oring na chłodniczce oleju
pastaldo Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Chyba masz rację bo raczej nie oring na chłodnicy oleju bo że tak powiem obmacałem ją i jest raczej czysto więc pewnie jak ktoś zauważył pewnie pękło przy wejściu do silnika. Da się kupić jakąś używkę czy raczej tylko oryginalne w ASO? I czy kupować od razu całą odmę czyli oba te węże i trójnik czy tylko ten wąż koło chłodnicy oleju (pytam ze względu na ten olej przed turbo lecący z odmy)? Jaki koszt tej inwestycji? A może jest jakiś patent na przeróbkę tej odmy w jakiś ciekawy sposób żeby nie ładowało tym olejem w dolot?
Armi Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Jest patent, oil catch tank albo wolna odma (końcówka węża odmy do butelki) Sam przymierzam się do takiego rozwiązania, tylko nie do końca wiem czym zaślepić miejsce w którym wąż odmy łączy się z tym grubym wężem idącym do turbiny. Mówią, że można wcisnąć korek od wina Znalazłem opis ze zdjęciami, co prawda na forum skody ale zasady są te same: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=420287 albo http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=94484#94484
pastaldo Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Mi ten patent tez by się podobał. Tylko który niby ten wąż w butelkę? Ten który niby już idzie od trójnika do tego grubego węża przy turbo, a ten z dołu silnika do trójnika a wylot z trójnika zaślepić? Poza tym czy nie będzie czuć tych wylatujących oparów później w samochodzie Wolałbym już to chyba zrobić w obiegu zamkniętym. Jak znajdę trochę czasu to trzeba będzie nad takim patentem pomyśleć. Ale niestety ten wąż od silnika do trójnika i tak muszę wymienić żeby się nie lało. A jakby na tym właśnie wężu założyć taki odstojnik i do niego włożyć takie metalowe myjki do naczyń jak gdzieś kolega jakiś robił OCT własnej roboty? Olej by zatrzymało i by ściekał z powrotem do silnika a powietrze by już wolne od mgiełki trafiało do trójnika i by nie leciało dalej do dolotu Co Wy na to? [br]Dopisany: 16 Listopad 2010, 00:21_________________________________________________W AFN jak wygląda ta rurka łącząca dół silnika z trójnikiem na pokrywie? Bo znalazłem 2 rodzaje i niby oba pasują do AFN. http://allegro.pl/odma-olejowa-przewod-tdi-audi-vw-skoda-seat-nowy-i1317698684.html vs http://allegro.pl/odma-olejowa-silnika-golf-iii-1-9-tdi-afn-110km-i1328229307.html Różnica polega na tym przyłaczu na dole bo jedna jest wsuwana tylko a druga przykręcana. Bo jesli by była przykręcana to czy nie lepszym rozwiązaniem było by przykręcenie takiego krućca (chyba ten sam rozstaw śrub): http://allegro.pl/rurka-waz-kruciec-odma-1-9-tdi-aff-audi-a4-99-01-i1322865951.html i założenie gumowego olejoodpornego weża by pozbyc się problemu tej pękającej rury na dole? Co Wy koledzy na to?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się