Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Odma - co to jest i jak to sprawdzić ?


Johanus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu zauważyłem nagar na korku oleju. Czy może byc to spowodowane uszkodzeniem odmy?

Co to jest ta odma właściwie? Na alledrogo.pl widziałem, że do silnika afn sprzedają same węże- cena ok. 60-70zł.

To jest ta cała odma czy jeszcze coś należałoby zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

...Co to jest ta odma właściwie

Tu jest troche na temat odmy, ale na przykładzie 2.5TDI

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku nie ma odmy takiej jak 2,5 TDI masz odpowietrzenie skrzyni korbowej gdzie występują rury odpowietrzające oraz oddzielacz oleju oraz głowicy gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia. Silnik nie bierze ci oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie bierze mi oleju ani troszkę.Aż sam sie dziwie i odpukać.Tak jak wlewam przy wymianie tak nie dolewam przez 15tys. km. Czyli u mnie bedzie rura tylko? A skad bierze sie ten osad na korku oleju?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osad pojawia się na korku w przypadku użytkowania samochodu na krótkich odcinaka jest to taka maź o jasnym odcieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku nie ma odmy takiej jak 2,5 TDI masz odpowietrzenie skrzyni korbowej gdzie występują rury odpowietrzające oraz oddzielacz oleju oraz głowicy gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia. Silnik nie bierze ci oleju?

Witam.

A tak wtrącę i zapytam czy jak troszkę bierze to warto to sprawdzić albo coś zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam afn-a i gdzieś tam przy powrocie z odmy do miski jest mokro, myłem silnik ale dokładnie nie widać, miał ktoś problem z wyciekiem z odmy w tym miejscu? Jak ona jest tam mocowana? Włożona tylko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do pytania kolegi wyżej bo jak grzebałem ostatnio przy silniku to zauważyłem że tam jest z jak rurka od odmy wchodzi na dole do silnika mam zachlapane olejem. Możliwe że tam mogą się wydostawać poważniejsze ilości oleju (spore zabrudzenie)? Oleju ubywa powiedzmy niecały milimetr na magnecie na jakieś 1000km. Poza tym olej jest tez w tym przewodzie grubym który idzie od przepływomierza do turbo właśnie tam gdzie wpada do niego rurka od odmy. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do pytania kolegi wyżej bo jak grzebałem ostatnio przy silniku to zauważyłem że tam jest z jak rurka od odmy wchodzi na dole do silnika mam zachlapane olejem. Możliwe że tam mogą się wydostawać poważniejsze ilości oleju (spore zabrudzenie)? Oleju ubywa powiedzmy niecały milimetr na magnecie na jakieś 1000km. Poza tym olej jest tez w tym przewodzie grubym który idzie od przepływomierza do turbo właśnie tam gdzie wpada do niego rurka od odmy. Co może być przyczyną?

ja kolego sam wymieniłem odmę i przestało cieknąć. Jak ją zdejmowałem to cały kołnierz od niej się rozsypał w rękach. Ciekło właśnie w tamtym miejscu na dole obok chłodniczki oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme nalezy kontrolowac co jakis czas - szczelnosc.

Ja w poprzednim AFN wymienilem calą razem z tą białą puszką. Po 300 tysiach warto zmienic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem?

Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka.

A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem?

nie wszystkie silniki były wyposażone w zewnętrzny separator oleju czyli tę białą puszkę widoczną na poniższym foto (ale dlaczego to już mnie nie pytajcie) :

ba737436de35c823m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem?

Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka.

A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca?

Nie mówimy o tej części silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niema tego białego odstojnika. W golfie miałem kiedyś coś takiego. Może warto było by przerobić troszkę i tam wrzucić takie cudo:D

Jaka białą puszką, nic takiego nie widziałem?

Nie dawno właśnie sprawdzałem szczelność i było chyba ok a tu teraz taka niespodzianka.

A olej tam na dole przy wlocie odmy do węża przed turbina jest normalne w tym silniku czy coś jest popsute? Nie dawno się zastanawiałem skąd się bierze u mnie olej w dolocie bo turbina wygląda że jest ok i nie puszcza i chyba właśnie jest winowajca?

Nie mówimy o tej części silnika.

co masz kolego na myśli? Przecież nie odbiegłem od tematu i zapytałem czy to że tak się dzieje z tą odma to czy norma w tym silniku czy może coś zepsute.

Jak coś to mnie popraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj kolego odmę i będzie po sprawie, chyba że to oring na chłodniczce oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację bo raczej nie oring na chłodnicy oleju bo że tak powiem obmacałem ją i jest raczej czysto więc pewnie jak ktoś zauważył pewnie pękło przy wejściu do silnika. Da się kupić jakąś używkę czy raczej tylko oryginalne w ASO? I czy kupować od razu całą odmę czyli oba te węże i trójnik czy tylko ten wąż koło chłodnicy oleju (pytam ze względu na ten olej przed turbo lecący z odmy)? Jaki koszt tej inwestycji?

A może jest jakiś patent na przeróbkę tej odmy w jakiś ciekawy sposób żeby nie ładowało tym olejem w dolot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest patent, oil catch tank albo wolna odma (końcówka węża odmy do butelki)

Sam przymierzam się do takiego rozwiązania, tylko nie do końca wiem czym zaślepić miejsce w którym wąż odmy łączy się z tym grubym wężem idącym do turbiny. Mówią, że można wcisnąć korek od wina :wink4:

Znalazłem opis ze zdjęciami, co prawda na forum skody ale zasady są te same:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=420287

albo

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=94484#94484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ten patent tez by się podobał. Tylko który niby ten wąż w butelkę? Ten który niby już idzie od trójnika do tego grubego węża przy turbo, a ten z dołu silnika do trójnika a wylot z trójnika zaślepić? Poza tym czy nie będzie czuć tych wylatujących oparów później w samochodzie :wallbash: Wolałbym już to chyba zrobić w obiegu zamkniętym. Jak znajdę trochę czasu to trzeba będzie nad takim patentem pomyśleć. Ale niestety ten wąż od silnika do trójnika i tak muszę wymienić żeby się nie lało. A jakby na tym właśnie wężu założyć taki odstojnik i do niego włożyć takie metalowe myjki do naczyń jak gdzieś kolega jakiś robił OCT własnej roboty? Olej by zatrzymało i by ściekał z powrotem do silnika a powietrze by już wolne od mgiełki trafiało do trójnika i by nie leciało dalej do dolotu :naughty:

Co Wy na to?

[br]Dopisany: 16 Listopad 2010, 00:21_________________________________________________W AFN jak wygląda ta rurka łącząca dół silnika z trójnikiem na pokrywie? Bo znalazłem 2 rodzaje i niby oba pasują do AFN.

http://allegro.pl/odma-olejowa-przewod-tdi-audi-vw-skoda-seat-nowy-i1317698684.html

vs

http://allegro.pl/odma-olejowa-silnika-golf-iii-1-9-tdi-afn-110km-i1328229307.html

Różnica polega na tym przyłaczu na dole bo jedna jest wsuwana tylko a druga przykręcana.

Bo jesli by była przykręcana to czy nie lepszym rozwiązaniem było by przykręcenie takiego krućca (chyba ten sam rozstaw śrub):

http://allegro.pl/rurka-waz-kruciec-odma-1-9-tdi-aff-audi-a4-99-01-i1322865951.html

i założenie gumowego olejoodpornego weża by pozbyc się problemu tej pękającej rury na dole?

Co Wy koledzy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...