Wojtek75 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Witam; mam pytanie,dopiero dowiedziałem się,ze mam w swoim aucie łańcuszek rozrządu oprócz paska;mam swiezo wymieniony cały rozrząd,ale nikt mi nic nie mówił o łańcuszku!!?? mam 201500tys.km. Pytanie: -czy ktos z was wymieniał go/bo podobno robi sie to po 200-tu tys/,dlaczego/hałasował,bo miał powyzej 200-tu tys./itd.? -czy skutki zerwania sa takie same,jak przy pasku? -czy komus ie on zerwał i przy jakim przebiegu -jakie są ceny łańcucha i napinacza,bo pewnie wymienia sie je razem? i t d. .... z góry dziekuję za odpowiedzi!! [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 12-05-2007, 09:42 ] temat zmieniony ( [ i ] )
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 czy ktos z was wymieniał go/bo podobno robi sie to po 200-tu tys/,dlaczego/hałasował,bo miał powyzej 200-tu tys./itd.? wymieniałem przy 180 tys km (o ile to realny przebieg). Mechanik stwierdził, że szumi już czy coś, nie wnikałem - po prostu nadawał się do wymiany. Sam bym się nie domyślił, że to łańcuch. czy skutki zerwania sa takie same,jak przy pasku? chyba tak czy komus ie on zerwał i przy jakim przebiegu był taki ktoś na forum ale nicka nie pamiętam. Powinna być wiadomość od niego w temacie na temat łańcucha mojego autorstwa, musiałbyś trochę poszukać. jakie są ceny łańcucha i napinacza,bo pewnie wymienia sie je razem? łancuch 100 zł, napinacz 400 zł - wymieniaj dwa naraz, nie oszczędzaj. Robocizny nie pamiętam bo robił wtedy z wymianą wahacza i podali mi sumę.
Wojtek75 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2007 czy do wymiany łańcucha trzeba rozbierać przód,jak do paska? czy wystarczy zdjąc pokrywe zaworów ? ceny,które podałeś sa z ASO? dzieki za odp!!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 trzeba rozbierać przód,jak do paska? nie, łańcuch jest z tyłu głowicy. Niestety nie było mnie przy jego wymiania i moja wiedza w tej materii ogranicza się do tego tylko. które podałeś sa z ASO? nie, ze zwykłego sklepu z częściami oraz warsztatu.
Wojtek75 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Aha ,dzięki myslełem,ze moze jest to związane ze "zwaleniem" wałków i rozrządu z przodu.Wydaje mi się,ze u mnie ten łańcuch hałasuje,ale może jestem juz teraz tendencyjnie nastawiony.Podjadę do mechanika i dowiem sie wszystkiego.Wiadomości,jakie z niego "wyduszę" wrzuce na forum,bo jak widze niewiele jest o tym,a pewnie wszystkie przebiegi oscyluja koło 200-tu tys.km. pozdro Wojtek75
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 mój mechanik wyczaił łańcuch po paru sekundach "na słuch". Podjedź do zaufanego człowieka albo do warsztatów specjalizujących się w mechanice silników.
Waters Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 W książce Sam naprawiam samochód jest pokazany specjalny przyrząd do ustalania napinacza łańcucha rozrządu. Niewiecie czy da się bez tego przyrządu prawidłowo wymienić łańcuch i napinacz
maciekg Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Czy łańcuszek rozrządu jest smarowany olejem ?
cayenne Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 To ja zapytam czy w 1.6 ADP też jest łańcuszek,czy tylko pasek?
wojtek79 Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 To ja zapytam czy w 1.6 ADP też jest łańcuszek,czy tylko pasek? Wychodzi na to że nie ma łańcuszka. A na poważnie to silnik 1.6 ma 2 zawory na cylinder i 1 wałek rozrządu napędzany paskiem. Natomiast silnik 1.8 ma 5 zaworów na cylinder i ma 2 wałki rozrządu, jeden jest od zaworów wylotowych (2 zawory na cylinder) a drugi od ssących (3 zawory na cylinder). Wałek od zaworów wylotowych jest napędzany paskiem a wałek zaworów ssących łańcuszkiem. Łańcuszek łączy oba wałki. Pasek jest od strony chłodnicy a łańcuszek od strony kabiny.
Gość spedyt Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 I żeby było ładnie to jeszcze graficznie: 1,6 1,8
sewgor1979 Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 adr 1.8 125kM ma lancuszek z tylu glowicy z hydraulicznym napinaczem,jak tu sie cos dzieje to walki rozrzadu do wymiany,wiec uwazaj kosztowna sprawa,nie wiem na jakim przebiegu sie wymienia,wiem tylko, ze jezeli nie ma odpowiedniego cisnienia na hydraulicznym napinaczu tego lancuszka to lancuszek obrabia zebatki dwoch walkow rozrzadu i robi sie bardzo nie przyjemnie.... oraz kosztownie,walek nie jest dzielony,jest w jednym elemencie a do wymiany RAZY 2 bo sa DWA,hej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się