Renne Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Witam. Mam pytanie do znawców, mam nadzieje że pomożecie. Otóż na załączonym przeze mnie zdjęciu poniżej z węża, który łączy intercooler(górna część) z kolektorem ssącym widnieją ślady oleju. Czy to jest norma czy rzeczywiście coś niedobrego się dzieje? Wspomnę, że obejma metalowa była lekko niedokręcona więc ją dokręciłem, ale również interesując się tematem przy okazji zdjąłem ten wąż i znajdowało się tam dość dużo oleju. Czy warto to czyścić? Myslałem o całkowitym demontażu tej rury i jej przeczyszczeniu po uprzednim demontażu czujnika, który się na niej znajduje, poza tym chcę wyczyścić czy okazji ten kolektor wraz z egr. Te liczne ślady oleju mogą być wynikiem złej pracy turbiny? Zdejmowałem również gumową rurę od strony wirnika turbiny która idzie do filtra powietrza i tam też były ślady oleju chociaż sam wirnik moim zdaniem nie posiadał znaczących luzów. Silnik 110 ps ale ta moc nie jest w żaden spoób odczuwalna, także coś musi się dziać. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e1d6be81dd34f40.html
karbonek Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Podobny przypadek był u mnie, turbawka puszczała oliwę... Dla pewności sprawdź ile z odmy leci oleju, jak to zrobić napisałem na forum. Gdy okaże się że po odłączonej odmie od dolotu zbiera ci się tam olej będziesz miał jasną sytuację że turbo puszcza.
gzrybol Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Witam U mnie też jst olej w przwodach dolotowych i wydaję mi sie że wina leży po stronie turbiny z resztą zaczyna już pogwizdywać.
Bigrazor Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 olej w dolocie musi być bo turbina jest nim smarowana - ale ważne jest ile tego oleju tam jest - jeśli jest wilgotne tylko to nie ma problemu , gorzej jeśli ci kapie wtedy turbinka do roboty
gzrybol Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 no właśnie mi kapie tylko że jest sołona pod sinikiem i nie widac ale jak sie osłone zdejmie to już widać, odradzam wszytkim kupno na allegro "NOWYCH" TURBIN W OKAZJONALNEJ CENIE 1400 ZŁ, sorki za duże litery ja popełniłem ten bląd turbina ma 25 tyś km i zaczyna gwizdać, wali oliwy w trzy diabły w dolot z EGR żyga jak diabli, nigdy nie gaszona zaraz po jeżdzie, olej full syntetyk zawsze wymieniany przed 15000, dbałem o nią a ona i tak zaczęłą dawać ciała, moje zdanie jest takie ze opychają tzw nowe turbiny jak piszą z zapasów magazynowych, dają gwarncję rozruchową np na 10 dni a to snanowczo zamało żeby zobaczyc czy turbina wali oliwą. Sprzedają turbiny które nie przeszły testów, ich daty produkcji nie są bierzące tylko sprzed kilku lat. Założe chyba jakis wątek o tym żeby inni sie nie dali naciągnąć.
Sztomel Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 olej w dolocie musi być bo turbina jest nim smarowana a gdzie taką wiedzę nabyłeś ? pierwsze słyszę, że turbinka jest smarowana olejem znajdującym się w dolocie
gzrybol Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Witam Chyba żle zrozumiałeś turbo nie jest smarowane oliwą z dolotu tylko sie tam przdostaje i dlatego może tam być w śladowych ilościach
karbonek Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Ja bym powiedział, że w śladowych ilościach może być przez chmurę oleju z odmy a nie ze smarowania turbo.
bluesmen Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Mój kolega też tak ma, był u jakiegoś mechaniora i szuka turbinki. Jednak ten mechanior zaleca chodzoną z audi, allegro stanowczo odradza z doświadczenia niby.
Mk-Mateusz Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 wiele osób poleca TURBO-TEC Jaworzno. Niesłysząłem negatywnej opinii na ich temat, a nawet wiele pozytywów. Zamierzam w najblizszym czasie tam regenrowac, niesety cena najwyzsza z jaka sie spotkałem 930zł netto. Jak juz wczesniej koledzy pisali odłacz odme i nich ci leci do jakiejs bulelki, spr wtedy czy leci z turbo i bedziesz miec jasna sytuacje... w dolocie nie ma byc zadnych zrodeł oleju poza resztkami z odmy
Renne Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Opublikowano 3 Lipca 2009 Dzięki koledzy, trochę rozjaśniliście mi sytuacje.
Bigrazor Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam Chyba żle zrozumiałeś turbo nie jest smarowane oliwą z dolotu tylko sie tam przdostaje i dlatego może tam być w śladowych ilościach Niestety nie - os turbiny jest smarowana z układu smarowania silnika przez - patrz książka serwisowa - więc jak masz za duży luz na osi to zaczyna pchać olej smarujący oś do układu dolotu powietrza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się