Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szarpie przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od około dwóch tygodni pojawia się u mojej audiczki zadyszka przy przyspieszaniu. :confused4:

Zaczęło się w pewien bardzo upalny i wilgotny dzień. Objaw jest taki, że jadąc na niskich obrotach na każdym biegu i wciskając pedał gazu na powyżej 1/3 silnik bardzo słabo przyspiesza, muli i co najgorsze szarpie, wibruje w tempie obrotów silnika. Na wyższych obrotach jest minimalnie lepiej, ale też to się zdarza. Jadę na przykład 50 km/h na czwórce, wciskam gaz do połowy i jest szarpanie, nie ma mocy. Jak się już trochę rozpędzę i dalej wciskam gaz to podczas przyspieszania są momenty gdzie czuć pełną moc na zmianę z szarpaniem, ale generalnie o wyprzedzaniu TIRów mogę zapomnieć, co według mnie jest bardzo niebezpieczne.

Byłem u mechaników i wymienili świece (na wszelki wypadek) oraz filtr paliwa. Trochę pomogło, chociaż całkiem tego nie zlikwidowało a te objawy znów powracają. Podpiąłem Polskiego VAGa 2.5 ale żadnych większych błędów nie wykazał poza starym błędem immobilizera. Sprawdzałem cewki, wszystkie są ok, po zdjęciu każdej z nich jest zmiana pracy silnika. Myślę że to coś z dopływem paliwa.

Co robić?? Pomóżcie...

Opublikowano

Cewki Ci padły zmień na nowe i bedzie git:) Czas i przebieg robis swoje niestety:( sam to przerabiałem na wolnych obrotach chodzi bez zarzutów a podczas obciązenia szarpie:(

Opublikowano

1. Cewek nie warto rozłączać podczas pracy silnika, można np. moduł cewek uszkodzić.

2. Jeśli cewka ma przebicie na zwojach, to będzie iskra, ale jej jakość i moc nie będzie wystarczająca, aby zapalić mieszankę i dlatego efekt jest taki jak u ciebie.

Opublikowano

Znajdę jakiegoś mechanika, który ma zapasowe cewki i posprawdzamy. Dzięki.

Opublikowano

Mam od jakiegoś czasu ten sam problem. Myślałem że może turbina się dusi. Pogadam ze swoim mechanikiem i przedstawie mu pomysł wymiany cewek.

Orientujecie się jakiego rzędu byłby koszt wymiany cewek w 1.8T ?

Opublikowano

150zł sztuka w serwisie płaciłem jakieś dwa miechy temu

Opublikowano

Dokładnie... Przyznam szczerze, że sam u siebie wcześniej nie zwróciłem na to uwagi... :decayed:

Opublikowano

Co dziwne, że u mnie ten problem z szarpaniem i przerywaniem przy przyspieszaniu nie występuje zawsze a raczej rzadko :mysli:

Może taki jest objaw gdy tylko jedna cewka nie działa jak trzeba :mysli:

Opublikowano

mam ten sam problem , fakt nie za kazdym razem ale jest , np. gdy ruszam w okolicy 2,5 tys obrotow zaczyna mi szarpac , jak ujme noge z gazu to po chwili szarpania zaczyna pracowac normalnie sam juz nie wiem co to moze byc. ???

Opublikowano

No właśnie w tym jest problem że lista możliwośc jest dość długa. Jak dla mnie to problem tkwi albo w układzie doprowadzenia paliwa lub w wydechu. Bo objawy są takie jakby silnik się dławił. :mysli:

Możliwe też że u nie każdego z nas przyczyna jest ta sama.[br]Dopisany: 26 Lipiec 2009, 12:48_________________________________________________Chciałbym odświeżyć temat.

Wymieniłem świece i problem nie ustąpił :mysli: Jak sprawdzić cewki czy wszystko z nimi gra ?

Opublikowano

150zł sztuka w serwisie płaciłem jakieś dwa miechy temu

Do B5 ??

Jak sprawdzić cewki czy wszystko z nimi gra ?

Chyba najlepiej podmienić :mysli:

Opublikowano

Mam dokładnie taki sam problem ... jutro odstawiam auto do mechanika .

Dodam że próg obrotów przy których występował ten problem u mnie się obnizał - tzn. jakiś czas temu szarpanie wystepowało przy 5 tyś. obr. , później 4. .. a wczotaj po przejechaniu 700km nie mógł się wkręcić nawet powyżej 3tyś. masakra

Opublikowano

U mnie to występuje raz na jakiś czas i przy niskich obrotach np. gdy toczę się na 2 i wcisne nagle gas do minimum 1/2

Opublikowano

nie wiem czy do b5, pamiętam że jak kupowałem do swojej to powiedziałem po prostu że 1.8turbo chyba ale możliwe że pytał mnie też o rocznik auta . . . więc na 100% nie jestem pewny jesli tak sory, pozdro

Opublikowano

180zł 1 sztuka BOSCHA :thumbdown:

Nie bardzo mam skąd skombinować dodatkowe cewki żeby posprawdzać które mogą u mnie nawalać. Na pewno nie ma innego sposobu i czy to możliwe żeby cewka padała a VAG nic nie wyrzucał ? :mysli: :mysli:

Opublikowano

witam

dołącze sie do tematu!

u mnie obiaw jest taki ze jak jest silnik zimny to na postoju szarpie mi samochodem tak jak by chwilowo przestawal pracowac na wszystkich garach ale te szarpniecia nie sa caly czas tylko w jakis tam odstepach i trwaja 2-3sek w czasie szarpania obroty stoia w miejscu!

napewno do wymiany mam ktorys elemen odmy czy to jest od tego czy ktoras cewka zaczyna szwankowac?

Opublikowano

U mnie problem kompletnie rozwiązany. :cool1:

Zniwelowałem następujące usterki:

- wymiana pękniętej rurki odmy

- wymiana rozrządu. Pasek był przesunięty o pół ząbka więc nie dało się go właściwie ustawić od nowa. Postanowiłem wymienić kompletny rozrząd w obawie że powodem rozciągnięcia lub przestawienia paska mógłbyś któryś napinacz.

- dod. sprawdziłem szczelność całego układu wydechowego.

Po tych naprawach auto śmiga jak nowe i równomiernie ciągnie z każdych obrotów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...