tomeko Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 dodaję że to nie dzieje się przy ruchu dzwigni tylko przy samoczynnym przełączaniu z 2 na 3 reszta biegów przełącza bez zarzutu. Jaki jest koszt wymiany elektrozaworu czy ktos wie?
stanlej Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Jaki jest koszt wymiany elektrozaworu czy ktos wie? ja za uzywany regenerowany zapłaciłem 400zł ale to po znajomosci:) wymienialismy 2 plus koszt wymiany:) do tego jeszcze u nas jak szarpało musiał isc konwerter do regeneracji bo sie rozleciał i to 500zł a szarpie tylko z 2 na 3 ?? czy w odwrotna strone tez ??
tomeko Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 tylko z 2 na 3 jak przełącza(i to tez nie zawsze) reszta biegów przełacza idealnie także nie wiem jestem zmuszony szukac jakiegoś dobrego mechanika co ma o tym pojecie zobaczymy co wymysli
marecki Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Dziwią mnie takie wypowiedzi jak czytałem co do tematu o zmianie oleju, ze można ale lepiej bo .. coś tam itd. Olej w automatycznej skrzyni wymienie sie koniecznie tak jak w silniku okresowo, producenci aut zalecają wymianę oleju od przebiegów rzędu 30'000km (co 30 tyś. kl) w zwyż różnie, w każdej skrzyni jest też filt oleju który to trzeba również wymieniać; brak tego typu czynności powoduje w przyszłości wysypanie sie skrzyni. proste
petrus Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 zaleca sie wymiane oleju tylko w automatycznej skrzyni przekładniowej z 4-robiegową przekładnią, w pozostałych skrzyniach nie ma takiej potrzeby, olej musi byc uzupełniany, a wymieniany przy większych naprawach skrzyni. Tak przynajmniej podają w książce. [ Dodano: 06-05-2007, 02:32 ] a i jescze jedno, jaki filtr oleju w skrzyni? może sie myle ale skrzynia nie ma żadnego filtra bo po co?
stanlej Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 jaki filtr oleju w skrzyni? może sie myle ale skrzynia nie ma żadnego filtra bo po co? no to sie mylisz:( ma filterek i jest dosc wazny:)
Boogis Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 każda skrzynia ma filterek koniec i kropka :biggrin:. Osobiście miałem już dwa automaty i w jednym wymianiałem co 30 tyś a w drugim muszę co 60tyś. Generalnie jest tak, że jak padnie elektronika w skrzyni to pół biedy cała pieda jak mechanicznie klęknie (kasa duża). Problemy zaczynają się ze skrzynią jak w czasie jazdy są zmiany biegów z D na np 3 albo 2 - KATEGORYCZNIE NIE. Moja lalka jest u mechanika bo skrzynia padła więc wymienione będą wszystkie uszczelki, filtry itp i będzie chadzać nie ma co za dużo grzebać w swojej budowie automaty są dosyć proste a podstawowa zasada ich działania to ciśnienie oleju jak się je gubi to zaczynają się kłopociki hehe i to dość drogie kłopociki :biggrin:
petrus Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Tak jak pisałem że być może sie myle jeśli chodzi o filtr oleju w z skrzyni, jeśli mówicie ze jest to musieliście mieć z nim do czynienia. Jeśli chodzi o wymiane oleju to powtarzam jeszcze raz,olej wymienia sie TYLKO w automacie 4-robiegowym, w pozostały skrzyniach nie ma takiej potrzeby, olej w z skrzyni nie ulega jakimś większym obcążeniom, jeśli było by inaczej, audi bezwzględnie zalecało by wymieniać olej, a tak nie jest. Padające skrzynie nie mają absolutnie związku z tym czy olej był wymieniany czy nie, tylko dlatego czy jest olej w z skrzyni czy nie. Przy każdych przęglądach zaleca się sprawdzenie czy nie ma wycieków, i w razie potrzeby uzupełnić olej, jeśli wszystko jest w porządku i nie ma wycieków to nie WYMIENIAJCIE oleju bo po co, to tak jak by wymieniać palącą sie żarówke w mieszkaniu tylko dlatego że jest stara, powtarzam jeszcze raz, nie wymieniajcie oleju w z skrzyni jesli nie ma takiej potrzeby bo to GłUPOTA [ Dodano: 06-05-2007, 13:57 ] a i jeszcze jedno,dla automata 4-biegowego, olej ATF ESSO EGL 71 141, nr częsci zamiennej Audi G052 162 A1, może komuś sie przyda
marecki Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 no dobra pozwole sobie wkleić pare linków bo mam odmienne zdanie na temat wymiany oleju w skrzyni automatycznej, w moich okolicach każdy szanujący sie zakład przypomina o obowiązku zmiany oleju i filtra, faktycznie nie znalazłęm w informacji w książce serwisowej o zmianie oleju ale moim zdaniem jest to taką prawdą jak zużycie oleju 1L na 1000km. (ze mieści sie w normie) czyli po 10 tyś. było by 10litrów. http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=47154&highlight=automatyczna+skrzynia+olej to nie takie trudne: http://62.116.119.245/geri/Upload/Getriebeoelwechsel/page_01.htm http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12
stanlej Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 zaden link nie działa a mechanicy do ktorych jade ze skrzynka powiadaja ze co 25-30 tys wymiana filterka , oleju, i uszczelki:) a robia tylko automaty zwłaszcza amerykanskie:) od reszty automatow tez nie uciekaja:) od 17 lat w rodzinie automaty i tez wymieniaialismy oleje w skrzyniach co 30 tys.- szkoła amerykanska:)
petrus Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 ale ja nie twierdze że w automatach sie nie wymienia, wręcz przeciwnie wymienia sie,ale w manualach nie. Jeśli chodzi o olej silnikowy, 1L na 1000 km no to jasne ze tyle nie spala, ale w ten sposób concerny, nie tylko audi zabezpieczają sie, wyobraż sobie że kupujesz audi z salonu z roczną gwarancją i w książce piszą że powinno spalać oleju 5 ml na 1000 km a spala 10 ml to też jest normalne, no to jezdzisz 11 miesięcy i składasz reklamacje i wymieniasz na nowy bo auto nie spełnia warunków zgodnych z książką dla tego każdy koncern samochodowy zabezpiecza się w ten sposób, a co to ma do wymiany oleju w skrzyni to nie mam pojęcia , jeszcze raz powiem w automacie 4-biegowym zdecydowanie tak, w pozostałych nie, bo jesli nie wymienienie oleju miało by wpłynąć zle na skrzynie choćby w 1-nym procencie, to zapewniam was że audi bezwzględnie zalecało by wymiane oleju, bo to jest dla nich dodatkowa kasa, ale tak nie jest, i ciesze sie z tego że nie musze wymieniać bo nie mam automata :biggrin:
marecki Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 ja rozumiem już ze sie zle "zrozumieliśmy"; miałem na mysli tylko automatyczne skrzynie biegów zarówno czterobiegowe jak i piątki, nie miałem na uwadze manualnych bo to temat o automatach za wymianą oleju zdecydowanie przemawia pracująca wewnątrz pompa oleju (w skrzyni), temperatura pracy oleju, zużywający sie filtr i pewnie pare innych rzeczy jak np koszt naprawy, wiec warto raczej o tym pamiętać. linki najlepiej skopiować i wkleić bo tak lewacko je wstawiłem, mój błąd. Pozdrówki
Gość rob Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 wiadomo, że w automatach należy wymieniać olej, gorzej jak ktoś tego nie robił, kupisz samochód i po wymianie możesz nie zjechać z kanału :twisted:
biedruch Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 A słyszał ktoś z Was o metodzie przelewania czy jakoś tak - ponoć nie spuszczasz oleju po czym wlewasz nowy tylko przepływowo "wypychasz" stary zastępując nowym, ew jakąś część nowego też wylewasz traktując jako środek do przepłukania. Metoda droższa i podobno pozwala wymienić największą ilość oleju- ze wzgl na stopień skomplikowania skrzyni normalną metodą można wymienić tylko 60 -70 proc oleju. Jak to jest? Ktoś może się kompetentnie wypowiedzieć?
piozar11 Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 ja w swoim wymieniłem olej i teraz 4 odpina mi sie w czasie jazdy
Reeno Opublikowano 11 Maja 2007 Opublikowano 11 Maja 2007 Mój brat ma automat w A6 tiptronic. Audi zgadza się podaje że oleju w automacie się nie wymienia ponieważ po ok 200-250 tyś km bez wymiany oleju wymienia się skrzynię. Każdy dobry specjalista od ASB zaleca a wręcz nakazuje wymianę oleju maks co 60 tys km w każdym automacie. Należy wymienić filtr i odessać stary olej ponieważ wszystko nie spłłynie. Wymienić też trzeba uszczelki i wyczyścić magnezy z opiłem metalu. Olej jak jabardziej ten zalecany przez producenta (do AUDI jest to ATF i jest on dosyć drogi ok 60 zeta za litr) Temat automatu mam na bieżąco ponieważ sporo jeżdże brata tiptronikiem. Olej nie wymieniany traci swoje właściwości smarujące co przy automacie jest gwoździem do trumny-olej po rozgrzaniuu robi się jak zupa i nie trzyma ciśnienia. WYMIENIAJCIE OLEJ W ASB!!!To tańsze niż wymiana skrzyni!!
mark4 Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Nigdy nie miałem europejskiego samochodu z automatem , ale wiele lat przejeżdziłem amerykanami i uwierzcie , że inni producenci też nie widzą potrzeby wymiany oleju w skrzyni , oni zabierają je do regeneracji . Dwa razy naprawiałem skrzynię i widziałem co w niej siedzi , to prawda że nie wygląda to skomplikowanie , ale tak nie jest a precyzja wykonania jest taka , że mózg wymięka.Dodam tylko , że temperatura oleju może dochodzić pod 300 stopni i nie jest to wymysł tylko dane z manuala a ten kto zdejmował pokrywę i obejrzał magnes w środku widział ile tam ściera się opiłków.
adadur Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 W automacie wymagana jest okresowa wymiana oleju i filtra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się