Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Olej w automacie - zmieniać czy nie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dodaję że to nie dzieje się przy ruchu dzwigni tylko przy samoczynnym przełączaniu z 2 na 3 reszta biegów przełącza bez zarzutu. Jaki jest koszt wymiany elektrozaworu czy ktos wie? :a4fan:

Opublikowano
Jaki jest koszt wymiany elektrozaworu czy ktos wie?
ja za uzywany regenerowany zapłaciłem 400zł ale to po znajomosci:) wymienialismy 2 :) plus koszt wymiany:) do tego jeszcze u nas jak szarpało musiał isc konwerter do regeneracji bo sie rozleciał i to 500zł :)

a szarpie tylko z 2 na 3 ?? czy w odwrotna strone tez ??

Opublikowano

tylko z 2 na 3 jak przełącza(i to tez nie zawsze) reszta biegów przełacza idealnie także nie wiem :cry: jestem zmuszony szukac jakiegoś dobrego mechanika co ma o tym pojecie zobaczymy co wymysli :rolleyes:

Opublikowano

Dziwią mnie takie wypowiedzi jak czytałem co do tematu o zmianie oleju, ze można ale lepiej bo .. coś tam itd.

Olej w automatycznej skrzyni wymienie sie koniecznie tak jak w silniku okresowo, producenci aut zalecają wymianę oleju od przebiegów rzędu 30'000km (co 30 tyś. kl) w zwyż różnie, w każdej skrzyni jest też filt oleju który to trzeba również wymieniać; brak tego typu czynności powoduje w przyszłości wysypanie sie skrzyni. proste

Opublikowano

zaleca sie wymiane oleju tylko w automatycznej skrzyni przekładniowej z 4-robiegową przekładnią, w pozostałych skrzyniach nie ma takiej potrzeby, olej musi byc uzupełniany, a wymieniany przy większych naprawach skrzyni. Tak przynajmniej podają w książce. :wink:

[ Dodano: 06-05-2007, 02:32 ]

a i jescze jedno, jaki filtr oleju w skrzyni? może sie myle ale skrzynia nie ma żadnego filtra bo po co? :rolleyes:

Opublikowano
jaki filtr oleju w skrzyni? może sie myle ale skrzynia nie ma żadnego filtra bo po co?
no to sie mylisz:( ma filterek i jest dosc wazny:)
Opublikowano

każda skrzynia ma filterek koniec i kropka :biggrin:. Osobiście miałem już dwa automaty i w jednym wymianiałem co 30 tyś a w drugim muszę co 60tyś. Generalnie jest tak, że jak padnie elektronika w skrzyni to pół biedy cała pieda jak mechanicznie klęknie (kasa duża). Problemy zaczynają się ze skrzynią jak w czasie jazdy są zmiany biegów z D na np 3 albo 2 - KATEGORYCZNIE NIE. Moja lalka jest u mechanika bo skrzynia padła więc wymienione będą wszystkie uszczelki, filtry itp i będzie chadzać nie ma co za dużo grzebać w swojej budowie automaty są dosyć proste a podstawowa zasada ich działania to ciśnienie oleju jak się je gubi to zaczynają się kłopociki hehe i to dość drogie kłopociki :biggrin:

Opublikowano

Tak jak pisałem że być może sie myle jeśli chodzi o filtr oleju w z skrzyni, jeśli mówicie ze jest to musieliście mieć z nim do czynienia. Jeśli chodzi o wymiane oleju to powtarzam jeszcze raz,olej wymienia sie TYLKO w automacie 4-robiegowym, w pozostały skrzyniach nie ma takiej potrzeby, olej w z skrzyni nie ulega jakimś większym obcążeniom, jeśli było by inaczej, audi bezwzględnie zalecało by wymieniać olej, a tak nie jest. Padające skrzynie nie mają absolutnie związku z tym czy olej był wymieniany czy nie, tylko dlatego czy jest olej w z skrzyni czy nie. Przy każdych przęglądach zaleca się sprawdzenie czy nie ma wycieków, i w razie potrzeby uzupełnić olej, jeśli wszystko jest w porządku i nie ma wycieków to nie WYMIENIAJCIE oleju bo po co, to tak jak by wymieniać palącą sie żarówke w mieszkaniu tylko dlatego że jest stara, powtarzam jeszcze raz, nie wymieniajcie oleju w z skrzyni jesli nie ma takiej potrzeby bo to GłUPOTA :lol:

[ Dodano: 06-05-2007, 13:57 ]

a i jeszcze jedno,dla automata 4-biegowego, olej ATF ESSO EGL 71 141, nr częsci zamiennej Audi G052 162 A1, może komuś sie przyda :wink:

Opublikowano

no dobra pozwole sobie wkleić pare linków bo mam odmienne zdanie na temat wymiany oleju w skrzyni automatycznej, w moich okolicach każdy szanujący sie zakład przypomina o obowiązku zmiany oleju i filtra, faktycznie nie znalazłęm w informacji w książce serwisowej o zmianie oleju ale moim zdaniem jest to taką prawdą jak zużycie oleju 1L na 1000km. (ze mieści sie w normie) czyli po 10 tyś. było by 10litrów.

http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=47154&highlight=automatyczna+skrzynia+olej

to nie takie trudne: http://62.116.119.245/geri/Upload/Getriebeoelwechsel/page_01.htm

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12

Opublikowano

zaden link nie działa :) a mechanicy do ktorych jade ze skrzynka powiadaja ze co 25-30 tys wymiana filterka , oleju, i uszczelki:) a robia tylko automaty zwłaszcza amerykanskie:) od reszty automatow tez nie uciekaja:) od 17 lat w rodzinie automaty i tez wymieniaialismy oleje w skrzyniach co 30 tys.- szkoła amerykanska:)

Opublikowano

ale ja nie twierdze że w automatach sie nie wymienia, wręcz przeciwnie wymienia sie,ale w manualach nie. Jeśli chodzi o olej silnikowy, 1L na 1000 km no to jasne ze tyle nie spala, ale w ten sposób concerny, nie tylko audi zabezpieczają sie, wyobraż sobie że kupujesz audi z salonu z roczną gwarancją i w książce piszą że powinno spalać oleju 5 ml na 1000 km a spala 10 ml to też jest normalne, no to jezdzisz 11 miesięcy i składasz reklamacje i wymieniasz na nowy bo auto nie spełnia warunków zgodnych z książką dla tego każdy koncern samochodowy zabezpiecza się w ten sposób, a co to ma do wymiany oleju w skrzyni to nie mam pojęcia :rolleyes:, jeszcze raz powiem w automacie 4-biegowym zdecydowanie tak, w pozostałych nie, bo jesli nie wymienienie oleju miało by wpłynąć zle na skrzynie choćby w 1-nym procencie, to zapewniam was że audi bezwzględnie zalecało by wymiane oleju, bo to jest dla nich dodatkowa kasa, ale tak nie jest, i ciesze sie z tego że nie musze wymieniać bo nie mam automata :biggrin: :wink:

Opublikowano

ja rozumiem już ze sie zle "zrozumieliśmy"; miałem na mysli tylko automatyczne skrzynie biegów zarówno czterobiegowe jak i piątki, nie miałem na uwadze manualnych bo to temat o automatach :)

za wymianą oleju zdecydowanie przemawia pracująca wewnątrz pompa oleju (w skrzyni), temperatura pracy oleju, zużywający sie filtr i pewnie pare innych rzeczy jak np koszt naprawy, wiec warto raczej o tym pamiętać.

linki najlepiej skopiować i wkleić bo tak lewacko je wstawiłem, mój błąd. Pozdrówki

Opublikowano

wiadomo, że w automatach należy wymieniać olej, gorzej jak ktoś tego nie robił, kupisz samochód i po wymianie możesz nie zjechać z kanału :twisted:

Opublikowano

A słyszał ktoś z Was o metodzie przelewania czy jakoś tak - ponoć nie spuszczasz oleju po czym wlewasz nowy tylko przepływowo "wypychasz" stary zastępując nowym, ew jakąś część nowego też wylewasz traktując jako środek do przepłukania. Metoda droższa i podobno pozwala wymienić największą ilość oleju- ze wzgl na stopień skomplikowania skrzyni normalną metodą można wymienić tylko 60 -70 proc oleju. Jak to jest? Ktoś może się kompetentnie wypowiedzieć?

Opublikowano

Mój brat ma automat w A6 tiptronic. Audi zgadza się podaje że oleju w automacie się nie wymienia ponieważ po ok 200-250 tyś km bez wymiany oleju wymienia się skrzynię. Każdy dobry specjalista od ASB zaleca a wręcz nakazuje wymianę oleju maks co 60 tys km w każdym automacie. Należy wymienić filtr i odessać stary olej ponieważ wszystko nie spłłynie. Wymienić też trzeba uszczelki i wyczyścić magnezy z opiłem metalu. Olej jak jabardziej ten zalecany przez producenta (do AUDI jest to ATF i jest on dosyć drogi ok 60 zeta za litr) Temat automatu mam na bieżąco ponieważ sporo jeżdże brata tiptronikiem. Olej nie wymieniany traci swoje właściwości smarujące co przy automacie jest gwoździem do trumny-olej po rozgrzaniuu robi się jak zupa i nie trzyma ciśnienia. WYMIENIAJCIE OLEJ W ASB!!!To tańsze niż wymiana skrzyni!!

:a4fan:

Opublikowano

Nigdy nie miałem europejskiego samochodu z automatem , ale wiele lat przejeżdziłem amerykanami i uwierzcie , że inni producenci też nie widzą potrzeby wymiany oleju w skrzyni , oni zabierają je do regeneracji . Dwa razy naprawiałem skrzynię i widziałem co w niej siedzi , to prawda że nie wygląda to skomplikowanie , ale tak nie jest a precyzja wykonania jest taka , że mózg wymięka.Dodam tylko , że temperatura oleju może dochodzić pod 300 stopni i nie jest to wymysł tylko dane z manuala a ten kto zdejmował pokrywę i obejrzał magnes w środku widział ile tam ściera się opiłków.

Opublikowano

W automacie wymagana jest okresowa wymiana oleju i filtra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...