Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Autentyczność przebiegu da się sprawdzić Vag-iem??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no właśnie nie bo zapomniałem go o to poprosić... jak to zrobić?

Opublikowano

Do sprawdzenia przebiegu w sterowniku silnika potrzebny jest interfejs VAG-COM z CAN i program min. 605 beta, lub cokolwiek co jest wstanie odczytać eeprom z ECU. Sprawdza on przebieg w EDC15, ale nie z każdego jest wstanie odczytać i nie ma na to reguły.

Opublikowano

czyli tylko oryginalny VAG-COM wchodzi w grę no to dostęp do tego jest mocno ograniczony

Opublikowano
czyli tylko oryginalny VAG-COM wchodzi w grę no to dostęp do tego jest mocno ograniczony

o ile dobrze pamiętam to oryginała ma Rogal (Wawa) i Dave (Starogard Gdański)

Opublikowano

i jeszcze dodam że trzeba mieć odpowiednie ECU a mojego Rogal powiedział że nie da się odczytać :(

Opublikowano
czyli tylko oryginalny VAG-COM wchodzi w grę no to dostęp do tego jest mocno ograniczony

o ile dobrze pamiętam to oryginała ma Rogal (Wawa) i Dave (Starogard Gdański)

Nie tylko oni mają :biggrin:

Opublikowano

i jeszcze dodam że trzeba mieć odpowiednie ECU a mojego Rogal powiedział że nie da się odczytać :(

tzreba , trzeba ....

Opublikowano

w vagu wchodzisz w 17 wskażniki następnie 08 blok pomiarowy natępnie blok 02

na 1 pozycji pokazuje przebieg na drugiej stan paliwa.

Wiec tak , mam pytanie czy ta opcja pokazuje stan z licznika? Bo przeciez opcja 17 wskazniki to przeciez licznik wiec Vag poprostu zczytuje stan z licznika zapisywany podobno co 10km, czy tak jest ? Bo jesli tak to lipa bo wystarczy skrecic licznik, przejechac 10km i sam sie zapisze i to co zczytamy Vagiem bedzie w tolerancji 5-10km z tym co jest na liczniku, czyz nie?

No chyba ze mamy Vag z CAN to moze lepeij ale malo kto go ma dla wlasnych potrzeb.

Nie ma jakiej opcji w np silniku lub w klimie gdzie mozna sprawdzic przebieg i porownac go z licznikiem?

Opublikowano

Jak na razie można sprawdzić przebieg w EDC15 (sterowniki grzechotników mniej więcej od połowy 99r.) i to nie we wszystkich. EDC16, czyli najnowsze silniki diesla zapisują błedy z tak zwaną ramką - informacja kiedy , przy jakim stanie licznika itd. wystąpiła usterka, ale jeżeli nie ma błedów w sterownikach to na razie ( chyba że się coś zmieniło ) nie da się odczytać faktycznego stanu kilometrów. Tak jak pisłem wcześniej, związku z tym że można sprawdzić przebieg, handlarze zaczynają cofać też w ECU silnika.

Opublikowano

Wiec rozumiem ze jesli przebieg zostal zmieniony w licznniku oraz w eepromie to lipa. A co jesli sam licznik zostal wymieniony lub skrecony?

Czy oprocz wejscia w opcje 17 wskazniki nie da rady sprawdzic przebiegu?

Odczyt wskaznikow to tak jakby odczyt licznika czyli nic to nie daje. Nie zapisuje sie to gdzies jeszcze? A jesli tak to gdzie tego szukac? W jakich opcjach?

Chodzi mi oczywiscie o A4 B6.

Opublikowano

Jak na razie można sprawdzić przebieg w EDC15 (sterowniki grzechotników mniej więcej od połowy 99r.) i to nie we wszystkich. EDC16, czyli najnowsze silniki diesla zapisują błedy z tak zwaną ramką - informacja kiedy , przy jakim stanie licznika itd. wystąpiła usterka, ale jeżeli nie ma błedów w sterownikach to na razie ( chyba że się coś zmieniło ) nie da się odczytać faktycznego stanu kilometrów. Tak jak pisłem wcześniej, związku z tym że można sprawdzić przebieg, handlarze zaczynają cofać też w ECU silnika.

Mozesz rozwinac temat? Czy da rade sprawdzic to zwyklym interfejsem bez CAN? Jesli tak to gdzie tego szukac? Aha post juz czytalem kilka razy.

Opublikowano

Postaraj sie pojawić na spocie Trójmiejskim to spewnością będziesz miał to sprawdzone.

Opublikowano

Dajcie jakies namiary na tego nowego vaga z crakiem

Opublikowano

Tu crackiem jest właściwy interfejs, a w sterowniku silnika można zmienić przebieg równie prosto jak na liczniku (mając odpowiedni sprzęt).

Opublikowano

a w sterowniku silnika można zmienić przebieg równie prosto jak na liczniku (mając odpowiedni sprzęt).

niestety i coraz czesciej jest to stosowane .... :confused4:

Opublikowano
Tu crackiem jest właściwy interfejs
no i z tym jest największy ból
Opublikowano

A jakim sprzetem zmienia sie przebieg w ECU?

głową przede wszystkim....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...