Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jestem po wymianie licznika z Fisem.

Wszystko pięknie chula tylko nie pokazuje mi spalania chwilowego.

Przeprowadziłem kabel z ECU (Druga wtyczka-> zółty kabel), jednak po podpięciu fdo Fisa do pierwszego wejscia, nic sie zmienia dalej pokazuje wysokie spalanie (~51,1 l/100km) a po ok. minucie wywala mi wielki czerwony wykrzyknik ( ! ).

Kabel z ECU jest poprawny bo kiedy podpiąłem Voltomoierz to kiedy dodam, gazu Volty rosną.. Czy ktos sie z takim czyms spotkał?

Może u kogos to nie było pierwsze wejscie w wtyczce do FIS?

Ktos wspomniał że to nie jest 1 wejscie a 18 tylko w jaki sposb jak 18 to jest w góre w manetce?

Moj silnik to 1Z zegary tez z silnika 1Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a piny na pewno dobrze odczytujesz z kostki?? albo nie wsadziłeś czasami tej małej kostki białej co jest w czerwonej wtyczce 20pin na odwrót ?? sterowanie ci działa z manetki?? temp ci wskazuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem po wymianie licznika z Fisem.

Wszystko pięknie chula tylko nie pokazuje mi spalania chwilowego.

Przeprowadziłem kabel z ECU (Druga wtyczka-> zółty kabel), jednak po podpięciu fdo Fisa do pierwszego wejscia, nic sie zmienia dalej pokazuje wysokie spalanie (~51,1 l/100km) a po ok. minucie wywala mi wielki czerwony wykrzyknik ( ! ).

Kabel z ECU jest poprawny bo kiedy podpiąłem Voltomoierz to kiedy dodam, gazu Volty rosną.. Czy ktos sie z takim czyms spotkał?

Może u kogos to nie było pierwsze wejscie w wtyczce do FIS?

Ktos wspomniał że to nie jest 1 wejscie a 18 tylko w jaki sposb jak 18 to jest w góre w manetce?

Moj silnik to 1Z zegary tez z silnika 1Z.

Na jaki licznik wymieniłeś cyfrowy zegarek czy analogowy ? Jeżeli masz cyfrowy (szara 32 pinowa wtyczka od fisu) to spalanie trzeba podłaczyć pod pin 25 we wtyczce niebieskiej ale chyba już o tym nikt nie wspomniał.

Jutro zrobie fotke i pokaże jak uruchomić wskaźnik temperatury oleju bo już były pomysły żeby dziurawić miske olejową, chociaż i tak nie u wszytkiech pewnie się będzie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro z analogowym to na pewno pin 1 w wtyczce 20 pinowej, trudno powiedzieć co może być przyczyna może zegary są uszkodzone, jak masz możliwość to podmień zegary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego " bin85 " pokaż sposób na uruchomienie tego zegarka od oleju bo jestem tym zainteresowany .

Pozdrawiam.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to oczywiście posiadanie czujnika temperatury oleju, nie wiem czy każdy go ma u siebie ja go miałem zaraz zrobię fotkę oraz opisze gdzie się wpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego " bin85 " pokaż sposób na uruchomienie tego zegarka od oleju bo jestem tym zainteresowany .

Pozdrawiam.

Krzysiek

kolego krzysaudi mozesz dać jakis podgląd gdzie wpiołes kabel od spalania chwilowego moze byc nawet w paincie zrobione.

amoge np sprawdzac pozostałę piny ktore sa wolne kiedy pracuje silnik i sparwdzac czy załapie na FISie te spalanie lub mozejakis inny pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prometeusz86 lepiej tak nie rób bo jeszcze zrobisz przypadkowo zwarcie i dopiero będzie kuku, poza tym musiałbyś to robić podczas jazdy bo na postoju fis nie pokazuje spalania wrzucam zdjęcie gdzie się trzeba wpiąć niestety nie wiem dokładnie które to są konkretnie piny ale kolory przewodów się nie powtarzają więc niema problemu.

jWkmJ.jpg

Co do czujnika temperatury oleju to w pierwszej kolejności lokalizujemy wtyczkę pod zbiornikiem płynu chłodniczego, patrząc od przodu samochodu druga wtyczka od lewej, zdejmujem osłonkę gumową z wtyczki i jeżeli są dwa przewody to jesteśmy w domu (można odkręcić zbiorniczek wtedy będziemy mieli lepszy dostęp), jeżeli jest jeden to raczej nie będziemy mieli czujnika temperatury a znajduje się on w podstawie filtra oleju obok czujnika ciśnienia oleju.

Jeden z dwóch przewodów będzie miał kolor niebiesko-biały i to jest przewód który nas interesuje. Najłatwiejszym miejscem do wpięcia się jest obudowa komputera, przewód ten biegnie do pierwszej wtyczki od prawej stojąc przodem do samochodu, dalej już nigdzie nie jest podłączony.

jXrcJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzeiki bin85 ale chodzi mi o pin w liczniku.

Witam .

Ja spalanie podpiąłem pod ogólnie znany przewód koloru żółtego - u mnie śmiga aż miło :)

Krzysiek

tak to od kompa ale pod który pin w 20 pinwej kostce. Mogłbys to jakos przedstawic graficznie.

dzieki z góry pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm . Moge jedynie wkleic fotke znaleziona na forum . Kostke znajdziesz pod komputerem . Ja mam silnik 1Z i u mnie była ona , ale nie zagłębiałem sie pod który pin jest podpieta do komputera.

Krzysiek

1Cm8zA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm . Moge jedynie wkleic fotke znaleziona na forum . Kostke znajdziesz pod komputerem . Ja mam silnik 1Z i u mnie była ona , ale nie zagłębiałem sie pod który pin jest podpieta do komputera.

Krzysiek

1Cm8zA.jpg

chodzi mi o pin w liczniku a nie w komputerze. moze faktycznie źle sie wyraziłęm, chodzi io pin w liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...