SowaBezOka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Panowie mam pytanie. Zamontowalem u siebie licznik z 98 roku (przed II liftem) w ktorym jest immo2. Moje auto jest z '95 roku i ma pod kierownica immo. Z racji tego przy rezaniu nowego licznika nie kombinowalem nic z immo. Na liczniku caly czas miga lampka od immo. VAG wskazuje w liczniku dwa bledy zwiazane z immo (warning lamp i key cos tam - pisze z glowy), sa nie do usuniecia. Czy przez to moze pojawiac sie jakies 20 sekund po odpaleniu auta wykrzyknik (!) i 3 beepniecia? Przed zmiana licznika nie swiecila mi sie ta kontrolka, uklad ABS sprawny, akumulator nowy, napiecia idealne... Do glowy juz tylko ten immo mi przychodzi, ale czy moze on powodowac pojawianie sie przy kazdorazowym odpaleniu auta i odczekaniu 20 sekund wykrzyknika i 3 beepniec? Dodam, ze wykrzyknik jezdzi od pojawienia sie do konca (tzn do wylaczenia auta). Dodam jeszcze, ze gdy przekrecam zaplon, a nie uruchamiam auta to sie to nie pojawia, tylko przy uruchomionym aucie...
przemciotorun Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 sprawdz poziom plynu hamulcowego, zprawdz vagiem czy abs nie wywala jakiegos bledu ---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:52 ---------- sprawdz zarowke w starym liczniku czy swieci? czy nie jest czas przepalona
SowaBezOka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 starego licznika juz nie mam, ale przed wymiana nie swiecila ta kontrolka po uruchomieniu oraz nie bylo sygnalow ostrzegawczych. poziom plynu hamulcowego taki jak trzeba, ABS dziala poprawnie i nie wywala zadnego bledu...
przemciotorun Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 oki to niech kaju podrzuci kodowanie
xxxSzYbAxxx Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 jezeli kable od fisa (te 3)ida do radia to to nie moze dzialac..... musisz wpiac te 3 kable do zielonej kostki c2 w pin 8,9,10 i cala ta kostke do czerwonej kostki od adaptera, a druga fostke czerwona wpiac do rasia w miejsce mini iso c1 c2 c3....---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ---------- http://i1174.photobucket.com/albums/r611/dropsone/2836328127.jpg Kolego dropsone ja mam taki adapter, bo zamiast tamtego przysłał mi gość taki: http://s18.postimage.org/m6v8q2s3p/DSC00239.jpg <br /><br /> Z tego co napisałeś to mam się wpiąć w piny o których pisaliśmy do kostki zielonej wychodzącej z instalacji samochodu: http://s13.postimage.org/gqa8j8c1v/DSC00237.jpg <br /><br /> Tylko ja tam będę musiał w tej kostce zielonej dodać terminale pod odpowiednie piny. Czy dobrze to rozumie ? tak jest! musisz zalozyc na kable i wpiac nowe piny bo miejsca sa wolne, te 3wtyczki zolta/zielona/niebieska/ co wychodza z adaptera to ich wogole nie ruszasz tylko wpinasz do radia, a jak juz wepniesz te trzy przewody od fisa do zielonej kostki z instalacji samochody to wtedy zielona i zolta razem wpinasz do czerwonej od adaptera I d*pa zrobiłem tak i nic zero odzewu na wyświetlaczu fis. A może trzeba coś vagiem podziałać czy nie ? podepnij druta => 17- wskazniki, adaptacja, kanal 60, wartosc 5 powinno ruszyc
assist Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Pany mały edit mojej walki z fis'em: udało mi się wyciągnąć PIN oraz ustawić przebieg w po lifcie VDO kablem do... vag-coma ;P pzdr. assist
r7adek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 jezeli kable od fisa (te 3)ida do radia to to nie moze dzialac..... musisz wpiac te 3 kable do zielonej kostki c2 w pin 8,9,10 i cala ta kostke do czerwonej kostki od adaptera, a druga fostke czerwona wpiac do rasia w miejsce mini iso c1 c2 c3....---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ---------- http://i1174.photobucket.com/albums/r611/dropsone/2836328127.jpg Kolego dropsone ja mam taki adapter, bo zamiast tamtego przysłał mi gość taki: http://s18.postimage.org/m6v8q2s3p/DSC00239.jpg <br /><br /> Z tego co napisałeś to mam się wpiąć w piny o których pisaliśmy do kostki zielonej wychodzącej z instalacji samochodu: http://s13.postimage.org/gqa8j8c1v/DSC00237.jpg <br /><br /> Tylko ja tam będę musiał w tej kostce zielonej dodać terminale pod odpowiednie piny. Czy dobrze to rozumie ? tak jest! musisz zalozyc na kable i wpiac nowe piny bo miejsca sa wolne, te 3wtyczki zolta/zielona/niebieska/ co wychodza z adaptera to ich wogole nie ruszasz tylko wpinasz do radia, a jak juz wepniesz te trzy przewody od fisa do zielonej kostki z instalacji samochody to wtedy zielona i zolta razem wpinasz do czerwonej od adaptera I d*pa zrobiłem tak i nic zero odzewu na wyświetlaczu fis. A może trzeba coś vagiem podziałać czy nie ? podepnij druta => 17- wskazniki, adaptacja, kanal 60, wartosc 5 powinno ruszyc Dobra mam polski vag 4.9 jak to zrobić ? napisz mi po kolei co i jak bo ja tam 17 nie mam. wskaźniki to chodzi Ci o licznik czy jak ? ---------- Post dopisany at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany at 13:51 ---------- Pany mały edit mojej walki z fis'em:udało mi się wyciągnąć PIN oraz ustawić przebieg w po lifcie VDO kablem do... vag-coma ;P pzdr. assist To może opiszesz jak to zrobiłeś ?
xxxSzYbAxxx Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 no diagnozujesz wskazniki/licznik, robisz adaptacje, wybierasz kanał 60 i zmieniasz wartosc na 5
r7adek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 no diagnozujesz wskazniki/licznik, robisz adaptacje, wybierasz kanał 60 i zmieniasz wartosc na 5 A zrobić test wyjść ? Bo jak byłem w adaptacji, wybrałem kanał 60 i wpisałem 5 to wyskakiwał mi komunikat że podana wartość jest zła.
przemciotorun Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 test wyjsc to test wskazowek itp... sproboj sciagnac vag-coma i tam to zmienic
r7adek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Już ogarnąłem to musialem kable zamienić bo w tej czerwonej kostce były pomieszane, pin 8 z 10 i jest ok teraz.
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Panowie mam pytanie.Zamontowalem u siebie licznik z 98 roku (przed II liftem) w ktorym jest immo2. Moje auto jest z '95 roku i ma pod kierownica immo. Z racji tego przy rezaniu nowego licznika nie kombinowalem nic z immo. Na liczniku caly czas miga lampka od immo. VAG wskazuje w liczniku dwa bledy zwiazane z immo (warning lamp i key cos tam - pisze z glowy), sa nie do usuniecia. Czy przez to moze pojawiac sie jakies 20 sekund po odpaleniu auta wykrzyknik (!) i 3 beepniecia? Przed zmiana licznika nie swiecila mi sie ta kontrolka, uklad ABS sprawny, akumulator nowy, napiecia idealne... Do glowy juz tylko ten immo mi przychodzi, ale czy moze on powodowac pojawianie sie przy kazdorazowym odpaleniu auta i odczekaniu 20 sekund wykrzyknika i 3 beepniec? Dodam, ze wykrzyknik jezdzi od pojawienia sie do konca (tzn do wylaczenia auta). Dodam jeszcze, ze gdy przekrecam zaplon, a nie uruchamiam auta to sie to nie pojawia, tylko przy uruchomionym aucie... Masz gdzieś może jeszcze opis swojej przejściówki ewentualnie możesz sprawdzić pod które piny podłączałeś sygnał rezerwy paliwa? Bo robię takie samo rażenie ale mam właśnie jeszcze problem z tą rezerwą.
assist Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @r7adek Nie mogłem wczesniej pisac, ok, tak w telegraficznym skrócie: Licznik na stole, kabel vag com na rs232, oprogramowanie vag eepromer w wersji 1.18. Wczesniejsza wersja odczytywała tylko model licznika, po czym zwracała błąd (nie pamietam jaki). Powyższym zestawem udało mi się ustawić nowy przebieg, wyciągnąć pin, oraz załadować wsad do licznika (kupiłem UK Pb a mam Tdi EU). To tyle, teraz ja mam pytanko: czy mając nowy pin z zegarów, cosik jeszcze potrzebuje zeby to wszystko zegrac do kupy? vag com wystarczy? pzdr. assist
SowaBezOka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @Labiel - wyslalem PW. A powiedz mi co zrobiles z immo w nowym liczniku?
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @Labiel - wyslalem PW. A powiedz mi co zrobiles z immo w nowym liczniku? Tego jeszcze nie grzebałem. Ale opcje są dwie. Jedna to wywalenie diody - czyli sposób na to żeby po prostu się nie paliła. Druga opcja wyczytana na forum to: "1. Dobrać się do płyty głównej licznika. 2. Wylutować "minus" z diody od immo (dolna część diody) 3. Podważyć delikatnie tą wylutowaną stronę i podkleić pod nią kawałek taśmy izolacyjnej. 4. Do wylutowanej części diody przylutować kabelek. 5. Ów kabelek połączyć z masą od "naszego" immo". (Ja u siebie wlutowałem ten kabelek na 32 pin (niewykorzystany) szarej kostki a następnie za pośrednictwem mojej przejściówki połączyłem z "naszym" immo.)"
misiek547 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @r7adekNie mogłem wczesniej pisac, ok, tak w telegraficznym skrócie: Licznik na stole, kabel vag com na rs232, oprogramowanie vag eepromer w wersji 1.18. Wczesniejsza wersja odczytywała tylko model licznika, po czym zwracała błąd (nie pamietam jaki). Powyższym zestawem udało mi się ustawić nowy przebieg, wyciągnąć pin, oraz załadować wsad do licznika (kupiłem UK Pb a mam Tdi EU). To tyle, teraz ja mam pytanko: czy mając nowy pin z zegarów, cosik jeszcze potrzebuje zeby to wszystko zegrac do kupy? vag com wystarczy? pzdr. assist wystarczy tylko pin w aucie wszystko kodujesz i śmiga
xxxSzYbAxxx Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 ja chyba tez mam problem z rezerwa, wymienilem plywak i wsazowka byla na pierwszej kresce rezerwy fis pokazywal 90 km do endu a dystrybutor sie nie palil.. ale pewnie kwestia kalibracji choc dziwi mnie fakt ze plywak z a4 pokazywal polowe baku, a po wymianie na nowy z a6 pokazywal juz rezerwe... trzeba bedzie skalibrowac wartosci pokazywane przez plywak ale trzeba bedzie zalac bak do pelna...
SowaBezOka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @Labiel - wyslalem PW. A powiedz mi co zrobiles z immo w nowym liczniku? Tego jeszcze nie grzebałem. Ale opcje są dwie. Jedna to wywalenie diody - czyli sposób na to żeby po prostu się nie paliła. Druga opcja wyczytana na forum to: "1. Dobrać się do płyty głównej licznika. 2. Wylutować "minus" z diody od immo (dolna część diody) 3. Podważyć delikatnie tą wylutowaną stronę i podkleić pod nią kawałek taśmy izolacyjnej. 4. Do wylutowanej części diody przylutować kabelek. 5. Ów kabelek połączyć z masą od "naszego" immo". (Ja u siebie wlutowałem ten kabelek na 32 pin (niewykorzystany) szarej kostki a następnie za pośrednictwem mojej przejściówki połączyłem z "naszym" immo.)" ale chyba w kazdej z tej opcji bedzie wywalac bledy w liczniku? poki co ja zaslepilem to, tak ze pod tarczke dalem tasme izolacyjna i nie widac mrugania ...
Labiel Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Błąd w liczniku oczywiście będzie wywalał, tego nie da się obejść bo w tym momencie w aucie masz dwa ima, jedno w ECU drugie w liczniku którego nie będziesz używał. Błąd z licznika więc pozostanie ale to już nas nie interesuje. Ważne że nasz imo będzie prawidłowo wyświetlany w licznikach.
SowaBezOka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 @Labiel, a no wlasnie takiej odpowiedzi szukalem Bo mam jeszcze jeden problem nie rozwiazany i juz nic innego nie przychodzilo mi do glowy tylko blad odnosnie immo z licznika. Blad wyzej opisalem i niestety w dalszym ciagu jestem w ciemnej d****e...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się