Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz szukać licznika z 26 pinowymi wtyczkami wtedy pozostanie tylko podciągnięcie kilku przewodów do FIS

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no i chyba tak zrobię :wink4::good: dzięki za info :decayed:

Opublikowano

Dzwoniłem do kilku osób siedzących w temacie i oto kilka wiadomości, które uzyskałem:

- aby mieć u siebie zegary z pełnym FIS-em i żeby miały czerwone podświetlenie to muszę kupić np. takie zegary (zegary bez CAN) z analogowym zegarkiem, bo z cyfrowym zegarkiem już było białe podświetlenie

- zakupiłem oryginalne radio Audi Concert II i chciałbym mieć po wymianie licznika info z radia na FIS-ie, więc muszę zakupić ten adapter.

W opisie aukcji jest napisane "do starszych pojazdów nie posiadających magistrali CAN. Adapter emuluje sygnał analogowy co umożliwia prawidłową prace radia oraz WYŚWIETLACZA znajdującego się pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem!!!"

Czy wszystko się zgadza i ktoś może potwierdzić te informacje??

Opublikowano

Tak wszytko się zgadza co do zegarów to musisz jeszcze zobaczyć bo sa dwa rodaje liczników z analogowym zegarkiem - mają rózne wtyczki 2x26pin i 2x32pin. Bez wyciągnaia mżna je rozpoznać również po zegarku w tych pierwszych tarcza zegarka jest bez cyferek.

I jeszcze jedno juz nie wiem czy w tym wątku ale wiem że ktoś pisał że ma problem z tym CAN adapterem info RDS na fisie raz działało raz nie.

Opublikowano

U siebie mam 2x32pin + 1x10pin (wyświetlacz temperatury zewnętrznej).

Więc najlepsze zegary dla mnie to takie, a manetki to te, bo są pod Avanta i nawet rocznik się zgadza.

Znalazłem jeszcze takie z tempomatem, ale chyba odpadają, bo nie mają regulacji prędkości wycieraczek przednich.

Do radia Audi Concert II kupuję ten adapter Can-Bus, by nie miec potem problemów z wyświetlaniem info z radia na FIS-ie.

Proszę o zatwierdzenie tych informacji, gdyż jestem jeszcze "zielony" w tym temacie :hi:

Opublikowano

Licznik ten który podałeś, manetki też sa rózne mają iie wtyczki.

http://www.allegro.pl/item910038112_przelacznik_zespolony_idealny_audi_a4_lifting.html

http://www.allegro.pl/item888434712_przelaczniki_kierownicy_audi_a4_98r.html

Oczywiście wiesz że ten licznik ma wbudowanne immo i po jego wymianie nie odpalisz samochodu, dopuki nie zczytasz pinu i nie zakodujesz kluczyków.

Opublikowano

O różnych gniazdkach manetek nie wiedziałem, więc mam szukać takich przedliftowych, żebym swoich wtyczek nie musiał przerabiać.

Jeśli chodzi o PIN to swój mam przy kluczykach, a na Allegro sprzedawca ma liczniki, które sprzedaje razem z PIN-em.

Więc pozostaje zakup VAG-Tacho 2.5 i immo oraz przebieg zakoduję sobie sam.

Zadaję sobie pytanie czy kupić 100% sprawny licznik z pełnym FIS-em za 500 zł (sprzedawca zajmuje się naprawą wyświetlaczy i ogólnie zna się na rzeczy), czy czekać na tańszą, niepewną ofertę??

Opublikowano

Ja za swój dałem 200 z przesyłka i smiga mi ok juz kilka miesiecy , wiec do Ciebie należy decyzja :) Wazne zebys dostał gwarancje zwrotu jesli nie bedzie dzialal jak nalezy . Pisz do Nosb,a - on perełki które warto kupic . I to w dobrej cenie . Warto mi jest go polecic .

Opublikowano

No właśnie pewny nie jestem jakie będziesz miał wtyczki więc może najlepiej będzie jak przez zakupem sobie sprawdzisz. Ja swój licznik kupiłem za 150 zł, oczywiśćnie były dołaczone zdjęcia jak wyglada wświetlacz i jest ok no ale pewności nigdy niema ile to pochodzi ale według mnie 500 to troche za dużo.

Opublikowano

wybaczcie ze tak zapytam ale rowniez (tak jak wiekszosc posiadaczy audi a4 b5) chcialbym wymienic na zegary z pelnym fis-em ale nie wiem jakie musze kupic czy to nie ma znaczenia czy musze szukac odpowiednie do mojego silnika mam a4 z 95r i z silniczkiem 1.8 bez turbo

Opublikowano

Cena ok jeżeli wyświetlacz sprawny można brać, zainteresowanych informuję że przekładka tarczy prędkościomierza w przypadku tego licznika nie przejdzie, albo trzeba zostawić angielską albo wgrać wsad z wersji EU i dopiero można przełożyć tarczę.

Opublikowano

Witam

A jak wygląda kwestia przekładki tarczy prędkościomierza diesel do diesel z licznika VDO do UKN-SI (na fotkach widzę, że ma dwie srubki). Kurcze już zamówłem i teraz po dokładnym oglądnięciu widzę, że moze byc problem .....

A na marginesie znalazłem cos takiego do benzynki na allegro: http://www.allegro.pl/item924818971_licznik_zegary_audi_a4_anglik_benzyna_gwarancja.html

Opublikowano

Koleżanki i Koledzy - Zostałem ostatnio podpuszczony przez niejakiego Baskeciora, że prawa manetka najprawdopodobniej jest rozbieralna, bo jak twierdzi wyżej wymieniony - "Szwaby na pewno robią jedną wypraskę do tych manetek". Na szczęście, nie mylił się;) Efektem podjętego przez mnie trudu jest dorezanie do manetki "ori" przycisków FIS'a :decayed: Niestety nie miałem dobrego aparatu i zdjęcia są bardzo kiepskie, więc załączam te, na których coś widać.

Rezanie "ori" przycisków FIS'a w ori manetce:

Potrzebne nam będą mikroprzełączniki z długim trzonkiem, sztuk 3, ale lepiej wziąć więcej (kosztują grosze), do tego wiertarka i wiertło 3mm oraz jakieś większe do nagzymkowania, śrubokręt płaski mały, lutownica, cyna, pęseta/szczypce,kawałek cienkiego 4 żyłowego kabelka i trochę cierpliwości;)

Poniżej zdjęcie samej manetki - należy podważyć z góry i z dołu śrubokrętem, wtedy jej wewnętrzna część odskoczy i będzie można ją zdemontować:

manetkal.jpg

Następnie trzeba podważyć i wyjąć przycisk spryskiwacza (mam avanta) - jest osadzony na dwóch zaczepach po bokach:

manru.jpg

Ok - teraz dobrze by było zdjąć pokrywę kolumny kierownicy - dwie krzyżakowe śrubki od spodu i wyjęcie zaślepki (siedzi tylko na zatrzaskach).

Proponuję zdjąć kostkę od manetki - musimy wyciągnąć kabelek idący do przycisku spryskiwacza w manetce (cienki, w czarnym oplocie) - kostka by nam w tym przeszkadzała. Gdy kabel jest już wyjęty ze wszystkich zaczepów i maksymalnie wydłużony, możemy wziąć dwa małe płaskie śrubokręty i podważyć zaczepy w manetce, celem wyjęcia jej środka.

Ukazuje nam się widok, który niestety nie został uwieczniony na zdjęciu - jest to mała płytka z przygotowanymi padami pod gumki w ori manetce z przyciskami. Musimy przeciągnąć nowy 4-żyłowy kabelek przez wnętrze manetki, a następnie dolutować się do punktów lutowniczych obok kabelków przycisku spryskiwacza. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, lub nie posiada precyzyjnej lutownicy, to lepiej odlutować kabelki przycisku spryskiwacza i wyjąć tą płytkę, a następnie wlutować przyciski gdzieś na stole. Ja robiłem to po kaskadersku, bez wyciągania, przy czym największy problem był z przyciskiem resetu;) Trzeba mu dodatkowo skrócić doświadczalnie trzonek, bo inaczej nie założymy zaślepki. Potem wiercimy dziurki na nasze przyciski, zaznaczając uprzednio miejsca wiercenia. Lutujemy kabelki, podłączamy je do FIS'a, składamy w pierwszej kolejności zaślepkę w manetce. Przycisków UP & Down nie musiałem skracać - miały idealną długość trzonka, natomiast ten od resetu skracamy tak, by nie wystawał i nie był przez nas przypadkowo naciskany. Postaram się zrobić dzisiaj normalną fotkę efektu mojej pracy - było warto, bo kosztowało mnie to 3 zł i godzinę pracy, a manetka wygląda prawie jak ori;) Nie wrzucałem tematu do Warsztatu, bo słaba oprawa fotograficzna, ale jeśli mod uzna, że temat powinien wylądować w Warsztacie, to niech się dzieje jego wola;) Przyjemnego rezania :naughty:

Opublikowano

Taką własnie do siebe kupowałem więc powinna pasować.

Opublikowano

a za ile dostałeś licznik ?

Opublikowano

Za 150zł z anglika.

Opublikowano

z zegarkiem cyfrowym ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...