bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Z czego ha Zaraz wam to znajdę i będzie wam lyso
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Juz wiem gdzie to widziałem tak jak mówiłeś kanał 99 nawigacji nie w liczniku Ale po co to się ustawia ?
kaju Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Juz wiem gdzie to widziałem tak jak mówiłeś kanał 99 nawigacji nie w liczniku Ale po co to się ustawia ? :polew: dla poprawnej pozycji na navi. Jak będziesz miał inaczej zakodowane, to na navi będziesz przed zjazdem, a w rzeczywistości sto metrów go przejebałeś już, albo na odwrót. Pomaga określić dokładną pozycję padliny ---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:20 ---------- Toś kuźwa znalazł
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Jak wertowalem kodowanie sterowników w dziale diagnostyka to tam to widziałem i nie skapnalem ze to od navi
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 No i h*j Skończyłem właśnie służbę i chyba mnie ten upal przygrzal za mocno ---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:23 ---------- Jedyne co w życiu cpalem to w podstawowce wciagalismy pokruszony pluszszszszsz bo elegancko później się w nosie pienilo
kaju Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 No i h*j Skończyłem właśnie służbę i chyba mnie ten upal przygrzal za mocno ---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:23 ---------- Jedyne co w życiu cpalem to w podstawowce wciagalismy pokruszony pluszszszszsz bo elegancko później się w nosie pienilo Doooopsz... Słucham dalej ---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:43 ----------
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Ale ze mi nie wierzysz czy ostro sir napietalasz ze mnie Bo nie opowiem Ci o kelerisie w ostatniej ławce na religii:kox:
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie bo jeszcze czerwony pasek mi cofna , co gorsza ślubu mi nie dadzą a co za tym idzie nie poznam co to seks bo ja dopiero po ślubie mam zamiar
soulmaster3m Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Pany, zdjęcia obrabiam i wrzucam co mnie dziś wyszło. Powinienem chyba napisać do wydawcy książki i Pana mgr inż., który ją tłumaczył, że błąd mają w schematach
soulmaster3m Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie bo jeszcze czerwony pasek mi cofna , co gorsza ślubu mi nie dadzą a co za tym idzie nie poznam co to seks bo ja dopiero po ślubie mam zamiar Jakbyś planował rozwód to daj znać, po znajomości się załatwi. Mam wtyki na Małopolskiej. :grin::grin: ---------- Post dopisany at 00:07 ---------- Poprzedni post napisany at 00:05 ---------- Oni mogą juz nie żyć Co mnie to obchodzi. Mają mi to natychmiast poprawić i wrzucić dodatek dla reflektorów z osobnymi żarówkami. ---------- Post dopisany at 00:09 ---------- Poprzedni post napisany at 00:07 ---------- Postuluję o zmiany i poprawki. Jako młody, zapaleniec, rezacz czwartego stopnia wnioskuję o to!
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Ślub będę brać w Choszcznie bo już rzygam tym Szczecinem mam nadzieje się przenieść zaraz po wakacjach do siebie
kaju Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie bo jeszcze czerwony pasek mi cofna , co gorsza ślubu mi nie dadzą a co za tym idzie nie poznam co to seks bo ja dopiero po ślubie mam zamiar
soulmaster3m Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Widzę, że się temat strasznie w stronach rozleciał, więc chyba jak będę miał czas to napiszę jakiegoś tutoriala jak wymienić 1/2FIS na FullFIS w ostatnim lifcie. A ten post napisałem tylko aby dobić do 400 strony i dodać przyszłym rezaczom nieco więcej lektury
bediks Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Ktoś juz tu kiedyś tutka miał robić ale po co kończyć co się zaczelo:decayed: Uderzyłem w stol niech teraz nożyce się odezwa
soulmaster3m Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Spoko. Zrobię tutka, nawalę mega dużo tekstu oraz zdjęcia w pełnej rozdzielczości aby plik ważył jak najwięcej, wyeksportuję do PDF, wrzucę na chomika i będziecie mi nabijać transfer ---------- Post dopisany at 00:55 ---------- Poprzedni post napisany at 00:52 ---------- Strona lewa światła mijania została już zrobiona, jak obiecałem czas było zrobić stronę prawą. Bierzemy schemat, patrzymy a tam każą szukać żółtej 6-stykowej kostki. Hmm, oczywiście takiej NIE MA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przelatujemy pozostałe kilkadziesiąt stron schematów i na żadnej z nich nie ma oznaczenia T6 - złącze 6-stykowe żółte, rozgałęźnik prawy słupek A !!! Jako, że po lewej stronie kostka była różowa, znamy kolory kabki oraz ile ich powinno być, więc bierzemy różową z prawego słupka Idealnym narzędziem do wyciągania kostek i odblokowania ich z zatrzasków okazały się wyjmaki do radia. Oczywiście lepsze byłyby takie ścięte na prosto, ale szerokość jest idealna. Jak już mamy różową kostkę, ale tą co siedzi w kratce to potwierdza się, że opisujący schematy zrobił naprawdę kawał dobrej roboty, ale z akurat przy tej jednej dał d*py albo kawa mu się skończyła. Znowu mamy dwa żółto-białe przewody i trzeba uciąć ten jeden odpowiedni. Sprawdzając suwmiarką okazało się, że ten do silniczka regulacji ma jakieś 1,9mm średnicy a ten do reflektora 2,1, więc łatwo znaleźć odpowiedni Oczywiście potwierdzałem to miernikiem, który w tym upale postanowił wylać wyświetlacz :/ Trochę w cieniu i powrócił do życia. Mamy już polutowane przewody, więc wkładamy wtyk w kratkę. Wszystko wkładamy na swoje miejsce, wpinamy kostki na swoje miejsca. Tutaj nie da się pomylić. Nawet jeśli kolory są te same to geometria kostki nie pozwoli na włożenie w złe miejsce. Reflektor prawy mamy gotowy. Czas na STOPy. Tutaj widać na schemacie, że ktoś planował pokazanie modułu J124, czyli sprawdzania żarówek, ale jest to oznaczone gwiazdką *, czyli w wersji z "Auto-check". Oczywiście nie mam, więc mój to z **, czyli bez Autocheck. Tutaj oznaczenia wtyków się zgadzają. Od lewego stopu z przewodem czerwono-białym odchodzi czarno-czerwony przewód i idzie do czarnej kostki, którą magicznie schowano zaraz nad subwooferem, można się do niej dobierać, ale nie trzeba bo wystarczy przy reflektorze uciać ten czarno-czerwony i się w niego wlutować co daje opcję *. Wracamy do lewego słupka i szukamy niebieskiej kostki. Wchodzi w nią przewód czerwono-czarny idący od F, czyli stopu i mostkiem rozdwaja się na dwa piny. Z drugiej strony, czyli w kostce siedzącej w kratce ten mostek przechodzi w czerwono-biały i czerwono-czarny, czyli lewy i prawy stop. Ucinamy oba i w kikuty wystające z kostki wlutować należy chyba 5 i 7, nie ważne który gdzie bo to i tak idzie z tego mosta, więc to nie ma znaczenia. Udało mi się wyjąć piny, więc łatwiej było lutować. Pomocnym narzędziem do wyjmowania pinów jest jakieś bardzo cienkie narzędzie. Widoczna w tle po prawej pęseta okazała się idealna w wielu przypadkach, w innych pomogłem sobie dwoma spinaczami, ale jak żadne z nich nie dawało rady to poddawałem się i nie wyciągałem pinów wcale. W te piny wlutować należy kable zasilania dla obu stopów i dla stopu dodatkowego, a w przewody, które pozostały, czyli wcześniej idące w te piny lutujemy w odpowiednie piny idące do przekaźnika, będące zasilaniem dla lewego i prawego stopu. Tak naprawdę to obojętne czy trzymamy się zasady "PRAWY, LEWY" bo kontrolka i tak pokaże tylko dwie opcje: "Niedziała żarówka STOP - któraś" oraz "Niedziała żarówka mijania lub pozycyjna - też któraś". Fakt, że sam komunikat już daje dużo, więc dobre tyle. WAŻNE jest aby trzymać się odpowiednich wyjść dla odpowiednich żarówek bo tutaj chodzi o moc odbiornika a nie jego stronę. Jak już mamy pokonane lutowanie STOPów w przedniej części samochodu to został nam tylko jeden przewód, ten do STOPu dodatkowego. Niestety trzeba mieć go około 2-3 metrów bo musi on iść do czarnej kostki albo wcześniej wspomnianego czerwono-czarnego przewodu idącego od kostki tylnego reflektora - lewego. Łatwiej jednak dostać się do relektora niż do kostki, więc tam należy rezać. Zostawiłem kawałek wychodzący z kostki, ale go izolujemy i zostawiamy. Przewodem poprowadzonym od przekaźnika wlutować należy się w ten przewód odcięty od kostki. Jak już wszystko mamy polutowane to nalęży ładnie wtyczki poukładać, powtykać wszystko jak było i porobić co jeszcze pozostało Dla pełni szczęścia poukładałem przekaźniki obok siebie co dało większe pole manewru przewodami. Zwłaszcza, że ten 377 był na dole i przeszkadzał. Nawet wyciągając go nie było łatwo ponieważ przewody wychodziące z niego utrudniały przeciąganie przewodów od 387 za kratką. Może i z rozpiski przekaźników wychodzi, że powinno być inaczej, ale co tam Ostatnim etapem, o którym prawie zapomniałem i przypomniałem sobie zbierając zabawki po całym samochodzie, było podłączenie trzech przewodów do kostki mini iso wchodzącej do radia, czyli CLOCK, ENA i DATA. Takie przewody w radio wchodzą, ale pojęcia nie mam gdzie idą, więc wlutowałem się w nie nie przerywając ich ori biegu. Reszta jutro bo mnie zabrakło sił i chęci na sprawdzenie wszystkiego jak działa na liczniku. Także czy wszystko działa będę w stanie powiedzieć dopiero jutro. Mam tylko OGROMNĄ nadzieję, że nic nie poknociłem i wszystko pokaże się jak powinno. Powrót do instalacji i szukanie wszystkie gdzie co i jak byłoby koszmarne. Zostało: - wyciągnąć mój licznik 1/2 FIS, - przełożyć z niego blat prędkości w ten z pełnym FISem bo jest angol, - wsadzić nowy licznik w samochód, - podłączyć kostki, - przekodować wszystkie parametry na takie jakie miałem, - wyciągnąć PIN, - zmienić przebieg, - posprawdzać każde z nowo zainstalowanych opcji czy faktycznie działają. A w wszystkim może przeszkodzić mi kolega, który świec nie potrafi wymienić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się