[B5 AFN] Ustawienie drzwi (zawiasy)
14 14

    69 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Objawy opuszczenia drzwi:

    - Pada deszcz, otwierasz drzwi a woda wychodzi poza uszczelki (uszczelki są ok).

    - Jedziesz 120km/h a czujesz jak byś jechał maluchem 80km/h (szum itp).

    - Łapiesz klamkę i lekko domykasz drzwi, widzisz że są opadnięte lekko w rogu (u mnie ok 5mm)

    Wyniki po naprawie:

    Jadę sobie 7 do Wawki i patrzę na zegar ile... myślałem, że jechałem 120 po hałasie a tu niespodziewanie 180 :kox:

    Przy 120km/h cisza :gwizdanie:

    A teraz mały opis naprawy.

    Potrzebny jest:

    - torx 8mm - dobry, jakimś badziewiem rozwalicie sobie śruby które w moim przypadku były nieźle dokręcone.

    - jakaś przedłużka

    - klucz 10

    Podkładamy coś pod drzwi na samym końcu tak aby drzwi się lekko uniosły, ale były zablokowane.

    zdjecie149.th.jpg

    Odkręcamy górną śrubę, z nią jest problem bo jest kiepski dostęp, takim torxem w kluczu łamanym w kształcie litery L da radę, ale ja miałem rozwalony więc użyłem nasadki.

    Nasadkę przekręciłem kluczem 10.

    Dolne śruby odkręciłem nasadką na przedłużce, pewnie gdyby mój torx w kluczu był sprawny to bym nic więcej nie potrzebował...

    Po poluzowaniu śrub ustawiłem drzwi, następnie dokręciłem i sprawdzałem jaki jest efekt.

    Sprawdzania dokonywałem w taki sposób, że łapałem za klamkę i delikatnie zamykałem drzwi.

    Gdy w końcu tak je ustawiłem, że idealnie pasowały dokręciłem mocno śruby.

    zdjecie145.th.jpg

    zdjecie146x.th.jpg

    zdjecie147.th.jpg

    zdjecie148.th.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli na śrubach ustawisz odległości i nie masz dużego opadnięcia to podkładek nie musisz dawać...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą

    można również podnieśc ramę drzwi.Trzeba zdjąć boczek drzwi i tam są bodajże 2 śruby,podnieść odpowiednio do góry i już mamy po problemie z szumem w drzwiach :wink4:

    też musze sie za to wziąść ale nie mam takiego torxa

    w sklepie z narzędziami najtańszy zestaw torx'ów możesz zakupic za ok 10 zł

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    można również podnieśc ramę drzwi.Trzeba zdjąć boczek drzwi i tam są bodajże 2 śruby,podnieść odpowiednio do góry i już mamy po problemie z szumem w drzwiach :wink4:

    Jeżeli jest luz na zawiasach to podnoszenie ramki to tylko półśrodek. Zawiasy bardzo łatwo jest wymienić zwłaszcza, że jeden górny jest dzielony i wymiana jego trwa do 5 minut. Z dolnym jest więcej roboty ponieważ najpierw trzeba go odkręcić od drzwi następnie przy podłodze zdjąć plastikową osłonę pod którą są kostki oraz jedna z dwóch śrub którymi jest przykręcony zawias do karoserii. Po odkręceniu śruby i odpięciu kostek drzwi można cofnąć do tyłu i odkręcamy druga śrubę przy błotniku. Do pomocy jest potrzebna druga osoba.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie czy ktos mi wytlumaczy o co chodzi z ta ramka?? Gdzie ona sie znnajduje? na gorze czy na dole?? jakies foto moge prosic??

    Super porada, tez sie za to biore :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ramke drzwi zaznaczyłem na czerwono.Musisz zdjąc boczek drzwiowy,tam sa chyba 2 śruby.Podnieś lekko i problem świszczenia powinien ustąpić :wink4:

    168983381.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko teraz pytanie jakie mi się nasuwa.

    Jeżeli drzwi są opadnięte i podciągniemy ramkę to robimy większą powierzchnię która musi być zamknięta :chytry:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym proponował najpierw ustawić drzwi na zawiasach,jeśli po tej operacji nie przestanie świszczeć to można ustawić to na ramce i wtedy powinno pomóc :wink4: a jak nie to kupic zwykłą uszczelkę okienna i po prostu ją przykleić :rolleyes::przebiegly::tongue4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko teraz pytanie jakie mi się nasuwa.

    Jeżeli drzwi są opadnięte i podciągniemy ramkę to robimy większą powierzchnię która musi być zamknięta :chytry:

    A opadnięte drzwi i tak będą ocierać o rygiel. W rodzinie jest drugie a4 w którym przypuszczalnie osoba która go sprowadziła i sprzedała dokonała regulacji opadniętych drzwi tylko ramką. Efekt jest taki, że uszczelka się powycierała, drzwi na zawiasach zaczęły się z czasem telepać i skończyło się na wymianie zawiasów. Wówczas wyszło, że ramka tylną częścią była podnoszona ponieważ przy sprawnych zawisach drzwi odbijało do tyłu i bez trzaśnięcia nie można było zamknąć. Ale jest to każdego indywidualna sprawa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    A więc tak: ustawiłem drzwi. Podniosły się, jest lepiej, ale odstaje uszczelka. Teraz zdejmę boczek i pokombinuje z ramą.

    pozdr.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą

    Blaszki to się w maluchu podkłada :wink4:

    Prawidłowo drzwi powinno się ustawiać przy zdemontowanym ryglu. Należy je tak ustawić na zawiasach aby po domknięciu i przytrzymaniu ręką do nadwozia wszystkie szczeliny pomiędzy sąsiadującymi elementami były równe,płaszczyzny elementów były w jednej linii, i żeby drzwi były na jednakowej wysokości. Gdy wszystko leży o.k dopiero wtedy montujemy rygiel. Jeżeli są luzy na zawiasach to trzeba je wymienić bo będą hałasować na dziurach a po czasie znowu opadną.Regulowanie ramki ma sens( po uprzednim ustawieniu drzwi na zawiasach i ryglu), w celu skorygowania przylegania do uszczelek.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    iwadrian możesz bliżej powiedzieć o jaki rygiel chodzi :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie od zamka...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O metalowy uchwyt zamocowany za pomocą dwóch śrub na słupku środkowym służący do zatrzaskiwania zamka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie również drzwi są opadnięte o ok. 5mm, obcierają o dolną uszczelkę uszkadzając ją, jednak po odkręceniu torxów dolnego zawiasu nie da się do regulować góra dół, tylko na boki :blink: Jakaś rada poza podkładaniem blaszek i wymianą na nowe?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie również drzwi są opadnięte o ok. 5mm, obcierają o dolną uszczelkę uszkadzając ją, jednak po odkręceniu torxów dolnego zawiasu nie da się do regulować góra dół, tylko na boki :blink: Jakaś rada poza podkładaniem blaszek i wymianą na nowe?

    Zauważ, że zawiasy są mocowane do ramy drzwi i do słupka(A).Zależy jak opadły,czy całe drzwi opadły względem nadwozia czy zwisają tylko przy słupku (B)środkowym.Jeżeli opadły przy słupku środkowym(B) to musisz poluzować dolny zawias ale nie na śrubach przy drzwiach a tych mocowanych do słupka przedniego(A) (jedna od zewnątrz druga od wewnątrz pod plastikiem od strony kabiny) unieść drzwi do góry i dokręcić śruby.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Myślałem o tej śrubie co piszesz, ale byłby problem, bo błotnik ją zasłania... Chyba naprawdę zostanie tylko wymiana zawiasów...

    Jeszcze pytanko, czy tą czarną ramę powinno się ustawiać przy zamkniętym oknie, czy otwartym? Otóż robiąc przy otwartym drzwi zamykały się lekko, jednak jak tylko zamknąłem szybę to był problem z zamknięciem :blink: Przez to kilka godzin straciłem na ustawianiu w miarę całych drzwi. A żeby nie obcierało mi o uszczelkę to boczek zamontowałem trochę wyżej, chociaż pewnie wkońcu sam opadnie po pewnym czasie...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O ile nie masz luzów na zawiasach to nie ma sensu ich wymieniać. Szczerze mówiąc ustawienie drzwi to dość skomplikowana robota i trzeba mieć trochę doświadczenia aby to dobrze przeprowadzić a jeszcze trudniej jest to komuś wytłumaczyć. Ja ramkę ustawiam zawsze przy zamkniętej szybie a gdy ramki nie są ustawiane (w większości aut) to lepiej ją doginać ( w ostateczności)przy szybie opuszczonej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No coś namieszałem, bo szumi mi juz przy 90, ale nie chce mi sie narazie tego już ruszać..... Może znajdę kogoś kto to potrafi porządnie zrobić :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a ja dzisiaj z tym walczylem dosc dlugo i uporczywie i padlem ofiara czasu i checi skonczenia gdyz dochodzi juz polnoc a jutro do pracy trzeba jechac. ta sruba dolnego zawiasu ktora jest tak trudno dostepna (tu tez spedzilem sporo czasu probujac sie do niej dostac) wymaga odkrecenia nadkola plastikowego i takiej plastikowej zaslepki za nadkolem wtedy dostep jest az za dobry i idzie ja normalnie odkrecic. niestety gdy do tego doszedlem bylo juz pozno i sie troche pospieszylem gdy wstepnie wszystko mialem juz wyregulowane przy dokrecaniu musialo uciec mi lekko i teraz sa za wysoko a byly za nisko roznica w szparach jest okolo 3mm miedzy dolem a gora i teraz haczy o rygiel dolem zawiasu. moje pytanie czy da sie rygiel regulowac gora dol zeby znow wszystkiego nie odkrecac i jakim kluczem odkrecic ta dziwna gwiazdke rygla, czy moze jednak lepiej wszystko powtorzyc na spokojnie i zrobic to jak trzeba??[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2009, 23:51_________________________________________________a juz wiem doczytalem sobie w ksiazce ze rygla nie reguluje sie gora dol tylko przod tyl wiec znow poprawka z rozrywki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Musicie coś źle robić albo jestem wyjątkowy :tongue4:

    Ja poprawiłem to na spontana, uniosłem drzwi, zablokowałem, rozkręciłem śruby, gdy drzwi podniosły się automatycznie skręciłem i drzwi chodzą jak ta lala :evil:

    Po co nadkole rozkręcać?

    Przedłużka i nasadka imbus wystarczają.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Musicie coś źle robić albo jestem wyjątkowy :tongue4:

    Ja poprawiłem to na spontana, uniosłem drzwi, zablokowałem, rozkręciłem śruby, gdy drzwi podniosły się automatycznie skręciłem i drzwi chodzą jak ta lala :evil:

    Po co nadkole rozkręcać?

    Przedłużka i nasadka imbus wystarczają.

    no to ja jestem ciekawy jak odkreciles druga srube zawiasu dolnego jak to zrobiles przedluzka to chyba z jakas lamana koncowka wedlug mnie nie ma mozliwosci jej ruszenia jak jest konkretnie dokrecona innej niz wlasnie przez nadkole.

    druga sprawa taka ze rzeczywiscie ustawienie prawidlowe drzwi to nie taka prosta sztuka ja musze jeszcze z ramka powalczyc bo od 140 zaczyna gdzies powietrze sie przedowstawac i robi sie glosno ale to juz nie na wysokosc a prawo lewo a dokladniej w kierunku samochodu musze ja troche przesunac mysle ze wtedy bedzie juz ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Musicie coś źle robić albo jestem wyjątkowy :tongue4:

    Ja poprawiłem to na spontana, uniosłem drzwi, zablokowałem, rozkręciłem śruby, gdy drzwi podniosły się automatycznie skręciłem i drzwi chodzą jak ta lala :evil:

    Po co nadkole rozkręcać?

    Przedłużka i nasadka imbus wystarczają.

    no to ja jestem ciekawy jak odkreciles druga srube zawiasu dolnego jak to zrobiles przedluzka to chyba z jakas lamana koncowka wedlug mnie nie ma mozliwosci jej ruszenia jak jest konkretnie dokrecona innej niz wlasnie przez nadkole.

    druga sprawa taka ze rzeczywiscie ustawienie prawidlowe drzwi to nie taka prosta sztuka ja musze jeszcze z ramka powalczyc bo od 140 zaczyna gdzies powietrze sie przedowstawac i robi sie glosno ale to juz nie na wysokosc a prawo lewo a dokladniej w kierunku samochodu musze ja troche przesunac mysle ze wtedy bedzie juz ok.

    Jednym ze sposobów jest odkręcenie drzwi od dolnego zawiasu górny jest rozłączny. Następnie po cofnięciu drzwi do tyłu zawias ustawiasz w pozycji zamkniętej i zwykłym płaskim kluczem oczkowym odkręcasz śrubę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie również drzwi są opadnięte o ok. 5mm, obcierają o dolną uszczelkę uszkadzając ją, jednak po odkręceniu torxów dolnego zawiasu nie da się do regulować góra dół, tylko na boki :blink: Jakaś rada poza podkładaniem blaszek i wymianą na nowe?

    Zauważ, że zawiasy są mocowane do ramy drzwi i do słupka(A).Zależy jak opadły,czy całe drzwi opadły względem nadwozia czy zwisają tylko przy słupku (B)środkowym.Jeżeli opadły przy słupku środkowym(B) to musisz poluzować dolny zawias ale nie na śrubach przy drzwiach a tych mocowanych do słupka przedniego(A) (jedna od zewnątrz druga od wewnątrz pod plastikiem od strony kabiny) unieść drzwi do góry i dokręcić śruby.

    Nawiązując do tego co jest powyżej napisze co zdiagnozowałem u siebie. Oczywiście powód mojego zainteresowania drzwiami to szum po wyżej 100km/h, który pojawił mi się w zimie - myślałem, że uszczelki stwardniały ale nie przeszło do dzisiaj. Stwierdziłem że jak są drzwi zamknięte to wszystkie szczelinki są chyba idealne i nic nie widać. Jak jadę i delikatnie nacisnę ramkę u góry na zewnątrz to szum się nasila a jak docisnę do siebie to się nie zmniejsza a zresztą ciężko docisnąć tą ramkę jak się jedzie 150 km/h. Na postoju jak docisnę mocniej na zewnątrz ramkę to nawet chyba minimalny prześwit widzę w rogu u góry koło słupka środkowego. Luz na zawiasach sprawdzałem w każdym położeniu drzwi i raczej nie ma. Jedyne co zauważyłem to to że jak drzwi są przed samym zamkiem to u góry jest luz w rogu około 5 mm a drzwi jak się domykają to idą w górę obcierając o rygiel na słupku czyli tak jak by były opadnięte i dopiero zamek ich do góry wyciąga i po zamknięciu jest idealnie wszystko. Zastanawiam się czy mam całe opadnięte czy tylko na dolnym zawiasie ? Jak myślicie na których śrubach mam regulować ???

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zrób jak opisałem, jeżeli dobrze to zrobisz (kilka razy trzeba odkręcać, dokręcac i przymierzać) to efekt będzie idealny.

    Mi też przy zamykaniu drzwi się podnosiły.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zrób jak opisałem, jeżeli dobrze to zrobisz (kilka razy trzeba odkręcać, dokręcac i przymierzać) to efekt będzie idealny.

    Mi też przy zamykaniu drzwi się podnosiły.

    Czyli odkręcić te śruby od drzwi a nie od słupka i spróbować przesunąć ? Tam jest jakaś regulacja ? Napisałeś że odkręcamy górną śrubę - to pierwsze foto to jest górny zawias ? Możesz to jaśniej napisać ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli nie kombinowałeś z ramą drzwi to odkręcaj śruby zawiasów.

    Na górze jest 1 śruba, na dole 2 :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli nie kombinowałeś z ramą drzwi to odkręcaj śruby zawiasów.

    Na górze jest 1 śruba, na dole 2 :cool1:

    nie z ramą nic nie robiłem. Czyli trzeba popuścić te 3 śruby i spróbowac podnieśc do góry żeby na zamku nie obcierało ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    14 14

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy