Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

To jest temat związany z oprogramowaniem sterownika skrzyni biegów. Starsze wersje po prostu tego nie obsługiwały.

Zacznij od sprawdzenia w blokach pomiarowych sterownika kolumny kierowniczej (16 - Steering Wheel) czy jest w ogóle odpowiedź na przyciski/łopatki. Jak to zweryfikujesz - daj znać.

Druga sprawa - przetestuj czy zmiana przyciskami/łopatkami działa jeśli lewarek jest w pozycji +/i.

Info zwrotne poproszę tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Już rozgryzamy temat , ktoś zmienił kierownicę na trójramienną z tipem ( fabrycznie nie było tego ) , całkowity brak reakcji nawet w trybie +/- i brak podświetlenia

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozgryzamy temat , ktoś zmienił kierownicę na trójramienną z tipem ( fabrycznie nie było tego ) , całkowity brak reakcji nawet w trybie +/- i brak podświetlenia

W B6 musi być taśma oraz moduł kolumny przynajmniej w wersji MID aby obsłużyć multifunkcję i zmianę biegów. Nie wiem jak to wygląda w C5 ale pewnie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C5 to tylko taśma odpowiednia i w przypadku samych przycisków zmiany biegów brak modułów. Po prostu to zwykłe połączenia 4 przewodów ( + , - , masa , podświetlenie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C5 to tylko taśma odpowiednia i w przypadku samych przycisków zmiany biegów brak modułów. Po prostu to zwykłe połączenia 4 przewodów ( + , - , masa , podświetlenie )

Czyli w C5 założycie taśmę i sprzętowo jest to ogarnięte. Potwierdzeniem będzie działanie przycisków gdy lewarek jest w pozycji +/-.

Brak reakcji na przyciski gdy dźwignia jest na D to inny temat. Właściciele Audi bardzo często zgłaszali w serwisie problem z przypadkowym załączaniem sekwencji gdy ręka ześlizgiwała się z obręczy na przycisk, który tak naprawdę jest bardzo niefortunnie umieszczony (jak w B6 miałem starą kierę, też mi się zdarzało). Modyfikacja kodowania umożliwiała blokowanie przycisków zmiany biegów gdy lewarek nie znajdował się w pozycji +/-. Jednak domyślne kodowanie sterownika skrzyni biegów nie blokuje tej opcji.

Druga sprawa - w pierwszych modelach skrzyni, gdy lewarek znajdował się w pozycji D, w ogóle nie było możliwości uruchomienia sekwencji - działała dopiero po przestawieniu lewarka w +/- (alternatywne działanie dodano dopiero w kolejnych wersjach oprogramowania sterownika). Aktualnie pracuję nad tym tematem bo w moim ALT/EVE też łopaty nie śmigają na D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nawet pasuje że nie działają przyciski w trybie D bo jest tak jak piszesz i mi mówiłeś jak planowalem zakładać kierę z tipem - są tak umiejscowione w czteroramiennej że przypadkowo często się naciska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nawet pasuje że nie działają przyciski w trybie D bo jest tak jak piszesz i mi mówiłeś jak planowalem zakładać kierę z tipem - są tak umiejscowione w czteroramiennej że przypadkowo często się naciska

+ to umiejscowienie jest mega niewygodne :( No ale widzisz - przy łopatach już fajnie to mieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Gadalem dzis z tym gosciem co robil ta skrzynie, i pytalem sie o przerobke na 7 lamel. To on mi powiedzial ze w tym modelu z tym silnikiem nie jest to konieczne. :no: ze nie w tym lezy problem i ze on poprawi ta skrzynie. Co wy panowie o tym sadzicie? Nie chce sie tez madrowac przed nim bo on juz troche automatow zlozyl i to nie jest jego pierwsze multi :confused4: Ale z drugiej strony w norwegi nei ma duzo specow, mozna powiedziec ze wiekszosci to same matoly sa :tongue4: Ja jestem uczniem na VW na drugim roku, i oni wszyscy sa w szoku ze ja tyle umiem. Ale to nei wazne. Jutro jade do znajomego na audi sprawdzic sobie akcje serwisowe audi jak to bylo z ta przerobka, a w srode odwoze mu skrzynie i zadecyduje czy ma ja przerabiac czy nie.

A jeszcze jedno, to nadpisanie tego sterownika to musze zrobic online? Czy jest mozliwosc sciagnac oprogramowania z internetu i wgrac vag kanem np?

Jeśli gość zna się na CVT - będzie wiedział jak wgrać soft. Co do opinii, że sprzęgła 7 nie montuje się do AVF 2004 - jestem odmiennego zdania. Raczej nie mam zamiaru czekać na usterkę, wolę się przed nią zabezpieczyć. Nie rozumiem też co kryje się za zdaniem "nie w tym leży problem i on poprawi tę skrzynię" :mysli: Jedyne o czym jeszcze można pomyśleć to aktualizacja softu (jeśli wcześniej nie została wykonana) oraz wymiana sterownika hydraulicznego na wersję z wydajniejszą pompą (trzeba sprawdzić po VIN bo mająć rocznik 2004 całkiem możliwe, że nową skrzynkę zaworów masz już z fabryki).

Bart wiem ze nie masz teraz do tego głowy , ale tak teraz sobie przypomniałem jak mi robili tą skrzynie i zrobili 7 lameli i nadpisali sterownik, to wtedy mowiłes ze to dziwne bo i tak nie potrzebuje tego bo w benzynie 1,8 nie przekrocze bariery momentu obrotowego . czy cos od tamtego czasu wiesz wiecej na temat 7 lameli do benzyny?? niby je mam ;) ale h ... wie;))

Tylko w najmocniejszych benzynach montowano sprzęgło 7 (silnik 3.0, ponieważ tam maks. moment dochodził do 300 Nm). Dla 1.8T nie ma przewidzianej takiej opcji - jak dla mnie to ktoś wcisnął Ci kit. Podeślij numer sterownika i wersję softu - zweryfikujemy rzeczywistość.

Witam, a ja mam b7 2004 z grudnia, multi i mam 7 biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Gadalem dzis z tym gosciem co robil ta skrzynie, i pytalem sie o przerobke na 7 lamel. To on mi powiedzial ze w tym modelu z tym silnikiem nie jest to konieczne. :no: ze nie w tym lezy problem i ze on poprawi ta skrzynie. Co wy panowie o tym sadzicie? Nie chce sie tez madrowac przed nim bo on juz troche automatow zlozyl i to nie jest jego pierwsze multi :confused4: Ale z drugiej strony w norwegi nei ma duzo specow, mozna powiedziec ze wiekszosci to same matoly sa :tongue4: Ja jestem uczniem na VW na drugim roku, i oni wszyscy sa w szoku ze ja tyle umiem. Ale to nei wazne. Jutro jade do znajomego na audi sprawdzic sobie akcje serwisowe audi jak to bylo z ta przerobka, a w srode odwoze mu skrzynie i zadecyduje czy ma ja przerabiac czy nie.

A jeszcze jedno, to nadpisanie tego sterownika to musze zrobic online? Czy jest mozliwosc sciagnac oprogramowania z internetu i wgrac vag kanem np?

Jeśli gość zna się na CVT - będzie wiedział jak wgrać soft. Co do opinii, że sprzęgła 7 nie montuje się do AVF 2004 - jestem odmiennego zdania. Raczej nie mam zamiaru czekać na usterkę, wolę się przed nią zabezpieczyć. Nie rozumiem też co kryje się za zdaniem "nie w tym leży problem i on poprawi tę skrzynię" :mysli: Jedyne o czym jeszcze można pomyśleć to aktualizacja softu (jeśli wcześniej nie została wykonana) oraz wymiana sterownika hydraulicznego na wersję z wydajniejszą pompą (trzeba sprawdzić po VIN bo mająć rocznik 2004 całkiem możliwe, że nową skrzynkę zaworów masz już z fabryki).

Bart wiem ze nie masz teraz do tego głowy , ale tak teraz sobie przypomniałem jak mi robili tą skrzynie i zrobili 7 lameli i nadpisali sterownik, to wtedy mowiłes ze to dziwne bo i tak nie potrzebuje tego bo w benzynie 1,8 nie przekrocze bariery momentu obrotowego . czy cos od tamtego czasu wiesz wiecej na temat 7 lameli do benzyny?? niby je mam ;) ale h ... wie;))

Tylko w najmocniejszych benzynach montowano sprzęgło 7 (silnik 3.0, ponieważ tam maks. moment dochodził do 300 Nm). Dla 1.8T nie ma przewidzianej takiej opcji - jak dla mnie to ktoś wcisnął Ci kit. Podeślij numer sterownika i wersję softu - zweryfikujemy rzeczywistość.

Witam, a ja mam b7 2004 z grudnia, multi i mam 7 biegów

Przepraszam ale co w tym dziwnego? B6 z Multironikiem miał 6 biegów. W B7 ma ich 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chyba zrozumiał że 6 lamel to 6 biegow , 7 lamel to 7 biegów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chyba zrozumiał że 6 lamel to 6 biegow , 7 lamel to 7 biegów ;)

Ehhhh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poszukuje zaufanego i sprawdzonego serwisu do Audi tak żeby znali się na rzeczy i na skrzyniach automatycznych multitronic. Audi A4 B6 2003r 1.9TDi.

Serwis mnie interesuje w okolicach Siedlec, Białej Podlaskiej, Sokołowa Podlaskiego, ewentualnie okolice do 50km od tych miejscowości. Sprawa pilna !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poszukuje zaufanego i sprawdzonego serwisu do Audi tak żeby znali się na rzeczy i na skrzyniach automatycznych multitronic. Audi A4 B6 2003r 1.9TDi.

Serwis mnie interesuje w okolicach Siedlec, Białej Podlaskiej, Sokołowa Podlaskiego, ewentualnie okolice do 50km od tych miejscowości. Sprawa pilna !!!!

Co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanko, szczególnie do Bartka - czy jak auto jest na niższych obrotach, wychamowuje, zazwyczaj jadąc około 20-30 km/h i lekko nacisnę hamulec i go dynamicznie puszcze to czuje lekkie drgania. Czy bardziej szukać problemu w dwumasie czy skrzyni? Dodam że podczas ruszania nie ma żadnych drgań ani w innych przedziałach jazdy. Tylko przy delikatnym zwalnianiu jak schodzi na niższe obroty.

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanko, szczególnie do Bartka - czy jak auto jest na niższych obrotach, wychamowuje, zazwyczaj jadąc około 20-30 km/h i lekko nacisnę hamulec i go dynamicznie puszcze to czuje lekkie drgania. Czy bardziej szukać problemu w dwumasie czy skrzyni? Dodam że podczas ruszania nie ma żadnych drgań ani w innych przedziałach jazdy. Tylko przy delikatnym zwalnianiu jak schodzi na niższe obroty.

Pozdrawiam Tomek

Hmm... Na biegu jałowym są jakieś wibracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie wiązałbym tego ze skrzynią - teoretycznie może być to też od dwumasu ale ten zwykle nie daje objawów. Ciężki temat bo niejednoznaczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to minimalnie mnie uspokoileś ze to może nie być od skrzyni. Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze powiedzicie czy macie tak samo u siebie, gdyz dzis zauwazylem, ze wkrecajac silnik na neutralu (luzie) , wkreca mi sie tylko na 2,5 tys. obrotu. Silnik normalnie przyspiesza , podczas jazdy na innych biegach wkreca sie na obroty normalnie, tylko nurtuja mnie te obroty na luzie. Slyszalem taka teorie, ze skrzyni automatycznej na luzie nie wkrecisz powyzej 2,5 tys. obrotu, gdyz w ten sposob jest zabezpieczona. Czy to prawda?

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poszukuje zaufanego i sprawdzonego serwisu do Audi tak żeby znali się na rzeczy i na skrzyniach automatycznych multitronic. Audi A4 B6 2003r 1.9TDi.

Serwis mnie interesuje w okolicach Siedlec, Białej Podlaskiej, Sokołowa Podlaskiego, ewentualnie okolice do 50km od tych miejscowości. Sprawa pilna !!!!

Co się dzieje?

Wałkowaliśmy już mój problem Bartek kilka postów wcześniej. Szukam teraz kogoś zaufanego w mojej okolicy. Bo nie mam jak i kiedy wybrać się do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...