Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przebieg 162 tyś km. Nie kręcone.

@Bart-S: masz jakiś pomysł co może być nie tak?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Mam okazje kupić a4 ze skrzynią multitronic silnik 2.7 tdi 180 KM, po rozkodowaniu vinu na temat skrzyni mam takie informacje:

Kod przekładni                                                  KTR,

Transmission types/gearshift mechanisms       0G7 Tiptronic,

Transmission specifications                              G0Z Variable gearing ratio,

 

po lekturze pierwszego postu nie znalazłem nic o kodzie przekładni KTR to raz a dwa 0G7 Tiptronic a w aucie siedzi multitronic co tu jest nie tak a może ja coś źle czytam czy ktoś mi to wyjaśni ?

 

 

Opublikowano

Oby nie wyszło że masz po przeszczepie. Ze zmieniony vin i papiery. Skąd wiesz że jest tam multi?

Opublikowano

Znajomy mechanik podpiął vaga to raz a dwa nie zmienia biegów zresztą mechanik to spec od vagów, w aucie na pewno w 2012 roku był wymieniony silnik na nowy ale nie w ASO

Zawartość dodana 22 minutes laterAuto było w ASO na sprawdzeniu historii odczytali dane z kluczyka i lista wyposażenia zgadza się ze stanem faktycznym po za tym ten silnik nie wychodził z tiptronikiem z tego cl wyczytałem bo ma napęd tylko na przód dodatkowo w historii serwisu wyszło że był wymieniany sterownik skrzyni 6096eed3b2bc04a00f883eeefe51b963.jpg435717448b1034cdd98e9b314656b9ac.jpg

Opublikowano

To Multitronic - G0Z , 0G7 to tylko kod że jest możliwość ręcznej zmiany biegów

Opublikowano

Ok dzięki a kod przekładni KTR ? Nie znalazłem takiego oznaczenia skrzyni

 

 

Opublikowano

Jest KTR... montowana w  B7 2.7TDI - 09/2007 - 06/2008.

Opublikowano

No to wszystko jasne, dziękuje za pomoc [emoji6]

Opublikowano

A4 B6, 2,5TDI, 03r,  skrzynia Multitronik, problem pojawia się gdy auto jest rozgrzane i przejedzie pewien dystans zaczyna szarpać przy ruszaniu, trzeba dać więcej gazu żeby ruszył. Ponadto zdarzają się nieraz jakieś małe prawie nie odczuwalne jakby "przeciągnięcia" podczas jazdy gdy auto sobie zmienia biegi, choć to nie zawsze jest odczuwalne. Ponadto bieg R wsteczny działa bez zarzutów czy auto zimne czy rozgrzane.

Auto podłączone pod komp. została zrobiona adaptacja, która nic nie pomogła ponadto nie wyświetlają się żadne błędy czy na zimnym czy rozgrzanym aucie. 

Czy to oznacza mus otwarcia skrzyni i wymiary pasa oraz bębnów? Czy inna opcja istnieje?

(wymiana oleju?) - chodź podobno mechanicy w serwisie twierdzą, że olej ok - ja go nie wymieniałem. 

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum i od niedawna posiadam A4 B6 2004r 2,0 ALT. Auto kupiłem ze skrzynia multitronic w trybie awaryjnym. Z tego co zdążyłem wyczytać z niniejszej "encyklopedii" za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest sterownik, czy dobrze myślę?

odczytane błędy:

VAG Number: 8E0 910 155 S

17090 Transmission Range Sensor (F 125) 

17137 Shift selenoid 1 (N88)

18201 Transmission output speed sensor 2 (G196)

po skasowaniu błędów wraca ten pierwszy. Niestety zdążyłem tyko tyle spisać z VAG-a (wyprosiłem dalszego znajomego o podpięcie do komputera, ale z braku czasu zrobił to w biegu, także tylko tyle zapisałem). Prosił bym o potwierdzenie moich podejrzeń, może jakieś sugestie? jeżeli potwierdzicie, ze to sterownik zamierzam sam go wymontować i wysłać do regeneracji i tu drugie pytanie, gdzie go odesłać czy znacie jakieś sprawdzone warsztaty na Podkarpaciu? Bart-s może ty zajął byś się moim sterownikiem? jeżeli wysyłka wchodzi w grę? Za jakiekolwiek wskazówki i pomoc z góry dziękuje. Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość

Opublikowano
Dnia 18.02.2017 o 18:00, Krzychu07 napisał:

A4 B6, 2,5TDI, 03r,  skrzynia Multitronik, problem pojawia się gdy auto jest rozgrzane i przejedzie pewien dystans zaczyna szarpać przy ruszaniu, trzeba dać więcej gazu żeby ruszył. Ponadto zdarzają się nieraz jakieś małe prawie nie odczuwalne jakby "przeciągnięcia" podczas jazdy gdy auto sobie zmienia biegi, choć to nie zawsze jest odczuwalne. Ponadto bieg R wsteczny działa bez zarzutów czy auto zimne czy rozgrzane.

Auto podłączone pod komp. została zrobiona adaptacja, która nic nie pomogła ponadto nie wyświetlają się żadne błędy czy na zimnym czy rozgrzanym aucie. 

Czy to oznacza mus otwarcia skrzyni i wymiary pasa oraz bębnów? Czy inna opcja istnieje?

(wymiana oleju?) - chodź podobno mechanicy w serwisie twierdzą, że olej ok - ja go nie wymieniałem. 

Krzysztof - jak widzę jesteś z WLKP. Masz blisko więc wpadnij - przejadę się autem i zobaczę co się dzieje.

Opublikowano
1 godzinę temu, tomal1985 napisał:

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum i od niedawna posiadam A4 B6 2004r 2,0 ALT. Auto kupiłem ze skrzynia multitronic w trybie awaryjnym. Z tego co zdążyłem wyczytać z niniejszej "encyklopedii" za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest sterownik, czy dobrze myślę?

odczytane błędy:

VAG Number: 8E0 910 155 S

17090 Transmission Range Sensor (F 125) 

17137 Shift selenoid 1 (N88)

18201 Transmission output speed sensor 2 (G196)

po skasowaniu błędów wraca ten pierwszy. Niestety zdążyłem tyko tyle spisać z VAG-a (wyprosiłem dalszego znajomego o podpięcie do komputera, ale z braku czasu zrobił to w biegu, także tylko tyle zapisałem). Prosił bym o potwierdzenie moich podejrzeń, może jakieś sugestie? jeżeli potwierdzicie, ze to sterownik zamierzam sam go wymontować i wysłać do regeneracji i tu drugie pytanie, gdzie go odesłać czy znacie jakieś sprawdzone warsztaty na Podkarpaciu? Bart-s może ty zajął byś się moim sterownikiem? jeżeli wysyłka wchodzi w grę? Za jakiekolwiek wskazówki i pomoc z góry dziękuje. Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość

Wygląda na sterownik. Możesz zdemontować go i wysłać do mnie...

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Bart-S napisał:

Krzysztof - jak widzę jesteś z WLKP. Masz blisko więc wpadnij - przejadę się autem i zobaczę co się dzieje.

A skąd jesteś? Bo ja z okolic Grodziska Wlkp więc podróż tym autem sięga mniej więcej 30km abym się zbędnie nie zdenerwował zanim gdzieś zajadę, Nie wspominając o korkach bądź światłach, której musiał bym pokonać co chwile stając i ruszając z szarpnięciem.. 

Edytowane przez Krzychu07
Opublikowano

Z ciekawości podzwoniłam po warsztatach które wymieniają olej w multi i powiem że sam zgłupiałem bo raz że ceny wahają się od 400 do 1700 z ich olejem dwa sama robocizna jeżeli przywiozę swój olej od 70 do 500 to jeszcze jedni mówią że wystarczy 5 litrów a inni 7,5 potrzeba i jeszcze jeden fachowiec powiedział że w skrzyni są jak to określił dwa miejsca gdzie się wymienia olej kurde bądź tu mądry [emoji33] ile w końcu potrzeba oleju do multi 7 biegów o oznaczeniu KTR ?

Opublikowano
3 minuty temu, Krzychu07 napisał:

A skąd jesteś? Bo ja z okolic Grodziska Wlkp więc podróż tym autem sięga mniej więcej 30km abym się zbędnie nie zdenerwował zanim gdzieś zajadę, Nie wspominając o korkach bądź światłach, której musiał bym pokonać co chwile stając i ruszając z szarpnięciem.. 

Września...

Opublikowano
2 minuty temu, Ziewal napisał:

Z ciekawości podzwoniłam po warsztatach które wymieniają olej w multi i powiem że sam zgłupiałem bo raz że ceny wahają się od 400 do 1700 z ich olejem dwa sama robocizna jeżeli przywiozę swój olej od 70 do 500 to jeszcze jedni mówią że wystarczy 5 litrów a inni 7,5 potrzeba i jeszcze jeden fachowiec powiedział że w skrzyni są jak to określił dwa miejsca gdzie się wymienia olej kurde bądź tu mądry emoji33.png ile w końcu potrzeba oleju do multi 7 biegów o oznaczeniu KTR ?

Do wymiany statycznej wystarczy 5 litrów.

Na temat tego czego się dowiedziałeś dzwoniąc po warsztatach - szkoda mi czasu na komentarze i niepotrzebne wkurwianie się...

Opublikowano

Po przeczytaniu Twojego pierwszego postu też przecierałem uszy ze zdumienia [emoji16]

Szkoda że mam do Ciebie 300 km w jedna stronę [emoji34]

Opublikowano

Wcześniej pisałem o dziwnych objawach i podejrzewam uwalone łożysko wałka wejściowego. Szum na PRNDS na postoju a przy większym bucie świst. Podczas delikatnej jazdy delikatne chrobotanie. Czy takie objawy mogą na to wskazywać?

Opublikowano
5 minut temu, Bart-S napisał:

Wygląda na sterownik. Możesz zdemontować go i wysłać do mnie...

 

ok Bart-s tak zrobię. Problem w tym ze jestem w delegacji i nie wiem kiedy uda mi się wyciągnąć ten sterownik...

Czy możesz napisać mi na pw namiary do siebie?  myślę ze na początku przyszłego tygodnia będę mógł go wysłać

Opublikowano
12 minut temu, ecobuda napisał:

Wcześniej pisałem o dziwnych objawach i podejrzewam uwalone łożysko wałka wejściowego. Szum na PRNDS na postoju a przy większym bucie świst. Podczas delikatnej jazdy delikatne chrobotanie. Czy takie objawy mogą na to wskazywać?

Niestety tylko na podstawie zamieszonego opisu nie jestem w stanie tego potwierdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...