Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 22.10.2018 o 10:33, Havlito napisał:

Audi jest u mechanika od czwartku 18.10. Na teraz - żadnych informacji mam nadzieję, że pracują nad usunięciem awarii.

Okazuje się , że tylko z moim Audi są kłopoty. Taki wyjątkowy,  feralny egzemplarz. Z innymi multitrinikami - żadnych kłopotów nie mieli. 

 

Ale ja Tobie powiedziałem co trzeba zrobić ;)

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
18 godzin temu, Bart-S napisał:

A w sterowniku ABS też coś się zapisało?

Nie wiem czy to w sterowniku ABS, ale dostałem też informację o takich błędach:

16486 - Miernik masy powietrza (G70)

P0102 - 002 - sygnał za mały - sporadyczny

17537 - Zespól 2; adaptacja mieszanki (mult.)

P1129 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)

P1127 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17550 - Rejestracja obciążenia

P1142-002 - przekroczona dolna granica

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

W moim a6 c6 2.7 tdi padł sterowniki skrzyni multitronik. Samemu wyciągnąłem sterownik i oddałem do regeneracji. Miał bym teraz kilka pytań z tym związanych:

 

-Czy trzeba wykonać jakąś adaptację po włożeniu sterownika spowrotem? Czy wystarczy tylko skasować błędy?

Edit

Niestety okazało się że sterownik jest sprawny. Mimo że dwóch mechaników mówiło że to sterowniki padł. Jakieś propozycje gdzie szukać awarii? 

Błąd na vcds to :

001798 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd...) skrzyni biegów (F125) P0706 -000- niezrozumiały sygnał 

Edytowane przez Fabian39
Opublikowano
23 godziny temu, Gasza napisał:

Nie wiem czy to w sterowniku ABS, ale dostałem też informację o takich błędach:

16486 - Miernik masy powietrza (G70)

P0102 - 002 - sygnał za mały - sporadyczny

17537 - Zespól 2; adaptacja mieszanki (mult.)

P1129 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)

P1127 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17550 - Rejestracja obciążenia

P1142-002 - przekroczona dolna granica

Ogarnij te błedy w silniku - problemy z mieszanka czy przepływomierzem będą miały wpływ na pracę skrzyni

Opublikowano
W dniu 24.10.2018 o 09:17, Gasza napisał:

Nie wiem czy to w sterowniku ABS, ale dostałem też informację o takich błędach:

16486 - Miernik masy powietrza (G70)

P0102 - 002 - sygnał za mały - sporadyczny

17537 - Zespól 2; adaptacja mieszanki (mult.)

P1129 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)

P1127 - 002 - mieszanka za bogata - sporadyczny

17550 - Rejestracja obciążenia

P1142-002 - przekroczona dolna granica

Zacznij od przepływomierza. Proszę o dokładniejszą informację co do błędu 17550 - z jakiego sterownika został odczytany.

Opublikowano
W dniu 24.10.2018 o 10:46, Fabian39 napisał:

Witam.

 

W moim a6 c6 2.7 tdi padł sterowniki skrzyni multitronik. Samemu wyciągnąłem sterownik i oddałem do regeneracji. Miał bym teraz kilka pytań z tym związanych:

 

-Czy trzeba wykonać jakąś adaptację po włożeniu sterownika spowrotem? Czy wystarczy tylko skasować błędy?

Edit

Niestety okazało się że sterownik jest sprawny. Mimo że dwóch mechaników mówiło że to sterowniki padł. Jakieś propozycje gdzie szukać awarii? 

Błąd na vcds to :

001798 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd...) skrzyni biegów (F125) P0706 -000- niezrozumiały sygnał 

Sterownik może mieć sprawne połączenia... ale równie dobrze może być uwalona płytka (wtedy w grę wchodzi tylko wymiana). Jest jeszcze kilka opcji ale na odległość nie pomogę...

Opublikowano
23 godziny temu, Banan napisał:

Ogarnij te błedy w silniku - problemy z mieszanka czy przepływomierzem będą miały wpływ na pracę skrzyni

Dzięki za zainteresowanie, ale co to znaczy "ogarnij te błędy"?

 

10 godzin temu, Bart-S napisał:

Zacznij od przepływomierza. Proszę o dokładniejszą informację co do błędu 17550 - z jakiego sterownika został odczytany.

Ok, postaram się to ustalić. Dzięki.

Opublikowano

Michał ma na myśli abyś zajął się osprzętem silnika - masz problem z dawkami paliwa oraz przepływomierzem a to może też wpływać na działanie skrzyni. Zacznij od przepływomierza...

Opublikowano

Panowie. Powiedzcie mi czy podczas wymiany oleju w skrzyni można coś źle zrobić? Chodzi o to że chce się umówić do ASO na przyszły tydzień i zastanawiam się czy patrzeć im na ręce czy oddać i spokojnie czekać w poczekalni? Powinienem o czyms wiedzieć o czymś im wspomnieć czy dadzą radę i zrobią to wg procedury? Mieliście jakieś przygody związane z wymianą czy to u mechanika czy w ASO? 

Opublikowano
W dniu 23.10.2018 o 14:21, Bart-S napisał:

Ale ja Tobie powiedziałem co trzeba zrobić ;)

Już jest sprawny, żadnych błędów nie wypluł. 

Sterownik był ponownie reanimowany - mikrostyk na połączeniech trybu pracy skrzyni { P ; R ; N ; D } konkretnie na - R - był uszkodzony. 

Przy okazji zreanimowałem drugi sterownik - również na - R - był uszkodzony. Teraz mam na półce w pokoju dodatkowy sterownik. ?

Póki co jeździ i pali jak smok . ?

 

Opublikowano (edytowane)

Witam! 

Jakiś czas temu nabyłem A4 B6 2.4 V6 z multi. Skrzynia poszarpuje w przedziale poniżej 2000 obrotów i nie zawsze. Ostatnio wymieniłem filtr oraz olej do skrzyń cvt Ravenol i niestety nie ma poprawy. Nie ma żadnych błędów, ciągnie jak wrzucimy bieg czy to D czy R i nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Ewentualnie co jeszcze sprawdzić? I czy odkładać już kase na grubszą zabawe?.

Edytowane przez Robson89
Opublikowano

Po ponad czterech lata sprzedałem. W ostatnim roku była usterka skrzyni, dokładniej sterownika, jego naprawa (regeneracja) kosztowała 1500 zł. Po naprawie skrzynia pracowała dobrze. 

Audi a4 b6 1.8 T Avant to super auto. Multitroniciem jeździ się super.

Nie jest łatwo sprzedać multitronica, bywało zabawnie. 

Dodaję również listę wydatków na przestrzeni tych 4 lat. 

Pozdrawiam

IMG_20181029_111248.jpg

IMG_20181029_111105.jpg

IMG_20181029_110636.jpg

Screenshot_20181029-114351.jpg

Opublikowano
W dniu 26.10.2018 o 11:11, kubajvc napisał:

Panowie. Powiedzcie mi czy podczas wymiany oleju w skrzyni można coś źle zrobić? Chodzi o to że chce się umówić do ASO na przyszły tydzień i zastanawiam się czy patrzeć im na ręce czy oddać i spokojnie czekać w poczekalni? Powinienem o czyms wiedzieć o czymś im wspomnieć czy dadzą radę i zrobią to wg procedury? Mieliście jakieś przygody związane z wymianą czy to u mechanika czy w ASO? 

Oddaj to w ręce kogoś kto się na tym zna. Nie każdy serwis da sobie patrzeć na ręce - nie każdy też tego wymaga (bywa różnie, nie sposób określić na kogo trafisz więc najlepiej korzystać z miejsc polecanych).

Opublikowano
W dniu 26.10.2018 o 23:39, Robson89 napisał:

Witam! 

Jakiś czas temu nabyłem A4 B6 2.4 V6 z multi. Skrzynia poszarpuje w przedziale poniżej 2000 obrotów i nie zawsze. Ostatnio wymieniłem filtr oraz olej do skrzyń cvt Ravenol i niestety nie ma poprawy. Nie ma żadnych błędów, ciągnie jak wrzucimy bieg czy to D czy R i nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Ewentualnie co jeszcze sprawdzić? I czy odkładać już kase na grubszą zabawe?.

Potrzebuję więcej informacji - spróbuj się dodzwonić późniejszym wieczorem (telefon masz pod każdym moim postem).

Opublikowano
33 minuty temu, Bart-S napisał:

Oddaj to w ręce kogoś kto się na tym zna. Nie każdy serwis da sobie patrzeć na ręce - nie każdy też tego wymaga (bywa różnie, nie sposób określić na kogo trafisz więc najlepiej korzystać z miejsc polecanych).

 Chcialem oddać do ASO w Gdańsku. Tylko ciekawi mnie to czy podczas wymiany można coś zrobić źle? Wiem że moja skrzynia nie ma filtra więc nic nie trzeba rozkręca? Zlewają stary olej wlewaja nowy i po kłopocie? Czy trzeba odkręcić miskę olejowa? Kiedyś słyszałem że tam są jakieś magnesy które zbierają opilki to prawda? Trzeba to wyczyścić jeżeli się nie mylę? 

Opublikowano
2 godziny temu, kubajvc napisał:

 Chcialem oddać do ASO w Gdańsku. Tylko ciekawi mnie to czy podczas wymiany można coś zrobić źle? Wiem że moja skrzynia nie ma filtra więc nic nie trzeba rozkręca? Zlewają stary olej wlewaja nowy i po kłopocie? Czy trzeba odkręcić miskę olejowa? Kiedyś słyszałem że tam są jakieś magnesy które zbierają opilki to prawda? Trzeba to wyczyścić jeżeli się nie mylę? 

Multitronic ma filtry (akurat Twój wariant czyli 0AW ma jeden w górnej obudowie skrzyni i drugi wewnątrz skrzyni). Tak - oczywiście jak przy każdej dowolnej czynności tak przy wymianie oleju można coś spieprzyć. Multitronic ma zintegrowaną miskę olejową - nie rozbieralną. Magnesy pomocnicze zbierające opiłki są zamontowane na filtrze znajdującym się w środku skrzyni. Przy standardowym użyciu skrzyni niczego się nie czyści tylko wykonuje statyczną wymianę ATF (jeśli skrzyni nic nie dolega to wystarczy - a jeśli dolega to nie wlewa się nowego ATF tylko demontuje skrzynię i ją naprawia).

Opublikowano
W dniu 26.10.2018 o 11:11, kubajvc napisał:

Panowie. Powiedzcie mi czy podczas wymiany oleju w skrzyni można coś źle zrobić? Chodzi o to że chce się umówić do ASO na przyszły tydzień i zastanawiam się czy patrzeć im na ręce czy oddać i spokojnie czekać w poczekalni? Powinienem o czyms wiedzieć o czymś im wspomnieć czy dadzą radę i zrobią to wg procedury? Mieliście jakieś przygody związane z wymianą czy to u mechanika czy w ASO? 

Jak Ci się chce to przyjedź do Słupska

Ogarne Ci tak jak trzeba i za niższą cenę

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Bart-S napisał:

Potrzebuję więcej informacji - spróbuj się dodzwonić późniejszym wieczorem (telefon masz pod każdym moim postem).

Jeśli jesteś ze Leborka to dzwoniłem w tamten weekend o diagnostyke skrzyni. Bodajrze w sobote albo niedziele. Ewentualnie w wiadomosci prywatnej podeslij nr jesli jest taka mozliwosc. Niestety lukam z te l i nie widze za duzo, nr tez nie. Pozdrawiam

Edytowane przez Robson89
Opublikowano
4 godziny temu, Bart-S napisał:

Multitronic ma filtry (akurat Twój wariant czyli 0AW ma jeden w górnej obudowie skrzyni i drugi wewnątrz skrzyni). Tak - oczywiście jak przy każdej dowolnej czynności tak przy wymianie oleju można coś spieprzyć. Multitronic ma zintegrowaną miskę olejową - nie rozbieralną. Magnesy pomocnicze zbierające opiłki są zamontowane na filtrze znajdującym się w środku skrzyni. Przy standardowym użyciu skrzyni niczego się nie czyści tylko wykonuje statyczną wymianę ATF (jeśli skrzyni nic nie dolega to wystarczy - a jeśli dolega to nie wlewa się nowego ATF tylko demontuje skrzynię i ją naprawia).

W ASO podczas wstępnej rozmowy poinformowano mnie ze w mojej skrzyni nie ma filtra ;) ufam bardziej Tobie niż serwisowi więc mam nadzieję że mówili że nie ma filtra w sensie że się go nie wymienia jak się że skrzynia nic nie dzieje. 

Chętnie bym pojechał na wymianę gdzie indziej ale auto było serwisowane w aso od początku i chciałbym to kontynuować. Tym bardziej że będzie to może asem w rękawie  gdy będę chciał kiedyś sprzedać to auto. 

 

Opublikowano
16 godzin temu, Robson89 napisał:

Jeśli jesteś ze Leborka to dzwoniłem w tamten weekend o diagnostyke skrzyni. Bodajrze w sobote albo niedziele. Ewentualnie w wiadomosci prywatnej podeslij nr jesli jest taka mozliwosc. Niestety lukam z te l i nie widze za duzo, nr tez nie. Pozdrawiam

Nie nie, mieszkam we Wrześni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...