tomekjolar Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 VAG NUMBER 01J 927 156 FA, Component V 30 01J 2,5ITDI Rdw 3022, Soft 00001 SHOP WSC 63351 a symbolika skrzyni to GEC. Mam pytanie czy nie mógł skasować albo uszkodzić soft bo był rozłączany akumulator. mam pytanie dlaczego na P dodaje gazu a samochód nie zwiększa obrotów(ktoś mi mówił że powinno się zwiększać).
Bart-S Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 Obroty powinny wzrastać w każdym położeniu dźwigni (oprócz biegów także na N i na P). Coś tu jest nie tak - sprawdzałeś błędy w module silnika?
tomekjolar Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 W silniku nie ma żadnych błędów. Był robiony silnik po zrobieniu działało dodawanie gazem a przejechaniu paru kilometrów skrzynia zaczęła szarpać i przestał działać gaz na p i n. Pozdrawiam
toratore Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Bart-s orientujesz się może, czy w Elsie jest jakis opis bloków mierzonych dotyczącytch multitronika. Przejrzałem elsę i nic nie mogłem znelźć, może coś pominąłem.
Bart-S Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0
Wielkot Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Od Ciebie też poproszę nr sterownika oraz wersję softu. Skoro wyskoczył Ci tryb awaryjny na FIS to w sterowniku powinien zapisać się błąd – sprawdź co to i wklej tutaj. Kolejna sprawa – wrzuciłeś D i nie wskoczył bieg? Poza tym, że nie pojechałeś - czy to ma znaczyć że na FIS nie podświetliło się D? Jeśli sytuacja się powtórzy – zobacz który bieg jest podświetlony na FIS. Tak wstępnie… możliwe, że do ustawienia będziesz miał wybierak lub coś zaśmieca sygnał z czujników halla (te znajdują się pod sterownikiem w drążku zmiany biegów skrzyni – jest tam bramka magnetyczna, która zależnie od pozycji drążka zmienia swoje położenie – to z kolei jest odczytywane przez czujniki halla i przekazywane do sterownika skrzyni). Czekam na info – potem pomyślimy co dalej… BTW – niestety nie znam, żadnego warsztatu naprawiającego Multi w Wawie więc nie pomogę… Coś takiego niestety (albo stety) żaden błąd się nie pokazał, ale możliwie, że robię coś źle. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Auto jedzie, hamulec i staję na światłach, światło zielone, gaz i... i nic. Obroty rosną a bieg nie wskakuje. Rzeczywiście na wyświetlaczu FIS-a nie podświetla się literka D. Przełączam na sekwencyjną i ruszam. Po chwili włącza się tryb awaryjny. Po zatrzymaniu i przełączeniu na "P" multi już działa. Dodatkowo po kilku kilometrach poczułem przy dodawaniu gazu (bardzo delikatnie) lekkie szarpnięcia.
Bart-S Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 Błędy sprawdzasz wchodząc w Fault Codes. Co do FIS - skoro nie było podświetlenia D, to jaki bieg był zaznaczony? Potestuj trochę wybierak i FIS, zobacz czy poprawnie pokazuje Ci wybrany tryb pracy (wykonaj kilka pró. Być może potrzebujesz dostroić wybierak? Bardzo ładnie zostało to opisane w instrukcji naprawy HAYNES-a (dla A4 '01-'04). Sterownik masz dla 7-lamel. Soft też OK (chociaż jest już nowsza wersja, jednak Twoich problemów z oprogramowaniem bym nie wiązął).
Wielkot Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Błędy sprawdzasz wchodząc w Fault Codes. No właśnie nic mi nie pokazało Co do FIS - skoro nie było podświetlenia D, to jaki bieg był zaznaczony? No właśnie żaden - nie było podświetlenia na na niczym (tylko "gołe" literki PRNDS) Potem po chwili włączał się awaryjny (wszystkie migały). Po przełączeniu na sekwencyjną, dalej migały (ale już cyferki 654321) z tym że było widać podświetlenie biegu. Po zatrzymaniu i włączeniu P na chwilę multi już pracowała. Potestuj trochę wybierak i FIS, zobacz czy poprawnie pokazuje Ci wybrany tryb pracy (wykonaj kilka pró. Przepraszam za może durne pytanie. ale co to jest "wybierak" i jak się go testuje? Być może potrzebujesz dostroić wybierak? Bardzo ładnie zostało to opisane w instrukcji naprawy HAYNES-a (dla A4 '01-'04). A mógłbyś użyczyć jakiegoś linka Wymieniać olej, czy to może coś charakterystycznego dla inszego błędu?
OLO_GDA Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Błędy sprawdzasz wchodząc w Fault Codes. No właśnie nic mi nie pokazało co to było to NIc? no bo nie bylo pustego okienka raczej. a jest roznica pomiedzy komunikatem ze brak bledow a komuniaketem ze nie odczytano bledow bo ALBO ich nie ma ALBO jest problem z komunikacja... czy po prostu wszystkie okeinka zostaja "szare" i nie da sie nic nacisnac?? to tez oznacza problem z komunikacją ...
Bart-S Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 Pisząc wybierak miałem na myśli drążek zmiany biegów. Jeśli chodzi o instrukcję - podręcznik jest dostępny tylko w języku angielskim: http://allegro.pl/audi-a4-2001-2004-instrukcja-napraw-haynes-i1188908203.html - możesz spróbować poszukać skanów w necie (Multitronic ma rozdział 7C). Możesz też sprawdzić bloki wartości mierzonych sterownika skrzyni - pod kątem poprawności sygnału odczytu wybranego biegu (najlepiej w trakcie ujawnienia się usterki - jednak to będzie ciężkie do zrealizowania). Jutro napiszę więcej - dziś już padam z nóg...
Wielkot Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Błędy sprawdzasz wchodząc w Fault Codes. No właśnie nic mi nie pokazało co to było to NIc? no bo nie bylo pustego okienka raczej. a jest roznica pomiedzy komunikatem ze brak bledow a komuniaketem ze nie odczytano bledow bo ALBO ich nie ma ALBO jest problem z komunikacja... czy po prostu wszystkie okeinka zostaja "szare" i nie da sie nic nacisnac?? to tez oznacza problem z komunikacją ... Nic nie pokazało, znaczy że nie pokazało błędów: Address 02: Auto Trans Controller: 8E2 910 155 D Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Coding: 0000001 Shop #: WSC 26999 No fault code found. Grupa 065 w Master Blokach także czysta. 0/0 Mimo wszystko z komunikacją chyba też coś się dzieje, bo co jakiś czas okienka szarzeją i pozostają szare tak około 10-15 sekund, po czym "bieleją" na około 1 minuta, i znowu szare 10-15 sek i tak dalej. Mówię tu o połączeniach z adresu 02 (Auto Trans). [br]Dopisany: 06 Wrzesień 2010, 21:45_________________________________________________OK. Byłem u fachwców (podobno). Podłązyli pod interfejs HEX-CAN i wyszło "cuś" takiego - 2 błędy. CODE001 17090 P0706 Transm.Range Sensor Circ Range/Performance circuites- F125: range performance. CODE 002 17106 P0722 Output Speed Sensor circuites- G195: no signal Diagnoza: "Padł komputer" - trza naprawić. Łącznie z roboizną ca. 2400 PLN Powiedzieli że żadnego wybieraka sie nie dostraja. Mają rację czy walą w bambuko ??? Byłbym wdzięczny za wasze opinie.
H4mm3R Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Czyli sterownik do naprawy :gwizdanie: ale żeby 2400PLN chcieć, to w ch*j...
syzygy Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 (mam nadzieję, że mogę tutaj pisać) Ojciec kupił Audi A4/S4 B6 2,5 TDI (163km) Avant Multitronic 2003r. Często nim nie będę jeździł, miałem okazję wczoraj. Oczywiście przyspieszenie itd. ma super, ale myślę, że na dłuższą metę automat jest po prostu nudny. Jak to jest z przełożeniami manualnymi, mają jakikolwiek sens takie zabawy? Zyska się coś na tym, tzn. warto przed wyprzedzaniem przestawić się na manual, wrzucić bieg niżej? Jechałem chwilę z dużymi prędkościami, próbowałem się bawić, ale jakoś to już nie to samo, co manual. Nie czuję w ogóle tego samochodu. Być może kwestia przyzwyczajenia i obycia autem. Jak to jest u Was, jeździcie na D, czy zmieniacie ręczeni biegi?
Wielkot Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Czyli sterownik do naprawy :gwizdanie: ale żeby 2400PLN chcieć, to w ch*j... Znaczy sie w to wchodzi również wymiana oleju. PS. Z tego co wyczytałem usterce uległy jakieś sensory. Czy rzeczywiście w takim przypadku wymagana jest ingerencja w sterownik i jak taka naprawa ewentualnie mogłaby wyglądać? Jest konieczność rozbiórki skrzyni, czy też można to zrobić w miarę prosto?
Bart-S Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Czujniki są elementami sterownika - najczęściej pękają połączenia elektryczne (luty). Do naprawy sterownika trzeba spuścić olej - procedura została opisana tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=53159.0;highlight=multi
H4mm3R Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Czyli sterownik do naprawy :gwizdanie: ale żeby 2400PLN chcieć, to w ch*j... Znaczy sie w to wchodzi również wymiana oleju. I tak strasznie drogo, ja zapłaciłem za naprawę sterownika, płukanie skrzyni i wymianę oleju 1064zł brutto. Robiłem to u Sopy, wiem że są różne opinie na forum o tym serwisie, ale że mam blisko i zagwarantowali mi że zrobią to w miarę szybko (trwało to 6h), to skorzystałem z ich oferty. A że było to wczoraj, przez to cena aktualna, zrobiłem już ~400km i wszystko działa jak powinno, to mogę ich tym razem polecić.
fastest Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Panowie jeszcze kilka pytan, pisalem nie tak dawno(kilka postow wstecz), iz samochod wszedl w tryb awaryjny - migajace lampki, raz sie to zdarzylo i trwalo 1 minute i do teraz minely jakies 2 tygodnie, w tym czasie bylo ok, diagonstyki jeszcze nie robilem bo nie zakupilem kabelka a ze sprawa ucichla myslalem ze bedzie ok, jade sobie na D a tu nagle dojezdzam do skrzyzowania i mam cosik wysokie obroty patrze a na wyswietlaczu S natomiast dzwignia polozenia D, po momencie tryb awaryjny, minuta wylaczonego zaplonu i ok, prosze mi powiedziec czym grozi jezdzenie w trybie awaryjnym, czy moze sie zepsuc cos jeszcze, jakie sa skutki, rozumiem ze prawdopodobnie siada mi sterownik czy moze juz siadl? z gory dzieki
truckmaniac Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Panowie jeszcze kilka pytan, pisalem nie tak dawno(kilka postow wstecz), iz samochod wszedl w tryb awaryjny - migajace lampki, raz sie to zdarzylo i trwalo 1 minute i do teraz minely jakies 2 tygodnie, w tym czasie bylo ok, diagonstyki jeszcze nie robilem bo nie zakupilem kabelka a ze sprawa ucichla myslalem ze bedzie ok, jade sobie na D a tu nagle dojezdzam do skrzyzowania i mam cosik wysokie obroty patrze a na wyswietlaczu S natomiast dzwignia polozenia D, po momencie tryb awaryjny, minuta wylaczonego zaplonu i ok, prosze mi powiedziec czym grozi jezdzenie w trybie awaryjnym, czy moze sie zepsuc cos jeszcze, jakie sa skutki, rozumiem ze prawdopodobnie siada mi sterownik czy moze juz siadl? z gory dzieki To, że auto wpada w tryb awaryjny na jakąś przyczynę. Jeśli jej nie usuniesz zazwyczaj problem się pogłębi, albo, co gorsza, spowoduje kolejne usterki.Niestety. Bez diagnostyki się nie obejdzie, bo nikt tu z fusów nie wróży.
Bart-S Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Będzie ok. Wybierak do ustawienia. Mam teraz wyjazd do Wawy na głowie więc instrukcję przygotuję na poniedziałek. Przy czym vag i tak obowiązkowy. Sprawdź też w grupie 2 czy prawidłowo pokazuje Ci aktualną pozycję drążka. Grupa 002: 1: Pozycja drążka zmiany biegów P ZP (między P i R) R ZN (między R i N lub N i D) N D S Er (w przypadku błędu) 2: Przełącznik wielofunkcyjny zakresu przełożeń (F125) 0 1 0 1 (P) 0 1 0 0 (ZP - między P i R) 0 1 1 0 R 0 0 1 0 (ZN - między R i N lub N i D) 0 0 1 1 (N) 1 0 1 0 (D) 1 0 0 0 (S)
fastest Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 OK kupie kabel, kukne jak to wyglada dam znac, dzieki za pomoc bo bez tego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się