Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No Bartku, lapka wczoraj oddałem więc nie prędko to sprawdzę...

No to pipka Panie. Czekasz aż Ci auto stanie?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie no tak się chyba nie stanie, nic na to nie wskazuję, poza tym "niepłynnym" przełożeniem przy 2 tyś obrotów.

Opublikowano

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Niedługo się widzimy więc będzie okazja aby sprawdzić auto na A2 ;)

no baaaa :) teraz czas myśleć o 7 lamelach :wink4:

Ile km masz teraz przejechane?

A mi coś skrzynia ostatnio zaczęła poszarpywać... Gdy chcę dynamicznie ruszyć i obroty trzymają się na 2 tyś to nie jest to takie płynne przyśpieszenie, jakbym jechał po jakieś falującej jezdni, czy coś... :/

Sprawdzałem i MVB 10 jest 0.280 A a w MVB 11 0.260 A, czyli wszystko łokej..

Telefon masz w pierwszym poście - podłacz VAGa i dzwoń (potrzebuję więcej danych).

193 tys :mysli: na blacie ale jest skręcony o 90 :decayed:

Opublikowano

Nie no tak się chyba nie stanie, nic na to nie wskazuję, poza tym "niepłynnym" przełożeniem przy 2 tyś obrotów.

Miałem podobne objawy - audiola właśnie stoi pod blokiem i czeka na transport do Wrześni. W poniedziałek cos gruchnęło i dalej nie chce jechać ;-(

Proponuję do tego zajrzeć jak najszybciej. Z resztą u mnie będzie diagnoza w nadchodzącym tygodniu (mam nadzieję), to pewnie Bartek się wypowie, co się u działo, a w konsekwencji stało...

Opublikowano

Nie no tak się chyba nie stanie, nic na to nie wskazuję, poza tym "niepłynnym" przełożeniem przy 2 tyś obrotów.

Miałem podobne objawy - audiola właśnie stoi pod blokiem i czeka na transport do Wrześni. W poniedziałek cos gruchnęło i dalej nie chce jechać ;-(

Proponuję do tego zajrzeć jak najszybciej. Z resztą u mnie będzie diagnoza w nadchodzącym tygodniu (mam nadzieję), to pewnie Bartek się wypowie, co się u działo, a w konsekwencji stało...

Napisz coś więcej o swoich objawach... U mnie to jest tylko gdy dynamicznie przyśpieszam, ale dzieje się to tylko w okolicach 2 tyś obrotów.

Opublikowano

Napisz coś więcej o swoich objawach... U mnie to jest tylko gdy dynamicznie przyśpieszam, ale dzieje się to tylko w okolicach 2 tyś obrotów.

Furę mam od ok. 20.000km. Na początku nie było tak na prawdę na co zwracać uwagi, ale też nie znałem dobrze tematu, więc mogę nie kojarzyć teraz. Po jakimś czasie zauważyłem bardzo delikatne szarpanie na ciepłym przy ruszaniu i hamowaniu, jak samochód się toczył ok 5km/h. Wszystkie bloki pomiarowe OK (weryfikowane z Bartkiem).

Następnie zdecydowałem się na wymianę oleju u Bartka, tak, żeby wyeliminować problem niedoboru, bądź to, że był nieodpowiedni. Niestety, po tej operacji nic się nie poprawiło. Po pewnym czasie zacząłem zauważać, że przy jednostajnym przyspieszaniu (dynamicznie, ale nie na maxa - 40%) samochodem szarpie tak jak by "przy zmianie biegów". Mniej wiecej wyglądało to tak, że jak przyspieszałem, to wskazówka obrotomierza skakała delikatnie w górę w momentach szarpnięć. Być może, tak się też zachowuje też zdrowa skrzynia (z tą wskazówką), ale nie wydaje mi się, żebym widział to wcześniej. Oczywiście, cały czas pozostało szarpanie przy hamowaniu i ruszaniu.

W tej chwili, jak się wrzuca bieg (D lub R), to coś tam zaczyna metalicznie "ćwierkać", a samochód stoi w miejscu. Dodatkowo, na P nie parkuje i można go normalnie przepychać. Kolejny objaw, to to, że jak go holowałem (wiem, że nie powinienem, ale musiałem go przestawić 200m), to nawet przy toczeniu na N dawał metaliczne dźwięki...

Opublikowano

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Niedługo się widzimy więc będzie okazja aby sprawdzić auto na A2 ;)

no baaaa :) teraz czas myśleć o 7 lamelach :wink4:

Ile km masz teraz przejechane?

A mi coś skrzynia ostatnio zaczęła poszarpywać... Gdy chcę dynamicznie ruszyć i obroty trzymają się na 2 tyś to nie jest to takie płynne przyśpieszenie, jakbym jechał po jakieś falującej jezdni, czy coś... :/

Sprawdzałem i MVB 10 jest 0.280 A a w MVB 11 0.260 A, czyli wszystko łokej..

Telefon masz w pierwszym poście - podłacz VAGa i dzwoń (potrzebuję więcej danych).

193 tys :mysli: na blacie ale jest skręcony o 90 :decayed:

OK Madzia. Dobij do realnych 300 000km i robimy "gieneralny" remont (po tym jak zachowuje się skrzynka wnioskuję, że już czas ;)). Możemy to zgrać razem z radiem i resztą modów (no chyba, że chcesz wcześniej ale najpierw muszę ogarnąć to co się teraz u mnie dzieje ;)).

Nie no tak się chyba nie stanie, nic na to nie wskazuję, poza tym "niepłynnym" przełożeniem przy 2 tyś obrotów.

Miałem podobne objawy - audiola właśnie stoi pod blokiem i czeka na transport do Wrześni. W poniedziałek cos gruchnęło i dalej nie chce jechać ;-(

Proponuję do tego zajrzeć jak najszybciej. Z resztą u mnie będzie diagnoza w nadchodzącym tygodniu (mam nadzieję), to pewnie Bartek się wypowie, co się u działo, a w konsekwencji stało...

Podejrzewaliśmy dwumas ale po obecnych objawach ta teoria upadła. Nie będę wróżył - auto przyjedzie, skrzynka na stół i dowiemy się co się stało. Po blokach można by dojść do czegoś więcej ale nie ma jej co męczyć w obecnym stanie.

Staszek wysłałem Ci mejla z aktualnym info.

Opublikowano

No u mnie skrzynia też poszarpuje przy hamowaniu, ale to tak delikatnie jakbym jechał po jakimś żużlu :D

Opublikowano

No u mnie skrzynia też poszarpuje przy hamowaniu, ale to tak delikatnie jakbym jechał po jakimś żużlu :D

U mnie było dokładnie tak samo...

Opublikowano

Bartku, napisałem do Ciebie na GG, ale nie odpisałeś :(.

Chcę porządnie zdiagnozować skrzynie, powiedz tylko co dokładnie mam robić, mogę nawet nagrać filmik z przyśpieszeniami jak zachowuje się skrzynia. Jutro postaram się załatwić kompa to podepnę pod VAGa.

Opublikowano

Bartku, napisałem do Ciebie na GG, ale nie odpisałeś :(.

Od rana siedziałem przy A6 C5 - padł sterownik w skrzyni. Właśnie skończyłem. BTW - na gg mnie nie szukaj, prędzej telefon...

Chcę porządnie zdiagnozować skrzynie, powiedz tylko co dokładnie mam robić, mogę nawet nagrać filmik z przyśpieszeniami jak zachowuje się skrzynia. Jutro postaram się załatwić kompa to podepnę pod VAGa.

Podłącz kompa i zadzwoń - powiem Ci jakie dane potrzebuję. Analizę będziemy robić na zimnym aucie więc nie rozgrzewaj za bardzo silnika :wink4:

Opublikowano

Analizę będziemy robić na zimnym aucie więc nie rozgrzewaj za bardzo silnika :wink4:

I tu będzie problem, bo najpierw muszę jechać po laptopa do siostry -.-

Postaram się pojechać rano to po do południa silnik ostygnie^^

Opublikowano

Bartek. Już byłą chyba taka propozycja, ale jakoś minęło bez echa.

Może wstawiłbyś "zwijaka" do pierwszego posta?

Opublikowano

Bartek. Już byłą chyba taka propozycja, ale jakoś minęło bez echa.

Może wstawiłbyś "zwijaka" do pierwszego posta?

Wcześniej nie było takiej możliwości (po poście H4mm3Ra próbowałem ale okazało się, że nie miałem uprawnień). No ale dziś już mogę ;)

Opublikowano

Bartku własnie laptopa przywiązałem :D Ale silnik jest na razie rozgrzany i nie wiem, czy teraz dzwonić, czy jak ostygnie?

Opublikowano

ok Bart :> miałam kurs w sobotę do Tuszyna to przy okazji pociągnęłam do 140 km :gwizdanie: nie wiem czy nie przyjdzie jakiś bilecik :kwasny:

u mnie przy 140 km/h i oponach [205/55/16"] i temp - 8 obroty wynosiły 2300 :hi:

Opublikowano

Bartku własnie laptopa przywiązałem :D Ale silnik jest na razie rozgrzany i nie wiem, czy teraz dzwonić, czy jak ostygnie?

Odczekaj 30min, idź podłączyć się do auta i zadzwoń jak będziesz już w blokach skrzyni.

ok Bart :> miałam kurs w sobotę do Tuszyna to przy okazji pociągnęłam do 140 km :gwizdanie: nie wiem czy nie przyjdzie jakiś bilecik :kwasny:

u mnie przy 140 km/h i oponach [205/55/16"] i temp - 8 obroty wynosiły 2300 :hi:

OK Madziu, ale jakie spalanie pokazywał DIS.

Opublikowano

Odczekaj 30min, idź podłączyć się do auta i zadzwoń jak będziesz już w blokach skrzyni.

Tak też zrobię :)

Opublikowano

7-8 l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...