Bart-S Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2013 Witam, wczoraj byłem na akcji serwisowej "cewki" w ASO. Podpytałem się o historię auta jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni... Okazało się że w 2005 roku auto miało wymieniany sterownik w skrzyni ale gość nic więcej nie wiedział bo było to robione w Szwajcarii i nie rozumiał co było napisane :/ Zastanawia mnie, czy było coś robione z tymi "lamelami"... Bart-S -mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić o co chodzi? Mój nr. VIN WAUZZZ8E83A114406 Odczytaj numer sterownika skrzyni biegów i wpisz tutaj. W wolnej chwili sprawdzę czy wykonano jakieś prace przy skrzyni.
PrzemoVKP Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Kurcze... tu będzie problem bo nie mam Vag-a i nawet nie mam pojęcia kto w okolicy może mieć
Fr0styyy. Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Podłączyłem nową kierownicę z B7 MF, uj z tym, że kostki do poduszki nie podłączyłem, ale walić to, w poniedziałek ogarnę. Wywaliło mi błąd ESP ABS AIRBAG i ręczny zaczął migać. Ale o co w tym wszystkim chodzi? Skrzynia nie szarpie, po prostu jakoś lepiej jedzie No do cholery, jaki związek ma ABS/ESP ze skrzynią biegów Poza tym przy hamowaniu na śniegu gdzie ABS powinien się włączyć, koła się zablokowały i silnik zgasł.
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Podłączyłem nową kierownicę z B7 MF, uj z tym, że kostki do poduszki nie podłączyłem, ale walić to, w poniedziałek ogarnę.Wywaliło mi błąd ESP ABS AIRBAG i ręczny zaczął migać. Ale o co w tym wszystkim chodzi? Skrzynia nie szarpie, po prostu jakoś lepiej jedzie No do cholery, jaki związek ma ABS/ESP ze skrzynią biegów Poza tym przy hamowaniu na śniegu gdzie ABS powinien się włączyć, koła się zablokowały i silnik zgasł. Czujnika skrętu nie skalibrowałeś - jak jest jakaś niesprawność w układzie ABS to auto może i będzie pracować inaczej (program skrzyni ustawia się zgodnie z sygnałami uzyskanymi ze sterownika ABS-u).
Fr0styyy. Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 To ja już wolę bez ABS jeździć, bo skrzynia lepiej działa wtedy Ale jest to jakiś punkt zaczepienia ---------- Post dopisany at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ---------- No i zakodowałem sterowniki itd. i skrzynia nie chodzi już tak płynnie jak bez ABS:polew: Co nie znaczy, że źle i ma się rozsypać
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 To ja już wolę bez ABS jeździć, bo skrzynia lepiej działa wtedy Ale jest to jakiś punkt zaczepienia ---------- Post dopisany at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ---------- No i zakodowałem sterowniki itd. i skrzynia nie chodzi już tak płynnie jak bez ABS:polew: Co nie znaczy, że źle i ma się rozsypać Któryś z czujników przy kołach możesz mieć uszkodzony.
Fr0styyy. Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Pokazywałoby wtedy błąd w 03 ABS/BREAKS? Jak je zdiagnozować? Bo błędów nie pokazuje. ESP i ABS działają prawidłowo po odpowiednim zakodowaniu sterowników
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Pokazywałoby wtedy błąd w 03 ABS/BREAKS?Jak je zdiagnozować? Bo błędów nie pokazuje. ESP i ABS działają prawidłowo po odpowiednim zakodowaniu sterowników Tobie może się wydawać że działa dobrze... Błędy są tylko podpowiedzią - nie każda niesprawność jest możliwa do wychwycenia przez system kontroli danego sterownika. Gdyby układy w aucie były w 100% diagnozowalne np. VAGiem to połowę warsztatów można by pozamykać. Jedź do kogoś kto zajmuje się ABS-ami i sprawdź poprawność działania tego systemu w Twoim aucie. Sugeruję przyjrzeć się właśnie czujnikom prędkości.
Fr0styyy. Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Pokazywałoby wtedy błąd w 03 ABS/BREAKS?Jak je zdiagnozować? Bo błędów nie pokazuje. ESP i ABS działają prawidłowo po odpowiednim zakodowaniu sterowników Tobie może się wydawać że działa dobrze... Błędy są tylko podpowiedzią - nie każda niesprawność jest możliwa do wychwycenia przez system kontroli danego sterownika. Gdyby układy w aucie były w 100% diagnozowalne np. VAGiem to połowę warsztatów można by pozamykać. Jedź do kogoś kto zajmuje się ABS-ami i sprawdź poprawność działania tego systemu w Twoim aucie. Sugeruję przyjrzeć się właśnie czujnikom prędkości. A pamiętasz kiedyś jak gdzieś wspominałem, że mam drgania na kierownicy na jałowych obrotach? Jak podniosłem kiedyś samochód na kobyłki i zakręciłem kołami przednimi w powietrzu to wywaliło błąd ABS i drgania też ustały Ale to chyba tuleje na sankach czy poduszka silnika, bo wtedy to odciążone było i nie przenosiło drgań pewno jo?
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Pokazywałoby wtedy błąd w 03 ABS/BREAKS?Jak je zdiagnozować? Bo błędów nie pokazuje. ESP i ABS działają prawidłowo po odpowiednim zakodowaniu sterowników Tobie może się wydawać że działa dobrze... Błędy są tylko podpowiedzią - nie każda niesprawność jest możliwa do wychwycenia przez system kontroli danego sterownika. Gdyby układy w aucie były w 100% diagnozowalne np. VAGiem to połowę warsztatów można by pozamykać. Jedź do kogoś kto zajmuje się ABS-ami i sprawdź poprawność działania tego systemu w Twoim aucie. Sugeruję przyjrzeć się właśnie czujnikom prędkości. A pamiętasz kiedyś jak gdzieś wspominałem, że mam drgania na kierownicy na jałowych obrotach? Jak podniosłem kiedyś samochód na kobyłki i zakręciłem kołami przednimi w powietrzu to wywaliło błąd ABS i drgania też ustały Ale to chyba tuleje na sankach czy poduszka silnika, bo wtedy to odciążone było i nie przenosiło drgań pewno jo? Nie. Błąd ABS wyrzuciło Ci ponieważ załączyłeś napęd... Masz ośkę, zatem tylne koła się nie kręciły - brak sygnału z czujników i w konsekwencji błąd w module ABS.
Fr0styyy. Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Nie. Błąd ABS wyrzuciło Ci ponieważ załączyłeś napęd... Masz ośkę, zatem tylne koła się nie kręciły - brak sygnału z czujników i w konsekwencji błąd w module ABS. No ja wiem z czego wynika błąd ABS w tym wypadku, ale chodzi mi o sam zbieg okoliczności, że w tym wypadku silnik nie drgał jak ABS wywaliło i teraz skrzynia bez ABS lepiej chodziła Tak tylko głośno myślę.
Pipek88 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Hejka. mam takie pytanie.. czy ktos moze mi podac informacje na temat skrzyni multitronic w audi 1.9tdi sport 130km.. wiem tylko ze oznaczenie skrzyni to GJA bardzo mi jest to potrzebne poniewaz koles chce sprzedc a nei wie co dokladnie sie stalo powiedzial mi tylko ze odpalil iauto i w skrzyni tylko zachrpalo i mowil ze skrzynie trzeba wymienic ale sprawdzalem koszt takiej skrzyni to z 100o funtow
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Hejka. mam takie pytanie.. czy ktos moze mi podac informacje na temat skrzyni multitronic w audi 1.9tdi sport 130km.. wiem tylko ze oznaczenie skrzyni to GJAbardzo mi jest to potrzebne poniewaz koles chce sprzedc a nei wie co dokladnie sie stalo powiedzial mi tylko ze odpalil iauto i w skrzyni tylko zachrpalo i mowil ze skrzynie trzeba wymienic ale sprawdzalem koszt takiej skrzyni to z 100o funtow Podaj VIN tego auta (może być na PW). GJA to jedna ze skrzyń dla 1.9TDI... Jest jeszcze kilka innych.
krakus57 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam Do wszystkich użytkowników Multitronica ! Skrzynia jest BARDZO ŁATWA do remontu . Pod dwoma warunkami : trzeba MYSLEĆ i NIE bać śie korzystając z zeszytów technicznych Audi . Wszystkie warsztaty wg mnie " Kafelkowe ' to ewidetne DNO . Nie maja POJĘCIA o tego typie urzadzeń. dzisiaj dzwoniłem do serwisu ASO Lubin - Paczkowski Świton , który po 42 minutach zadzownił do mnie aby mi odpowiedziec ,że w Multitronic 01j NIE !!!! stosuje się oleju G 052 180 A2 oraz G 052 190 A2 . Alem się zesmiał. Poczym zażadali Vin samochodu i ... stwierdzili że taki olej tam jest stosowany !! cena za oleje odpoewiednia 108 zł za litr oraz 129 za litr , ja kupiłem za 46 zł oraz za 54 zł również FIRMOWE !! Niniejszym dziekuje za pomoc Panu Bartkowi i jego rady . Całośc remontu GENERALNEGO ( ze skrzyni została tylko OBUDOWA ) zamknęła sie suma ; za cześci 2500 zł robocizna 1500 zł . Całośc 4 000 pln. Ale jest NÓWKA !! i chodzi jak burza - . Jeżdziłem sporo lat ( 20 - słownie dwadziescie ) na automatach ale MULTITRONIC bije wszystkie inne jezeli chodzi o komfort i technikę jazdy na głowę. I jest WYTRZYMAŁY , tylko trzeba o niego dbac !! Tylko ten kto nie zna Multitronica pisze głupoty o jego możliwościach i wytrzymałośći . Takowych jest więcej na forum . . To tyle pozdrawiam MJR ---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ---------- PS . Warszat był nie " kafelkowy ' Jest to mój mój kolega który samochodami zajmuje sie od 25 lat !!! , zajmowuje sie tez skrzyniami automatycznymi - a Multitronica robił .. PIERWSZY RAZ !!! . Warszat w Głogówie ! Dolny Ślask .Polecam z CZYSTYM sercem !! MJR ---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 19:29 ---------- Wymieniono tez też tarczki sprzęgła z 6 -ciu na 7 lamelek , Filtry ( w skrzyni jest tez 3-ci filtr ) oraz wszystkie simeringi i przeglądnieto / rozmontowano pompe . itd . Słownie WSZYSTKO !! ---------- Post dopisany at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany at 19:53 ---------- W poniedziałek robimy nowy Soft oraz adaptacje . Oczywiscie Ww ASO ale robi to ZNAJOMY !!! a nie ichni tzw " robol" nie uwłaczając jemu . Pozdrawiam wzytkich MULTITRINICÓW . Nie dajcie sie ... zdemonizowac tzw zna FFFF com . MJR
H4mm3R Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Chyba Cię trochę poniosła fantazja z tym generalnym remontem za 4 tyś. Sprzęgło łańcuch i bieżnia to nie wszystko
krakus57 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 @ H4mm3R Wiesz lepiej - jak widac byłeś przy tym - to co w niej było wymieniane ? To moze powiesz co jeszcze / posłuchamy o tym co w niej jest tak skomplikowane mechanicznie i ważniejsze od łańcucha i wariatorów ( właściwie biezni )i co MOZNA zrobić co wymienic a czego się NIE DA wymienić itd . Skrzynia do remontu była rozebrana jak wspomniałem wyżej w ... drobny mak do GOŁEJ obudowy !. Cholerka , nie wiem jak sie to Grzeskowi udało . Chyba ... CUD ( watpliwe bo ... niewierzacy ) . Aha celem ułatwienia Twej diagnozy uszkodzenia skrzyni oraz co Grzesiek powinien : wymienic / zostawic / wyrzucic , (zapomniałem : z wiekszych dostał też sterownik używany : zamieniony . ) - przed remontem samochód jeżdził tylko przód i tył i tylko przy pełnych obrotach do V max 55 km/ godz . , Na trybie S wogóle jak również przy ręcznym sterowaniu nie raczył sie poruszać. . A miał przejechane tylko 168 tkm do 2010 roku ( bo póżniej go ' odstawili do garazu z powodu skrzyni która w Niemczech AUDI Service była częściowo remontowana. Wóz kupiony od mojej rodziny / 1-szy właściciel i... ostatni ? , pełna opcja wyposażenia na zyczenie wraz navi za .... 2000 eu . Ale tutaj tez mnie chyba poniosła fantazja co do ceny zakupu , bo mogłem dać im z gestem 500 eu . Ale dziwnie nie chcieli. . Nieprawdaż. Bo za samo uszczelnienie skrzyni skorygowanie softu zapłacili tylko 1800 eu z Mwst i dalej nie chcieli sie z nim bawic a samochodzik nie chciał jeżdzić " normalnie " tylko w polubił takowe cykle co parędziesiąt km ( zwykle w granicach co 80 - 100 km ) : normalnie - tryb awaryjny - normalnie , czasami wogóle nie jeżdził tzn silnik chodził ale Multi sobie strajkował i nic . Po czym ni stąd ni zowąd jak mu sie zachciało znowu powracał do wyzej wspomnianego " cyklu roboczego". Az " ustatkował" sie w cyklu przód - tył bez trybu awaryjnego , tryb S i reczne nie działał a wyświetlacz pokazywał wszystkie biegi zarówno w PRNDS jak i od 1-6 bezbłednie. . VAG nie wykazał żadnych błędów za wyjatkiem poduszki silnika po lewej stronie . I w tym stanie wcale nie robiło na nim wrażenia m.in ciągnięcie 2 ton na haku w czasie rozlicznych testów jakie robilismy z nim zaczym wyciagnieto skrzynie. . Ot lubił i tak miał. Koszt 4000 zł - oczywiscie bez płynów ( 8 l - 400pln + 1.5 l - 75 pln = 475 pln ) . PS. Fantazję maja niektórzy z PT Forumowiczów . Nie widzieli a wiedza lepiej . Mozna i tak. . Bart - Bartosz S. jeszcze raz dziękujemy . Oprócz Ciebie pomógł jeszcze mój znajomy z Krakowa - Krzysztof D- załatwił wszytkie części - który robi te skrzynie od 10- ciu lat i ma je w jednym palcu. Obydwoje dodaliście nam " otuchy " . Przy okazji Grzegorz wykonał dwa " narządka " bez których nie można "ugryżć " wariatora . O czym zarówno Ty jak i Krzysiek wiecie. A kupno drugiej " uszkodzonej " ( trzeba tylko wiedzieć jak "uszkodzona " ) skrzyni za np 700 zł jest ze wszech miar pożądane przy takim remoncie jak P. Bartku wiesz . Oraz dlaczego firmy remontujace / wymieniajace skrzynie zatrzymują uszkodzoną . Chyba robia to chcac ja sprzedać na złom zapewne - jak przypuszczam. Teraz WIEM jaki jest FAKTYCZNY stan skrzyni ad oculus ( bo ZAWSZE jestem cały czas podczas napraw / remontów moich pojazdów . Ba , ten plus mam tylko dlatego ,że jest jeden warszat od lat ) a nie ad refero relato ( jak zwykle to ma miejsce ) i o to po ... naprawach chodzi . pozdrawiam PT Adwersarza i ... polecam mu w razie awarii ( czego Mu absolutnie NIE życzę - autentycznie !!) jako iż jest posiadaczem nowszego modelu Audi tylko Salon Audi wraz z firmową ASO . Najlepiej w Lubiniu . MJR
lolek1977 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam kolegę Bart-S, jestem kolejinym nieszcześnikem skrzyni multirtonic.Audi A 6 2002 rok 6 lamel FSC. Samochód nabylem 2010 r z Niemiec super stan 190tys przebieg itp i juz po kupnie 1000km wymiana silnika pospoadały dźwigienki i tłok urwany wiadomo co sie dzieje - masakra,później po kolejnych 5tys skrzynia szarpie i warszat analiza wymiana na stara złom. 7 tyś i już działa 1 rok i znów poślizgi tzw falowanie obrotów mam już dość warsztat mówi oczywiscie gwarancja mineła 2500 zł i naprawimyale co...? znowu nerwy z właścicielm Palką nie... A więc do dzieła sam Vag tem skrzyni 70 stopni blok 10 ok adp i 11 ok adp oporność 265ma jedno i drugie, błędy brak, proszę o pomoc.
Bart-S Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam kolegę Bart-S, jestem kolejinym nieszcześnikem skrzyni multirtonic.Audi A 6 2002 rok 6 lamel FSC. Samochód nabylem 2010 r z Niemiec super stan 190tys przebieg itp i juz po kupnie 1000km wymiana silnika pospoadały dźwigienki i tłok urwany wiadomo co sie dzieje - masakra,później po kolejnych 5tys skrzynia szarpie i warszat analiza wymiana na stara złom. 7 tyś i już działa 1 rok i znów poślizgi tzw falowanie obrotów mam już dość warsztat mówi oczywiscie gwarancja mineła 2500 zł i naprawimyale co...? znowu nerwy z właścicielm Palką nie... A więc do dzieła sam Vag tem skrzyni 70 stopni blok 10 ok adp i 11 ok adp oporność 265ma jedno i drugie, błędy brak, proszę o pomoc. Nie wiem jakich napraw dokonano oraz czy usunięto wszystkie usterki. Temat do dokładniejszej analizy - niestety skrzynie przed pierwszymi modyfikacjami (czyli wszystko bez trybu sport) jest bardziej narażone na awarie. W pierwszym poście masz telefon do mnie - zadzwoń jutro po południu.
lolek1977 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 Chciałby nadnienić,że stara skrzynie mam ale w sześciach bez forwardu i sterownika bo mam zamontoaną w tzw nowej po przegladzie pewnie koszty byly by za duze i firma mniej by na mie zarobila wiec kosz i sprzegla stare 6 lamel
Bart-S Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Chciałby nadnienić,że stara skrzynie mam ale w sześciach bez forwardu i sterownika bo mam zamontoaną w tzw nowej po przegladzie pewnie koszty byly by za duze i firma mniej by na mie zarobila wiec kosz i sprzegla stare 6 lamel OK. Zadzwoń jutro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się