Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć

2.0 TDI 2005 r

ciekawe pytanie mój poprzednik zadał, miałem odłączony akumulator około 5 godzin , na początku nic nie było , po miesiącu zauważyłem falowanie obrotów pomiędzy 1200-1700 obr. niezależnie od biegu (tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości, po odpuszczeniu gazu lub przy przyspieszaniu nie ma problemu), wczoraj miałem możliwość podłączenia komputera i pokazało że adaptacja trwa dla biegów do przodu i do tyłu, niestety nie mogłem dokonać adaptacji przy podłączonym kompie, próbowałem bez, przy jeździe do przodu nie ma problemu ale przy jeździe do tyłu jak naciskam hamulec to samochód gaśnie przy końcu hamowania, przy drugim razie przyhamowywałem delikatnie i potem samochód sam zaczynał się toczyć do tyłu dopiero wtedy mogłem zahamować do końca, czy to normalne zachowanie czy robię jakieś błędy? nie pisałem wcześniej gdyż czekam na zamówiony kabel, olej w skrzyni wymieniony przy 180 tyś obecnie 209 tyś, innych objawów nie ma

20140103_173107.jpg

20140103_173134.jpg

20140103_173327.jpg

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam jestem początkujący na forum proszę o wyrozumiałość.

Mam pytanko dotyczące adaptacji skrzyni multi FSD w motorze 1.8T Zamierzam wymienić akumulator i teraz czy po odłączeniu od zasilania auta adaptacja jest konieczna jeśli tak to jak ją przeprowadzić poprawnie aby skrzynia działała jak powinna? oraz czy mogę to zrobić bez podłączenia kompa?

Odłączenie akumulatora na krótki czas (tj. jego wymiana) nie powinno spowodować wykasowania adaptacji - śmiało wymieniaj. Co do samej procedury - jeśli zajdzie taka konieczność, to zdecydowanie polecam przeprowadzenie jej przy pomocy interfejsu (bez niego nigdy nic nie wiadomo).

---------- Post dopisany at 22:13 ---------- Poprzedni post napisany at 22:11 ----------

cześć

2.0 TDI 2005 r

ciekawe pytanie mój poprzednik zadał, miałem odłączony akumulator około 5 godzin , na początku nic nie było , po miesiącu zauważyłem falowanie obrotów pomiędzy 1200-1700 obr. niezależnie od biegu (tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości, po odpuszczeniu gazu lub przy przyspieszaniu nie ma problemu), wczoraj miałem możliwość podłączenia komputera i pokazało że adaptacja trwa dla biegów do przodu i do tyłu, niestety nie mogłem dokonać adaptacji przy podłączonym kompie, próbowałem bez, przy jeździe do przodu nie ma problemu ale przy jeździe do tyłu jak naciskam hamulec to samochód gaśnie przy końcu hamowania, przy drugim razie przyhamowywałem delikatnie i potem samochód sam zaczynał się toczyć do tyłu dopiero wtedy mogłem zahamować do końca, czy to normalne zachowanie czy robię jakieś błędy? nie pisałem wcześniej gdyż czekam na zamówiony kabel, olej w skrzyni wymieniony przy 180 tyś obecnie 209 tyś, innych objawów nie ma

http://s13.postimg.org/ooxngofjn/20140103_173107.jpg

http://s16.postimg.org/uh0cabi0x/20140103_173134.jpg

http://s21.postimg.org/x3va9vbfn/20140103_173327.jpg

Coś jest nie tak - auto nie może gasnąć przy hamowaniu (nie istotne czy jedziesz do przodu czy do tyłu). Falowanie obrotów nie ma nic wspólnego z odłączeniem akumulaotra. Niestety, skrzynka na stół.

Opublikowano
Witam jestem początkujący na forum proszę o wyrozumiałość.

Mam pytanko dotyczące adaptacji skrzyni multi FSD w motorze 1.8T Zamierzam wymienić akumulator i teraz czy po odłączeniu od zasilania auta adaptacja jest konieczna jeśli tak to jak ją przeprowadzić poprawnie aby skrzynia działała jak powinna? oraz czy mogę to zrobić bez podłączenia kompa?

Adaptacja nie powinna "wyskoczyć" jak zmienisz aku, poza tym jeżeli wyskoczy to prędzej czy później sama się zaadoptuje (u mnie tak było ostatnio jak mi aku zamek wyssał).

edit: em ubiegli mnie :decayed:

Opublikowano

Panowie, czy w multitronicu żeby wymienić chłodnice wody, to trzeba jakieś grube rzeźby robić? Doszły mnie słuchy, że chłodnica wody chłodzi jeszcze skrzynie i podczas jej wymiany wylewa się olej ze skrzyni..

?

Opublikowano

Dobrze slyszales

Po wymianie chlodnicy cieczy nalezy sprawdzic(uzupelnic) olej w multi

Opublikowano

Jak najbardziej masz w 100% rację

Opublikowano

dzięki wielkie za info !

Opublikowano
dzięki wielkie za info !

Spoko młody - 0.5 litra tylko wyleci. Nie ma tragedii - uzupełni się i można hulać.

Opublikowano
Siema

A czy po wymianie samego plynu chlodzacego trzeba uzupelnic olej w skrzyni??

A jesli tak to co ma jedno do drugiego??

Niema nic wspólnego, jeśli nie odpinasz przewodów od skrzyni od chłodnicy i nie spuszczasz oleju to nic nie dolewasz.

Opublikowano
Siema

A czy po wymianie samego plynu chlodzacego trzeba uzupelnic olej w skrzyni??

A jesli tak to co ma jedno do drugiego??

W chłodnicy jest zabudowana osobna mniejsza chłodniczka dla oleju ze skrzyni. Jest to osobny obieg dlatego prace przy płynie chłodniczym (poza demontażem chłodnicy) nie wpływają na obieg ATF.

Opublikowano

mam pytankpo, moja skrzynia multitronik troszke wyje jak zdejmuje noge z gazu , mechanik powiedzial mi ze moze to byc pompa oleju ktora znajduje sie w skrzyni biegow i podaje male cisnienie oleju , prosze o rady, dziekuje

Opublikowano
mam pytankpo, moja skrzynia multitronik troszke wyje jak zdejmuje noge z gazu , mechanik powiedzial mi ze moze to byc pompa oleju ktora znajduje sie w skrzyni biegow i podaje male cisnienie oleju , prosze o rady, dziekuje

Zła diagnoza.

Opublikowano

Witam!

Pierwszy raz na tym forum :dziura::

Mam A4 2003 1.9TDI multitronik.

Kupilam samochodzik kilka miesiecy temu. Juz po kilku dniach pojawily sie male problemy. Probowalam je zlekcewarzyc marzac ze to byl trlko jednorazowy wybryk. No ale niestety nie.

Samochod zaczal miec problemy . Z deski rozdzielczej zaczely znikac skroty PRNDS, albo pojawialy sie i znikaly. Zaczely sie pojawiac rozne informacje na desce rozdzielczej mowiacej BRAKE!, ikonka ESP, ikonka bledu polaczenia z silnikiem, itp. Wlasciwie chyba wszystko co tylko moze sie zaswiecic. Do tego jadac np 140km/h nagle skrzynia jakby odcinala sie od samochodu,...czyli wynik jakby samochod jadacy na neutralu czyli obroty na maxa a samochod zwalnia! Po wylaczeniu samochodu, odczekaniu, czasami bledy znikaly i samochod jechal jakby nic nigdy sie nie stalo.

Poza tym zaczely wystepowac problemy z ruszaniem. Multitrionik z tego co sie juz dowiedzialam powinien pelzac przy puszczeniu nigi z hamulca. No wiec przy cofaniu bardzo ladnie sie zalacza....ale przy ruszaniu do przodu niestety trzeba mu pomagac podkrecajac obroty do 1300 i absolutnie z ogromna prezycja ruszyc jak zolw zeby nie zaczal szarpac co nie zawsze sie udaje zwlaszcza przy natezonym ruchu. Ten problem ma i na zimnym i na rozgrzanym silniku. Moze jest jakas roznica, ale raczej nieodczuwalna.

Zanim pojawily sie problemy z ruszaniem mial wykasowane bledy i problemy z PRNDS na jakis czas zniknely. Zrobilam nim okolo 4 tys kim w miesiac (mala wycieczka) i problemy powrocily. Pojawily sie ponownie i juz niestety zostaly. 3 mechanikow sie poddalo i z gory nie chca ruszac mojego samochodu. Dwoch mechanikow sugeruje naprawe lub wymiane stetownika skrzyni. Samochod byl juz na naprawie sterownika i niestety naprawa sie nie powiodla bo samochod juz po 1 km ujawnil wszystkie bledy. Czyli na nowo wyswietlacz z PRNDS z deski zniknal, pojawil sie ponownie po czasie, zalaczyly sie ikonki ESP, BRAKE, I INNE.

Samochod odstawilam do ponownego zdjagnozowania.

moje pytania to:

Czy problem zostal zdiagnozowany poprawnie ze trzeba wymienic sterownik skrzyni biegow?

Czy to ze samochod nie "pelza" sam przy ruszaniu jest objawem uszkodzonego sterownika?

Mechanik oddajac mi dzisiaj samochod powiedzial ze samochod ma wciaz problemy z ruszaniem bo to jest jakis problem sprzegiel i ze nawet po wymianie sterownika ten problem pozostanie (samochod byl niby po naprawie sterownikow co za 5 min pozniej sie sama przekonalam ze jestdak naprawa sie nie powodla)...

Czy moge wierzyc w to, ze jak wymienie sterownik to samochod nie bedzie mial problemow z ruszaniem i bledy przestana sie wyswietlacz razem z odcinaniem skrzyni od samochdu?

Przepraszam z gory jesli moje stwierdzenia sa malo precyzyjne :zyzol:

Jesli bedzie potrzebne wiecej informacji chetnie odpowiem na kazde pytanie :wink:

Czekam na pomoc!

Opublikowano
Witam!

Pierwszy raz na tym forum :dziura::

Mam A4 2003 1.9TDI multitronik.

Kupilam samochodzik kilka miesiecy temu. Juz po kilku dniach pojawily sie male problemy. Probowalam je zlekcewarzyc marzac ze to byl trlko jednorazowy wybryk. No ale niestety nie.

Samochod zaczal miec problemy . Z deski rozdzielczej zaczely znikac skroty PRNDS, albo pojawialy sie i znikaly. Zaczely sie pojawiac rozne informacje na desce rozdzielczej mowiacej BRAKE!, ikonka ESP, ikonka bledu polaczenia z silnikiem, itp. Wlasciwie chyba wszystko co tylko moze sie zaswiecic. Do tego jadac np 140km/h nagle skrzynia jakby odcinala sie od samochodu,...czyli wynik jakby samochod jadacy na neutralu czyli obroty na maxa a samochod zwalnia! Po wylaczeniu samochodu, odczekaniu, czasami bledy znikaly i samochod jechal jakby nic nigdy sie nie stalo.

Poza tym zaczely wystepowac problemy z ruszaniem. Multitrionik z tego co sie juz dowiedzialam powinien pelzac przy puszczeniu nigi z hamulca. No wiec przy cofaniu bardzo ladnie sie zalacza....ale przy ruszaniu do przodu niestety trzeba mu pomagac podkrecajac obroty do 1300 i absolutnie z ogromna prezycja ruszyc jak zolw zeby nie zaczal szarpac co nie zawsze sie udaje zwlaszcza przy natezonym ruchu. Ten problem ma i na zimnym i na rozgrzanym silniku. Moze jest jakas roznica, ale raczej nieodczuwalna.

Zanim pojawily sie problemy z ruszaniem mial wykasowane bledy i problemy z PRNDS na jakis czas zniknely. Zrobilam nim okolo 4 tys kim w miesiac (mala wycieczka) i problemy powrocily. Pojawily sie ponownie i juz niestety zostaly. 3 mechanikow sie poddalo i z gory nie chca ruszac mojego samochodu. Dwoch mechanikow sugeruje naprawe lub wymiane stetownika skrzyni. Samochod byl juz na naprawie sterownika i niestety naprawa sie nie powiodla bo samochod juz po 1 km ujawnil wszystkie bledy. Czyli na nowo wyswietlacz z PRNDS z deski zniknal, pojawil sie ponownie po czasie, zalaczyly sie ikonki ESP, BRAKE, I INNE.

Samochod odstawilam do ponownego zdjagnozowania.

moje pytania to:

Czy problem zostal zdiagnozowany poprawnie ze trzeba wymienic sterownik skrzyni biegow?

Czy to ze samochod nie "pelza" sam przy ruszaniu jest objawem uszkodzonego sterownika?

Mechanik oddajac mi dzisiaj samochod powiedzial ze samochod ma wciaz problemy z ruszaniem bo to jest jakis problem sprzegiel i ze nawet po wymianie sterownika ten problem pozostanie (samochod byl niby po naprawie sterownikow co za 5 min pozniej sie sama przekonalam ze jestdak naprawa sie nie powodla)...

Czy moge wierzyc w to, ze jak wymienie sterownik to samochod nie bedzie mial problemow z ruszaniem i bledy przestana sie wyswietlacz razem z odcinaniem skrzyni od samochdu?

Przepraszam z gory jesli moje stwierdzenia sa malo precyzyjne :zyzol:

Jesli bedzie potrzebne wiecej informacji chetnie odpowiem na kazde pytanie :wink:

Czekam na pomoc!

Angelika tu masz numer do mnie - zadzwoń jutro po południu/wieczorem: 691 643 630.

Opublikowano

Super!

Na pewno jutro sie odezwę.

Pozdrawiam

Angela

---------- Post dopisany at 14:41 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ----------

20140101_160204_1.jpg

Hejka,

postanowilam zamiescic zdjecie deski rozdzielczej kiedy problem sie pojawia. Czasami zapala sie tylko kilka ikonekostrzegawczych, czasami wszystkie. To jest najgorszy przypadek kiedy wszystkie ikonki pala sie jak choinka na swieta plus znikaja skroty biegow od skrzyni. :sad:

zamiescilam rowniez filmik na utubie do szerszego zrozumienia co sie dzieje kiedy skrzynia "odcina sie" od samochodu. Sorki za kiepska jakosc

Opublikowano

Nie wiem od czego zależy awaryjność skrzyni, ale po przeczytaniu postów postanowiłem coś napisać. U mnie w aucie licznik przekroczył 300tyś km, a poza wymianami oleju nie robiłem w skrzyni nic. Serwis Kisielenicki Szczecin potwierdził niedawno przy wymianie oleju, że wszystko działa OK. Nie uważam że skrzynia jest awaryjna- przynajmniej na razie.

Opublikowano

Co ile wymieniasz oil?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...