Bart-S Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 a-ha i jeszcze jak znajdę chwilkę to podrzucę ci dane z VAG'a mojej skrzyni i silnika Świetnie - dorzucimy Cię do bazy danych Przygotowałem wstęp do diagnostyki skrzyni - wrzuciłem jako osobny temat ponieważ encyklopedia już nam się troszkę rozrosła a tak będzie konkretny wątek poświęcony tylko diagnostyce, błędom i usterkom oraz sposobom naprawy: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Potrzebowałem takiej fachowej publikacji [br]Dopisany: 02 Lipiec 2010, 14:03_________________________________________________Bartek napisałem do Ciebie na gg mam pytanko o wymiane oleju w Multitroniku Audi A4 który korek jest korkiem kontrolnym , i którędy zalać ponownię olej do skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Bartek napisałem do Ciebie na gg mam pytanko o wymiane oleju w Multitroniku Audi A4 który korek jest korkiem kontrolnym , i którędy zalać ponownię olej do skrzyni ? Na GG nic nie dostałem... http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t69523.0.html;highlight=multitronic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Potrzebowałem takiej fachowej publikacji [br]Dopisany: 02 Lipiec 2010, 14:03_________________________________________________Bartek napisałem do Ciebie na gg mam pytanko o wymiane oleju w Multitroniku Audi A4 który korek jest korkiem kontrolnym , i którędy zalać ponownię olej do skrzyni ? Korek spustowy to ten ciemniejszy (koloru grafitowego) na klucz gwiadkowy 16mm z otworem a kontrolny jest aluminiowy na zwykły sześciokąt i tym musisz zalewać tylko potrzebny będzie wężyk z wyginającą się końcówką żeby dobrze wsadzić bo inaczej nie zalejesz. Oba korki są od dołu skrzyni. Jest jeszcze jeden korek identyczny jak ten do zalewania z boku skrzyni - do wlewania się nie nadaje ale można go odkręcić to lepiej się będzie odpowietrzać niż tym samym co wlewasz. Jak coś to pisz, służe info bo jestem na świeżo po wymianie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Wielkie dzięki !! W poniedziałek biore się za wymianke oleju ... Jeśli powinienem jeszcze o czymś wiedzieć , to bardzo prosze o podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 antolak - a może dałbyś się namówić na DIY z fotostory na temat wymiany oleju w CVT? Na pewno ktoś chętny do wymiany ATF się znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 ja się szykuje do wymiany oleju w CVT :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 ja się szykuje do wymiany oleju w CVT :gwizdanie: No i jest pacjent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Chętnie bym pomógł koledzy, ale niestety pracuję na dwóch etatach jakby, więc wolnego czasu mam tyle żeby się przespać jedynie. Moje dzieci pewnie niedługo zaczną do mnie wołać "wujku" ... hehe A co do wymiany tego oleju w CVT to napiszę w kilku krokach jak to robiłem i co może sprawić ew. problemy. 1. Niunia musi być porządnie rozgrzana wtedy zleci więcej starego oleju 2. Odkręciłem plastikową osłonę - wystarczy ta część pod skrzynią (pod silnikiem może zostać) 3. Odkręciłem korek spustowy (na klucz imbusowy Torx 16 mm z otworem w środku) - uwaga bo olej był naprawdę dość gorący 4. Ponieważ otwór spustowy jest bliżej jednej z krawędzi skrzyni można delikatnie podlewarować auto (tylko na czas spuszczania oczywiście) tak aby nachylić skrzynię w jego kierunku wtedy ścieknie jeszcze trochę oleju 5. Niestety teraz czeka nas dłuuuuuugie czekanie aż temperatura w skrzyni spadnie do ok. 35 stopni (Vag - blok pomiarowy 10 lub 11 w module skrzyni) 6. W międzyczasie można zakręcić korek spustowy a odkręcić korek otworu kontrolnego, którym to będziemy zalewać skrzynię (aluminiowy na zwykły imbus sześciokątny) 7. Następnie zabieramy się do zalewania i tu mogą pojawić się pierwsze schody, gdyż trzeba się trochę pogimnastykować żeby dobrze umieścić końcówkę wężyka tak aby wystawała poza szyjkę tego otworu. Ja wykorzystałem do tego celu rurkę z obudowy długopisu z wklejoną słomką tak aby jej ruchoma końcówka wystawała. Końcówkę przyciąłem ok. 1,5 cm za harmonijką. 8. Wlewamy aż poziom oleju wyrówna się z krawędzią tej szyjki i zacznie wyciekać. 9. Odpalamy silnik na kilka sekund od razu wprowadzając go na wyższe obroty (2k przy dieslu 3k przy benzynie wystarczy) tak żeby pompa szybko zassała (w serwisówce jest tak zalecane żeby nie uszkodzić pompy) 10. Uzupełniamy stan znów do wycieku … odpalamy ponownie silnik i tym razem trzymamy ok. 20 sec. na każdej pozycji skrzyni (PRNDS) tym razem już na wolnych obrotach. 11. Cały czas kontrolujemy temperaturę tak aby utrzymać między 35 a 40 stopni. 12. Gasimy motor i uzupełniamy stan ponownie 13. Odpalamy silnik i na uruchomionym silniku ostatecznie uzupełniamy stan do wycieku. 14. Przypominam że korek jest podczas tych operacji cały czas odkręcony dopiero teraz zakręcamy go na stałe. Niestety sporo oleju przy tych operacjach wycieknie nam na zewnątrz ale jest to nieuniknione. Ja kupiłem 6l a zużyłem 5l z czego do skrzyni weszło ok. 4,7l. 15. Zakładamy osłonę i po zabiegu … A-ha jeszcze bardzo ważna rzecz aby zachować bezwzględną czystość w czasie wymiany tak aby nic nie dostało się do wnętrza skrzyni … czyli koreczki czyścimy dokładnie przed wkręceniem, nie dmuchamy niczym w otwory skrzyni żeby nic niechcący tam nie wdmuchać itp. W ekstremalnym przypadku 1 ziarenko piasku może doprowadzić do uszkodzenia naszej CVT więc ostrożności nigdy za wiele … To serwisowe urządzenie do napełniania, ja zrobiłem coś podobnego z plastikowego baniaczka 10l i zamontowałem w nim dwie maszynki od dętek rowerowych na pompkę samochodową. Do jednej na dole baniaczka przyczepiłem wężyk a drugą zamontowaną w korku tego baniaka tłoczyłem powietrze ze sprężarki. Ważne żeby maszynki były bez wentyli tak aby można było szybko spuścić ciśnienie z baniaczka kiedy zacznie nam się przelewać. A tu pokazany jest schemat w przekroju otworu kontrolnego Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ja również dodam ciekawostkę, A4 ze skrzynią multitronic ma dwa wentylatory na chłodnicy, które załączają się dopiero przy temp. 100C albo przy włączeniu klimy. Jest tak bynajmniej w B7 2.0TDI... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Antolak - Czy zalanie oleju do skrzyyni musi się odbyć tylko takim urządzeniem , czy można napełnic strzykawka ? Jak i czym sprawdzać temperaturę podczas zalewania oleju ? co to jest Vag ? blok pomiarowy 10 - 11 gdzie tego szukać ? od niedawna mam Audi z multitronikiem i wszystkie fachowe terminy sa dla mnie nowościa . Będe wdzięczyn za podszkolenie . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Temperaturę sprawdzisz VAGiem. Potrzebujesz kabelek, oprogramowanie i notebooka aby podpiąć się do gniazda diagnostycznego w aucie (lokalizacja - pod kierownicą na słupku A, obok uchwytu otwierającego klapę). Generalnie powinien wystarczyć kabelek za 50zł, chociaż biorąc pod uwagę problemy z komunikacją (częste zrywanie połączenia ze sterownikiem) lepszym wyjściem byłaby odmiana HEX+CAN (niestety to już koszty od ok 300zł). Soft można znaleźć w sieci. Więcej o samej diagnostyce znajdziesz w dziale poświęconym VAG: http://www.a4-klub.pl/smf/faq_forum_diagnostyka_vag-t5141.0.html Informacje dot. dianostyki skrzyni: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Tak jak kolega Bart napisał Vag jest to program do diagnostyki który komunikuje się z poszczególnymi modułami w samochodzie i pozwala na odczytanie ewentualnych błędów, kasowanie ich, wprowadzanie zmian, ustawień i adaptację tych modułów. Program trzebazainstalować na kompie (najlepiej na jakimś laptopie z tego względu że niektóre pomiary i testy trzeba robić podczas jazdy) no i musiałbyś dokupić ten kabelek. Ja mam ten zwykły kabelek i akurat z modułem skrzyni czesto mi zrywa połączenie ale da się odczytać temperaturę po kilku próbach (trzeba to robić dość szybko jak tylko odczyta moduł skrzyni wejść w bloki pomiarowe i wklepać blok 11). Sam program nie jest trudny w opanowaniu ale trzeba go używać z rozwagą bo łatwo jest namieszać. W tym poście wyżej masz dwa screeny z Vaga. Pierwszy jest widok po wejściu do modułu skrzyni i tu masz widoczne basic functions (tu możesz spokojnie rzeźbić do woli bo jest to tylko podgląd co się dzieje w aucie) natomiast w advanced możesz sobie popatrzeć ale bez 100% pewności że wiesz co robisz nie ingerowałbym w żadne zmiany. Drugi screen jest to widok po wejściu w Meas. Blocs -08 (czyli bloki pomiarowe) i jak jest na zał. obrazku mierzona jest tu grupa pomiarowa 10 i 11. Jak widzisz jednocześnie można podglądać 3 grupy pomiarowe. A co do napełniania to strzykawką może i dasz rade ale to syzyfowa praca biorąc pod uwagę fakt że trzeba wpompować ponad 4,5 litra oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomciopap Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 skoro Sopa już nie przerabia na 7 lameli to można spróbować pod Wrocławiem www.loboda.pl naprawiałem u nich i jest ok polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Wielkie dzieki !! Widze ze nie dzwigne sam tego tematu z Vagiem . A czy bez sprawdzania temperatury skrzyni można dokonać wymiany oleju ? ( strzykawka ma pojemoośc 300 ml , służy do wymiany oleju w zwykłych skrzyniach ) jeszcze raz bardzo dziękuje za cenne wskazówki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Wiesz co, myślę że nic wielkiego się nie stanie jak temperaturę będziesz sprawdzał zwykłym termometrem (najlepiej takim elektronicznym do mierzenia temp ciała bo jest dość dokładny i pewny) dobrze przytwierdzonym (chodzi o to żeby pomiar był wiarygodny) do obudowy skrzyni. Błąd 3-5 stopni nie powinien mieć aż takiego wpływu na zmiany objętości oleju. Ważne abyś trzymał się wskazówek, które wcześniej napisałem co poszczególnych kroków przy wymianie. Pozdro. Ant Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Mam taki termometr laserowy powinien być dobry . Po przeczytaniu tych wszystkich artykułów wrecz jestem wystraszony !!! Mam nadzieje że poradze sobie z ta wymianka ... serdecznie dziekuję za podpowiedzi i bedę sie stosował ścisle do Twoich wskazówek . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Nieprzejmuj się, ja też byłem wystraszony a zbierałem się do tej wymiany przez pół roku. Na początku wręcz żyłem w przekonaniu że mam skrzynię tiptronic a nie multitronic i kupiłem nawet olej, filtr i uszczelkę pod miskę do tipa, dobrze że udało mi się to wszystko zwrócić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuropatkin Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Mysle że jakos sobie poradzę ... Ja tez zaczołem od kupna filtra i oleju jak również uszczelki , bo miałem takich doradców co twierdzili że trzeba demontować skrzynie z pojazdu !!! dobrze że trafiłem na strone klubu i teraz mozna uzyskać fachową wiedzę !!!!! I okazuje sie że olej wystarczy - reszte tez udało mi sie oddac do sklepu . Zabiore sie za to chyba od poniedziałku A mam jeszcze do Ciebie takie pytanko , a mianowicie - przy spokojnej jeżdzie wszystkie biegi przełącza przy 1400 obrotów , praktycznie tylko rusze po prostej 50 km/h i już jest piateczka ... czy te 1400 obr/min to nie zamało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolak Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 To jest normalna sprawa, u mnie jest trochę mocniejszy motor i przy 70 km/h i obrotach 1200/min wrzuca już "6". Co prawda w tej skrzyni poszczególne "biegi" są jakby pojęciem czysto teoretycznym za które odpowiada tylko sterowanie elektroniczne odpowiednim ustawieniem docisków klinowych przenoszących napęd (dobrze odzwierciedla zasadę pracy tej skrzyni animacja zamieszczona przez Bart-S), więc równie dobrze z czysto matematycznego punktu widzenia można powiedzieć że ta skrzynia ma nieskończoną ilość biegów w zależności od położenia właśnie tych docisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się