darkopolo Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Witam! Posiadam w swoim samochodzie autoalarm Proxima ZK,od kilku dni mam z nim problem,a mianowicie po uruchomieniu silnika po około 15sek. alarm się uzbraja i odłącza zapłon(auto gaśnie ).Jestem obecnie zagranicą i żaden z tutejszych elektyków nie chcę się podjąć chociażby odłączenie tego dziadostwa.Czy ktoś z kolegów wie może jak można odłączyć taki alarm?dodam,że probowałem już różnych żeczy(wyjmowanie bezpieczników itd...)niestety bez skutków.Nie uśmiecha mi się ciągnąć auta lawetą 1400km.Po przeczytaniu instrukcji alarmu też nic nie wywnioskowałem. Dołączam instrukcję z opisem:http://www.proxima.pl/pdf/zk.pdf Tak wygląda ten alarm w środku: (zdjęcie zapożyczone) ,czy po odłączeniu tej białej wtyczki alarm się wyłączy? Proszę o odpowiedzi tylko osób znających się na elektronice.
pox Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Chociaz nie mam tego alarmu, to wydaje mi się, że nie dochodzi sygnał ze stacyjki i alarm uzbraja się "myśląc" że nie uruchomiłes auta, Sprawdź to połaczenie. W instrukcji napewno masz rozpiskę kostki. Druga możliwość to taka, że soft poszedł się jeb.... i trzeba odłączyć ten alarm na stałe (odłaczyć zasilanie- czyli wyjąć bezpiecznik od TEGO alarmu, lub przeciąć kabel zasilania-również w instrukcji).
darkopolo Opublikowano 17 Września 2009 Autor Opublikowano 17 Września 2009 Dodam jeszcze,że nie działają wycieraczki,spryskiwacze szyb,kierunki i klima. Nie jestem pewien czy przecięcie przewodu zasilania załatwi sprawę?Według tego schematu: który to przewód.Bezpieczniki są topikowe w centralce więc wyjecie nie wchodzi w grę.
karbonek Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Odłącz kable: 2, 5 - zasilanie - aby nie jechać z syreną i awaryjnymi 3,4 - blokada, prawdopodobnie po zwarciu tych kabli gasi Ci samochód, jeżeli odwrotnie to zewrzyj je.
cobradd Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Jak dla mnie to 3,4 sterują przekaźnikiem który odcina zapłon, jeden z nich to pewnie "+' a drugi "-". Odszukaj przekaźnik wyjmij go i zastąp go zwykłym kablem który połączy przerwany kabel od zapłonu, ewentualnie możesz całkiem wywalić przekaźnik z obudową i poprostu złączyć kabel od zapłonu, alarm nie będzie miał wtedy możliwości wyłączenia silnika. Wycieraczki i reszta to juz raczej nie od alarmu, masz coś pochrzanione z elektryką i alarm może od tego głupieć. Jeśli złączysz przerwany kabel od zapłonu to możesz wtedy śmiało wywalić całą centralkę. Jesli na przewodach 3 i 4 nie znalazłbys przypadkiem przkażnika to może być tak że jest on wbudowany w centralkę, wtedy wystarczy połączyć ze sobą przewody które są podłączone do 3 i 4, ale raczej powinien być tam przekaźnik.
bin85 Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Tak jak koledzy wyżej napisali złączenie kabli 3,4 spowoduje ominięcie blokady, na zdjęcu zaznaczyłem ci przekaźnik który prawdopodobnie jest za to odpowiedzialny, aby to potwierdzić odpal samochód i w momencie kiedy blokada wyłączy zapłon zobacz czy ten właśnie przekaźnik "cyka".
cobradd Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 kable 3 i 4 sa to kable wychodzące z centralki i ich zlączenie nic nie da, trzeba złączyć kable które są podpięte do 3 i 4 czyli inaczej przeciąć 3 i 4 i złaczyć te ktore idą od samochodu a nie od centralki bo zaraz kolega napisze że złączył 3 z 4 i nie ma efektu żadnego.
pox Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Dodam jeszcze że zazwyczaj urządzenia takie jak to działają w ten sposób, że rozwierają styki blokady gdy wywołany jest alarm, gdy nie będzie zasilania alarm nie zostanie wywołany, a blokada nie włączy się (niestety).
darkopolo Opublikowano 19 Września 2009 Autor Opublikowano 19 Września 2009 Witam! Problem częściowo rozwiązałem,tzn.blokada odłączona auto chodzi.Tylko nadal nie ma kierunków,i nie chodzą wycieraczki i nie działa dmuchawa powietrza.Po wyłączeniu blokady tzn. wczoraj,wszystko działało.Dziś wsiadam do auta,a tu znowu nie ma kierunków i reszty.Myślę,że ma to związek z tym alarmem bo do czasu jak działał alarm wszystko było OK.Po odłączeniu alarmu całkiem tzn.wyjęciu kostki z centralki też brak efektu. Może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł?
karbonek Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Wycieraczki nie mają związku z kierunkami. Może wiązkę masz gdzieś naruszoną albo styki zaśniedziałe.
darkopolo Opublikowano 20 Września 2009 Autor Opublikowano 20 Września 2009 Doszłem do wniosku,że może przyczyną są przekażniki odpowiadające za załączanie wycieraczek,spryskiwaczy,wiatraka klimy i kierunków.I tu pytanie które to przekaźniki może ktoś z kolegów ma schemat przekaźników? Audi A4 1.9 TDI 1998r.
bin85 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 W sam naprawiam jest opis przekaźników oraz schematy instalacji http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t95160.0.html;highlight=sam+naprawiam
darkopolo Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 Witam! Wczoraj posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki,są OK.Dzisiaj doszłem do wniosku,że na 100% będzie to kostka stacyjki.Nie działające kierunki(awaryjne są),dmuchawa,światła przeciw mgielne,ogrzewanie tylnej szyby,wycieraczki,spryskiwacze szyb.Wszystkie te urządzenia dostają + ze stacyjki,alarm też i dla tego nie działał tak jak powinien.Uzbrajał się ponieważ nie ma + ze stacyjki(odczytywał to jak auto by było nieodpalone). I Tu kilka pytań: 1.Czy można się dostać do tej kostki bez zdejmowania kierownicy? 2.Jeżeli nie to czy można bez żadnych konsekwencji odpiąć aku i zdjąć kierownicę? 3.Czy żadne urządzenie(oprócz radia) się nie rozkoduje czy coś w tym stylu?
pox Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 A może poprostu stacyjka nie odbija (ja tak miałem gdy była uszkodzona kostka) i trzaba było cofnąć kluczyk ręką.
darkopolo Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 Stacyjka odbija,jest blokada kierownicy, auto pali.Kostka stacyjki zakupiona,jutro wymiana.
ykk Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 A może poprostu stacyjka nie odbija (ja tak miałem gdy była uszkodzona kostka) i trzaba było cofnąć kluczyk ręką. Jak nie odbija, to tez kostka zdechla
darkopolo Opublikowano 22 Września 2009 Autor Opublikowano 22 Września 2009 Witam! Sprawa się wyjaśniła,przyczyną wszystkich usterek(szwankujący alarm,brak kierunków itd...) był popsuty przekaźnik styku roboczego.Dokładnie taki: Samochód chodzi,wszystko działa. Dzięki wszystkim za pomoc.
pox Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Jak nie odbija, to tez kostka zdechla Wiem że zdechła, ale można cofnąć kluczyk i bez problemów dojechać do miejsca gdzie spokojnie da się ją wymienić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się