Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6, 1.9 TDI, 100KM] Plyn w chlodnicy oraz sprawdzanie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moj problem polega na tym ze

1. ucieka mi plyn z chlodnicy ale mechanik nie mogl znalesc gdzie. Jak stoi nic nie ucieka wiec najwyrazniej ubywa go podczas jazdy. Pompa wodna jest sucha wiec to raczej nie to... Nie widac rowniez zeby gdziekolwiek kapalo. Jakies sugestie?

2. Po pewnym czasie jazdy zaczyna mi migac kontrolka "sprawdz poziom oleju" ale ja go wymienialem 2 dni temu... wczesniej bylo to samo. Poziom jest dobry... Jak go zgasze i chwile postoi alert znika ale po pewnym czasie sie znow pojawia. Zalalem olejem 5W30 Platinum- moze cos z tym olejem nie tak...

Prosze o rade i z gory thx :)

Opublikowano

podlacz sie pod vaga moze jakies bledy wyskocza.....

Opublikowano

To że zalałeś takim olejem, to nic, z tego powodu nie miałbyś takich problemów.

Opublikowano

Masz popsuty czujnik przy zawiasie maski :biggrin:

Po wymianie oleju trzeba samochód poinformować o tym symulując otwarcie i zamknięcie maski.

Wypnij wtyczkę od czujnika otwarcia pokrywy silnika i zrób zworkę na kilka sekund.

Powinno pomóc.

Opublikowano

Podczas wymiany oleju pokrywa silnika byla otwierana i zamykana. W miedzyczasie tez kilka razy. Alert "sprawdz poziom oleju" wlacza sie po pewnym czasie jazdy dopiero - nie od razu... Jak troche postoi to znika. W miedzyczasie sprawdzalem poziom tego oleju i zawsze spox - nawet jest go troche wiecej...

Opublikowano

A nie przedostaje Ci się płyn chłodzący do oleju ?? Olej chyba wtedy powinien mieć taki kawowo-mleczny odcień.

Opublikowano

Jeśli ci ubywa plynu chodzącego a przybylo oleju to jest bardzo prawdopodobne ze płyn przedostaje sie do oleju powineś to jak najpredzej sprawdzic bo jest to bardzo skodliwe dla silnika.

Opublikowano

No wlasnie nie przybywa. Ostatnio ubylo mi przez 3-4 dni 2 litry plynu ktory uzupelnilem wiec przybylo by duzo oleju co bym zobaczyl... Wczesniej poszla mi turbina ktora wymienilem. Moze to byc z soba jakos zwiazane ?

Opublikowano

hmmm z tego co mowisz kolego to wydaje mi sie że padła uszczelka pod głowicą mechanikiem nie jestem ale miałem podobną sytuacje w 80tce, ponaciskaj przewody z plynu chłodzącego i zobacz czy nie ma w nim oleju...

Opublikowano

NO JA MAM TO SAMO !! plyn ucieka i nic nie widać mechanik tez nic nie zauwazyl :( ale czytalem w instrukcji ze jezeli płyn nie wydostaje sie przez przewody ani zadnym innym miejscem to calkiem mozliwe ze podczas jazdy nie wlacza sie 2 wiatrak (moze jest popsuty) wtedy woda sie nagzewa i w takim przypadku wypuszczana jest przez zawor bezpieczenstwa musze jeszcze dokladniej to sprawdzić :cry:

Opublikowano

Witam, ja mam taki problem że też ubywa mi płynu chłodniczego, do tego miałęm maź zrobioną z nagaru i oleju miedzy Kolektorami. Pojechałem z tym do jednego mechanika i powiedział że uszczelki pod Kolektorami do wymiany więc mi je wymienił i przy okazji wyczyścił kolektory które były tym zawalone. Stwierdził też ze uszczelka pod głowicą padła i ze z niej też wypływa ta maź. I tu moje pytanie czy ubytek płynu chłodniczego może miec jakieś powiazanie z tą uszczelka <dodam że przy kupnie auta silnik był umyty i nie było widać wycieków>, czy zmiana oleju na półsyntetyczny (wczeniej nie wiem jaki był lany) mozę miec z tym też jakiś związek?

Opublikowano

Ktos rozwiazla ten problem w B6???

Opublikowano

Witam. Mam ten sam problem odnośnie znikającego płynu. Sprawdziłem cały układ chłodzenia na wszystkie możliwe sposoby czyli szczelność, zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodzącym żadnych wycieków nie widać, podpiołem VAG'a wyskoczyłm mi błąd: brak pierszegu biegu wentylatora nie zw. ze sprzętem, jak sprawdzałem to żaden się nie obraca dopiero po włączeniu klimatyzacji. Jak koledzy zlokalizują usteke to prosze opisanie co i jak w tym miejscu.

Opublikowano

mój wujas ma taki problem w A6 Avant 00 rok 2,5 TDI 180 km...

Opublikowano

Jeżeli ubywa płynu chłodniczego a wycieków nie widać to na 100% padła uszczelka pod głowicą.

Płyn nie musi przedostawac się do oleju, dostaje się do cylindrów i tam jest spalany, objawem jest kopcenie na siwo ale nie zawsze. Uszkodzoną uszczelkę dobry mechanik powinien zdiagnozować bez problemu.

Opublikowano

Ja miałem podobny problem, ale w innym samochodzie (polonezie :P) uciekał mi płyn i nie wiedziałęm gdzie, olej czarny , nie kopcił, a płynu ubywało. i to nie mało. I faktycznie powodem była uszkodzona uszczelka pod głowicą płyn uciekał tam był spalany, a maź wypyxhało przez gaźnik (stary poczciwy gaźnikowiec :P) do filtra powietrza, kapnołem się jak już niechciał palić i wymieniałem filtr powietrza. No ale co to porównywać konstrukcje takich silników :tongue4: , napisałem dla ciekawostki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...