glowa Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Witam. Moj problem polega na tym ze 1. ucieka mi plyn z chlodnicy ale mechanik nie mogl znalesc gdzie. Jak stoi nic nie ucieka wiec najwyrazniej ubywa go podczas jazdy. Pompa wodna jest sucha wiec to raczej nie to... Nie widac rowniez zeby gdziekolwiek kapalo. Jakies sugestie? 2. Po pewnym czasie jazdy zaczyna mi migac kontrolka "sprawdz poziom oleju" ale ja go wymienialem 2 dni temu... wczesniej bylo to samo. Poziom jest dobry... Jak go zgasze i chwile postoi alert znika ale po pewnym czasie sie znow pojawia. Zalalem olejem 5W30 Platinum- moze cos z tym olejem nie tak... Prosze o rade i z gory thx
Wihajster Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 podlacz sie pod vaga moze jakies bledy wyskocza.....
marcin j Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 To że zalałeś takim olejem, to nic, z tego powodu nie miałbyś takich problemów.
szogun0 Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Masz popsuty czujnik przy zawiasie maski :biggrin: Po wymianie oleju trzeba samochód poinformować o tym symulując otwarcie i zamknięcie maski. Wypnij wtyczkę od czujnika otwarcia pokrywy silnika i zrób zworkę na kilka sekund. Powinno pomóc.
glowa Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Opublikowano 6 Maja 2007 Podczas wymiany oleju pokrywa silnika byla otwierana i zamykana. W miedzyczasie tez kilka razy. Alert "sprawdz poziom oleju" wlacza sie po pewnym czasie jazdy dopiero - nie od razu... Jak troche postoi to znika. W miedzyczasie sprawdzalem poziom tego oleju i zawsze spox - nawet jest go troche wiecej...
sebaa Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 A nie przedostaje Ci się płyn chłodzący do oleju ?? Olej chyba wtedy powinien mieć taki kawowo-mleczny odcień.
krg1 Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Jeśli ci ubywa plynu chodzącego a przybylo oleju to jest bardzo prawdopodobne ze płyn przedostaje sie do oleju powineś to jak najpredzej sprawdzic bo jest to bardzo skodliwe dla silnika.
glowa Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Opublikowano 6 Maja 2007 No wlasnie nie przybywa. Ostatnio ubylo mi przez 3-4 dni 2 litry plynu ktory uzupelnilem wiec przybylo by duzo oleju co bym zobaczyl... Wczesniej poszla mi turbina ktora wymienilem. Moze to byc z soba jakos zwiazane ?
Baltazar Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 hmmm z tego co mowisz kolego to wydaje mi sie że padła uszczelka pod głowicą mechanikiem nie jestem ale miałem podobną sytuacje w 80tce, ponaciskaj przewody z plynu chłodzącego i zobacz czy nie ma w nim oleju...
sszomo Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 NO JA MAM TO SAMO !! plyn ucieka i nic nie widać mechanik tez nic nie zauwazyl ale czytalem w instrukcji ze jezeli płyn nie wydostaje sie przez przewody ani zadnym innym miejscem to calkiem mozliwe ze podczas jazdy nie wlacza sie 2 wiatrak (moze jest popsuty) wtedy woda sie nagzewa i w takim przypadku wypuszczana jest przez zawor bezpieczenstwa musze jeszcze dokladniej to sprawdzić
Gulczas Opublikowano 10 Maja 2007 Opublikowano 10 Maja 2007 Witam, ja mam taki problem że też ubywa mi płynu chłodniczego, do tego miałęm maź zrobioną z nagaru i oleju miedzy Kolektorami. Pojechałem z tym do jednego mechanika i powiedział że uszczelki pod Kolektorami do wymiany więc mi je wymienił i przy okazji wyczyścił kolektory które były tym zawalone. Stwierdził też ze uszczelka pod głowicą padła i ze z niej też wypływa ta maź. I tu moje pytanie czy ubytek płynu chłodniczego może miec jakieś powiazanie z tą uszczelka <dodam że przy kupnie auta silnik był umyty i nie było widać wycieków>, czy zmiana oleju na półsyntetyczny (wczeniej nie wiem jaki był lany) mozę miec z tym też jakiś związek?
tomasz0031 Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Witam. Mam ten sam problem odnośnie znikającego płynu. Sprawdziłem cały układ chłodzenia na wszystkie możliwe sposoby czyli szczelność, zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodzącym żadnych wycieków nie widać, podpiołem VAG'a wyskoczyłm mi błąd: brak pierszegu biegu wentylatora nie zw. ze sprzętem, jak sprawdzałem to żaden się nie obraca dopiero po włączeniu klimatyzacji. Jak koledzy zlokalizują usteke to prosze opisanie co i jak w tym miejscu.
alvaro Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 mój wujas ma taki problem w A6 Avant 00 rok 2,5 TDI 180 km...
alcazar Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Jeżeli ubywa płynu chłodniczego a wycieków nie widać to na 100% padła uszczelka pod głowicą. Płyn nie musi przedostawac się do oleju, dostaje się do cylindrów i tam jest spalany, objawem jest kopcenie na siwo ale nie zawsze. Uszkodzoną uszczelkę dobry mechanik powinien zdiagnozować bez problemu.
Cugar Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Ja miałem podobny problem, ale w innym samochodzie (polonezie ) uciekał mi płyn i nie wiedziałęm gdzie, olej czarny , nie kopcił, a płynu ubywało. i to nie mało. I faktycznie powodem była uszkodzona uszczelka pod głowicą płyn uciekał tam był spalany, a maź wypyxhało przez gaźnik (stary poczciwy gaźnikowiec ) do filtra powietrza, kapnołem się jak już niechciał palić i wymieniałem filtr powietrza. No ale co to porównywać konstrukcje takich silników , napisałem dla ciekawostki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się