carlos666 Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Co do trzech impulsów na kierunki to nie potrzeba strasznej elektroniki, Wystarczą dwa przekaźniki , dwa tranzystory,dwa oporniki i dwa kondensatory. ... To na pewno nie kosztuje 100pln...
karbonek Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 Części ze wszystkim będą kosztowały ok 50zł, uC trzeba zaprogramować programem nad którym trzeba było posiedzieć, płytki trzeba było zaprojektować, układ cały też... Do tego dobieranie się do elektroniki i metodą macajewa ustalenie jak zgrać to co mam w głowie z tym co stoi na parkingu. 100zł a 180zł to różnica 80% czy duża? :gwizdanie:
OLO_GDA Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 no nie gadajcie ze duzo. Człowiek sie napracował wymyślił i zrobił. jak ktos jest kumaty to pewnie sam sobie zrobi. a jak ktos sie nie zna na elektornice to niech sobie odpowie czy jak robi cos na czym sie zna to robi to po kosztach materiału czy jednak ustala cene na podstawie ceny rynkowej konkurencyjnego rozwiazania... komu sie cena nie podoba to moze kupic w ASO albo zrobic samemu. po co to komentowac...
carlos666 Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Ja bym się zmieścił w 20pln, ale przy jednej sztuce stawiając nacisk na prostotę układu. Nie mi oceniać czyjąś robotę...
karbonek Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 Ciekawe, ciekawe... Ja płytki zamówiłem w profesjonalnej firmie, obwody są solidnie wykonane i zabezpieczone soldermaską. Zrobisz w domu coś takiego? Sporządzenie dokumentacji do tego przez firmę to koszt 60zł (klisze itp), a jedna płytka 25zł, więc jak policzysz, to 1 płytka kosztuje 85zł, ale ja ich więcej wziąłem... Na czym to zrobisz? Za 20zł to pewnie na tranzystorach(już widzę tą pętlę połączeń i masę tranzystorów) Obudowa to koszt 5zł. Stawiasz na prostotę układu, w moim sercem jest AVR który nadzoruje wszystko. Nikogo nie zmuszam aby to kupił, cena za którą bym chciał sprzedać 1 urządzenie w podstawowej opcji jest prawie połową tej z ASO nie wspomnę już o fulwypasie !!!
carlos666 Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Dlatego nie oceniam niczyjej roboty. Sam projektuję immowywalacze (min 100 sztuk)więc wiem co ile kosztuje. Jak by to miało być dwie ,trzy sztuki to można potraktować temat hobbystycznie. Kwestia popytu jest uzależniona od podaży.
rotter Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 a ja znalazłem na allegro takie triko http://www.allegro.pl/item728925908_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html co o tym powiecie panowie
Korzeń Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 a ja znalazłem na allegro takie triko http://www.allegro.pl/item728925908_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html co o tym powiecie panowie zajefajne bardzo podoba mi się opcja świateł stopu w nowych bmw jak hamujemy to światła świecą normalnie, ale w przypadku szybkiego naciśnięcia pedału stopu światło centralne pulsuje z dużą większą częstotliwością
karbonek Opublikowano 4 Września 2009 Autor Opublikowano 4 Września 2009 Wypowiem się jako elektronik... W AFN prąd płynący przez żarówki kierunkowskazów zbliżony jest do 4A, co przy zasilaniu 14,4V daje prawie 60W mocy na jedną stronę. Prąd płynący przez 1 halogen jest rzędu ok 3.5A - 50W, halogeny i żarówki trzeba podpinać pod VCC (plus) - ma to znaczenie ponieważ tańsze i lepiej dostępne są tranzystory mosfet z kanałem n o RDS ok 0.0xR. Z testów które robiłem przy tworzeniu prototypu wyszło, że najlepiej spisywał się tranzystor mosfet z kanałemp który ma najniższą resystancję RDS = 0.117R, moc ok 140W (lepszego w Wawie nie mogłem dostać). Przy włączaniu przez PWM jednego halogenu (!) moc strat na tranzystorze wynosiła ponad 2W przez co grzał się on tak, że nie dało się go dotchnąć. Nie był to problem sterowania chodzi tu o wewnętrzną jego rezystancję. Po dołożeniu radiatora zapalanie było w miarę, ale jak halogen był włączony ok 10s był efekt jak przy PWM. Na zdjęciu z allegro widać dwa tranzystory z malutkimi radiatorami (mój był większy). Moc strat na tych tranzystorach jest równa lub jeszcze większa co u mnie (zależy co tam wsadzili). Pomyślcie, że jedziecie sobie i skręcacie w lewo na światłach... Halogen doświetla z zewnątrz a układ doświetli od środka po minucie Nie wnikam już w komfortowe kierunki - jak to jest sterowane. Taka mała kryptoreklama z mojej strony, ale carlos się chyba zgodzi z moim wywodem W moim układzie wszystko zrobione jest jak w Rosji, duży nadmiar mocy, mało się grzeje bo przez to nie ma co, pochodzi dłuuugo... Jak ktoś chce to niech kupi z allegro (nie bronię) ale niech da opis po zamontowaniu jak ma z grzaniem układu
a4dg Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 karbonek czekam na twój moduł, tylko czy będzie pasował do przedliftowej AFN. Ten moduł z allegro gdzieś mi nie leży, dość powolnie działa (jak pokazane jest na filmie)
karbonek Opublikowano 4 Września 2009 Autor Opublikowano 4 Września 2009 Ten z allegro niby jest uniwersalny, a elektronika jest różna. Pierw odpalę swój w moim AFN a jak się nie znajdzie chętny z przedliftową audi to będę grzebał w schematach i zobaczę jak wygląda przerywacz.
rotter Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 tylko że dzwoniłem do gościa i pytałem się z czym to się je, i ma to swoje wady, a mianowicie trik jest taki że urządzenie jest wielofunkcyjne ale zastosowanie dla niego jest tylko jedno - czyli jak podpinamy kierunki na 3-krotne miganie to nie możemy już tego zastosować do czegoś innego, czyli wybieramy sobie jedną z opcji dostępnych i tam idzie zastosowanie, druga wada to to że urządzenie się grzeje, jak widać na fotce są tam 2 radiatory i urządzenie jest otwarte, nie ma żadnej obudowy ponieważ w zastosowaniu na przykład na doświetlanie zakrętów halogen się rozpala i przygasa co powoduje nagrzewanie się radiatorów i chcą takie urządzenie wsadzić na przykład w okolice bezpieczników można sobie narobić biedy, a chcąc zastosować kilka trików z tej serii trzeba by zrobić chyba osobną komorę w bagażniku na kilka tych urządzeń, tak więc mimo niezłego bajera ma to też dość poważne wady moim zdaniem
karbonek Opublikowano 4 Września 2009 Autor Opublikowano 4 Września 2009 Więc tak jak napisałem wyżej, poszli na łatwiznę
a4dg Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 made in china - jeszcze sobie furkę puścisz z dymem
karbonek Opublikowano 9 Września 2009 Autor Opublikowano 9 Września 2009 11 września dostanę płytki także prawdopodobnie w poniedziałek układ będzie już w moim bolidzie i napiszę co i jak ze sprzedażą.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2009, 17:18_________________________________________________Czy taki jest włącznik awaryjnych w przedliftowych a4?
Kasztann Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 tak, wlasnie taki mam(-y) wlacznik. z niecierpliwoscia czekam na twoj ukladzik, bardzo mnie zainteresowal, no i cena przystepna
karbonek Opublikowano 14 Września 2009 Autor Opublikowano 14 Września 2009 Kolejny raport z produkcji :gwizdanie: Zdjęcie nie przedstawia celowo spodu płyki aby ludzie kradnący rozwiązania nie mieli zbyt lekko. Spód jest zrobiony z kondensatorów, rezystorów i diod smd Dopiero dziaj dostałem płytki drukowane, prototyp złożyłem ale nie dam już dziś zamontować tego do samochodu. Pomieszało mi to obsunięcie plany, dlatego do końca tygodnia postaram się zamontować odpalić i podać konkrety. Układ będzie zamknięty w obudownie i będzie miał wyprowadzone przewody. O grzaniu nie ma mowy, w układzie zastosowałem takie rozwiązanie które likwiduje nagrzewanie się tranzystorów. Dziś udało mi się dostać 10 sztuk bardzo fajnych tranzystorów które mają bardzo dobre parametry, chodzi właśnie o ich wewnętrzną rezystancję. Gdybym wiedział że będą przed projektowaniem płytek to układ by był trochę mniejszy, ale co tam Kupiłem przerywacz na allegro od passata B5, jak rozgryzę jego budowę zamieszczę w oddzielnym wątku informację o moim module, jego funkcjach itp.
a4dg Opublikowano 14 Września 2009 Opublikowano 14 Września 2009 karbonek :good: [shadow=red,left] Pełen profesjonalizm już sam wygląd zachęca, wszystko staranie zrobione i poukładane, jeteś wielki Ale nadal czekam aż rozgryziesz przedliftową A4 ale sądząc po tym co zobaczyłem to tylko kwestia czasu.
platiniumm Opublikowano 14 Września 2009 Opublikowano 14 Września 2009 a moze kolejny pomysl na doposazenie czyli taki uklad jak w mercedesie ze jak podczas jazdy jakis samochod jest w martwym punkcie i go nie widac w lusterku to wlasnie w nim zapala sie czerwona dioda ktora nas informuje o takiej sytuacji
karbonek Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 To już jakieś bajery z ultradźwiękami pewnie Czekam na przerywacz od vw, został już wysłany. Pasuje też wyprowadzeniami do przedliftowycj a4 więc to tak jak napisałeś kwestia czasu :>[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2009, 09:54_________________________________________________Dobra informacja dla posiadaczy przedliftowych audi Mój układ ze wstępnego ustalenia powinien działać bez problemu, kwestia podpięcia kabli inaczej Muszę jeszcze ustalić na którym wyprowadzeniu mam lewą stronę a na którym prawą, ważne to jest tylko dla załączania halogenów aby nie było sytuacji w której kierunek lewy będzie włączony a prawy halogen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się