Genek Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Witam Wszystkich Powiedzcie mi chlopaki, przykladowo przy temperaturze zblizonej 0 stopni C w jakim czasie powinno zaczac leciec cieple powietrze przy opcji AUTO i ustawieniu 23C na klimatroniku?? Mialem wczesniej sporo samochodow i nie mialem problemow z ogrzewaniem, we wszystkich duzo szybciej robilo sie cieplo niz w moim obecnym Audi :/ Plukalem nagrzewnice, nie ma zadnych bledow na klimatroniku, robilem vagiem test wyjsc klimatronika i nic W menu klimatronika jest pozycja ktora pokazuje temperature nagrzewnicy. Przy dolocie do nagrzewnicy od silnika jest swieca zarowa ktora podgrzewa ciecz aby cieple powietrze szybko zaczelo leciec do kabiny. Pomimo tego, ze pokazuje mi temp w nagrzewnicy 90stopni C cieple powietrze nie leci... zaczyna leciec cieplawe dopiero jak wskazowka temperatury cieczy na zegarach ruszy sie w okolicy 60C. Co mam zrobic z tym fantem? Dojezdzam do pracy jakies 8km, jest teraz rankami okolo 8-10 stopni C na dworze, mam prosta droge bez swiatel, skrzyzowan, jade sobie na 5 biegu okolo 100km/h i cieple (nie gorace) mi zaczyna leciec jak dojezdzam do celu :/ Na 100% powinno sie nagrzewac szybciej, przeciez wszystko wskazuje na to, ze jest dobrze. DLa przykladu w drugim aucie (e46 2,0D) cieplo robie sie po... minucie? ps. termostat wymienilem trzy dni temu, niestety bez rezultatu. Pomozcie chlopaki, zima idzie, jak tak dalej bedzie to przy temperaturze -15 bede marznal przez 15 minut od wyruszenia spod domu, troche niefajnie Z gory dzieki wielkie, jestescie moja jedyna nadzieja
piotr20997 Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 U mnie jest dokładnie to samo Po 8-miu kilometrach temperatura dochodzi do 90*C, na kanale 49 klimatronika waha się w granicach 86-89*C Wymieniłem termostat i niewiele to pomogło... Myślałem że może mam układ zapowietrzony, ale jest ok... Nie wiem co o tym myśleć Z tego co się zorientowałem na forum, to taka sytuacja w AFN-ach jest normalna.
marcin78 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 A jak ustawisz max temp. przy wyłączonej klimie i auto, jest różnica? lub spróbuj nie włączać ogrzewania wcale, czy wtedy szybciej sie nagrzewa?
Genek Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 piotr20997 - AFN a np AHU czy wiele innych to konstrukcyjnie ten sam silnik, rozni sie tylko programem, turbami etc. Nie wydaje mi sie, zeby to byla bolaczka AFNow wlasnie. marcin78 - nie sprawdzalem, jak dogrzeje auto do 90C to napisze a powinna byc roznica czy raczej nie? A co do nie wlaczania ogrzewania... daremne, co to za samochod w ktorym trzeba stosowac takie kombinacje? :| w poprzedniej a4ce mialem cieplo w 3 minutki, pomimo ze byla 2 lata starsza i z 2 razy wiekszym przebiegiem
marcin78 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 jedyne problemy miałem z ogrzewaniem w swoim afn, to takie że był nie dogrzany ale po wymianie termostatu wszystko :>. Ale zanim zabrałem sie do roboty długo obserwowałem temperature. I właśnie kiedy nie włączałem ogrzewania temp. szybciej wzrastała .
Genek Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 No tak, to w kazdym aucie jak nie bedziesz go chlodzil dmuchawa powietrza to bedzie sie szybciej nagrzewal. Przy czym jak masz ustawione na auto to dmuchawa wieje na minimalnej mocy, czyli na jednej kreseczce wiec to raczej nie przeszkadza w nagrzewaniu silnika. Potem w miare nagrzania cieczy chlodzacej moc dmuchawy sie podnosi. Dziwi mnie to kurcze, bo skoro w nagrzewnicy jest 90C to powinno wiac gorace :/ Musze cos z tym zrobic a Wy mi musicie chlopaki w tym pomoc
KANAL Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Ja tylko powiem ze nie jest to normalne... ja jak ustawie AUTO i oczywiscie wylacze klime przez pierwsze 3 minuty, czyli wyjazd z parkingu i moze 1 km dmucha na minimum (temp cieczy jest tak chlodna ze zamiast grzac, gdyby wialo mocno po prostu robiloby sie jeszcze chlodniej w aucie), kiedy wskazowka od temp. ruszy sie z 2 milimetry, na 60st albo jeszcze przed zaczyna wiac coraz mocniej i cieplym powietrzem. Nie trwa to wiecej niz 3-5 minut a w tym czasie napewno nie przejezdzasz 8 km Jest cos nie tak ale co... musisz zaobserwowac jak wlasnie to AUTO sie zachowuje, czy na poczatku dmucha na minimum, jedna kreseczka i po jakim czasie moc dmuchawy wzrasta... moze czujnik temp. wewnetrznej szwankuje i autko mysli ze jest cieplo w srodku, ustaw na HI i wtedy wybierz AUTO, wylacz klime, powinno jak tylko bedzie mozliwosc grzac na maksa nie zwarzajac na czujnik temp. wewnetrznej.
Daimos Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Kolega KANAL ma benzynę więc porównanie z dieslem mało miarodajne. Dzisiejsze diesle emitują małe ilości ciepła z powodu dużej sprawności cieplnej i stąd dłuższe nagrzewanie. U mnie przy temp. otoczenia 5 st.C po przejechaniu 3km leci całkiem ciepłe powietrze a po 6km już średnio gorące, klimatronik w trybie manual. Ja po prostu sprawdziłbym czy dodatkowe świece dogrzewające ciecz są sprawne i być może one są problemem, zakładając oczywiście sprawny termostat.
krzysiek23 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 mam to samo po ok 10min-. jak dojdzie do 60st. dopiero cos tam zaczyna grzac,najpierw letnie i ze wzrostem temp.do 90 juz cieple,ale trwa to oj trwa zwlaszcza teraz jak juz -5 na termometrze.ogrzewanie sprawne termostat wymieniany itd........
.Pablo. Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Ja to zapalam auto idę na poranną kawę i jak wracam mam w aucie ciepło co do nagrzewania to wszystko zależy od temp zewnętrznej im zimniej tym wolniej się nagrzewa dla przykładu -5 muszę przejechać jakieś 4km żeby zaczęło lecieć cieplejsze powietrze więc bardzo podobnie jak u was więc pozostaje stwierdzić że diesle tak mają
piotrpz87 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Dla świętego spokoju jeszcze raz odpowietrzyłbym układ. A najlepiej odpal samochód i trzymaj weze które wchodzą do nagrzewnicy czy odrazu robią się ciepłe-jesli nie to zapowietrzona nagrzewnica.
soolek Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Obawiam się panowie, że jest to norma w AFN - ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero przy 60 st. (temp. silnika). Mam tak samo i kolega w pasku też. Kanal - masz benzynę. U ciebie sprawa wygląda całkowiecie inaczej. Moja Żona jak wyjeżdża Almerą z osiedla to już ma ciepło w samochodzie (benzynka oczywiście, a samochód stoi pod chmurką). Daimos, w Twoim motorze może są już dodatkowe grzałki elektryczne, które dają ciepło przed nagrzaniem się silnika - tak jest w nowych dieslach, ale nie mam pojecią, czy już w tym.
Daimos Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 ... Daimos, w Twoim motorze może są już dodatkowe grzałki elektryczne, które dają ciepło przed nagrzaniem się silnika - tak jest w nowych dieslach, ale nie mam pojecią, czy już w tym. Wydaje mi się, że w AFN też są dodatkowe grzałki 3 szt. w króćcu cieczy chłodzącej przy głowicy
sołtys85 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 A wie ktoś czy w silniku 1,8T też sa jakieś grzałki bo bardzo szybko robi mi sie ciepło w kabinie. Może ktoś podać dokłądną nazwę lub link do takiej grząłki bo nigdy czegoś takiego nie widziałem
Daimos Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 W silnikach benzynowych nie stosowano dodatkowych grzałek. Grzałki to nic innego jak świece żarowe, tylko takie krótkie, wkręcone w króciec którym płynie ciecz do nagrzewnicy (z tyłu głowicy 3 szt.).
sołtys85 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 W silnikach benzynowych nie stosowano dodatkowych grzałek. Grzałki to nic innego jak świece żarowe, tylko takie krótkie, wkręcone w króciec którym płynie ciecz do nagrzewnicy (z tyłu głowicy 3 szt.). A to troche mi rozjaśniłeś bo myślałem, że te świece maja za zadanie nagrzewać nagrzewnice=kierowcę a tu moje zaskoczenie, że silnik nagrzewają.
Genek Opublikowano 6 Października 2009 Autor Opublikowano 6 Października 2009 Sołtys85, sa swiece zarowe ktore podgrzewaja paliwo w cylindrach (przy silniku od przodu, w bloku) i swiece zarowe ktore podgrzewaja ciecz chlodzaca ktora dobiega do nagrzewnicy wlasnie zeby szybciej wialo cieple do kabiny, sa rowniez przy silniku tyle, ze z tylu przy kruccu ktory idzie do nagrzewnicy. Mysle, ze jasno Patrzylem na te weze, dosc szybko sie nagrzewaja, ale cieple zbyt szybko nie wieje... Jeszcze jedna kwestia... Czy jak jest zimno na dworze (0C) i damy np 22stopnie AUTO (bez klimy) to jak powinien klimatronik otworzyc klapki? U mnie w takim wypadku otwiera na szybe i nogi, kratki srodkowe sa zamkniete - tak powinno byc?? Aha... no i na nogi nie leci nigdy gorace, zawsze cieple ale nie gorace. Bledow na klimatroniku nie ma, wszystkie klapki na manualu dzialaja odpowiednio i przelacza bez problemu gora, srodek, dol
krzysaudi Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 A może jest zrobione to tak jak w Audi 80 ?? W tunelu nawiewów są klapki pokryte pianka i ta pianka ze starości zaczyna rozpadac sie i dlatego mimo nagrzanego silniczka oraz sprawnej nagrzewnicy łapie zbyt dużo powietrza z zewnątrz i dlatego jest chłodno ?? U mnie w 1Z bardzo szybko mam ciepło w środeczku
Pandzior Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 A może problem polega na tych świeczkach, które mają podgrzewac ciecz chłodzącą. Można jakoś sprawdzić ich stan?
Daimos Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 A może problem polega na tych świeczkach, które mają podgrzewac ciecz chłodzącą. Można jakoś sprawdzić ich stan? sprawdzasz tak jak świece żarowe, a najlepiej wykręcić (wycieknie prawdopodobnie płyn), podłączyć na krótko do aku i zobaczyć czy grzeją, poza tym należałoby też sprawdzić obwód doprowadzający napięcie do nich
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się