Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszki silnika gumowo-olejowe z elektrozaworem do Audi A4 B6/B7 1.9/2.0 TDI


PIXI

Rekomendowane odpowiedzi

Albo błąd na VAGu w przypadku lewej, albo trzeba wejść pod auto i zobaczyć czy nie jest wylana - jak olej wyleci to zsycha się na poduszce - kolor różowy... Możesz też dotknąć paluszkiem najpierw górne (to od silnika) potem dolne mocowanie i czuć wtedy czy poducha tłumi drgania czy nie... Również obserwacja pracy silnika przy przegazówkach - czy zbytnio się nie podnosi ;) Widziałem przypadki, że nadrywa się też guma przy śrubach mocujących... także trzeba to organoleptycznie wybadać, obejrzeć, po dotykać...  Jak jest uszkodzona to dość łatwo to wyłapać...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kamil-vag napisał:

Nie ma różnicy UK czy EU - silnik montowany jest tak samo... i poduszka będzie pasować, jaki masz kod silnika ? ? ? 

AWX

Możesz polecić jakiś dobry sklep w Polsce gdzie mógłbym zakupić?

Edytowane przez tracer10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AVF, AWX, AVB, BKE idą te same poduchy, więc obowiązuje Cię poducha o nr  8E0199379BF .

Możesz kupić tu:

Musisz tylko dopytać czy wyślą Ci za granicę, albo zamów do kogoś do PL i niech Ci pośle dalej :P Na pewno wyjdzie mniej niż te 230 euro...

P.S z obu tych sklepów brałem i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem paluszkiem....to nawet mrowienia po stronie budy nie czuc, bledu taz nie zglasza. Wkurza mnie rezonans budy. Poluzowalem laczenie tlumika, nic to nie zmienia. Poducha skrzyni wyglada ok. Wszystko zaweza sie do kola dwumasowego. Czytalem gdzies że potrafi buczec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przymierzam się do wymiany lewej poduszki bo wycieka płyn. Auto kupiłem niedawno więc powoli robię porządek. Zastanawia mnie czy ta poduszka może powodować że przy obrotach powyżej 2-2,5 tys RPM, w środku robi się głośno, tak basowo.  Wiem że PD-ki nie są najcichsze, ale wcześniej miałem Leona 1.9 na pompie i było ciszej podczas mocnego przyspieszania. Kąt synchronizacji ustawiony jest na -2,5,  nie wiem czy ma to jakiś związek.

Korekcję są wzorowe tj. ok. 0,05 do 0,12,.  bipy  od -38 do -50 na wolnych obrotach i  max. -58 przy 3000 RPM. 

Zobaczę po wymianie tej poduszki czy się uciszy. 

Jeszcze jedno, poducha skrzyni wygląda OK, ale zauważyłem że na 2,3 biegu po dodaniu gazu i szybkim odpuszczeniu lewarek rusza się przód- tył ok. 0,5 cm (w Leonie tego nie było :-), tak ma być? Może jestem przewrażliwiony.

Edytowane przez slawekk1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

Ostatnio przy serwisie olejowym miałem sposobność skorzystania z kanału kolegi co pozwoliło mi dokładnie przyjrzeć się mobilowi mojemu od spodu.

To że jedną poduchę miałem do wymiany widziałem i czułem wcześniej, ale teraz widziałem wszystko znacznie lepiej:

- do wymiany poducha lewa i prawa bo już ciekną, lewa mocniej niż prawa, ale jednak cieknie

- do wymiany guma która wchodzi w przedni pas

Moje pytania:

- czy poduchy olejowe tylko oryginalne czy są jakieś tańsze zamienniki godne uwagi

- jaki numer ma ta przednia guma (w tej chwili jest żółta i się mocno strzępi) co jest na łapie od silnika w przednim pasie

- poduszka skrzyni wygląda jeszcze ok, ale jak już będę robił całe zawieszenie silnika to ją też od razu wymienię - jaki ma nr?

 

No i podajcie jak możecie producenta i orientacyjne ceny tych poduszek.

Dzięki wielkie za wszelakie info. 

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, slawekk1980 napisał:

Też przymierzam się do wymiany lewej poduszki bo wycieka płyn. Auto kupiłem niedawno więc powoli robię porządek. Zastanawia mnie czy ta poduszka może powodować że przy obrotach powyżej 2-2,5 tys RPM, w środku robi się głośno, tak basowo.  Wiem że PD-ki nie są najcichsze, ale wcześniej miałem Leona 1.9 na pompie i było ciszej podczas mocnego przyspieszania. Kąt synchronizacji ustawiony jest na -2,5,  nie wiem czy ma to jakiś związek.

Korekcję są wzorowe tj. ok. 0,05 do 0,12,.  bipy  od -38 do -50 na wolnych obrotach i  max. -58 przy 3000 RPM. 

Zobaczę po wymianie tej poduszki czy się uciszy. 

Jeszcze jedno, poducha skrzyni wygląda OK, ale zauważyłem że na 2,3 biegu po dodaniu gazu i szybkim odpuszczeniu lewarek rusza się przód- tył ok. 0,5 cm (w Leonie tego nie było :-), tak ma być? Może jestem przewrażliwiony.

Poducha raczej nie przyczynia się do takiego basowego dźwięku, popatrz raczej na mocowanie wydechu i plecionkę. Leon, A3, Toledo, Golf - tam silniki są poprzecznie i tego typu wibracje/ buczenie jest dużo mniej odczuwalne niż w autach z silnikami mocowanymi wzdłużnie... Synchro możesz zjechać na 0 albo -1, będzie mniej klepał ;) Co do poduchy skrzyni i ruchu lewarka to poczytaj ten temat: https://a4-klub.pl/topic/349521-poduszka-skrzyni-biegów-i-drgania-lewarka-19-tdi/

13 minut temu, vendorr napisał:

Moje pytania:

- czy poduchy olejowe tylko oryginalne czy są jakieś tańsze zamienniki godne uwagi

- jaki numer ma ta przednia guma (w tej chwili jest żółta i się mocno strzępi) co jest na łapie od silnika w przednim pasie

- poduszka skrzyni wygląda jeszcze ok, ale jak już będę robił całe zawieszenie silnika to ją też od razu wymienię - jaki ma nr?

Poduchy boczne silnika tylko ORI ! Nie próbuj innych bo tylko wydasz niepotrzebnie kasę... Przednia guma jak również skrzyni może być Lemfordera: 

  • 31106 01 LEMFORDER
  • 25864 01 LEMFORDER

Numery poduch gumowo- olejowych masz wcześniej lub w 1 poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

 

Poduchy boczne silnika tylko ORI ! Nie próbuj innych bo tylko wydasz niepotrzebnie kasę... Przednia guma jak również skrzyni może być Lemfordera: 

  • 31106 01 LEMFORDER
  • 25864 01 LEMFORDER

Numery poduch gumowo- olejowych masz wcześniej lub w 1 poście...

Dzięki za info.

A masz może wiedzę jakie ceny na dzień dzisiejszy tych poduszek są?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłącze się do tematu jak sprawnie wymienić obie poduszki w 1,9 AVF z kanału. Może ktoś poda jakieś wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Panowie podłącze się do tematu jak sprawnie wymienić obie poduszki w 1,9 AVF z kanału. Może ktoś poda jakieś wskazówki

odkręcasz odbój na pasie przednim lub jego gniazdo w którym jest umocowany aby umożliwić podniesienie silnika jak najwyżej odkręcasz poduszki i podnosisz silnik od spodu do góry, przy wyciąganiu poduszek możesz sobie pomóc dużym śrubowkrętem lub dodatkowo odkręć łapy poduszek od silnika.

 

Teraz mam pytanie do tematu

Czy waga 853g lewej poduszki sugeruje że poduszka jest sprawna oraz, czy gdy ten zaworek sterujący sie odłamał kwalifikuje on poduszke do wymiany czy można go podkleić w tych miejscach w których się ułamał? bo przecież on tylko steruje dopływem powietrza więc ciśnienia tam za dużego nie ma.

daję fotkę pogladową

IMG_20170208_090520[1].jpg

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MemberA4, Nie ma sensu żadnego odkręcać łap silnika... Tak jak pisałeś odkręcić 2 poduchy boczne (z odbojnikiem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo na stałe przy pasie) podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojnikiem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Jak się dobrze popieści to się zmieści :P ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wcisnąć. Wcześniej w temacie, wrzucałem info o momentach dokręcania i jak prawidłowo ustawić przed skręceniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie bez odkręcenia gniazda odboju ciężko wydłubać lewą i prawą poduchę bo silnik za dużo się nie unosi opiera się o pas przedni i cały samochód zaczyna iść w górę, jak gniazdo odboju odkręcę to poduszkę już można ręką wyjąć :)

Zawartość dodana 2 minutes later

Kamil który post jest o ustawieniu tego odboju? u mnie po jego wymianie nie ma zbytnio możliwości jego ustawienia bo wypełnia praktycznie całe gniazdo :)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego.

Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta:

P1030869_zps94913739.jpg

W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona...

hegezuze.jpg

a7yte2un.jpg

Co do zaworka jeśli to szczelnie skleisz powinno dalej działać... 

Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy:

Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego

i65f8a8e.png

Co do poduszek bocznych:

Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając.

Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB

Zawieszenie silnika (poduszka) do:

  • Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki
  •  Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki

Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów.

  • Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm

Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika.

I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających

Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach.
Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące.

A10-0088.png

Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż ;)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jest może jakaś instrukcja jak wymienić poduszki pod silnikiem w a4 b6 1.9 avf i tą w pasie przednim gume odbijak. Będe wdzięczny za informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adik jak sprawdziles poduszki silnika ze jestes pewien ze masz je do wymiany?

masz juz wogole kupione poduszki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...