Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszki silnika gumowo-olejowe z elektrozaworem do Audi A4 B6/B7 1.9/2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pixi, o ile sie nie myle to w elektronice silnika i kody bledow.

Opublikowano

Wrzuć auto skan na VAG'u --> sam Ci powinien znaleść :good:

Opublikowano

Pixi, o ile sie nie myle to w elektronice silnika i kody bledow.

Wrzuć auto skan na VAG'u --> sam Ci powinien znaleść :good:

Wielkie dzięki nareszcie jakaś wskazówka :notworthy: bo ja w tym temacie nie kumaty jestem :embarrassed: .

Jak by co to proszę was Koledzy o więcej wskazówek n/t diagnozy VAG poduszki pod silnikiem jeśli są inne możliwości :)

Przyszła mi do głowy pewna myśl - jeśli w/w poduszka pod silnik jest gumowo olejowa to czy nie powinno być gdzieś pod nią widać plam z oleju jeśli ją szlak trafił ???/ Strasznie marudzę ale 3 dni temu wymieniłem tzw. tłumik drgań ( plecionke ) bo pierwsza diagnoza wskazywała na jej zużycie . Co prawda element elastyczny nie był w dobrej formie ,ale co do poduszki to chciałbym się upewnić na 150% :)

Opublikowano

PIXI u mnie poduszka jak juz pisałem była pęknięta a olej dalej był w środku. poprostu obudowa pękła i to on wydawał dziwne odgłosy.

Na moje to dopóki olej z niej nie wycieknie a chyba zadko się to zdarza to na vagu nic nie pokaże i dlatego nie zawsze jest mozliwość sprawdzenia czy poduszka jest uszkodzona

Opublikowano

Prawej czyli lewej tak? Tak ma być jakby powietrze z niej zeszło :nabijasie: poprostu waga silnika ją ściska, moja tez tak wygląda a jest nowa.

Co do zdjęcia to ty zrób zdjęcie kolego i my ocenimy czy wygląda inaczej niż nasze poduszki.

Opublikowano

PIXI u mnie poduszka jak juz pisałem była pęknięta a olej dalej był w środku. poprostu obudowa pękła i to on wydawał dziwne odgłosy.

Na moje to dopóki olej z niej nie wycieknie a chyba zadko się to zdarza to na vagu nic nie pokaże i dlatego nie zawsze jest mozliwość sprawdzenia czy poduszka jest uszkodzona

Pawlo2004 to jest chyba najlepsza odpowiedż na moje pytanie :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Prawej czyli lewej tak? Tak ma być jakby powietrze z niej zeszło :nabijasie: poprostu waga silnika ją ściska, moja tez tak wygląda a jest nowa.

Co do zdjęcia to ty zrób zdjęcie kolego i my ocenimy czy wygląda inaczej niż nasze poduszki.

Popieram ale wymieniając u siebie we wtorek pstrykne fotkę fonem :>

Czyli co ??/ nie ma już możliwości na sprawdzenie i potwierdzenie że na 150% poduszka się wysrała :mysli:

Opublikowano

PIXI,ja chyba bym zrobil tak,nie wiem na jakiej podstawie ten mechanik stwierdzil usterke? na sluch? na wech? czy na wlasna intuicje? bo jesli to ustalil po wygladzie i stanie ogolnym poduchy (jesli nie to od tego bym teraz zaczal-ma praktyke to oceni) to ja bym chyba osral z gory vaga i po prostu ja wymienil,a tak tylko sie wkur....iasz bo nie wiesz co jest,a zreszta po tym co pisza chlopaki to vag tez moze nie zalatwiac sprawy bo mimo uszkodzenia nie pokaze bledu i co i nadal jestes w czarnej :dziura:,mysle ze najlepsze sa sprawdzone rozwiazania organoleptyczne,zreszta powinienec miec podobne podejscie do sprawy,jak ja sie zaczynalem interesowac autami to elektronika konczyla sie na przyciskach elektrycznych szyb,pomysl nad takim rozwiazaniem,pzdr.

Opublikowano

Jak Góra ( KLUBOWICZ ) Kolega Kokos tak radzi to nie mam słów ;( :embarrassed::no: zastosuje się do porad .... :)

Dzięki za wskazówki :notworthy:

Opublikowano

W moim przypadku jak zdechly poduchy to sie olej z nich wylal.

Pixi, zanim oddasz do mechanika auto na wymiane badz sam bedziesz je wymienial to upewnij sie czy sa na stanie w hurtowni czy tez w aso, u nas nie mieli poduch na stanie tylko na zamowienie i auto mialem uziemione prawie 4 dni.

Opublikowano

W moim przypadku jak zdechly poduchy to sie olej z nich wylal.

Pixi, zanim oddasz do mechanika auto na wymiane badz sam bedziesz je wymienial to upewnij sie czy sa na stanie w hurtowni czy tez w aso, u nas nie mieli poduch na stanie tylko na zamowienie i auto mialem uziemione prawie 4 dni.

Dzięki ale ja już zamówiłem będzie na poniedziałek a co do oleju to ja nic nie zauważyłem żeby sie wylało :drinks::good:

[br]Dopisany: 10 Październik 2009, 22:22_________________________________________________Nie opisałem dokładnie jak się odczuwa w/w problemy - a więc :

Jadąc jak dziadek z racji wieku ( zmiana biegów między 2 a 2,5 tyś obrotów ) delikatnie operując pedałem (bez podtekstów ) gazu nic się nie dzieje , natomiast w zakresie 2,5 a 3,0 tyś obrotów dochodzą dziwne dźwięki pod podwoziem przypominające usterkę układu zawieszenia .Pojechałem więc do znajomego na stację diagnostyczną aby przejechać tzw. ścieżkę diagnostyczną . Ku mojemu zdziwieniu przyrządy nic złego nie wskazały - wręcz przeciwnie :kox: . zaglądając w kanale pod spód i szarpiąc za układ wydechowy całość wpadało w rezonans i rura opierała się o osłonę pod skrzynią (dla tego na początku wymieniłem złącze elastyczne ) ale to nie pomogło :wallbash: chociaż złącze po demontażu i oględzinach nie było sprawne .

Co do reszty to już wiecie ...ale doszedłem do tego po dość mocnym szarpaniu silnika w lewo i prawo ( wtedy ten dziwny stukot był zbliżony do tego w czasie jazdy ) i po tej diagnozie doszedłem do wniosku po dotknięciu poduszki ręką że jest ona do wymiany ....

Uff trochę napisałem

Opublikowano

PIXI ja u siebie mialem poduszki niby do wymiany - tak twierdzil jeden "majster", wiec kupilem poduchy do ADR'a i przy okazji wymiany rozrządu chcialem by znajomy mechanik - inny niż "majster" wczesniej wspomniany - je wymienił. Co się okazalo.. Moje poduchy są w dobrej kondycji.. :/ :wallbash:

A tak wogole, jak byś potrzebowal 2 rak do pomocy to dzwoń, na warszawskich byl mój nr.

Pozdr

Opublikowano

PIXI ja u siebie mialem poduszki niby do wymiany - tak twierdzil jeden "majster", wiec kupilem poduchy do ADR'a i przy okazji wymiany rozrządu chcialem by znajomy mechanik - inny niż "majster" wczesniej wspomniany - je wymienił. Co się okazalo.. Moje poduchy są w dobrej kondycji.. :/ :wallbash:

A tak wogole, jak byś potrzebowal 2 rak do pomocy to dzwoń, na warszawskich byl mój nr.

Pozdr

Paweł bardzo Ci dziękuję za parę rąkmiło mi :notworthy: a co do poduszki sam włożyłem łapę a kumpel szarpał - bujał silnikiem i mam pełną wiadomość że poducha od strony kierowcy wali , szarpie i stuka a co za tym idzie jest na pewno do wymiany ... Żeby się upewnić to jak ktoś pomoże to VAG-a podłącze i może wyskoczy błąd (Koledzy piszą że nie zawsze ) ale sprobuje

Opublikowano

PIXI ja u siebie mialem poduszki niby do wymiany - tak twierdzil jeden "majster", wiec kupilem poduchy do ADR'a i przy okazji wymiany rozrządu chcialem by znajomy mechanik - inny niż "majster" wczesniej wspomniany - je wymienił. Co się okazalo.. Moje poduchy są w dobrej kondycji.. :/ :wallbash:

A tak wogole, jak byś potrzebowal 2 rak do pomocy to dzwoń, na warszawskich byl mój nr.

Pozdr

Paweł bardzo Ci dziękuję za parę rąkmiło mi :notworthy: a co do poduszki sam włożyłem łapę a kumpel szarpał - bujał silnikiem i mam pełną wiadomość że poducha od strony kierowcy wali , szarpie i stuka a co za tym idzie jest na pewno do wymiany ... Żeby się upewnić to jak ktoś pomoże to VAG-a podłącze i może wyskoczy błąd (Koledzy piszą że nie zawsze ) ale sprobuje

Z tego co ktos kiedyś tu pisał, to nie jest czujnik i na VAG'u nic nie będziesz widział. Elektronika poduszki ma zapewnić tłumienie drgań przez przepuszczanie prądu przez olej i jego zagęszczanie. Nie wiem na ile to prawda. U mnie poduszki byly rozerwane i olej z nich całkowicie uciekl. Na VAG'u nie było żadnych błędów. Po wymianie, na nówki sztunie(2x330PLN), niewiele sie zmieniło.

Opublikowano

To gdzie szkać problemu ??? Co u Siebie Kolego Letallec zrobiłeś ???

Opublikowano

Nic. Przyzwyczaiłem się że ten typ tak ma. Zrobiłem już 40kkm od zakupu i nadal jest tak samo. Przestało mi to przeszkadzać. Możesz jeszcze walczyć, zmienić 2mas, turbo....

Opublikowano

Nic. Przyzwyczaiłem się że ten typ tak ma. Zrobiłem już 40kkm od zakupu i nadal jest tak samo. Przestało mi to przeszkadzać. Możesz jeszcze walczyć, zmienić 2mas, turbo....

;( :embarrassed::no: ja pitole to aż taki problem ...budą mi nie telepie,turbo Rogal mówi że zdrowe tylko te drgania i trzaski pod podwoziem w zakresie obrotów 2,5 - 3,0 .... Masz je u Siebie ??

Opublikowano

;( :embarrassed::no: ja pitole to aż taki problem ...budą mi nie telepie,turbo Rogal mówi że zdrowe tylko te drgania i trzaski pod podwoziem w zakresie obrotów 2,5 - 3,0 .... Masz je u Siebie ??

Co prawda w swojej B6 jeszcze tego nie przerabiałem, ale mam doświadczenie z poduszkami w poprzednim aucie - Mercedes W201.

Tem też szły jako oryginalne poduszki gumowo-olejowe i oczywiście nie elektryczne, w końcu nie ta epoka samochodowa.

Jeżeli chodzi o samą awarię poduszek to nie było to coś co zrobiło bum i poduszka zepsuta. Poszuszka traciła swoje właściwości tłumienia w czasie. Objawiało się to coraz większymi drganiami silnika, rzucaniem całym nadwoziem przy ostrym wciśnięcu gazu (silnik 2.0 benzyna) i jakimś uderzeniu w trakcie uruchamiania/gaszenia silnika. Szczególnie dokuczliwe było to walenie, bo było po prostu głośnie i wyczuwalne na ciele.

Zastanawiałem się czy wymienić na oryginalne, ale po małym dochodzeniu okazało się, że sprzedawane zamienniki są tylko gumowe a nie olejowo-gumowe.

To je zdyskwalifikowało i założyłem ori z firmy FEBI.

Po wymianie różnica kolosalna! Nie tylko ustało walenie w trakcie uruchamiania/gaszenia silnika (to było oczywiste i musiało ustąpić), ale auto nagle zaczęło pracować miękko i cicho. na wolnych obrotach praktycznie niewyczuwalne były drgania silnika, a przy ostrym deptaniu silnik wkręcał się nie obroty nie powodując rzucania nadwoziem.

Największe zaszkoczenie było związane jednak z wydechem!!! Tak, tak, wydechem. Przy zużytych poduszkach wydech zaczął wpadać w rezonans powodując u mnie białą gorączkę (auto początkowo było bardzo ciche). Już zastanawialem się na wymianą wydechu, ale po wymianie poduszek jak ręką odjął.

Przy wymianie poduszek wymieniłem wtedy poduszkę pod skrzynią biegów, bo pracują w sumie razem, więc niech się równo zużywają.

Mam nadzieję, że mój (trochę długaśny) opis pozwoli Ci się przekonać czy to faktycznie poduszki.

Aha co do ori i zamienników. Kolega zawsze mawia "nie stać mnie na tanie rzeczy". Jak wymenisz teraz poduszki to pewnie nie będziesz już ich nigdy wymieniał w trakcie posiadania tego auta, więc lepiej wydać teraz więcej i mieć spokój niż wymieniać znowu za rok czy dwa.

napisz relację jak będziesz po wymianie.

JaroD

Opublikowano

Nic. Przyzwyczaiłem się że ten typ tak ma. Zrobiłem już 40kkm od zakupu i nadal jest tak samo. Przestało mi to przeszkadzać. Możesz jeszcze walczyć, zmienić 2mas, turbo....

;( :embarrassed::no: ja pitole to aż taki problem ...budą mi nie telepie,turbo Rogal mówi że zdrowe tylko te drgania i trzaski pod podwoziem w zakresie obrotów 2,5 - 3,0 .... Masz je u Siebie ??

Albo sie przyzwyczaiłem, albo nie mam. :hi:

Opublikowano

Widze ze wątek się rozrusł :naughty:

wymień PIXI na ori będzie róznica zobaczysz, wystarczy ze ja wymieniłem na zamiennik i jest kicha :wallbash: ale tak to jest jak się chce zaoszczędzic, tyle z tego wyszło ze zamiast wydać na ori 440zł w aso to ja kupiłem za 220 i teraz musze kupić ta z ASO i tym samym stracie około 660 złoty :wallbash:

Ostatni raz uzyłem nie ori części do mojej A4

Opublikowano

PIXI.MYSLE ZE J.A.R.O. (dzieki za wyczerpujacy opis,przy okazji sporo sie dowiedzialem jakie beda objawy jak mnie dopadnie wymiana) wyczerpujaco Cie oświecil, po moich rozmowach z Toba ja juz bym chyba nie mial watpliwosci,co sie dzieje i co robic dalej.pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...