Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Poduszki silnika gumowo-olejowe z elektrozaworem do Audi A4 B6/B7 1.9/2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co prawda w swojej B6 jeszcze tego nie przerabiałem, ale mam doświadczenie z poduszkami w poprzednim aucie - Mercedes W201.

Tem też szły jako oryginalne poduszki gumowo-olejowe i oczywiście nie elektryczne, w końcu nie ta epoka samochodowa.

Jeżeli chodzi o samą awarię poduszek to nie było to coś co zrobiło bum i poduszka zepsuta. Poszuszka traciła swoje właściwości tłumienia w czasie. Objawiało się to coraz większymi drganiami silnika, rzucaniem całym nadwoziem przy ostrym wciśnięcu gazu (silnik 2.0 benzyna) i jakimś uderzeniu w trakcie uruchamiania/gaszenia silnika. Szczególnie dokuczliwe było to walenie, bo było po prostu głośnie i wyczuwalne na ciele.

Zastanawiałem się czy wymienić na oryginalne, ale po małym dochodzeniu okazało się, że sprzedawane zamienniki są tylko gumowe a nie olejowo-gumowe.

To je zdyskwalifikowało i założyłem ori z firmy FEBI.

Po wymianie różnica kolosalna! Nie tylko ustało walenie w trakcie uruchamiania/gaszenia silnika (to było oczywiste i musiało ustąpić), ale auto nagle zaczęło pracować miękko i cicho. na wolnych obrotach praktycznie niewyczuwalne były drgania silnika, a przy ostrym deptaniu silnik wkręcał się nie obroty nie powodując rzucania nadwoziem.

Największe zaszkoczenie było związane jednak z wydechem!!! Tak, tak, wydechem. Przy zużytych poduszkach wydech zaczął wpadać w rezonans powodując u mnie białą gorączkę (auto początkowo było bardzo ciche). Już zastanawialem się na wymianą wydechu, ale po wymianie poduszek jak ręką odjął.

Przy wymianie poduszek wymieniłem wtedy poduszkę pod skrzynią biegów, bo pracują w sumie razem, więc niech się równo zużywają.

Mam nadzieję, że mój (trochę długaśny) opis pozwoli Ci się przekonać czy to faktycznie poduszki.

Aha co do ori i zamienników. Kolega zawsze mawia "nie stać mnie na tanie rzeczy". Jak wymenisz teraz poduszki to pewnie nie będziesz już ich nigdy wymieniał w trakcie posiadania tego auta, więc lepiej wydać teraz więcej i mieć spokój niż wymieniać znowu za rok czy dwa.

napisz relację jak będziesz po wymianie.

JaroD

Dzięki J.a.r.o.D masz racje Ori to Ori i tylko taką założę , jak wymienie podziele się spostrzeżeniami :good:

Nic. Przyzwyczaiłem się że ten typ tak ma. Zrobiłem już 40kkm od zakupu i nadal jest tak samo. Przestało mi to przeszkadzać. Możesz jeszcze walczyć, zmienić 2mas, turbo....

;( :embarrassed::no: ja pitole to aż taki problem ...budą mi nie telepie,turbo Rogal mówi że zdrowe tylko te drgania i trzaski pod podwoziem w zakresie obrotów 2,5 - 3,0 .... Masz je u Siebie ??

Albo sie przyzwyczaiłem, albo nie mam. :hi:

Letallec nie wieże że nie masz :polew: ale dzięki za pomoc :good:

Widze ze wątek się rozrusł :naughty:

wymień PIXI na ori będzie róznica zobaczysz, wystarczy ze ja wymieniłem na zamiennik i jest kicha :wallbash: ale tak to jest jak się chce zaoszczędzic, tyle z tego wyszło ze zamiast wydać na ori 440zł w aso to ja kupiłem za 220 i teraz musze kupić ta z ASO i tym samym stracie około 660 złoty :wallbash:

Ostatni raz uzyłem nie ori części do mojej A4

Pawlo 2004 ciągne Kolegów za języki jak się da i dla tego tyle stron się uzbierało . Zamówiłem Ori 400 zł a chyba wymienie sam u kumpla w garażu , bo jak ktoś napisał to nie takie trudne :good:[br]Dopisany: 11 Październik 2009, 19:48_________________________________________________

PIXI.MYSLE ZE J.A.R.O. (dzieki za wyczerpujacy opis,przy okazji sporo sie dowiedzialem jakie beda objawy jak mnie dopadnie wymiana) wyczerpujaco Cie oświecil, po moich rozmowach z Toba ja juz bym chyba nie mial watpliwosci,co sie dzieje i co robic dalej.pzdr

Kokos dzięki za podpowiedź jutro wymiana poduszki a wrażenia po zmianie na nuffkę opiszę .[br]Dopisany: 11 Październik 2009, 19:52_________________________________________________Koledzy chciałem Wam wszystkim podziękować :notworthy: :notworthy: :notworthy: za wszelką pomoc którą się ze mną podzieliliście, jutro odbieram z ASO :wallbash: niestety ( nie lubie dorabiać darmozjadów ) poduchę cena 400 zł i po południu wymiana w garażu u znajomego .

P.S.

Podziękowania też należą się Koledze Nosfer za VAG-a ( nie było błędu poduszki jak by ktośpytał )

Jak by Ktoś miał coś do dodania to temat pozostawiam otwarty a po wymianie i kilkudniowym teście napiszę co i jak

POZDRAWIAM WSZYSTKICH :good::hi: [br]Dopisany: 11 Październik 2009, 20:02_________________________________________________Panowie wymieniłem poduszkę od strony kierowcy na Ori i jak cicho sę zrobiło nic nie stuka nic nie puka ... :kox: :gwizdanie: :banan2: i po problemie - dzięki wszystkim za pomoc i wskazówki . Pośmigam parę dni i jeśli coś będzie nie tak ( ale nie sądze ) to napisze :good:

Opublikowano

przyjedz jutro ,obcenimy i zrobimy moze maly test hamowania :kox:.pzdr

Opublikowano

przyjedz jutro ,obcenimy i zrobimy moze maly test hamowania :kox:.pzdr

Nie ma sprawy jestem jutro :good: [br]Dopisany: 13 Październik 2009, 00:53_________________________________________________Koledzy czy należało by wymienić i prawą poduszkę bo :mysli: tak :

Skoro śmigałem przez jakiś czas na uszkodzonej lewej to ta prawa (mam nadzieje dobra) dostała po d*pie ... co sądzicie ??? Mam wrażenie że silnik jest "krzywo" po wymianie jednej . Nie jest to tania alternatywa ale nie wiem czy tu akurat powinienem oszczędzać :wallbash: oczywiście założę Ori z ASO .

Dajcie jakieś wskazówki :notworthy:

Jedyna oszczędność to bezproblemowa wymiana przeze mnie w kanale u Kumpla :gwizdanie:

Opublikowano

na pewno jest bardziej zużyta, tzn przysiadła, ale jeśli nie ma wycieków stuków, ani innych podobnych objawów to po co wymieniać i pakować się w niepotrzebne koszta :wink4:

Opublikowano

Wiem że pieniądze nie leżą na ulicy ale chciałbym zapytać czy nie powinno się wymieniać parami tego typu części ( nie patrząc na kasę ) w końcu to Audi :kox:

Wycieków nie widzę :> ale co do trzasków to nie jestem do końca pewien :no: ( chyba że dzisiejsza pogoda i jeszcze letnie opony .... ) :gwizdanie: .

[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 00:14_________________________________________________No i co Panowie temat umarł , nie ma propozycji ???

Opublikowano

Ja miałem dwie poduszki do wymiany (lewa silnika, prawa skrzyni), a wymieniłem cały komplet łącznie z poduszkami skrzyni biegów. Jak porównałem stare poduszki z nowymi to widać było różnicę w zużyciu.

Opublikowano

Ja miałem dwie poduszki do wymiany (lewa silnika, prawa skrzyni), a wymieniłem cały komplet łącznie z poduszkami skrzyni biegów. Jak porównałem stare poduszki z nowymi to widać było różnicę w zużyciu.

Widze że oszczędność nie popłaca mówie o sobie :embarrassed: mogłem kupić dwie i od razu wymienić ale chłopaki na spocie mówili PO CO ! :bicz3: szkoda kasy ( no i się posłuchałem )

ale na pewno chcieli dobrze :good: i za to Im dziękuje :notworthy:

Jeśli chodzi o poduszkę pod skrzynią to około półtora roku temu wymieniłem ( niestety nie Ori - brak kasy i znajomych w ASO ) i na razie nic złego się nie dzieje .... jedyny kłopot był w dobraniu odpowiedniej są aż 4 rodzaje .... ale zdjęcie fonem pomogło . Dzięki Kolego za info . Pzdr :hi: [br]Dopisany: 15 Październik 2009, 19:41_________________________________________________

na pewno jest bardziej zużyta, tzn przysiadła, ale jeśli nie ma wycieków stuków, ani innych podobnych objawów to po co wymieniać i pakować się w niepotrzebne koszta :wink4:

Yaboo niestety nie miałeś racji ale się nie przejmuj :decayed: właśnie założyłem prawą poduszkę .... Metodą prób i błedów doszedłem do wniosku że jednak mimo dodatkowych kosztów warto jest wymienić kpl. ( 2 szt )

Stara poduszka prawa od strony pasażera tak samo zużyta jak lewa ( żadnych wycieków ) lecz trzpień dolny mocujący z gwintem ułamany .

[br]Dopisany: 16 Październik 2009, 22:07_________________________________________________

Ja miałem dwie poduszki do wymiany (lewa silnika, prawa skrzyni), a wymieniłem cały komplet łącznie z poduszkami skrzyni biegów. Jak porównałem stare poduszki z nowymi to widać było różnicę w zużyciu.

Daimos miałeś rację - rada dla potomnych wymień kpl. :good:

Opublikowano

spoko, :wink4: ważne ze doszedłeś do porządku z poduszkami silnika :naughty:

Opublikowano

Karwa wymieniłem j/w dwie poduszki i nadal nie ma spokoju pod spodem w trakcie energicznego ( bardzo energicznego ) przyspieszania ale dziś zczaiłem po dokładnym teście szarpania ze sprzęgła że ogranicznik i odbijak gumowy szlak trafił i stuka ( 8E0199335J i 8E0199339 ) jest to środkowy element przedniej części silnika .... w poniedziałek zamówię i jak założę to dam znać co i jak . Jeśli przychodzi Wam coś do głowy dla czego wszystkie części zawieszenia silnika dały " d*py " to napiszcie coś .

Ogranicznik pękł przy mocowaniu a odbijak się przetarł w środku ( uderza podpora 8E0199343J o ogranicznik j/w ).... myślę że zużyte poduszki silnika zrobiły swoje :gwizdanie:

Opublikowano

Siemka odświeże troszke temat :)

Tak więc jestem po wymianie poduszki skrzyni biegów razem z tą aluminiową łapą koszt w ASO 293zł po zniszkach cena 100% 318zł.

Drgania budy po wymianie tej poduszki ustały i do tego szarpania przy zmianie biegów tez :naughty: stara poduszka była pęknięta dosłownie w pół :shocked:

PIXI co do szarpnięć przy gwałtownym przyspieszaniu to wymiana tej poduszki nie pomogło. Np przy przyspieszaniu tempomatem po uzyskaniu odpowiedniej prędkości i odpuszczeniu manetki tempomatu czuć szarpnięcie :disgust: ale trudno chyba musi juz tak być.

Najbardziej cieszę się z tego na tą chwile ze ustały drgania budy :banan2: cośtam jeszcze czuć ale to 20% tego co było wcześniej, na moje po wymianie rozrządu ustąpi reszta drgań :>

Tak więc teraz pozostaje mi kupić flaszeczke i :drinks:

Opublikowano

Siemka odświeże troszke temat :)

Tak więc jestem po wymianie poduszki skrzyni biegów razem z tą aluminiową łapą koszt w ASO 293zł po zniszkach cena 100% 318zł.

Drgania budy po wymianie tej poduszki ustały i do tego szarpania przy zmianie biegów tez :naughty: stara poduszka była pęknięta dosłownie w pół :shocked:

PIXI co do szarpnięć przy gwałtownym przyspieszaniu to wymiana tej poduszki nie pomogło. Np przy przyspieszaniu tempomatem po uzyskaniu odpowiedniej prędkości i odpuszczeniu manetki tempomatu czuć szarpnięcie :disgust: ale trudno chyba musi juz tak być.

Najbardziej cieszę się z tego na tą chwile ze ustały drgania budy :banan2: cośtam jeszcze czuć ale to 20% tego co było wcześniej, na moje po wymianie rozrządu ustąpi reszta drgań :>

Tak więc teraz pozostaje mi kupić flaszeczke i :drinks:

No to tylko się cieszyć :good: i na zdrowie :gwizdanie:

U mnie wszystko w porządku tak jak pisałem oprucz poduszek silnika wymieniłem środkowy ogranicznik i odbojnik koszt części w ASO 107 zł , robota bezcenna - sam wymieniłem i jak na razie cisza nic nie stuka itp.

Zastanawiam się czy też nie powinienem do kpl. wymienić poduszki z łapą pod skrzynią biegów którą co prawda wymieniałem około 1,5 roku temu ( zamiennik ) ale teraz założył bym ORI ... co Wy na to ???

Opublikowano

Do póki jest wszystko ok to nie ma sensu wywalać 300zł na tą część.

Jestem cholernie zadowolony bo wreszcie czuć komfort jaki daje jaza samochodem firmy Audi :)

Opublikowano

Do póki jest wszystko ok to nie ma sensu wywalać 300zł na tą część.

Jestem cholernie zadowolony bo wreszcie czuć komfort jaki daje jaza samochodem firmy Audi :)

OKI ale nie chce oszczedzac ... moze jednak wymienic :confused4:

Opublikowano

skoro nie masz co robić z pieniędzmi :cool1: i az tak bardzo zalezy ci zeby wymienić dobrą część na nową to ja nie widze przeciwwskazań :wink4:

Lepiej zamknijmy ten temat bo czasami możemy dostać kropka :przebiegly:

Opublikowano

Masz rację :notworthy: za długo się ciągnie :gwizdanie:

Opublikowano

A ja mam odmienne pytanie u mnie w Vag-u jest błąd poduszki pod silnikiem ale nic nie czuć specjalnie drgań nawet przy zapalaniu, po oglądnięciu z bliska poduszek ani śladu wycieku oleju ani uszkodzenia części gumowych i chyba na razie nie wymienię? Co wy na to? Może to tylko czujnik lub zwarcie na kabelku?

Opublikowano

A ja mam odmienne pytanie u mnie w Vag-u jest błąd poduszki pod silnikiem ale nic nie czuć specjalnie drgań nawet przy zapalaniu, po oglądnięciu z bliska poduszek ani śladu wycieku oleju ani uszkodzenia części gumowych i chyba na razie nie wymienię? Co wy na to? Może to tylko czujnik lub zwarcie na kabelku?

Marcin102 nie jest problemem zdjąć poduszkę i sprawdzić osobiście jej stan a przy okazji sprawdzić wtyczkę i gniazdo w poduszce ( jak pisałem wcześniej u mnie nic na VAG-u nie pokazało , poduszka sucha ) a po wykręceniu jej i wyjęciu dolnny element z gwintem wpadł do środka . Jak nie rozkręcisz to się nie dowiesz ... a i jeszcze jedno sprawdż stan drugiej poduszki i środkowej gumy z łapą (ogranicznik i poduszka gumowa ) :good:

Opublikowano

Siemka odświeże troszke temat :)

Tak więc jestem po wymianie poduszki skrzyni biegów razem z tą aluminiową łapą koszt w ASO 293zł po zniszkach cena 100% 318zł.

Drgania budy po wymianie tej poduszki ustały i do tego szarpania przy zmianie biegów tez :naughty: stara poduszka była pęknięta dosłownie w pół :shocked:

PIXI co do szarpnięć przy gwałtownym przyspieszaniu to wymiana tej poduszki nie pomogło. Np przy przyspieszaniu tempomatem po uzyskaniu odpowiedniej prędkości i odpuszczeniu manetki tempomatu czuć szarpnięcie :disgust: ale trudno chyba musi juz tak być.

Najbardziej cieszę się z tego na tą chwile ze ustały drgania budy :banan2: cośtam jeszcze czuć ale to 20% tego co było wcześniej, na moje po wymianie rozrządu ustąpi reszta drgań :>

Tak więc teraz pozostaje mi kupić flaszeczke i :drinks:

no to jak ci ustały drgania budy to ja tez pojade kupie tą poduszke :)

bo ja juz 70kkm jezdze z drganiami i naprawde sie do nich przyzwyczaiłem :)

a poduszke pod silnikiem tez mam do wymiany :) bo juz w niej oleju nie ma ;)

Możecie podać numery czesci tych wszystkich poduszek

Opublikowano

Siemka odświeże troszke temat :)

Tak więc jestem po wymianie poduszki skrzyni biegów razem z tą aluminiową łapą koszt w ASO 293zł po zniszkach cena 100% 318zł.

Drgania budy po wymianie tej poduszki ustały i do tego szarpania przy zmianie biegów tez :naughty: stara poduszka była pęknięta dosłownie w pół :shocked:

PIXI co do szarpnięć przy gwałtownym przyspieszaniu to wymiana tej poduszki nie pomogło. Np przy przyspieszaniu tempomatem po uzyskaniu odpowiedniej prędkości i odpuszczeniu manetki tempomatu czuć szarpnięcie :disgust: ale trudno chyba musi juz tak być.

Najbardziej cieszę się z tego na tą chwile ze ustały drgania budy :banan2: cośtam jeszcze czuć ale to 20% tego co było wcześniej, na moje po wymianie rozrządu ustąpi reszta drgań :>

Tak więc teraz pozostaje mi kupić flaszeczke i :drinks:

no to jak ci ustały drgania budy to ja tez pojade kupie tą poduszke :)

bo ja juz 70kkm jezdze z drganiami i naprawde sie do nich przyzwyczaiłem :)

a poduszke pod silnikiem tez mam do wymiany :) bo juz w niej oleju nie ma ;)

Możecie podać numery czesci tych wszystkich poduszek

Siema :)

Poduszka z czujnikiem ( gum-olej-elektr ) 8E0 199 379 BF

Poduszka zwykła ( gum-olej ) 8E0 199 382 AG

Ja jeszcze wymieniłem ( ogranicznik ) 8E0 199 335 J

( odbojnik ) 8E0 199 339

Opublikowano

sorry za odgrzanie, ale mam u siebie ten sam problem. PO 'zvagowaniu' wyskoczył błąd:

17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus

P1586 - 35-10 - - - Intermittent

Stojąc na światłach są odczuwalne wibracje na biegu jałowym, poza tym to albo jestem jeszcze nie przyzwyczajony do nowego samochodu albo czymś spowodowane są lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów. Czytałem wcześniej, że mogą być one spowodowane właśnie zużytymi poduszkami pod skrzynią ale muszę mieć 100% pewność przed wymianą. Czy idzie je jakoś sprawdzić? Która jest do wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...