Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kąta wtrysku - TDI na pompie wtryskowej (VP)


Bastech

Rekomendowane odpowiedzi

Majkeltaker, chętnie odpowiedziałbym Ci na to pytanie, ale robiłem wtedy sporo innych rzeczy i cena była mocno promocyjna ze względu na to, że wszystko poszło za jednym razem, dlatego ta cena nie byłaby dla Ciebie w jakikolwiek sposób miarodajna.

Tak czy inaczej dzięki Panowie, mechanik znajomy wiec nie powinien marudzić, postaram sie do niego uderzyć na dniach, bo upierdliwy jestem i nawet jakby było 56 to wolę te 51 :P

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

U mnie przed wymiana rozrządu kat wynosił 120 , po wymianie sprawdzam na Vagu - 125 :huh:

Mechanik ustawiał na zegar, Silnik ma z 500 tys przebiegu, pali od strzała, nie kopci nie dymi :naughty:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pacjent to A4 1,9 TDI AVG 110km Przebieg 263tyś km, 10tyś km temu zaczęła lecieć ropa spod nastawnika. Wymieniłem uszczelki, tydzien temu pojawił się wyciek spod głowiczki tłoko rozdzielacza. Odpalał na strzała lecz ciekło. Wyjąłem pompe, dałem do uszczelniania do BOSCH serwis.

Kpl. uszczelnień + tulejowanie tłoka

Do tego nowy rozrząd włożenie pompy ustawienie zapłonu 051-054 na VAGU przy 83stopniach płynu chłodniczego.


Na ciepłym pali na strzała, na zimnym po 5 godzinach stania kręci nawet minutę zanim odpali. Im dłużej stoi tym dłużej kręci. Przy kręceniu siwy dym z tyłu


Tam gdzie uszczelniałem pompe powiedzieli mi, że to zapłon na 99% źle ustawiony....

Czy jeśli kopnąłbym się z rozrządem o ząbek to będzie to widać na Vagu ?? Po ustawieniu zapłonu?? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis dotyczy ustawienia statycznego kąta wtrysku w A4 1,9 TDI AFN rok 1996

Kompletny opis znajduje się w pierwszym poście tego wątku.

Czy taką samą operacje mogę przeprowadzić po zmianie wtryskow na AFN-a w silniku AHU?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że możesz :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam.. Jaki będzie prawidłowy kąt wtrysku w moim silniku?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam jak w podanym opisie, czyli 49-51

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Taki sam jak w podanym opisie, czyli 49-51

ok dzięki za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, przeczytałem cały temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, które mnie nurtuje: czy wartość kąta wtrysku, która w moim przypadku wynosi 70 oznacza przyspieszony czy opóźniony kąt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymieniłem pompa w golfie 3 1.9 tdi 90 KM bo miała uszkodzony nastawnik i nie dało się ustawić dawki paliwa, na pompę z golfa 4 ponoć to samo. I mam problem nie mogę ustawić konta wtrysku kończy mi się regulacja na pompie, przy pozycji minimum wychodzi mi ok 110. I teraz co mam zrobić przestawić rozrząd na pompie? Rozrząd ustawiony na blokadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakich granicach oscyluje kat??

Kiedys kolesiowi nie moglem ustawic kata i co okazalo sie to klin na wale juz sie wyrobil.

Kat oscylowal od np 110-200.

Gdzie normalnie oscyluje o max 3 pozycje.

Dorobiony klin ustawiony rozrzad i nie ten samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak gdzieś oscyluje co prawda pompa jest chyba od 110. A oscyluje od ok 100 do 270 ( położenie od alternator do bloku) na starej bylo ok 45 ale nie dalo sie juz ustawic dawki paliwa. Ogólnie na zimnym i cieplym pali jeździ nic się nie dzieje tylko gorzej sie wkreca na obroty ale to pewnie nastwanikiem do wyregulowania. ten sam sterownik te same koła pasowe. Klin jest na bank ok, wbijalem to do nowej bo tam nie było i ciasno wszedl

Edytowane przez Piotr Mnich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klin nie w pompie ale na dole w wale korbowym.

Jak kat nie trzyma sie tych 3 jednostek tak jak piszesz to na bank klin.

U kolesia nawet nie dalo rady ustawic kata bo kat oscylowal tak jak pisalem.po ruszaniu pompy samochod nie chcial odp w ogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy.

Jak ustawie 100 to jest 100. Podałem skalę od min do maximum przy ustawieniu pompy.  Nie oscyluje i zawsze wraca do zadanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaką odporność powinien mieć czujnik kata wtrysku czy tam początki wtrysku? Ten na dole w pompie? Bo na tej nowej używanej jest 0 a na tamtej ok 22 Ohm jak dobrze zapamietalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie potrzebuje  pomocy pacjent to passat b5 1.9 tdi 110km AFN prawdopodobnie jest podkrecony ile co i jak to nie wiem. Po przestawieniu papy brak mocy wrucolem do tego co bylo i nadal nie ma mocy. Co moglo byc przyczyna ze samochud stracil moc. Prosil bym o pomoc. Podobna obcje robilem u siebie w samochodzie i pomoglo i wiele sie zmienilo. Przypomne ze przed przestawieniem samochud ciagnol jak hlupi nie bylo problemu z moca tylko troche ciezko odpalal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...