Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kąta wtrysku - TDI na pompie wtryskowej (VP)


Bastech

Rekomendowane odpowiedzi

zadam troche może trywialne pytanie ale jak wygląda sprawa w B7 w ustawieniu kąta

Ustawiasz kat synchornizacji... kąt wtrysku jest calkowicie pod kontrolą ECU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: witam panowie ja zbieram sie do wymiany rozrzadu w moim afn :) i mam pare pytan :czy ustawiajac pompe na swoim znaku i potem skladajac rozrzad na ten znak cos sie przestawi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Przed zimą robiłem podejście do ustawienia kąta wtrysku... i okazało się, że nie dam rady włożyć klucza żeby odkręcić śruby za kołem zębatym... czy taka nasadka będzie pasować żebym nie musiał stosować żadnych przedłużek? http://allegro.pl/yato-nasadka-szesciokatna-3-8-13-mm-yt-3827-i1522448888.html ?

Dzięki :hi:

[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 10:54_________________________________________________No więc, zdecydowałem się na zakup takiej nasadki: 1567660270.jpg okazała się strzałem w 10 :good: nie potrzeba żadnych przedłużek - pasuje idealnie :decayed: śrubę nr. 4 odkręciłem wygiętym kluczem oczkowym wkładając go koło filtra paliwa( porównując inne próby - dostęp i pole manewru - SUPER :naughty: )

Cała operacja zajęła mi może z godzinę ustawiłem kąt wtrysku w granicach 60-63 myślę, że będzie OK... już nie chciało mi się z tym szarpać i zostawiłem tak :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: i u mnie pasowało by poprawić kąt wtrysku mam tak

http://vaglog.rtnet.pl/majcin248_45457.html

czyli pole nr2 31,32,33 i pole nr 9 140,141

czyli niby mieści się miedzy krańcowymi liniami ale do ideału brakuje a że szykuję się na chip to ma być ideał. Rozrusznik chwilkę zakręci i odpala bez problemu ciepły i zimny , auto dynamiczne i nie dymi tzn nie zauważyłem przynajmniej.

Jeśli uda mi się ustawic 49,54 i nie przejmując się polem 9tym czyli 141 , też nie będzie ideałem. Według np tej stronki

http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing

tak samo jak i TDI Timing z vag coma ideałem w moim przypadku była by wartość 43 na 141 wtedy kropka znajduje się centralnie na środku.

Chciał bym dodać że trochę się boje tego ruszać ale korci satysfakcją jeśli się uda ustawić idealnie i nic nie zepsuć, ktoś pisał że po ustawieniu , poprawieniu zaczęły się problemy z dymieniem lub gorszym odpalaniem , mam nadzieje że raczej nie da się tym strojeniem nic zepsuć ? :mysli:

pozdrawiam

[br]Dopisany: 18 Maj 2011, 20:07_________________________________________________żadnych opinii ?? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za ustawienia kąta wtrysku. Wcześniej było 11-14 w BS. I tak po odkręceniu wszystkich 4-ech śrubek (nie miałem z tym większych problemów) na vagu jeszcze przed przystąpieniem do pracy wyskoczyło 255 w BS :shocked: Możliwe, że odkręciłem zbyt śmiało śrubki i pompa samoczynnie się ruszyła :mysli: W każdym bądź razie odsuwałem pompę kawałek po kawałku w przeciwną stronę niż silnik i za każdym razem na vag-u w BS miałem 255. Poirytowany tym poluzowałem mocniej śróbkę nr 3 i mocną pchnąłem pompę - wynik był taki, że na vagu wartość zaczęła skakać z 38 na 255 (nie pomiędzy 38 a 255 tylko 38 albo 255) a auto zaczęło mocno kopcić szarym dymkiem :shocked: Lekka korekta pompą w stronę silnika i ponownie 255 :angry: A na dodatek wynik tego wszystkiego był taki, że śróbka nr 4 wyleciała i razem z nią po drugiej str wspornika pompy nakrętka :angry:

Czemu przy ustawianiu kąta wtrysku wartości nie zmieniają się płynnie tylko jest 255 lub 38 i auto przy tej granicznej wartości kopci ???

Wszystkie czynności wykonywałem poprawnie - pompa przesuwała się a jednak coś jest nie tak ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za ustawienia kąta wtrysku. Wcześniej było 11-14 w BS. I tak po odkręceniu wszystkich 4-ech śrubek (nie miałem z tym większych problemów) na vagu jeszcze przed przystąpieniem do pracy wyskoczyło 255 w BS :shocked: Możliwe, że odkręciłem zbyt śmiało śrubki i pompa samoczynnie się ruszyła :mysli: W każdym bądź razie odsuwałem pompę kawałek po kawałku w przeciwną stronę niż silnik i za każdym razem na vag-u w BS miałem 255. Poirytowany tym poluzowałem mocniej śróbkę nr 3 i mocną pchnąłem pompę - wynik był taki, że na vagu wartość zaczęła skakać z 38 na 255 (nie pomiędzy 38 a 255 tylko 38 albo 255) a auto zaczęło mocno kopcić szarym dymkiem :shocked: Lekka korekta pompą w stronę silnika i ponownie 255 :angry: A na dodatek wynik tego wszystkiego był taki, że śróbka nr 4 wyleciała i razem z nią po drugiej str wspornika pompy nakrętka :angry:

Czemu przy ustawianiu kąta wtrysku wartości nie zmieniają się płynnie tylko jest 255 lub 38 i auto przy tej granicznej wartości kopci ???

Wszystkie czynności wykonywałem poprawnie - pompa przesuwała się a jednak coś jest nie tak ...

Mam identyczy problem jak kolega wyżej. Dzisiaj zmieniałem rozrząd i teraz nie moge ustawić kąta wtrysku. Jest albo 38 albo 255 i obojętnie w którą strone nie przesune jest to samo..

Co robić? A moze ja coś źle robie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka pany mam taki problem z kątem że pływa od 51-60 . co może mieć przyczynę takiego skakania? przez to jak mam rano A4 odpalić to ciężko pali jak zimny. w aucie zaczęło się to po wymianie pompy wtryskowej i wtrysków. Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem ten wątek i mam pyatnie:

w pozycji 1 mam: 042

w pozycji 2 mam: 115

w pozycji 3 mam: 000

Silnik nie mój ale identyczny jak mam w opisie (AWX)

jakies sugestei...dodam, że auto pali na dotyk przynajmniej teraz latem i wiosna bo w maju zostało zakupione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, w tytule tego wątku jest napisane "...oprócz PD..." - silnik AWX to właśnie PD. Poczytaj tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74986.0;highlight=k%B1ta+synchronizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubę nr. 4 odkręciłem wygiętym kluczem oczkowym wkładając go koło filtra paliwa( porównując inne próby - dostęp i pole manewru - SUPER :naughty: )

Bardzo pomocna sugestia, dodam że najłatwiej jest ustawić na zapalonym silniku, kabel jest na tyle długi że można sobie laptopa położyć na dach samochodu i właśnie delikatnie pukając widać, co bardzo to ułatwia sprawę. Aaa dodam jeszcze, że należy uważać żeby za bardzo nie popuścić śruby nr 4, mi odkręciła się cała i ch**j, mam duży problem teraz za założeniem jej;/ może ma ktoś jakiś pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kąt ustawiony , wcześniej było 112 a teraz jest 49-54 troche sie waha ale raczej w normie , ciekawe dlaczego są takie wahania . a i jeszcze jedno pytanie dlaczego po dodaniu gazu wartość spada do 0 i czy przy zwiększonej dawce paliwa kąt wtrysku też powinien być w przedziale 49-54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do sprawdzenia kąta z logów można użyć: http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing .

Ja mam 88 (pole 2) przy 126 (pole 9) czyli znacznie za wysoko. Czym praktycznie może skutkować taka różnica? Nie pytam ogólnie, tylko szczegółowo - co się dzieje przy takim wyprzedzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jesli ja mam kąt wtrysku wachajacy sie od 42-45 to zmieniac go czy zostawic tak jak jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...