Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i ja sie podzielę moimi przygodami z ogrzewaniem, a więc grzało kiepsko tzn jak się silnik nagrzał do właściwej temp to już ładnie grzało, poczytałem troszkę i zdecydowałem się na płukanie nagrzewnicy, tzn wąż z wodą z hydrantu w kierunku przeciwnym do działania normalnego, wyleciała taka ruda maź kit- jeszcze kilka razy płukanko w tą i spowrotem, cud przy silnym mrozie po odcinku jednego km spokojnej wolnej jazdy leci letnie powietrze, po 2-3 km mam ciepło w kabinie, w sumie nie wiem czy mi te świece działają ale aż teraz przyjemnie się jeździ, już przed płukaniem była tragedia bo widać się nagrzewnica dopchała do końca, nie będę się rozpisywał nad sprawdzeniem nagrzewnicy bo to w innym wątku jest. Życzę każdemu takiego szybkiego grzania jak u mnie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do tego tematu posiadam Awanta 1,9 TDI 1998 r AFN i chcę zapytac ile kosztuje czujnik temperatury silnika sterujący m.inn. podgrzewaniem świec żarowych, zacznę od jego wymiany , a to dlatego iż po sprwdzweniu Vag-iem wykazało mi błąd 01039 ( Cooloant Temperature Sensor (G2), proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny czujnik temperatury kosztuje około 120 zł w ASO. Są dostępne zamienniki i niby oryginalne za połowę ceny na allegro. Ja zacząłem od zamiennika który działał tylko rok a po za tym silnik więcej zużywał paliwa co porównałem dopiero po założeniu czujnika z ASO. Co do tych z allegro to kupił sobie taki czujnik mój ojciec i się okazało, że czujnik działa błędnie ale wyszło to dopiero podczas pomiaru jego rezystancji mało tego okazało się, że nie ma żadnej reklamacji. Przypuszczam, że czujniki po okazyjnych cenach nie przeszły kontroli jakości i trafiły na rynek polak łyknie jak pelikan, a producent nie ponosi strat. Jak masz kupować to z własnego doświadczenia polecam kupno oryginalnego z ASO ale to jest twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w każdym A4 B5 są takie świece do podgrzewania płynu, Moje ma FIS w języku Hiszpański , czy ma znaczenie na jaki kraj było robione. Sprawdzałem u siebie i nie znalazłem, ( po przeczytaniu wszystkich wątków) wiem że maja być z tyłu głowicy pod przewodem, nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno mają tylko te produkowane do krajów gdzie jest zima, więc hiszpańska wersja pewnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabli mnie już biorą na te świece. Wydaje mi się, że sprawdziłem już wszystko (bezpieczniki, przekaźniki, czujniki temperatury, świce ok grzeją na krótko), vag nie pokazuje żadnych błędów, czujnik temperatury płynu wymieniłem, myślałem że coś z nim nie tak ponieważ przy jednym z przekaźników od tych świec kolor kabelka jest taki sam jak w czujniku temperatury o ile pamiętam to niebieski z brązowym. I dalej nic, świece nie chca sie załaczać, kombinowałem ustawieniami na klimatroniku i cisza zaden przekaźnik sie nie załącza. Do każdego z przekażników dochodzi taki cienki przewód (jeden chyba niebieski z brązowym paskiem a drugi siwy z niebieskim paskiem), jak zwarłem jeden z tych przewodów z masą wówczas słychać pykniecie, przekaźnik sie załacza i swiece dopiero wtedy zaczynają grzać. Wykorzystałm do sprawdzenia próbówkę podłaczając pod jedną ze świec jeden koniec a drugi do masy, po zwarciu cienkiego kabelka przy przekaźniku próbówka zaświeciła i swiece zrobiły się cieplutkie. Teraz pytanie skąd ten impuls ma iść na ten kabelek, z którego czujnika żeby je właczyć, czy to komp tym steruje? CZy może być tak że zostało coś wyłączone w vagu? CZy może źle właczaam, ale nie wydaje mi się przyciskam na klimatroniku przycisk z szybą i nic sie nie dzieje. Co jeszcze ewentualnie trzeba by sprawdzić żeby to w końcu zadziałało. MOże jeszcze jest jakiś czujnik o którym nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja powiem tak, nie wiedziałem czy mam te swieczki więc zaglądam i widze ze są... ale jest jedno ale jeden przewód był uwalony, teraz połączyłem te przewody i w aucie od razu przyjemniej i cieplej po odpaleniu zimnego zilnika się robi, wcześniej gdy grzały tylko 2 z 3 było szybko ciepło ale nie aż tak szybko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAki przewód miałeś kolego uwalony?[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 13:50_________________________________________________Może ktoś jak wysterować te świczki w VAG-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szneider :hi:

Witam

Nie wiem czy to Ci pomoże ale ja też nie mogłem rozgryźć gzania świec płynu chłodniczego....ale moja A.....stoi w garażu ogrzewanym i z tąd to ze mi nie grzało ...aż razu pewnego zostawiłem ją na -10* mrozie na Parę godzin i zacząłem sprawdzać raz jeszcze .....

Do pomocy wziąłem szwagra by mi usiadł i lekko przy gazował a ja miernik i dawaj pod maskę...

Odpaliłem , ogrzewanie na klima troniku tylko na szybę przednią na ful i co nic ...dopóki grzały świece żarowe silnika, a jak skończyły grzać one po chwili załączyły mi sie od płynu chłodniczego tylko już nie pamiętam kolejności bo nie grzeją wszystkie na raz to na pewno ....

Moim zdaniem jeśli masz wszystko sprawne ...to znaczy..świece, przekaźniki bezpieczniki czujniki..to musi działać i grzać ,tylko ma wpływ i to duży temperatura otoczenia...

Pozdrawiam.... :hi:

Moim zdaniem temperatura musi być poniżej zera, silnik zimny inaczej nie zagrzeją ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAki przewód miałeś kolego uwalony?[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 13:50_________________________________________________Może ktoś jak wysterować te świczki w VAG-u?

no jeden z przewodów doprowadzających napięcie do świeczki bo są 3 po jednym na każdą z świec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dalej nie wiadomo dokładnie kiedy one się załączają Ale nie ważne u mię i tak po ujechaniu 2k już zaczyna ładnie grzać Tylko bardzo mię to ciekawi jak to działa w końcu? Najlepiej na krótko podłączyć na przełącznik w środku i w 100% bęndą grzały :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dalej nie wiadomo dokładnie kiedy one się załączają Ale nie ważne u mię i tak po ujechaniu 2k już zaczyna ładnie grzać Tylko bardzo mię to ciekawi jak to działa w końcu? Najlepiej na krótko podłączyć na przełącznik w środku i w 100% bęndą grzały :polew:

kolego :decayed: polecam przeczytać ten wątek od początku' date=' na pewno się dowiesz kiedy i w jaki sposób załączają się te świece...

a co do podłączania na krótko przez przełącznik to stanowczo odradzam :no:[br']Dopisany: 11 Styczeń 2010, 19:54_________________________________________________a na lekcję kultury zapraszam na południe...

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano sprawdzę I zobaczę czy coś grzeje z tego co tu się doczytałem o tych świecach i sposobie żeby się załączyły I jeszcze prośba do ciebie michal_s87 Nie jestem twoim KOLEGO A na południe to se sam jedz Bo z tego co piszesz to mię straszysz czymś Myślę że nie to bez takich proszę :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano sprawdzę I zobaczę czy coś grzeje z tego co tu się doczytałem o tych świecach i sposobie żeby się załączyły I jeszcze prośba do ciebie michal_s87 Nie jestem twoim KOLEGO A na południe to se sam jedz Bo z tego co piszesz to mię straszysz czymś Myślę że nie to bez takich proszę :gwizdanie:

Straszę? Ależ w żadnym wypadku... co najwyżej oferuję swoją bezinteresowną pomoc w temacie zagadnienia o którym jest ten wątek :wink4: no i ewentualnie jako "gówniarz" proponuję intensywną lekcję kultury w iście prostackim, ale jakże skutecznym wydaniu :cool1:

a żeby nie robić OT to koledzy (bez arusia) proponuję przy sprawdzaniu układu podgrzewania zadbać o warunki konieczne do tego aby ten układ zadziałał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak rano odpaliłem samochód i czekałem ponad 1m wentylator opór i tylko na szybę przednią ciepła nie wyczułem po ujechaniu 500m zaczęło powiewać wyczuwalnym ciepłem Na wyświetlaczu temperatura -4,5 zapalona obok śnieżka jadę i po 1km gaśnie śnieżka Co do sprawności świece działają przekaźniki też Więc albo jeszcze coś jest innego albo nie działa No i odpowiedz do ciebie michal_s87 Trochę mię też poniosło bo nie lubię jak ktoś na forum pisze przekleństwa Więc sory za moje wyrażenia :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego się tak uczepiliście włączania tego nawiewu na szybę. Przecież to nie ma żadnego znaczenia, czy świece zaczną grzać.

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece sa uruchamiane po wlaczeniu nawiewu na przednia szybe bo ich zadaniem jest wlasnie rozmrożenie szyby.. nie ma natomiast znaczenia jaki bieg dmuchawy jest wlaczony wiec mozna ustawic grzanie na szybe i bieg na jedna kreske jezeli chce sie pomoc silnikowi w szybszym nagrzaniu[br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 01:31_________________________________________________i to wszystko juz bylo powiedziane w tym watku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...