Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

G17 jest najbardziej prawdopodobne skoro temp otoczenia ma być niższa niż 5*C.

dlaczego? :confused4: nie mowie ze nie, ale dlaczego akurat ten? na wszystkich 3 czujnikach G17 G89 G56 bedzie przeciez zblizona temperatura[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 23:16_________________________________________________kolega RADOSŁAW twierdzi ze chodzi o "czujnik temperatury powietrza dolotowego (czujnik w kolektorze ssącym)"

Opublikowano

Bo w środku będzie cieplej niż na zewnątrz, czujnik w dolocie odpada z tego samego powodu choćby dlatego że jest w środku komory silnika a jeśli płyn będzie miał choćby 60*C co pozwala na załączenie systemu to już tam będzie cieplej. A jeśli system ma za zadanie (przy takich ustawieniach jakie są wymagane do jego załączenia) wspomóc odmrażanie przedniej szyby to temperaturę otoczenia szyby i użytkownika na którego komfort ten system ma wpływać najlepiej odda czujnik temp. zewnętrznej.

Opublikowano

Co do czujnika temperatury zewnętrznej – mają go samochody wyposażone w klimatyzacje (klimatronik i manualna )

Natomiast układ podgrzewania mają również samochody bez klimatyzacji dlatego inż. Audi wykorzystali czujnik który jest w każdej wersji, jestem przekonany o czujniku w dolocie.

Układ uruchamia się po około 10s więc temperatura w dolocie mimo ciepłego silnika spada.

Oczywiście mogę się mylić … :wink4:

Opublikowano

Co do czujnika temperatury zewnętrznej – mają go samochody wyposażone w klimatyzacje (klimatronik i manualna )

Natomiast układ podgrzewania mają również samochody bez klimatyzacji dlatego inż. Audi wykorzystali czujnik który jest w każdej wersji.

dokladnie

Opublikowano

Czyli ustaliliśmy że za pracę przekaźników sterujących dodatkowym podgrzewaniem odpowiadają:

- czujnik temperatury zewnętrznej (tuż za zderzakiem)

- czujnik temperatury powietrza w dolocie (czujnik w tej czarnej rurze za silnikiem)

Opublikowano

Czyli ustaliliśmy że za pracę przekaźników sterujących dodatkowym podgrzewaniem odpowiadają:

- czujnik temperatury zewnętrznej (tuż za zderzakiem)

- czujnik temperatury powietrza w dolocie (czujnik w tej czarnej rurze za silnikiem)

Nie! Ustalilismy, że za pracę układu odpowiadaja 2 czujniki, z czego jeden to czujnik temperatury cieczy chłodzacej a drugi to czujnik temperatury powietrza, ktorym na pewno nie jest czujnik temperatury zewnetrznej za zderzakiem, bo nie wszystkie auta go maja. Bardziej prawdopodobny jest czujnik temp powietrza w dolocie

Opublikowano

Jakby ktoś potrzebował świece podgrzewające płyn to znalazłem tutaj http://www.allegro.pl/item806319847_beru_gn857_swieca_zarowa_vw_seat_audi_volvo_ford.html :)

Te świece mają gwint, a moje nie, zakłada się na nie takie fajki na zatrzaski jak w przypadku świeć w silnikach benzynowych. A w opisie jest że do mnie pasują. Sprzedawca nie wie co sprzedaje, są dwa rodzaje czy jak ?

Opublikowano

w AJM są inne, szukaj świec żarowych BERU 0100226199. Tak jak opisywałeś przy tych świecach są fajki i nie mają one gwintu.

Opublikowano

AFN ma świece z końcówka gwintowaną, AJM ma świece z końcówka bez gwintu (przewody mają fajki na wcisk)

Opublikowano

Panowie te swiece załaczaja sie jezleli mamy klimatronic i właczymy nawiew na szybe przednia!!! Ten w kształcie literki W sorki ze tak pisze nieporfesjonalnie!!! ALe kazdy bedzie wiedziec o co chodzi!!! Nio i grzeja jesli jest ponizje 5 stopni!!!

Opublikowano

Czyli ustaliliśmy że za pracę przekaźników sterujących dodatkowym podgrzewaniem odpowiadają:

- czujnik temperatury zewnętrznej (tuż za zderzakiem)

- czujnik temperatury powietrza w dolocie (czujnik w tej czarnej rurze za silnikiem)

Nie! Ustalilismy, że za pracę układu odpowiadaja 2 czujniki, z czego jeden to czujnik temperatury cieczy chłodzacej a drugi to czujnik temperatury powietrza, ktorym na pewno nie jest czujnik temperatury zewnetrznej za zderzakiem, bo nie wszystkie auta go maja. Bardziej prawdopodobny jest czujnik temp powietrza w dolocie

układ pracuje zawsze jeśli spełnione są wszystkie trzy warunki:

-temperatura płynu chłodzącego poniżej 70st.C

-temperatura zasysanego powietrza zmierzona w momencie uruchamiania silnika jest niższa niż +5 st.C

-obroty silnika powyżej 800/min

Opublikowano

Tylko trzeba wziąść pod uwagę że te świece są przy wejściu przy głowicy i mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy co innego jakby były przy wejściu do nagrzewnicy

Opublikowano

Hmm... a w którą stronę płynie płyn ?

Opublikowano

Tylko trzeba wziąść pod uwagę że te świece są przy wejściu przy głowicy i mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy co innego jakby były przy wejściu do nagrzewnicy

świece są po żeby przyspieszyć nagrzewanie silnika, a wynika to z tego, że obecne diesle mają wysoką sprawność cieplną i emitują małe ilości ciepła

Hmm... a w którą stronę płynie płyn ?

w stronę nagrzewnicy

Opublikowano

Tylko trzeba wziąść pod uwagę że te świece są przy wejściu przy głowicy i mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy co innego jakby były przy wejściu do nagrzewnicy

O czym kolega pisze? Żeby nie pękła głowica w czasie mrozu - stosujesz zamarzający w bardzo niskich temperaturach płyn do chłodnic.

w/w świece podgrzeją płyn w układzie blok + nagrzewnica. Przecież w układzie z jedną pompą nie da się podgrzewać tyko płynu do nagrzewnicy :wallbash:

Takim cudem silnik i kierowca szybciej osiągają odpowiednią temperaturę :)

Opublikowano

gdzies kiedys wyczytałem ze te swiece grzeja gdy temperatura zewnetrzna spadnie ponizej 8 stopni a alternator nie ma wiekszego obciazenia jak 50% nie jestem pewien ale chyba w poradniku od audi "sam naprawiam samochód..."diesel juz tak ma ze sie wolno grzeje mam ten sam problem mimo ze wymieniłem termostat szybkosc nagrzewania praktycznie bez zmian,a jesli chodzi o termometr zewnetrzny znajduje sie on przed chłodnica a temperature mimo ze nie masz wyswietlacza zamontowanego na pulpicie mozna odczytac na klimatroniku pod warunkiem ze jest...pozdrawiam

Opublikowano

Czyli podsumowując temat świece załanczają się jak się włączy ogrzewanie na klimatroniku na MAX i nawiew na przednią szybę na max sprawdzałem dzisiaj i działają tylko że ja akurat mam je wszystkie spalone sprawdzamy je czy są sprawne tak jak świece żarowe na próbówkę krokodylek do plusa akumulatora końcówkę próbówki do czubka świecy oryginalne są po 38 zł za szt na allegro zamienniki po 11 zł ale i tak najważniejszą sprawą jest sprawny termostat :> Jakby ktoś jeszcze podał NUMER na tych świecach w AFN ja znalazłem coś takiego na allegro numer

GN 857

0100226173

Opublikowano

Mam pytanie ,czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika,przekaznik świec żarowych i sterownik świec żarowych,bo sprawdzałem miernikiem, i nie dochodzi napięcie do nich ?A kontrolka grzania zapala się na dwie sekundy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...