Dibo Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Temat już był poruszany na forum Spalanie minimalnie wzrośnie, dynamika minimalnie spadnie (jak bardzo zależy od silnika, parametrów felg i opon, a także samego stylu jazdy). Co do zużywana zawieszenia to nie przesadzajcie, nawet jak tak jest to nie powinniście tego odczuć. Co do reszty to same plusy: auto sztywniejsze, a co za tym idzie prowadzenie
A-rek Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Felga na lato z opona to chyba ze 20 Kg waży. Zimówka jest zauważalnie lżejsza (tj. z 7-10 Kg) (ori Alu 15''), ja sprawdzilem to tydzien temu - ori felga 15" z opona 195/65 waży 15 kg - felga 17" OZ z opona 225/45 waży 22,5 kg Powoli dochodzę do wniosku, ze skłaniam się ku sprzedaży/wymianie letnich kółek tez o tym mysle ale to juz nie bedzie wygladac Co do zużywana zawieszenia to nie przesadzajcie, nawet jak tak jest to nie powinniście tego odczuć niestety taka jest prawda ze przy wiekszym, szerszym i ciezszym kole czesci zawieszenia szybciej sie zuzywaja
iglako Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Jezdze latem na 225/40 18" a zima na 195/60 15". Na 18" stkach autko super sie prowadzi w zakretach i na prostej przy szybszych predkosciach no i extra wyglada . Wady w moim przypadku : trzesie na dziurch , zwiekszone zuzycia paliwa o ponad 1 litr i ciezej chodzi kierownica przy np manewrowaniu podczas parkowania . Przyspieszenie pogorszone minimalnie i raczej niezauwazalne
Dibo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Co do zużywana zawieszenia to nie przesadzajcie, nawet jak tak jest to nie powinniście tego odczuć niestety taka jest prawda ze przy wiekszym, szerszym i ciezszym kole czesci zawieszenia szybciej sie zuzywaja Nie chodzi mi o to czy tak jest, tylko czy odczujesz tą różnicę w zużywaniu się zawieszenia ? Prawda jest taka, że wiele osób pisze że od rozmiaru 17" to nie ma jazdy na polskich drogach, zero komfortu, zawieszenie się sypie nagminnie i takie tam. Niestety najczęściej są to opinie ludzi którzy nie jeździli wcale bądź mieli okazję tylko "przejażdzki" na większych rozmiarach. Opinie użytkowników którzy mają styczność z dużymi kołami są zazwyczaj pozytywne. Wiadomo fizyki się nie oszuka i zazwyczaj zużycie elementów będzie większe, spadnie dynamika i wzrośnie spalanie. Przy czym w normalnym użytkowaniu nie odczujesz tego aż tak bardzo i przez to nie warto rezygnować z dużego felunku To nie F1 gdzie każde minimalne wartości mają znaczenie.
Armi Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Zgadzam się z Dibo. Jeżdżę na zimowych 15 i powiem, że wcale nie ma aż tak wielkiego komfortu. Czasem w ogóle zapominam, że jadę na 15' a nie na 17', bo w moim przypadku różnica w komforcie jest niewielka. I wcale nie mam wybitego zawieszenia. Tak czekałem na miękkość i komfort po przesiadce z 17' na 15' a tu lipa
A-rek Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Jeżdżę na zimowych 15 i powiem, że wcale nie ma aż tak wielkiego komfortu. Czasem w ogóle zapominam, że jadę na 15' a nie na 17', bo w moim przypadku różnica w komforcie jest niewielka. I wcale nie mam wybitego zawieszenia.Tak czekałem na miękkość i komfort po przesiadce z 17' na 15' a tu lipa no chyba zartujesz? ja z dokladnie takiej samej przesiadki i to na nizszych springach Eibach czuje duza roznice i na 15" jest naprawde komfortowo (w porownaniu z 17")
Armi Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Na siedemnastkach mam profil 205/50 a na piętnastkach 195/65. Serio, nie ma większej różnicy. Mam standardowe zawieszenie (jeszcze).
Reniu Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 U mnie po przejściu z 195/65/15 na 225/45/17 i pierwsze wrażenie było podobne jak u KOval81'a Jak dla mnie, to po przesiadce z 205/5 R16, różnica była ogromna na początku - miałem wrażenie, że przy ruszaniu wsteczny się włącza. Jest to oczywiście przesadzone, ale musiałem się przestawić na jazdę na trochę inych obrotach, gdyż auto jest bardziej zamulone "na dole". Po krótkim okresie adaptacji jeżdżę z taką samą dynamiką jak wcześniej PS. dużo zależy od wagi samych felg, moje 17" zdaje się należą do tych cięższych.
A-rek Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Na siedemnastkach mam profil 205/50 moze to jest zloty srodek na lepszy komfort na 17"-kach
KOval81 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 U mnie po przejściu z 195/65/15 na 225/45/17 i pierwsze wrażenie było podobne jak u KOval81'a Jak dla mnie, to po przesiadce z 205/5 R16, różnica była ogromna na początku - miałem wrażenie, że przy ruszaniu wsteczny się włącza. Jest to oczywiście przesadzone, ale musiałem się przestawić na jazdę na trochę inych obrotach, gdyż auto jest bardziej zamulone "na dole". Po krótkim okresie adaptacji jeżdżę z taką samą dynamiką jak wcześniej PS. dużo zależy od wagi samych felg, moje 17" zdaje się należą do tych cięższych. Oczywista Reniu, że przesadzone i to bardzo mocno , bo jakoś nie trafiają do mnie argumenty, że na 195/65 R15 jeździ się tak samo, jak na 215/30 R19 Tak jak piszesz - trzeba się przyzwyczaić - po jakimś tygodniu jazdy było już ok, ale na początku wyraźna różnica. Do tego ja mam założone 225/40 R18 na felgach RS6, więc raczej ciężkich. Jak się ktoś przyzwyczai, to i na felgach 18" szerokich i 129" średnicy będzie mu się jeździło dobrze Tylko jedni przyjmują sprawy, tak jak one wyglądają, a inni nie Ja tam nie narzekam na 18", pomimo trzeszczących na dziurawcach plastików, stukania z zawiechy, schowków i kufra, niejednokrotnego wpadnięcia w dolinę i zgrzytania zębów - mimo to pozostaję realistą i przy doradzaniu radzę się kierować rozsądkiem, a nie stwierdzeniem "zakładaj będzie kox - toć to 18" "
Armi Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Mi na tym profilu jeździ się świetnie. Na forum się krzywili, że będzie mi przekłamywał licznik. Ale poszedłem do oponiarza, mówię: panie, mam alufelgi 17 i chcę do tego dobre opony, nie chcę stracić za dużo komfortu i dynamiki :gwizdanie: Polecił mi opony o profilu 205/50, dodał, że nie będę musiał bać się rzucania w koleinach i tak rzeczywiście jest. Jedyny minus to wizualnie, felga wydaje się delikatnie mniejsza. Przekłamanie licznika właściwie żadne (porównywałem z gps'em).
Yelo Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Na forum się krzywili, że będzie mi przekłamywał licznik Nie wiem kto, sam polecałem nie raz ten rozmiar.Dla mnie problem leży gdzie indziej, na feldze 7,5J17 (chyba że masz 7J17) jest już lekko naciągnięta... A przede wszystkim szerokość kapcia, sam uwielbiam szerokie, mam 235 i jestem zadowolony :>
MATIUS Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 ja miałem 17 s-line 235/45/17 i było super trakcja fajna i zakręty połykałem ale przesiadłem się na ori 16 z oponami 205/55/16 i plusy jakie zaobserwowałem to ponad 1l mniejsze spalanie na 100km po mieście i lepsza dynamika chodzi mi o przyśpieszenie ,ciut lepsze wybieranie dziur i kolein dodam ze mam 1.8 adr ale za to wygląd 17 był bEzcenny
leon29sj Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Zawsze są jakieś różnice,ale to nie F1 ...jak to pisał jeden z kolegów...jeśli komuś zależy na każdej sekundzie przy starcie od 0-100 km/h to niech zostanie przy małych felgach nie ma co dużo kminić...duża fela autko się prezentuje,jeździ się pewnie...ale każdy musi dopasowac do swoich upodobań...dla mnie balony są dobre ...ale na zime...
Yelo Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Szybka jazda to nie tylko prosta. I dlatego 17'' to minimum
leon29sj Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 ...dokładnie... liczy się całokształt...
KOval81 Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 A w sumie Panowie, jak to w każdym temacie, ponownie zeszliśmy na poboczne sprawy Temat brzmi, czy będzie gorsze przyspieszenie, więc odpowiedzieć wypada: Będzie, ale na tyle minimalne, że dla zwykłego zjadacza chleba nie odczuwalne całkowicie. Poziu by się spuszczał na 1/4, jakby mu zjadło 0,5s, ale w normalnych warunkach to nieodczuwalne. Polecam 18" dla wyglądu i lepszego samopoczucia
boseron Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 czytam czytam i nie wiem czy dobrze zrobiłem zamówiłem 17-tki zrezygnowałem i zamówiłem 18-tki MAM8 ciekawe czy wytrzymam w aucie, dodam ze teraz mam 205/65/15 i tez wydaje mi sie twardo albo mój zawias wytłuczony ale meches mówił ze wszystko ok.
Dibo Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Na siedemnastkach mam profil 205/50 moze to jest zloty srodek na lepszy komfort na 17"-kach Tylko że przy takim rozmiarze bardziej ginie sama 17"
Armi Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Na siedemnastkach mam profil 205/50 moze to jest zloty srodek na lepszy komfort na 17"-kach Tylko że przy takim rozmiarze bardziej ginie sama 17" Trochę ginie ale wiadomo coś za coś. Jest wygląd, lepsze prowadzenie i komfort. Tak na serio to siedemnastki przy tym profilu wyglądają na 16 i pół. Ale mam nadzieję, że jak dojdzie gleba to będzie widać, że te kółka są spore.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się