Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie przepustnicy w A4 B5 1.8 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Nie bede zakladał nowego watku moze ktos mi tutaj doradzi.W mojej Audi tez falowaly obroty zchodziły na 800 podskakiwaly na 1100 i dopiero stawaly na 800 Po przeczytaniu watku o adaptacji przepustnicy postanowiłem zaryzykowac i ja wyczyscic wymontowałem ja z auta i wymyłem w rozpuszczalniku na blysk po zamontowaniu zrobiłem adaptacje jak wyzej opisane i wszysko sie udalo odpaliłem itd. po nagrzaniu autka gazujac w garazu było ok obroty przestaly skakac ale mysle przejade sie jeszcze i podczas jazdy pod obciazeniem jadac na biegu i wciskajac sprzeglo raz na jakies 10 wcisniec sobie dalej kiwnie na 800podbije na 1000 i dopiero stanie na 800 podczas czyszczenia wydaje mi sie ze jak wlalem rozpuszczalnik z jednej strony to gardziela powinna byc tak szczelna ze niepowinien przeleciec?czy tak?u mnie wprzelatywał .Mam pytanko doradzcie czy jezdzic tak dalej ?czy to nieszkodzi silnikowi ?zrobiłem tak juz ponad 15tys z takim falowaniem i jezdzi dalej.ale odkad sie zarejestrowałem na forum czytajac wasze porady i doswiadczenia w waszych autkach prubuje tez troche na swoim poeksperymentowac:)jutro wybieram sie na szrot bo zanim sie wziolem za czyszczenie bylem sie spytac ile bedzie kosztowac przepustnica tak na wszelki wielki jak by mi cos niewyszło:)koszt 80zl jutro pojade i kupie bo i tak jade po pomke sprzegla.i mam pytanko czy jak kupie urzywke to ja myc i dopiero zamontowac czy zalozyc w takim stanie jak ja wymontuje ?Moze to mycie nie jest dobre ?jak jest taka z llekka oblepiona w tym oleju czy czym co tam jest to ten brut ja uszczelnia lepiej?poprawcie mnie jesli napisalem cos głupiego....albo załozyc ja najpierw w takim stanie jak wymontuje i jak tez beda falowac to dopiero ja umyc i sprubowac jeszcze raz?prosze o jakies porady a moze jezdzic dalej i dac se z tym spokuj dopuki nie padnie na amen albo zacznie gasnac czy bzikowac bardziej? Zalozyłem druga przepustnice od znajomego bo zmieniał silnik i mial przy tym co kupil i jest tak samo obroty ciagle faluja i juz niwewiem co dalej robic gdzie szukac problemu ?czy kupic jeszcze jedna przepustnice ?moze ta tez była jakas trefna?Przepustnice adoptowałem tylko kluczykiem?Jutro wybieram sie do mechanika na adaptacje przez kompa sprubowac?

---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:44 ----------

Mam jeszcze jedno takie pytanko siorka ma tez A4 tylko 1.6 i u niej jest cos takiego http://img220.imageshack.us/img220/747/zdjcie0119f.jpg http://img696.imageshack.us/img696/1179/zdjcie0120t.jpg A w mojej adr jest tak http://img809.imageshack.us/img809/166/zdjcie0117w.jpg http://img208.imageshack.us/img208/2976/zdjcie0118o.jpg

---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 10:58 ----------

Na tym pierwszym zdjeciu jest taki mały zaworek z tym zielonym i to idzie do serwa to w 1.6 moje pytanko czy w 1.8 adr role tego zaworka spełnia to co na kolektorze lezy moze to tu lezy problem i sprubowac to przerobic tak jak u niej jest ? wyczytałem tez na forum ze przyczyna falowania moze byc sada lamda tylko ze u mnie nie pokazuje zadnych bledow na kompie ? poradzcie co tu dalej dzialac i gdzie szukac ?

Opublikowano

koledzy a znacie może jakiś patent żeby wyczyścić przepustnice bez jej wyjmowania tylko na aucie bo chciałbym przeczyścić u siebie i chciał bym bez wyjmowania

Opublikowano
Witam.Nie bede zakladał nowego watku moze ktos mi tutaj doradzi.W mojej Audi tez falowaly obroty zchodziły na 800 podskakiwaly na 1100 i dopiero stawaly na 800 Po przeczytaniu watku o adaptacji przepustnicy postanowiłem zaryzykowac i ja wyczyscic wymontowałem ja z auta i wymyłem w rozpuszczalniku na blysk po zamontowaniu zrobiłem adaptacje jak wyzej opisane i wszysko sie udalo odpaliłem itd. po nagrzaniu autka gazujac w garazu było ok obroty przestaly skakac ale mysle przejade sie jeszcze i podczas jazdy pod obciazeniem jadac na biegu i wciskajac sprzeglo raz na jakies 10 wcisniec sobie dalej kiwnie na 800podbije na 1000 i dopiero stanie na 800 podczas czyszczenia wydaje mi sie ze jak wlalem rozpuszczalnik z jednej strony to gardziela powinna byc tak szczelna ze niepowinien przeleciec?czy tak?u mnie wprzelatywał .Mam pytanko doradzcie czy jezdzic tak dalej ?czy to nieszkodzi silnikowi ?zrobiłem tak juz ponad 15tys z takim falowaniem i jezdzi dalej.ale odkad sie zarejestrowałem na forum czytajac wasze porady i doswiadczenia w waszych autkach prubuje tez troche na swoim poeksperymentowac:)jutro wybieram sie na szrot bo zanim sie wziolem za czyszczenie bylem sie spytac ile bedzie kosztowac przepustnica tak na wszelki wielki jak by mi cos niewyszło:)koszt 80zl jutro pojade i kupie bo i tak jade po pomke sprzegla.i mam pytanko czy jak kupie urzywke to ja myc i dopiero zamontowac czy zalozyc w takim stanie jak ja wymontuje ?Moze to mycie nie jest dobre ?jak jest taka z llekka oblepiona w tym oleju czy czym co tam jest to ten brut ja uszczelnia lepiej?poprawcie mnie jesli napisalem cos głupiego....albo załozyc ja najpierw w takim stanie jak wymontuje i jak tez beda falowac to dopiero ja umyc i sprubowac jeszcze raz?prosze o jakies porady a moze jezdzic dalej i dac se z tym spokuj dopuki nie padnie na amen albo zacznie gasnac czy bzikowac bardziej? Zalozyłem druga przepustnice od znajomego bo zmieniał silnik i mial przy tym co kupil i jest tak samo obroty ciagle faluja i juz niwewiem co dalej robic gdzie szukac problemu ?czy kupic jeszcze jedna przepustnice ?moze ta tez była jakas trefna?Przepustnice adoptowałem tylko kluczykiem?Jutro wybieram sie do mechanika na adaptacje przez kompa sprubowac?

---------- Post added at 10:58 ---------- Previous post was at 10:44 ----------

Mam jeszcze jedno takie pytanko siorka ma tez A4 tylko 1.6 i u niej jest cos takiego http://img220.imageshack.us/img220/747/zdjcie0119f.jpg http://img696.imageshack.us/img696/1179/zdjcie0120t.jpg A w mojej adr jest tak http://img809.imageshack.us/img809/166/zdjcie0117w.jpg http://img208.imageshack.us/img208/2976/zdjcie0118o.jpg

---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 10:58 ----------

Na tym pierwszym zdjeciu jest taki mały zaworek z tym zielonym i to idzie do serwa to w 1.6 moje pytanko czy w 1.8 adr role tego zaworka spełnia to co na kolektorze lezy moze to tu lezy problem i sprubowac to przerobic tak jak u niej jest ? wyczytałem tez na forum ze przyczyna falowania moze byc sada lamda tylko ze u mnie nie pokazuje zadnych bledow na kompie ? poradzcie co tu dalej dzialac i gdzie szukac ?

No więc tak, jeśli podmieniałeś 2 razy przepustnice i problem dalej ten sam. To nie w tym kierunku raczej szukać.

Jak będziesz kupował ze szrotu, to oczywistym jest, że przed zamontowaniem jej musisz ją wyczyścić.

Czasami falujące obroty tak jak u Ciebie silnikowi nie szkodzą. Co nie zmienia faktu, że jest to mega denerwujące i należy znaleźć przyczynę.

Ogólnie rzecz biorąc nie ma różnicy w adaptacji komp/kluczyk. Jeśli adaptacja przebiegła pomyślnie, nastawnik zacykał po tych 30 sekundach- to nie tu szukać problemu.

sprawdź cały dolot, od filtra do samej przepustnicy, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. I najlepiej jak masz możliwość jedź na kompa i zróbcie logi, bardzo się przydadzą- wrzuć je tutaj.

A z tymi węzykami podcisnienia nic nie przerabiaj, tak ma być :wink:

koledzy a znacie może jakiś patent żeby wyczyścić przepustnice bez jej wyjmowania tylko na aucie bo chciałbym przeczyścić u siebie i chciał bym bez wyjmowania

Ni dy rydy w ten sposób, przepustnice musisz wyciągać.

Opublikowano

w skodzie brata czyscilem bez wyciagania kupił taki preparat do czyszczenia w spraju ale to było w 1.6AEE . w audi jeszcze nieprobowałem.

Opublikowano
w skodzie brata czyscilem bez wyciagania kupił taki preparat do czyszczenia w spraju ale to było w 1.6AEE . w audi jeszcze nieprobowałem.

ah a kolego pamietasz może jak się nazywał ten preparat bo nie chce zdejmowac jej bo jak bede rozpinał wężyki wodne to mi płyn ucieknie a dopiero co wymieniałem na nowy

Opublikowano

Musisz ją wyjąć..żaden preparat :wink:

Nic nie da takie rezultatu, jak wyciągnięcie przepustnicy i porządne czyszczenie :)

A płynu poleci Ci tylko troszkę i możesz go w coś złapać i wlać spowrotem po całym zabiegu.

Opublikowano

to znaczy z tym troszke to około ilu bo z 1l płynu jeszcze mam w garażu tylko żeby cały nie zleciał

Opublikowano

Spokojnie ci wystarczy. Możesz wyciągnąć płyn ze zbiorniczka

Opublikowano

to znaczy ze jak bym wyciagnoł płyn ze zbiorniczka to juz nie bedzie miało co zlatywac dobrze zrozumiałem

Opublikowano
to znaczy z tym troszke to około ilu bo z 1l płynu jeszcze mam w garażu tylko żeby cały nie zleciał

jak Ci pół litra zleci to będzie już dużo :) możesz to nawet złapać w jakiś pojemnik i później wlejesz spowrotem ;)

Jak wyciągniesz płyn ze zbiornika to już w ogóle może z setka wyleci.

Opublikowano

aha no dzięki za podpowiedź pozdrawiam:wink:

jak wyczyszczę to dam znać czy się poprawiło

---------- Post dopisany 16-03-2013 at 12:59 ---------- Poprzedni post napisany 11-03-2013 at 19:03 ----------

jestem właśnie po czyszczeniu przepustnicy jednak czyściłem bez demontażu używając preparatu WYNN'S do czyszczenia gaźników i przepustnic na zapalonym silniku i efekt jest bardzo dobry w parę minut przepustnica została wyczyszczona do zera i mój problem zniknął

Opublikowano

OK falujące obroty zniknęły. A jak jest z mocą auta po operacji? czuć przypływ mocy?

Opublikowano

no u mnie trzoszkę lepiej czuć przypływ mocy po czyszczeniu ale może aż tak mocno tego nie odczuwałem bo u mnie nie była w ta przepustnica taka zła u mnie troszke tylko była przybrudzona

Opublikowano

Kurde, bez przesady że po czyszczeniu przepustnicy czujecie przyrost mocy :grin:

Opublikowano

wiadomo ze tej mocy nie przybywa drugi raz tyle ale napewno bardziej auto jest zrywniejsze bo klapka sie otwiera bardziej niż tak jak u mnie blokowało ja w kturymś momęcie i nie dostarczało tyle powietrza

Opublikowano

zapytałem bo nie wiem jaki ma wpływ brudna przepustnica. skoro się ja czyści to coś to musi dawać tak? moc, spalanie? nie wiem wiec pytam :)

Opublikowano

Brudna daje nieodpowiednią ilość powietrza.

Opublikowano

Właśnie wczoraj skończyłem czyszczenie przepustnicy. Wielki ukłon dla kolegi Labiel za szczegółowy opis. Kilka wskazówek dla osób które dopiero mają zamiar brać się za czyszczenie. Generalnie polecam. Warto. U mnie po czyszczeniu i ręcznej adaptacji jak ręką odjął falowanie ustało. Ja czyściłem bez odpinania węży od obwodów chłodzących/grzejących. Trochę niewygodnie ale da radę tym bardziej, że węże te nie tak łatwo schodzą i przy okazji nieunikniona strata płynu. Do czyszczenia używałem preparatu kupionego w AD coś ok.17zł do czyszczenia gaźników i przepustnic (wydaje mi się, że warto zainwestować te kilka zł) po popsikaniu i delikatnym przetarciu szmatką, zapieczony nagar schodzi jak masło, w moim przypadku było co czyścić ok 1-2mm, przepustnica była bardzo zasyfiona w porównaniu do tej ze zdjęcia kolegi Labiel. Przed wymianą warto sprawdzić w miarę możliwości odmę i przewody gumowe i ew. wcześniej się w nie zaopatrzyć. Dobrze jest pamiętać o uszczelce papierowej. W moim przypadku nie była konieczna wymiana tej uszczelki. Odmę na zamówienie kupiłem podróbkę za 50zł(zamawiałem przy unieruchomionym aucie na szybko, na aledrogo po 44zł+ przesyłka) zamiast oryginalnych przewodów w sklepie polecili mi węże gumowe ciśnieniowe. Do odmy 12-14cm fi 18mm (może być 16 lub 20mm), kupiłem 20cm za 3zł + 2zł za 20 cm wężyka fi 3.2mm widocznego na 4.jpg obok zielonej strzałki podłączanego w miejsce dolnej czerwonej strzałki (pękł przy zdejmowaniu). Proponuję od razu zakupić ok 30 cm wężyka podłączanego w okolicach przyłącza odmy coś ok fi 10mm kiedyś wcześniej musiałem go wymieniać.

Opublikowano

Witam, znalazłem twój post o przepustnicy i mam pytanie.

jakis cza temu również czyściłem przepustnice bo zaczeły mi falowac obroty oraz silnik sam wkrecal sie na obroty na luzie jak i podczas jazdy co utrudniało jazde, po wyczyszczeniu i złożeniu nie zrobiłem adaptacji, nawet mi to nie przyszło do głowy więc chciałbym zapytać czy teraz jest to możliwe czy trzeba to rozebrać jeszcze raz? czyszczenie odbyło sie jakieś 3 tygodnie temu... tydzień był spokój ale znowu silnik wkreca sie na obroty... mam tez ADR z 95r. poj. 1.8

Bedę wdzięczny za sugetie i dobre rady.

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano (edytowane)

Witam, po odpaleniu auta, 1.6 benzynka, obroty faluja ale tylko raz, przy odpaleniu jest 800-900 obrotów, po czym spadają prawie że do 0 i znowu wędrują na te 800-900 i już tak sie utrzymuja. Wina przepustnicy ?

Edytowane przez Lechotek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...