Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Druga wymiana rozrządu w B6 AVF.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi: , na początku apel do "uprzywilejowanych" o nie zamykanie tematu, bowiem w szukajce nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na w/w temat.Są opisy wymian ale dokładnie tego czego chcę to nie ma. A przynajmniej jeśli chodzi o silnik AVF.

Dobra, do rzeczy. Za 1000 km będę wymieniał olej, będzie to 195000. I chcę też w tym momencie wymienić rozrząd, bo był wymieniany przy 125000, więc minęło 70 000. I sprawa się rozchodzi o same elementy jakie trzeba/powinno się wymienić. Z innych wątków na forum wywnioskowałem, że wymienić trzeba:

-rolki rozrządu- ile ich jest w tym silniku?

-pasek rozrządu

-pompa wody

-pasek wielorowkowy

-rolka zwrotna

-napinacz paska

-uszczelki- jakie?

Co z tego jest niepotrzebne, a czego brakuje?? O czym zapomniałem?

Wątpliwości wynikają z tego, że części chcę zamówić u TOM77,a zrobić to w ASO VW. I chcę uniknąć, sytuacji, że czegoś będzie brakowało. Byłbym wdzięczny za numery katalogowe w/w części. Liczę na solidną (mądrą :decayed: )odpowiedź. Dzięki. :hi:

Opublikowano

jeśli masz szczęście to ominie Cię zakup tłumika drgań paska rozrządu (coś koło 300zł) i jego napinacza (coś koło 400zł) - o ile czegoś nie pomyliłem... zmiany były w 2003 roku

to co potrzebujesz wyniesie Cię około 800zł - 870zł (w zależności którą pompę wody wybierzesz)

-pasek rozrz. Contitech (wzmacniany) - wybrałem ten bo boję się podróbek Gatesa

-rolka napinająca Ina

-rolka prowadząca Ina/SKF ł

-pompa wody SKF lub Hepu

-pasek wielorowkowy Contitech

-rolka napinająca paska wielorowkowego Ina

-rolka prowadząca Ina

i jest to całkowity komplet wszystkich kółek rozrządu i wielorowkowego + paski jakie potrzebuję...

z doświadczenia dodam że jeśli masz 195.000 i jeszcze nie robiłeś sprzęgła alternatora (inaczej koło pasowe alternatora - około 120zł) to musisz to zrobić... i nawet na tym nie oszczędzaj... ostatecznie kup i woź w samochodzie :cool1:

czy jest to wszystko czego potrzebujesz TOM77 sprawdzi Ci po VINie... ja właśnie czekam na paczkę od niego

pozdrawiam

Opublikowano

A która pompa wody jest lepsza?? Nie wspomniałeś o napinaczu paska :gwizdanie: ?? I co z uszczelkami? Tłumik drgań paska rozrządu w 2004 chyba był już nie montowany :mysli:

Opublikowano

pompy wody są przez TOM77 obydwie polecane... różnica 70zł

o napinaczu wspomniałem że u mnie go nie ma... więc 400zł w kieszeni (około)... wyjdzie Ci to po VINie...

tłumika też nie mam...

o uszczelkach TOM77 nic nie pisał a mi nie przyszło do głowy więc albo są w kompletach, albo zapomnieliśmy...

Opublikowano

Wypadało by napisać, od jakiego VIN szły silniki AVF bez napinacza...

Co do rolek to ja bym zakładał SKF :/ INA straciła u mnie wiele, jak w poprzednim aucie przy rozrzadzie nie wymieniałem pompy wody i walnela mi po 10tys... rolka okazała się szumieć jak stara.. więc dla tej firmy mowie NIE :)

Opublikowano

Wypadało by napisać, od jakiego VIN szły silniki AVF bez napinacza...

Co do rolek to ja bym zakładał SKF :/ INA straciła u mnie wiele, jak w poprzednim aucie przy rozrzadzie nie wymieniałem pompy wody i walnela mi po 10tys... rolka okazała się szumieć jak stara.. więc dla tej firmy mowie NIE :)

no akurat znalazłem takie info:

po numerze VIN 8E_4_001000... nie ma napinacza...

Opublikowano

Może to nie jest odpowiedź bezpośrednio na temat ale na twoim miejscu zastanowiłbym się nad sensem robienia rozrządu w ASO jeśli części masz zamiar dostarczyć sam. Z doświadczenia wiem, że w razie problemów ASO zwali całą winę na części jakie dostarczyłeś i umyją ręce od odpowiedzialności. Znam przypadek kiedy mechanik kupił pasek w ASO i miał sam zmieniać ale potem coś mu sie odwidziało i zawiózł auto z tym paskiem do serwisu. Tamci odmówili założenia tego paska, mimo iż wcześniej był u nich kupiony, stwierdzili że opuścił serwis i nie mogą wziąć za to odpowiedzialności. Ja bym podszedł do tematu inaczej, albo wszystko w ASO tzn i części i robocizna albo kupujesz części ze sprawdzonego źródła i zakładasz całość w porządnym warsztacie.

Opublikowano

Wczoraj dzwoniłem do ASO VW. Zaśpiewali za rozrząd, czyli części ( z pompą wody) + robocizna= 1650zł brutto. To dużo czy mało? Kolega GRazny podliczał mniej więcej koszt części po za ASO. Razem wyszło około 900zł. Robocizna w jakimś "dobrym" warsztacie pewnie około 300zł- 400zł . Czyli razem 1200 -1300 PLN. To warto dorzucić te 400zł i zrobić to w ASO??. Jeszcze tak na temat tych " dobrych" warsztatów. Rzecz w tym, że w okolicy nie ma ich zbyt wiele, praktycznie żadnego :disgust: . Dlatego od razu wziąłem pod uwagę ASO VW. Bo jest dość blisko i jakiś jednak standard usług musi chyba mieć. Sam nie wiem co tym myśleć. Jeszcze tylko kwestia, czy w ASO wymienią wszystko co zostało wymienione wyżej?? Ale chyba wiedzą co trzeba wymienić, bo biorą na siebie odpowiedzialność. :mysli:

Opublikowano

Wczoraj dzwoniłem do ASO VW. Zaśpiewali za rozrząd, czyli części ( z pompą wody) + robocizna= 1650zł brutto. To dużo czy mało? Kolega GRazny podliczał mniej więcej koszt części po za ASO. Razem wyszło około 900zł. Robocizna w jakimś "dobrym" warsztacie pewnie około 300zł- 400zł . Czyli razem 1200 -1300 PLN. To warto dorzucić te 400zł i zrobić to w ASO??. Jeszcze tak na temat tych " dobrych" warsztatów. Rzecz w tym, że w okolicy nie ma ich zbyt wiele, praktycznie żadnego :disgust: . Dlatego od razu wziąłem pod uwagę ASO VW. Bo jest dość blisko i jakiś jednak standard usług musi chyba mieć. Sam nie wiem co tym myśleć. Jeszcze tylko kwestia, czy w ASO wymienią wszystko co zostało wymienione wyżej?? Ale chyba wiedzą co trzeba wymienić, bo biorą na siebie odpowiedzialność. :mysli:

Moim zdaniem to jest przecietna cena tej roboty w ASO. Ja bym się zdecydował.

Opublikowano

Wczoraj dzwoniłem do ASO VW. Zaśpiewali za rozrząd, czyli części ( z pompą wody) + robocizna= 1650zł brutto. To dużo czy mało? Kolega GRazny podliczał mniej więcej koszt części po za ASO. Razem wyszło około 900zł. Robocizna w jakimś "dobrym" warsztacie pewnie około 300zł- 400zł . Czyli razem 1200 -1300 PLN. To warto dorzucić te 400zł i zrobić to w ASO??. Jeszcze tak na temat tych " dobrych" warsztatów. Rzecz w tym, że w okolicy nie ma ich zbyt wiele, praktycznie żadnego :disgust: . Dlatego od razu wziąłem pod uwagę ASO VW. Bo jest dość blisko i jakiś jednak standard usług musi chyba mieć. Sam nie wiem co tym myśleć. Jeszcze tylko kwestia, czy w ASO wymienią wszystko co zostało wymienione wyżej?? Ale chyba wiedzą co trzeba wymienić, bo biorą na siebie odpowiedzialność. :mysli:

Moim zdaniem to jest przecietna cena tej roboty w ASO. Ja bym się zdecydował.

To chyba też się zdecyduję, zapytam ich tylko co dokładnie wymienią. :gwizdanie: Dzięki za użyteczne podpowiedzi.

Opublikowano

Tylko powiedz dokładnie co chcesz aby wymienili,bo mogą stwierdzić że np.rolka napinająca paska wielorowkowego ,rolka prowadząca są w dobrym stanie i nie dadzą nowych.Ja myślałem że to standart przy wymianie rozrządu,ale niestety w ASO stosują zestaw naprawczy 038198119A plus pompa wody 038121011JX ,dwie śruby i pasek klinowy 03G903137E w cenie 1400PLN(tyle ja płaciłem)

Pozdr.

Opublikowano

Wczoraj dzwoniłem do ASO VW. Zaśpiewali za rozrząd, czyli części ( z pompą wody) + robocizna= 1650zł brutto. To dużo czy mało? Kolega GRazny podliczał mniej więcej koszt części po za ASO. Razem wyszło około 900zł. Robocizna w jakimś "dobrym" warsztacie pewnie około 300zł- 400zł . Czyli razem 1200 -1300 PLN. To warto dorzucić te 400zł i zrobić to w ASO??. Jeszcze tak na temat tych " dobrych" warsztatów. Rzecz w tym, że w okolicy nie ma ich zbyt wiele, praktycznie żadnego :disgust: . Dlatego od razu wziąłem pod uwagę ASO VW. Bo jest dość blisko i jakiś jednak standard usług musi chyba mieć. Sam nie wiem co tym myśleć. Jeszcze tylko kwestia, czy w ASO wymienią wszystko co zostało wymienione wyżej?? Ale chyba wiedzą co trzeba wymienić, bo biorą na siebie odpowiedzialność. :mysli:

Jezeli w tej cenie wymieniaja wszystko rto co napisałes to zakładał bym w aso

Ja tez miałe ina i contiteh 20 tys temu plus wymiana u znajowego mechanika i wszystko ok ale mnie to wyszło razem z wymianą1000

Opublikowano

Wczoraj dzwoniłem do ASO VW. Zaśpiewali za rozrząd, czyli części ( z pompą wody) + robocizna= 1650zł brutto. To dużo czy mało? Kolega GRazny podliczał mniej więcej koszt części po za ASO. Razem wyszło około 900zł. Robocizna w jakimś "dobrym" warsztacie pewnie około 300zł- 400zł . Czyli razem 1200 -1300 PLN. To warto dorzucić te 400zł i zrobić to w ASO??. Jeszcze tak na temat tych " dobrych" warsztatów. Rzecz w tym, że w okolicy nie ma ich zbyt wiele, praktycznie żadnego :disgust: . Dlatego od razu wziąłem pod uwagę ASO VW. Bo jest dość blisko i jakiś jednak standard usług musi chyba mieć. Sam nie wiem co tym myśleć. Jeszcze tylko kwestia, czy w ASO wymienią wszystko co zostało wymienione wyżej?? Ale chyba wiedzą co trzeba wymienić, bo biorą na siebie odpowiedzialność. :mysli:

Ja we wrześniu za komplet rozrządu do AVF-a w aso płaciłem 400zł + pompa wody 200zł. Dodatkowo dokupiłem poza aso pasek napędu alternatora Gates za 51zł i pasek klimy też gates za 22zł. czyli razem wychodzi 600zł w aso i 73zł paski.

A wymienić lepiej u kogoś zaufanego niż w serwisie, bo i tak jak cały czas nie serwisujesz w ASO to jak by się coś stało to powiedzą ze przyczyną było coś innego, a uszkodzenie paska to tylko skutek uboczny i żadnej odpowiedzialności na siebie nie wezmą. No chyba że masz książkę serwisową prowadzoną cały czas w ASO to wtedy nie ma co się zastanawiać tylko wymieniać w serwisie.

A tak przy okazji do kolegi GRazny ori pasek do tego rozrządu nie jest contitecha tylko Dayco :) ( a przynajmniej taki mi sprzedano w ASO)

Opublikowano

Co prawda do 2-giej wymiany rozrządu mam jeszcze trochę czasu (aktualnie 166k) ale zainteresowało mnie to że piszecie iż w AVF od rocznika modelowego 2004 nie było napinacza paska wielorowkowego...

W takim razie chciałbym się dowiedzieć co to jest: 038 145 299A - sprawdzę jeszcze swoje FV ale kurcze ja u siebie jakiś czas temu wymieniałem napinacz... więc jak to jest?

Opublikowano

038 145 299A

napinacz paska

no akurat znalazłem takie info:

po numerze VIN 8E_4_001000... nie ma napinacza...

pewnie się nie łapiesz...

Opublikowano

038 145 299A

napinacz paska

no akurat znalazłem takie info:

po numerze VIN 8E_4_001000... nie ma napinacza...

pewnie się nie łapiesz...

:jaaaaa: Ja już jestem 8E_5_******

Po powrocie do domu sprawdzę dokładnie nr (niby) napinacza który kupowałem...[br]Dopisany: 26 Październik 2009, 13:25_________________________________________________W ubiegłym roku wymieniałem napinacz (było podejrzenie że hałasuje - jak się później okazało powodem było zatarte koło pasowe alternatora). Część którą wymieniłem to napinacz paska wielorowkowego 038 903 315 AD (część wycofana 01/10/2004) - obecnie do AVF wkłada się 038 903 315 AH (taki też kupiłem - obecnie zamontowany w aucie). No więc jak to jest z tym napinaczem...? W ETCE rzeczywiście jest info tylko do zakresu 8E4010000 - tym się sugerowaliście?

Żeby nie było wklejam fotkę napinacza:

napinacz.JPG

Opublikowano

no bardzo ciekawe bo to to też mam... :gwizdanie:

może jakiś specjalista się wypowie bo ja bazowałem na tym co mi TOM77 napisał... oczywiście z ETKI

u Gajosa pierwsze nazywa się napinacz... a drugie część napinacza... i odpowiednio 250zł i 150zł

Opublikowano

W tym momencie ktoś mądrzejszy od nas powinien się wypowiedzieć :gwizdanie: . Może lukaszr by wiedział lub któryś z moderatorów? Bo to jest istna zagadka. :naughty:

Opublikowano

puściłem linka do tematu do TOM77 to może się odezwie...[br]Dopisany: 26 Październik 2009, 17:31_________________________________________________"1.Po nr VIN 8E-2-285 000 NIE STOSOWANO TŁUMIKA DRGAŃ PASKA(INACZEJ NAPINACZ) Nr OE 045 109 479B

2.Po nr VIN 8E-4-000 001 zmieniono napinacz paska alternatora nr OE 038 903 315 AD/AH/AG, wcześniej stosowano taki nr OE 038 903 315D/P lub 038145278.."

cytat z TOM77 - chyba mi wybaczy :wink4:

także napinacz paska jest ale zmieniony...

Opublikowano

to ja czasowo wyłuszczę

Rozrząd, napinacz

1.Hydrauliczny, składający się z rolki napinajacej, napinacza i rolki odwracajacej, stosowany do konca marca 2003

2.Mechaniczny stanowiący jeden integralny element (napinacz z rolka napinajaca), rolka odwracajaca montowana jest do bloku - stosowany od kwietnia 2003

silniki mialy jeszcze jedna zmiane konstrukcyjna w maju2003, dotyczaca

napedu paska wieloklinowego

1 do maja 2003 2 paski wieloklinowe, jeden dla kompresora klimy (montowany po prawej str silnika) drugi napedzajacy alternator, wisko, pompe wspomagania

2.od maja 2003 1 pasek, napedzajacy kompresor klimy (montowany po lewej str silnika), alternator oraz pompe wspomagania. wentylator chlodnicy napedzany jest w nich elektrycznie.

właśnie takie rozwiazanie jest u ciebie Barts zastosowane

[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 16:11_________________________________________________INA produkuje swietne jakosciowo produkty.

prowadzi rownolegle kampanie walki z podrobkami, ktorej jest podobnie jak wiele innych producentow ofiara.[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 16:14_________________________________________________jeżeli chcesz wykonać wymiane rozrzadu z pompa w ASO kup rowniez u niech zestaw naprawczy. w przeciwnym wypadku nie beda honorowac gwarancji, a wlasciwie sie z niej bez problemow wykreca.

za wymiane rozrzadu w AVF (z pompa): czesci ORI i usluga, placilem 1500 PLN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...