Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Druga wymiana rozrządu w B6 AVF.


filip1001

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli masz szczęście to ominie Cię zakup tłumika drgań paska rozrządu (coś koło 300zł) i jego napinacza (coś koło 400zł) - o ile czegoś nie pomyliłem... zmiany były w 2003 roku

to co potrzebujesz wyniesie Cię około 800zł - 870zł (w zależności którą pompę wody wybierzesz)

-pasek rozrz. Contitech (wzmacniany) - wybrałem ten bo boję się podróbek Gatesa

-rolka napinająca Ina

-rolka prowadząca Ina/SKF ł

-pompa wody SKF lub Hepu

-pasek wielorowkowy Contitech

-rolka napinająca paska wielorowkowego Ina

-rolka prowadząca Ina

i jest to całkowity komplet wszystkich kółek rozrządu i wielorowkowego + paski jakie potrzebuję...

z doświadczenia dodam że jeśli masz 195.000 i jeszcze nie robiłeś sprzęgła alternatora (inaczej koło pasowe alternatora - około 120zł) to musisz to zrobić... i nawet na tym nie oszczędzaj... ostatecznie kup i woź w samochodzie :cool1:

czy jest to wszystko czego potrzebujesz TOM77 sprawdzi Ci po VINie... ja właśnie czekam na paczkę od niego

pozdrawiam

O to chodzi ?

a46929a43ff1be15med.jpg

Akurat dzis wymieniałem ale w intercars 180zł kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja czasowo wyłuszczę

Rozrząd, napinacz

1.Hydrauliczny, składający się z rolki napinajacej, napinacza i rolki odwracajacej, stosowany do konca marca 2003

2.Mechaniczny stanowiący jeden integralny element (napinacz z rolka napinajaca), rolka odwracajaca montowana jest do bloku - stosowany od kwietnia 2003

silniki mialy jeszcze jedna zmiane konstrukcyjna w maju2003, dotyczaca

napedu paska wieloklinowego

1 do maja 2003 2 paski wieloklinowe, jeden dla kompresora klimy (montowany po prawej str silnika) drugi napedzajacy alternator, wisko, pompe wspomagania

2.od maja 2003 1 pasek, napedzajacy kompresor klimy (montowany po lewej str silnika), alternator oraz pompe wspomagania. wentylator chlodnicy napedzany jest w nich elektrycznie.

właśnie takie rozwiazanie jest u ciebie Barts zastosowane

[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 16:11_________________________________________________INA produkuje swietne jakosciowo produkty.

prowadzi rownolegle kampanie walki z podrobkami, ktorej jest podobnie jak wiele innych producentow ofiara.[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 16:14_________________________________________________jeżeli chcesz wykonać wymiane rozrzadu z pompa w ASO kup rowniez u niech zestaw naprawczy. w przeciwnym wypadku nie beda honorowac gwarancji, a wlasciwie sie z niej bez problemow wykreca.

za wymiane rozrzadu w AVF (z pompa): czesci ORI i usluga, placilem 1500 PLN.

O to chodziło Marcin - dzięki za wyjaśnienie :):notworthy::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odświeżę temat. Jestem świeżo po zakupie B6 AVF Multitronic i chciałbym wymienić rozrząd. Przejrzałem temat, ale niestety może jestem zbyt zielony w tych sprawach i pogubiłem się trochę. Czy ktoś z życzliwych kolegów mógłby mi napisać co wymieniać?

VIN: 8E24A17xxxx

Jak rozumiem potrzebny będzie zestaw rozrządu audi 038198119A (pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca) + pompa wody (polecacie SKF lub HEFU, a co sądzicie o Ruvilla INA).

Co do tego dodatkowo? Pisaliście powyżej o kole pasowym alternatora, pasku alternatora, napinaczu alternatora, pasku klimy, pasku wielorowkowym, rolce napinającej paska wielorowkowego, ...

Z góry przepraszam za "zielone pytanie" i z góry dzięki za pomoc w usystematyzowaniu mojej nikłej wiedzy na temat rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie napisz meila do TOM-77, bardzo fajny goscio, poznałem go osobiscie przy odbiorze czesci do wymiany kompletnego rozradu, skompletowal mi zestawik nagrał zaufanego mechanika i wymienili mi rozrzad i jestem bardzo zadowolony

z Tych rzeczy co napisales bym powmienial je i dodatkowo nie zapomnij o termostacie i sprzegiełko jednokierunkowe alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerzymy :hi:

Żeby nie było wklejam fotkę napinacza:

napinacz.JPG

ja u siebie taki napinacz wymieniałem jakieś 3 miesiące temu więc teraz czyli za 2 tyg nie mam takiej potrzeby nie??

czy to jest właśnie ten tłumik drgań?? To jest chyba napinacz paska wielorowkowego i nic wspólnego z rorządem on nie ma nie??

Wiadomość do TOM77 juz poszła i czekam na ceny.

Dodam, ze chce wymienic cały rozrząd z pompa wody, tym sprzęgielkiem alternatora i czym tam się jeszcze da i właśnie najbardziej mnie interesuje sprawa tego tłumika drgań. co gdzie i jak on jest bo nie chce zeby mi mechanik powiedział ze tego nie trzeba wymieniać bo jest dobre :disgust:

TOM77 napewno to ogarnie bo w Focie w PL dzisiaj bratu powiedzieli jak poszedł z VIN-em ze potrzebują symbol silnika więc im mówi ze AVF a oni na to ze jeszcze te wszystkie cyferki które są za symbolem AVF :blink: Niestety cen się nie dowiedział bo dopiero mu te cyferki dosłałem sms-em po pracy.

Teraz tylko jeszcze małe pytanko a mianowicie czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać jakieś kąty wtrysku czy co to tam jest bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach a nie chce zeby mi auto w drodze powrotnej do UK stanęło w niemcowni na autobanie :no:

Czekam na odpowiedzi i porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kto będzie robił będzie wiedział żeby ustawić kąt synchronizacji... chyba że zastosuje blokady i im ufa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawlo2004 - ostatnio zainteresowałem się tematem wymiany rozrządu ponieważ tak jak u Ciebie zbliża mi się 2-ga wymiana.

To co pokazałem wcześniej na zdjęciu to napinacz paska wielorowkowego czyli - tak jak napisałeś nie jest to część "właściwa" rozrządu - przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Generlanie jeśli chodzi o wymianę interesuje nas...

Rozrząd:

- 038 109 119 P pasek zębaty (288zł) -> [11]

- 038 109 243 M rolka napinająca (291zł) -> [13]

- 038 109 244 J rolka odwracająca (127zł) -> [16]

w/w części są dostępne jako komplet w zestawie naprawyczm 038 198 119 A (500zł)

- 038 121 011 J lub 038 121 011 JX pompa wody z uszczelką (195zł) ([1] w drugiej części rysunku)

wcześniejsza wersja pompy kończyła się symbolami G i GX - od 01/11/2006r zastąpiły je J i JX. Wersja z X oznacza że dany element trzeba oddać przy zakupie nowej części.

Dużo osób zaleca też wymianę termostatu 044 121 113 (128zł) ([6] w drugiej części rysunku)

Napinacz (045 109 479 B) o który było tyle krzyku to pozycja [19] na poniższym rysunku. Stosowano ją w silnikach AVF do kwietnia 2002r (skończyło się na VIN 8E*2*297100). Oczywiście dla starego systemu obowiązywał też inny model rolki odwracającej (045 109 244 A) i napinającej (045 109 243 C). Od 8E*2*297101 stosuje się zestawienie, które zamieściłem powyżej. Nieco wcześniej (8E*2*295000) zmieniono też pompę wody (wcześniej z końcówką C lub CX - zastąpione w kwietniu 2002 przez G i GX.

rozrzad.jpg

Dodatkowo dla układu paska dodatkowego (napędzającego alternator, pompę wspomagania i kompresor klimy)

- 03G 903 137 E pasek wielorowkowy dla pojazdów z klimatyzacją (97zł) -> [7]

ewentualnie 036 145 933 Q (82zł) pasek dla pojazdów bez klimatyzacji

- 038 903 315 AH napinacz (209zł) -> [8] // (AD zastąpiony 01/10/2004 przez -> AG, zastąpiony 01/09/2006 przez -> AH)

- 03G 145 276 rolka odwracająca (119zł) -> [10]

auxbeltnew.jpg

Powyższy zestaw dot. silnika AVF i obowiązuje od czerwca 2003 (w samochodach z manualną skrzynią biegów od 8E*4*010001, w automatach od 8E*4*000001). Zestaw dla starszych modeli zawierał pasek wielorowkowy 038 903 137 T (auta bez klimy -> [5]) lub 038 260 849 A (auta z klimą -> [5]) oraz rolkę odwracającą 038 145 278 (->[2]) i napinacz paska wielorowkowego 038 145 299 A (->[4]).

auxbeltold.JPG

Jeśli chodzi o koszty - póki co najtaniej wychodzi w salonie VW (1800zł za wszystko). Cena bez zniżek - myślę, że te 10% można spokojnie wynegocjować (=1620zł) . Dla porównania - to samo w salonie Audi = 2900zł :wallbash:

Jeśli chodzi o kąt synchronizacji to nie pomogę ale osoba która będzie wymieniała rozrząd powinna to wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszty - póki co najtaniej wychodzi w salonie VW (1800zł za wszystko). Cena bez zniżek - myślę, że te 10% można spokojnie wynegocjować (=1620zł) . Dla porównania - to samo w salonie Audi = 2900zł :wallbash:

Jeśli chodzi o ceny na forum... to tak jak pisałem ok. 900zł (mam AVF po modyfikacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszty - póki co najtaniej wychodzi w salonie VW (1800zł za wszystko). Cena bez zniżek - myślę, że te 10% można spokojnie wynegocjować (=1620zł) . Dla porównania - to samo w salonie Audi = 2900zł :wallbash:

Jeśli chodzi o ceny na forum... to tak jak pisałem ok. 900zł (mam AVF po modyfikacji)

Jakoś tak zależy mi żeby rozrząd był wbity w książce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wygląda na to, że i mnie czeka ten wydatek :(

Parę dni temu pod maską mojego auta "zadomowił się świerszcz". Po wielokrotnych nasłuchiwaniach wydaje mi się, że to albo napinacz paska wielorowkowego, albo coś z łożyskiem alternatora.

Doszedłem do wniosku, że przy okazji naprawy tej usterki wymienię rozrząd. Co prawda poprzedni właściciel zapewniał, że rozrząd był wymieniany 30000km temu, ale to tylko jego "gadka".

Jeśli sam tego nie zrobię, to na 100% pewny nie będę.

Właśnie jestem po rozmowie z serwisem Audi "Szewczyk" w Warszawie (tu mi najbliżej, a i trochę dobrego o nich słyszałem ).

Za wymianę rozrządu łącznie z pompą wody + usunięcie "świerszcza" (wymiana paska wielorowkowego i tego co mi tam cyka) zaśpiewali 2300zł :confused4:

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Wam powiem że odkąd śledzę to forum to już nigdy nie oddam samochodu do serwisu... jak nie kluczyki podrobią i autka nie ma... to wymienią pół samochodu zamiast porządnie zdiagnozować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj TOM77 przysłał mi wiadomość:

_________________________________________________

Proponuję sprawdzone części, czyli paski Conti oraz rolki Ina (Ruville pakuje w swoje pudełka Inę )

Ceny są następujące:

-pasek rozrządu Conti 145 zł lub Gates 138 zł

-rolka napinacza Ina 150 zł

-rolka kierunkowa SKF/Ina 70 zł

-pompa wody SKF 220 zł, Hepu 170 zł

-sprzęgło jednokierukowe alt. Ina 120 zł

-pasek wielorowkowy alt. i klimy Conti 60 zł

To wszystkie podstawowe elementy, tłumika drgań w Twoim modelu już nie ma

_________________________________________________

Czyli to jest wszystko co u mnie siedzi?? Ceny juz mogę powiedzieć ze są konkurencyjne bo sie dowiedziałem po ile wołaja za to wszystko w "Focie"

Fota ma tylko pompe wody SKF-a tańszą bo chcą za nią 150zł :blink:

Zamawiam wszystko u TOM77

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi tez sie to nie podoba, moze się pomylili i podali w focie złą cene albo sprawdzali złą pompe. rozumiem gdyby 150 chcieli za pompe hepu ale SKF-a to raczej nie :no:

Raczej zabiore wszystko od TOM-a i tak bedzie najlepiej.

Musze sie jeszcze dowiedzieć czy ma też termostat jak tak to brać bo takich cen nie ma nikt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawlo 2004 w liście którą podał Tom77 brakuje mi rolki odwracającej i napinacza zewnętrznego paska (skoro już wymieniasz pasek i sprzęgło altenratora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S ale czesci które chcę zamówić do wymiany rozrządu są kompletne tak?? nic tu nie brakuje oprócz termostatu?

Co do rolki odwracającej i napinacza zewnętrznego paska to one nie nalerzą do rozrządu, to już sprawa alternatora.

Upewnij mnie czy dobrze mysle.

Na temat tych rzeczy które napisałeś nic TOM77 nie pisałem. Dałem mu VIN i zapytałem o kompletny rozrząd i dostałem wiadomość jaka wkleiłem wyżej.

Jeszcze niczego nie zamówiłem więc dowiem się jakie ceny za te graty które wymieniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widze tak:

-pasek rozrządu Conti 145 zł lub Gates 138 zł

-rolka napinacza Ina 150 zł

-rolka kierunkowa SKF/Ina 70 zł

-pompa wody SKF 220 zł, Hepu 170 zł

= ROZRZĄD

-sprzęgło jednokierukowe alt. Ina 120 zł

-pasek wielorowkowy alt. i klimy Conti 60 zł

= PASEK DODATKOWY

Sprzęgło alternatora jak dla mnie zbędne jeśli nic się nie dzieje. Pasek Ci wrzucił a to nie jest element rozrządu (skoro już się czepiamy ;))

Z tego co mi tłumaczono - wymiana rozrządu to pierwsze 4 pozycje na w/w liście a kompletna wymiana rozrządu to także osprzęt paska dodatkowego czyli: pasek, napinacz i rolka odwracająca... Czasem dodaje się tutaj także termostat a w skrajnych przypadkach koła pasowe (altenratora, klimy i pompy wspomagania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz rozumiem wszystko (chyba) :naughty:

Co do sprzęgiełka alternatora to chcę je wymienic bo jakiś czas temu strzelało coś w alternatorze, teraz ucichło ale wiesz jak jest, lepiej to wymienic i mieć pewność, że nic sie z alt. nie stanie jak pojade 1400km spowrotem do UK. Gdyby nawet tutaj sie cos stało to z tymi angielskimi mechanikami to szkoda gadać wogóle, trole jakich mało :disgust:

Czyli podsumowując mam wszystkie potrzebne rzeczy do wymiany rozrządu czyli:

-pasek rozrządu Conti 145 zł lub Gates 138 zł

-rolka napinacza Ina 150 zł

-rolka kierunkowa SKF/Ina 70 zł

-pompa wody SKF 220 zł, Hepu 170 zł

-termostat (nie należy do rozrządu ale tez wymienie za jednym razem)

A dodatkowo muszę jeszcze domówić:

-sprzęgło jednokierukowe alt. Ina 120 zł

-pasek wielorowkowy alt. i klimy Conti 60 zł

-rolke odwracającą

-napinacz już mam nowy z ASO wymieniony 3 miesiące temu.

Jeśli teraz cos pokręciłem to proszę o klapsa na odmulenie hehe :kox:

Jak to będzie wszystko to pisze do TOM-a zeby to wszystko wysyłał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...