Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Problem z porannym rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem z porannym rozruchem przy niższej temperaturze (od 5 stopni w dół).Audi 1.9 TDI BKE.Objaw taki jakby spalona świeca żarowa.Musze go chwilke potrzymać na rozruszniku(tak już łapie,łapie) i załapie.Świece żarowe wpożądku,przekażnik też.Po podłączeniu do kompa przed porannym rozruchem-temperatura silnika taka sama jak na dworze(5 stopni),ale temperatura oleju 16 stopni.Czy czujnik temperatury oleju ma jakiś wpływ na poranne odpalanie?Ten objaw tylko z rana po troche zimniejszej nocy.A normalnie pali od strzała czy ciepły czy zimny.

Opublikowano

a sprawdzales opornosc swiec?

jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna

Gość radekk2000
Opublikowano

Mechanik zdjął kapturki ze świec żarowych,podłączył do nich próbówkę,w kompie ustawił jakiś test(grzania świec?).I próbówka dawała bardzo słabe światło i to jeszcze mrugała.Stwierdził,że mam jakieś zwarcie(albo przekażnik do wymiany) i na świece dochodzi mało prądu i stąd problem z tym porannym odpalaniem.Dobra diagnoza?Bo co mechanior to inna wersja.

Opublikowano

zmien mechanika, bo widac nie zna on zasady dzialania swiec zarowych w twoim silniku

Opublikowano

świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne

sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp

Gość radekk2000
Opublikowano

Świece mam nowe.Mechanior twierdzi,że za mało prądu do nich dochodzi i nie dogrzewają .Ja nie kumam.Pod kompem 0 błędów. :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

niemożliwe - skoro świece są nowe, kable i przekaźnik sprawny, to jak może dochodzić zbyt mało prądu?

Opublikowano

świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne

sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp

nie polecam - mozesz spalic swiece

Opublikowano

świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne

sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp

nie polecam - mozesz spalic swiece

Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne.

Może akumulator już niedomaga :mysli:

Opublikowano

a sprawdzales opornosc swiec?

jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna

jak można spr działanie pompy podwojnej ??? :mysli:

Opublikowano

świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne

sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp

nie polecam - mozesz spalic swiece

Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne.

tylko pamietaj, ze to nie sa 12V swiece

Opublikowano

a sprawdzales opornosc swiec?

jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna

jak można spr działanie pompy podwojnej ??? :mysli:

przy 1500obr/min powinna dawać ciśnienie min 3,5bar

Opublikowano

świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne

sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp

Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne.

:kwasny: jezeli nie ma sie o czyms pojecia lepiej sie nie wypowiadac :wallbash:

nie bawilbym sie w grzanie na krotko, nawet jezeli swieca sie nie przepali, to zbyt duza moc dostarczona moze spowodowac spadek wydajnosci poprzez jej wewnetrzne uszkodzenie.

te swiece nie sa zasilane bezposrednio napieciem 12V, przez zaden przekaznik, steruje nimi specjalny sterownik swiec zarowych J623, sa kluczowane impulsowo poprzez tranzystory MOSFET zintegrowane wlasnie w J623.

pomiar rezystancji jest wystarczajacym wskaznikiem ich sprawnosci, pod warunkiem ze mierzymy precyzyjnie, a nie na sztuke. warsc rezystancji powinna wynosic ponizej 1 oma. wiec miernikiem wskazowkowym lub cyfrowym o dokladnosci 1 oma niewiele mozna sprawdzic.

podobna kwestia dotyczy napiecia zasilajacego, probowka to sobie mozna... :cool1::polew:

pozatym w bke sa ceramiczne swiece zarowe i trzeba pamietac ze jezeli koncowka swiecy w cos pukniemy lub ja upuscimy nalezy ja wymienic, zamontowanie grozi peknieciem ceramiki i zniszczeniem silnika jezeli takowy odlamek wpadnie do cylindra...

Opublikowano

dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A

Opublikowano

dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A

mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika :cool1:

Opublikowano

...warsc rezystancji powinna wynosic ponizej 1 oma. wiec miernikiem wskazowkowym lub cyfrowym o dokladnosci 1 oma niewiele mozna sprawdzic.

podobna kwestia dotyczy napiecia zasilajacego, ...

Jak wymieniałem w 1Z świece to zmierzyłem opór i wyszło mi 6 ohm. I po wymianie paliło od kopa. Nie zmierzyłem niestety oporu starych świec bo wyglądały tragicznie - jakieś przetopione zasadzone ble

Opublikowano

dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A

mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika :cool1:

oczywiscie,ze mozna, ale nie powie ci to nic o poborze pradu przez swiece,

mozna jeszcze sprawdzic oscyloskopem sygnal diagnozy ze sterownika swiec - sygnal ten leci z powrotem do ecu silnika przez co wie on ktora swiece moga nie domagac

Opublikowano

dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A

mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika :cool1:

oczywiscie,ze mozna, ale nie powie ci to nic o poborze pradu przez swiece,

mozna jeszcze sprawdzic oscyloskopem sygnal diagnozy ze sterownika swiec - sygnal ten leci z powrotem do ecu silnika przez co wie on ktora swiece moga nie domagac

tak jest :good:

i tyle w temacie diagnostyki swiec zarowych w nowoczesnych motorach tdi... :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...