Gość radekk2000 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Witam.Mam problem z porannym rozruchem przy niższej temperaturze (od 5 stopni w dół).Audi 1.9 TDI BKE.Objaw taki jakby spalona świeca żarowa.Musze go chwilke potrzymać na rozruszniku(tak już łapie,łapie) i załapie.Świece żarowe wpożądku,przekażnik też.Po podłączeniu do kompa przed porannym rozruchem-temperatura silnika taka sama jak na dworze(5 stopni),ale temperatura oleju 16 stopni.Czy czujnik temperatury oleju ma jakiś wpływ na poranne odpalanie?Ten objaw tylko z rana po troche zimniejszej nocy.A normalnie pali od strzała czy ciepły czy zimny.
Musashi Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 a sprawdzales opornosc swiec? jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna
Gość radekk2000 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Mechanik zdjął kapturki ze świec żarowych,podłączył do nich próbówkę,w kompie ustawił jakiś test(grzania świec?).I próbówka dawała bardzo słabe światło i to jeszcze mrugała.Stwierdził,że mam jakieś zwarcie(albo przekażnik do wymiany) i na świece dochodzi mało prądu i stąd problem z tym porannym odpalaniem.Dobra diagnoza?Bo co mechanior to inna wersja.
konrad_A4 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 zmien mechanika, bo widac nie zna on zasady dzialania swiec zarowych w twoim silniku
Daimos Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp
Gość radekk2000 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Świece mam nowe.Mechanior twierdzi,że za mało prądu do nich dochodzi i nie dogrzewają .Ja nie kumam.Pod kompem 0 błędów. :wallbash:
DeeJay_Kill Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 niemożliwe - skoro świece są nowe, kable i przekaźnik sprawny, to jak może dochodzić zbyt mało prądu?
konrad_A4 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp nie polecam - mozesz spalic swiece
Daimos Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp nie polecam - mozesz spalic swiece Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne. Może akumulator już niedomaga
Cristoforo Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 a sprawdzales opornosc swiec? jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna jak można spr działanie pompy podwojnej ???
konrad_A4 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp nie polecam - mozesz spalic swiece Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne. tylko pamietaj, ze to nie sa 12V swiece
Daimos Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 a sprawdzales opornosc swiec? jezeli swiece sprawne, do sprawdzenia uszczelniacze pompowtryskow i pompa podwojna jak można spr działanie pompy podwojnej ??? przy 1500obr/min powinna dawać ciśnienie min 3,5bar
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 świece sprawdzisz najlepiej wykręcając każdą z nich i podłączając na krótko do akumulatora, jeżeli nagrzewają się szybko i równomiernie to są sprawne sprawdzić też trzeba obwód zasilający świece tzn przekaźnik, bezpiecznik, przewody itp Jak będzie długo grzał to może spalić. Ale tylko w ten sposób można sprawdzić poprawność grzania swiecy. Pomiary oporu są mało miarodajne. jezeli nie ma sie o czyms pojecia lepiej sie nie wypowiadac nie bawilbym sie w grzanie na krotko, nawet jezeli swieca sie nie przepali, to zbyt duza moc dostarczona moze spowodowac spadek wydajnosci poprzez jej wewnetrzne uszkodzenie. te swiece nie sa zasilane bezposrednio napieciem 12V, przez zaden przekaznik, steruje nimi specjalny sterownik swiec zarowych J623, sa kluczowane impulsowo poprzez tranzystory MOSFET zintegrowane wlasnie w J623. pomiar rezystancji jest wystarczajacym wskaznikiem ich sprawnosci, pod warunkiem ze mierzymy precyzyjnie, a nie na sztuke. warsc rezystancji powinna wynosic ponizej 1 oma. wiec miernikiem wskazowkowym lub cyfrowym o dokladnosci 1 oma niewiele mozna sprawdzic. podobna kwestia dotyczy napiecia zasilajacego, probowka to sobie mozna... pozatym w bke sa ceramiczne swiece zarowe i trzeba pamietac ze jezeli koncowka swiecy w cos pukniemy lub ja upuscimy nalezy ja wymienic, zamontowanie grozi peknieciem ceramiki i zniszczeniem silnika jezeli takowy odlamek wpadnie do cylindra...
konrad_A4 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika
noran Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 ...warsc rezystancji powinna wynosic ponizej 1 oma. wiec miernikiem wskazowkowym lub cyfrowym o dokladnosci 1 oma niewiele mozna sprawdzic. podobna kwestia dotyczy napiecia zasilajacego, ... Jak wymieniałem w 1Z świece to zmierzyłem opór i wyszło mi 6 ohm. I po wymianie paliło od kopa. Nie zmierzyłem niestety oporu starych świec bo wyglądały tragicznie - jakieś przetopione zasadzone ble
konrad_A4 Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika oczywiscie,ze mozna, ale nie powie ci to nic o poborze pradu przez swiece, mozna jeszcze sprawdzic oscyloskopem sygnal diagnozy ze sterownika swiec - sygnal ten leci z powrotem do ecu silnika przez co wie on ktora swiece moga nie domagac
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 dodam jeszcze, ze najlepszy pomiar na sprawnosc swiecy jest poprzez Amp Clamp -gdzie wartosc sprawnej swiecy powinna wynosic ca. 15A mozna jescze obserwowac oscyloskopem przebieg impulsow wypelniajacych, aby sprawdzic sprawnosci sterownika oczywiscie,ze mozna, ale nie powie ci to nic o poborze pradu przez swiece, mozna jeszcze sprawdzic oscyloskopem sygnal diagnozy ze sterownika swiec - sygnal ten leci z powrotem do ecu silnika przez co wie on ktora swiece moga nie domagac tak jest i tyle w temacie diagnostyki swiec zarowych w nowoczesnych motorach tdi...
robertg28 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 miałem podoby przypadek okazało sie ze pompowtryski siadły wymieniłem i chula
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się