tracer123 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) 5w przy sporych ubytkach jest strzałem w kolano. 10w jako tako daje radę, 15w przy przebiegu 226k + na pewno 50k cofnięte chyba nie jest złym pomysłem w lato. Przy ujemnej temperaturze 5w czy 10w na pewno są bardziej lepkie/gęste na starcie i tak samo zjeżdżają silnik. Ale w sumie, nigdy nie sprawdzałem 5w40, może spróbuję motula 8100 x-clean. Edytowane 10 Czerwca 2016 przez tracer123
TomOskroba Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 5w przy sporych ubytkach jest strzałem w kolano. 10w jako tako daje radę, 15w przy przebiegu 226k + na pewno 50k cofnięte chyba nie jest złym pomysłem w lato. Przy ujemnej temperaturze 5w czy 10w na pewno są bardziej lepkie/gęste na starcie i tak samo zjeżdżają silnik. Ale w sumie, nigdy nie sprawdzałem 5w40, może spróbuję motula 8100 x-clean. tym smaym sie kierowałem zmieniając olej... 5w w lato dadzą radę, w zimę będzie dużo gorzej. 226k + 50k cofnięte w benzyniaku ? powiem Ci że każda nasza B6 ma przebiegi od 200+ w górę, mniej więcej jak patrzę na forum przebiegi są naprawdę do siebie zbliżone.. myślę że w benzynie mało który był kręcony może nie znam życia ale tak obstawiam
kubunia Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Ja leję Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 od początku i ubywa mi 200-300ml na 1tys km. Jak teraz będę wymieniał to zrobię dodatkowo płukankę Liqui Moly Pro Line bo wcześniej tego nie robiłem ale zostaję przy tym samym oleju
TomOskroba Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Ja leję Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 od początku i ubywa mi 200-300ml na 1tys km. Jak teraz będę wymieniał to zrobię dodatkowo płukankę Liqui Moly Pro Line bo wcześniej tego nie robiłem ale zostaję przy tym samym oleju jaki koszt oleju no i przede wszystkim jak w zime na tym 5w40 ?
tracer123 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) kupiłem valvoline dura blend 5w40, za 4L zapłaciłem 96 zł. zmiana z 10w na 5w, ciekawe jaki będzie efekt. na pewno nie będzie gorzej niż na LM który w moim przypadku był niewypałem. Edytowane 10 Czerwca 2016 przez tracer123
azrael Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 kupiłem valvoline dura blend 5w40, za 4L zapłaciłem 96 zł. zmiana z 10w na 5w, ciekawe jaki będzie efekt. na pewno nie będzie gorzej niż na LM który w moim przypadku był niewypałem. Wlałem niedawno Valvoline Synthoil i wygląda to obiecująco. Może w końcu zejdę poniżej 200ml/1000km, ale nie zapeszam Koszt podobny.
kubunia Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 jaki koszt oleju no i przede wszystkim jak w zime na tym 5w40 ? Kupuję olej po 129zł za 5L prosto z Niemiec. W zimie jak najbardziej ok, żadnych problemów, mniejsze opory w stosunku do15W to i rozruch łatwiejszy.
tracer123 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Zalałem 5w i silnik pracuje o klasę lepiej niż na 10w. I mam jeszcze pytanie, jak sprawdzacie poziom oleju? Ja sprawdzam na rozgrzanym silniku 15 minut po zgaszeniu. Mechanik powiedział że trzeba mierzyć zaraz po zgaszeniu. I tu jest zamęt bo chyba ma rację, silnik potrzebuje maksa gdy pracuje, a nie gdy stoi. I tak 15 minut po zgaszeniu jest maks na bagnecie, a zaraz po zgaszeniu minimum. Jak to ma być? Edytowane 16 Czerwca 2016 przez tracer123
TomOskroba Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Zalałem 5w i silnik pracuje o klasę lepiej niż na 10w. I mam jeszcze pytanie, jak sprawdzacie poziom oleju? Ja sprawdzam na rozgrzanym silniku 15 minut po zgaszeniu. Mechanik powiedział że trzeba mierzyć zaraz po zgaszeniu. I tu jest zamęt bo chyba ma rację, silnik potrzebuje maksa gdy pracuje, a nie gdy stoi. I tak 15 minut po zgaszeniu jest maks na bagnecie, a zaraz po zgaszeniu minimum. Jak to ma być? 15 minut po zgaszeniu, tak mówi aso audi
tracer123 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 pierwsze 500km po zmianie zrobione i trzyma poziom. na liquid molly po 500km było w połowie skali.
rolon Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Panowie mam pytanie odnośnie oleju. Stałem się posiadaczem Audi A4 B6 z silnikiem 2.0 alt. Nie jestem znawcą mechaniki ani nic z tych rzeczy aczkolwiek lubie czasem pogrzebać przy samochodzie. W momencie zakupu samochodu, sprawdzając stan oleju zauważyłem że nie jest jakiś bardzo spracowany (oceniłem to po kolorze) i że jeszcze chwile wytrzyma. Zrobiłem na paliwie jakieś 800km i założyłem gaz, teraz na gazie mam już jakieś 400km i myslę że już przyszedł czas na zmianę oleju. Znajomy mechanik podpowiedział mi że ten silnik lubi zużywać olej i żebym zalał 10w60 to wtedy skończą się problemy ze zużywaniem oleju i nie będzie przez pierwsze 1-2 sekundy po odpaleniu na zimnym takiego hałasu. Co sądzicie o jego opinii ? Czy rzeczywiście zakupić np. Valvoline 10w60 czy zostać przy standardowym 10w40 który zalewałem do wszystkich samochodów które miałem wcześniej.
marcelinio301 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Panowie może hipol będzie lepszy.?? Ciagle macie problem z oliwą...... Edytowane 20 Czerwca 2016 przez marcelinio301
Cortez19 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Witam Panowie posiadam A6 z tym nie szczęsnym silnikiem i też mam taki sam problem jak wszyscy z tego co widzę znikający olej.Podjałem się nawet remontu tego silnika od wymiany pierścieni po inne rzeczy ktore kosztowały sporo kasy nic sie nie zmieniło tak jak palił olej tak dalej pali i zostawia niebieska chmurke. normalnie załamać rece można, przeczytałem mnóstwo informacji na temat przerabiania odmy po różne cuda jakie ludzie robią. znajomy miał a4 z tym silniem w desperacji dolał nawet ceramizer do niego i przestało palić olej. wiem że są różne spekulacje na temat tego środka ale w jego przypadku pomógł, spalanie spadło do 300ml na 8000 tyś. Ja mam nadzieje że zostala mi tylko szansa na zmiane oleju i poszukuje czegoś co zmniejszy spalanie. zalany olej mam Mobil 10w/40.
error32856 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Jeśli po remoncie zostawia ci niebieską chmurke to ktoś spie...dolił ten remont silnika.
marcelinio301 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Jeśli po remoncie zostawia ci niebieską chmurke to ktoś spie...dolił ten remont silnika. Albo nie było w ogóle remontu Życie ☺
rolon Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Panowie może hipol będzie lepszy.? Ciagle macie problem z oliwą...... hipol nie, ale po przeczytaniu całego tematu wybrałem gm 10w40
Cortez19 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 powiem tak jeżdziłem do mechanika i widziałem silnik w cześciach. większość cześci sam załatwiłem.mechanik z polecenia i wiele dobrych opinii ma wiec nie zrobił mnie w jajo i sobie rozłożył silnik i złożył dla beki. widziałem pierścienie jakie miałem zapieczone na tłokach, gadałem też z innymi ludżmi którzy wpakowali podobne pieniadze na walke z tym silnikiem i podobne efekty były. Słyszałem też ze dobór odpowiedniego oleju do niego może jedynie zniwelować to.
TomOskroba Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 ''słyszałem że" , ''podobno'' Panowie lejcie dobry olej, dolewajcie i JEŹDZIJCIE
magicman Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Gm10w40 to raczej nie jest dobry olej dla alt
adamm58 Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 gm nadaje się do Opla a nie do alt w poniedziałek swojego alt zalewam motulem 10w40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się