kozi291 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Panowie jak u Was z temperaturą silnika, po jakim czasie macie 90 stopni ? Nie wiem czy u mnie to normalne ale nawet po przejechaniu około 15 km temperature mam 75 stopni w zasadzie to tylko kilka razy zauważyłem że była 90 jak stałem w korku a tak to zawsze jest poniżej. Zastanawia mnie to bo wczesniej jeździłem dizlem i tam dość szybko osiągał 90 stopni i taka temp. była przez reszte czasu jazdy ale może w benzynkach jest inaczej. Dodam jeszcze ze temp. na zewnątrz taka jak teraz około od 5 do 9 stopni. Czy to prawidłowe zachowanie, czy może za wcześnie otwiera mi sie duży obieg wody ?
Copywriter Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 U mnie po jakichś 10 minutach jazdy. Gdy zapalę i przejadę z 5 km i jak zgaszę to do 90 dojdzie, gdy tylko zapalę;] Długo Ci się nagrzewa... Dziś w MEGA korasie (1,5 h stania) 95-98 stopni i to jest max;]
kozi291 Opublikowano 2 Listopada 2009 Autor Opublikowano 2 Listopada 2009 Do pracy mam 8km po mieście to jest jakieś 10 do 15 minut jazdy i jak dojerzdzam na miejsce to mam 70 stopni A jak u was ze spalaniem ? U mnie po mieście bierze równo 10 l / 100km Jaka może być przyczyna że tak długo się grzeje ?
Copywriter Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Pierwsza opcja to walnięty termostat. Może też warto spuścić płyn, przepłukać i zalać na nowo? Ja ostatnio przepłukałem nagrzewnicę, bo w aucie było zimno;]
_Kuba_ Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 To może być kilka rzeczy, termostat, sprzęgło wiskotyczne, niedrożny układ lub czujnik. Takie może trywialne pytanie czy obserwowałeś temperaturę tylko na desce czy na klimatroniku też, bo spalanie nie jest złe, więc może po prostu czujnik walnięty. Jak ja zmieniłem termostat to ~9 min z temp. 5 do 90
.i.KALI.i. Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 W poprzednim aucie (A3) tez tak miałem, ze się grzał strasznie długo, wymieniłem termostat i było wszystko cacy. Z reguły przy niedogrzaniu silnika winny jest termostat, także na to zwróciłbym największą uwage. eSa grzeje mi się bardzo szybko, góra 10 minut jazdy i jest juz 90 st. Mówie o wodzie bo olej jednak dlużej ale to normalne.
kozi291 Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Opublikowano 3 Listopada 2009 Witam, przetestowałem i przypatrzyłem sie wskazówce temp. Tak więc na zewnatrz było około 5 stopni celcjusza - ale to chyba bez większego znaczenia. Przejechałem odcinek 30 km z czego połowę po mieście - i tak po miescie przez pierwsze 8km wskazówka podniosła się do 70 stopni ( przy tem 70 stopni sprawdziłem że górny wąż od chłodnicy też się grzeje co chyba wskazuje na to że duży obieg jest cały czas otwarty) potem po około 15 km po mieście tem. wzrosła do około 78 stopni po czym jak wyjechałem z mista i zaczołem jechać jednostajnie to temp zaczeła spadać i spadła do około 72 stopni przez resztę drogi. Wpadłem na genialny pomysł i zasłoniłem chłodnice kartonem po tym zabiegu temperatura wzrosła do około 88 stopni ale nie przekroczyła 90. Czy u Was też cały czas się kręci duży wiatrak chłodnicy po stronie kierowcy ? Bo u mnie tak ale kręci się on mniej więcej z taką samą prędkością jak alternator. Podejrzewam termostat - gdzie on jest zamontowany w aucie ?
Wodzu.tg Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Miałem identyczne objawy- wymiana termostatu na oryginalny załatwiła sprawę; obecnie po kilku minutach jazdy łapie 90 stopni i trzyma stabilnie jak skała. Wymianę termostatu zleć jakiemuś warsztatowi- nie jest to specjalnie skomplikowane ale wymaga troche zabiegów.
DarekII Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Wiatrak chodzi cały czas bezładnie jak silnik zaczyna się przegrzewac to wisco załącza wiatraka termostat masz patrząć z przodu tak pod alternatorem plus minus dostęp z kanału wymiana 20 minut
wajhman Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 termostat puszcza i wychładza, pewnie nie był wymieniany od nowości i już się trochę wytarł, miałem to samo w 2 audi a na trasie mi sie wychładzały silniki do 60 stopni, wymień jak najszybciej bo to nieekonomiczne, pali więcej paliwka... chyba w twoim termostat jest troszke drogi ok 200 zł
.i.KALI.i. Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Dzisiaj sprawdziłem i u mnie 90 st. osiąga po 5-6 km (droga bez korków) Jak chcesz to moge dzisiaj zapytac o cene bo będe w ASO. Tylko jak możesz najlepiej daj mi numer nadwozia, może być na PW.
endriuu Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 przetestowane: silnik po nocy climatronic na LO: nagrzewa sie do 90C na 3km climatronic na 21: nagrzewa sie do 90C na 6km
Newman Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 obstawiam termostat... u mnie jest podobnie ale nie bede tego robil - slyszalem ze w 2.8 to kupa roboty jest zeby wymienic to ustrojstwo
Tukan Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 obstawiam termostat... u mnie jest podobnie ale nie bede tego robil - slyszalem ze w 2.8 to kupa roboty jest zeby wymienic to ustrojstwo Zapewne tyle co w S4.Czyli caly przod odchylic sciagnac pasek rozrzadu z lewej głowicy(patrzac na auto z przodu) odkrecic obudowe i ukazuje sie termostat,robilem to ostatnio Czas pracy ok 3-4h,ja robilem ponad 6 bo mi sie nie spieszylo a nie chcialem o czyms zapomniec
Newman Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 czyli jednak.... no i pewnie by mnie skasowali jak za zboże
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się