Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Tarcze firmy MIKODA - opinie i przemyślenia


aju

Rekomendowane odpowiedzi

tarcze dla Ate robi Brembo

widziałem osobiscie w fabryce w Curno we Włoszech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem foto wloskiego magazynu gdzie w fabryce tarcz bremi(nic mi nazwa tej firmy nie mówi) lezaly na polkach tarcze ATE,TRW,bremi OE Fiat itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rękawy zawinięte ,auto w górze, wymieniamy hamulce na "pełnowymiarowe" 312-tki Mikody i ........ ku....wa , znowu zonk :wallbash: .

Szerokość powierzchni roboczej klocka o 3,5 mm mniejsza niż w 288-ach i klocek wystaje poza nią w kierunku osi obrotu tarczy o 2 mm :polew: .

Pi....dolę Mikodę, trzeciego podejścia z nim nie będę robił , odsyłam w pi...du, niech oddaję kasę :rant:

Ciekawe czy dziś w IC coś załatwię , zdecydowałem się na ATE ale mamy sobotę a auto rozkęcone stoi na kołkach ;(

Fotki problemu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67dcd2fe23775b70.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a7dfe9974a29ac2.html

Devastation, Ty zakładałeś sporo tych tarcz, nie miałeś z żadnymi problemu ? Tylko ja mam takiego pecha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj dokladne oznaczenie klockow ktore wrzuciles

problemow nie mialem nigdy

ja nie widze tutaj winy tarcz

albo klocki albo z zaciskiem cos nie halo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation, czyżbyś bronił tego szajsu Mikody?

Jak na moich wcześnieszych fotkach nie widzisz problemu z tymi tarczami Mikody to chyba masz coś ze wzrokiem :kox: .

Dla porównania wrzucam fotki porównujące tarcze ATE, które dzisiaj kupiłem z tymi nieszczęsnymi Mikodami.

Różnica szerokości części roboczej wynosi 4 mm !!!!!!!! (63,5 mm w ATE i 59,5 mm w Mikodach :polew: )

Widać ją na "oko".

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/abf0edbbfce806b7.html

I jeszcze jedna z ATE już zamontowanymi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/54ce6a4b50e19f4f.html

Widać na niej że problemu już nie ma :naughty: ( widać też typ klocka , ten sam co na wczesniejszych fotkach :gwizdanie: )

Ja na twoim miejscu bym więcej już nie zachwalał tego badziewia na forum, chyba że masz w tym jakiś interes :mysli: .[br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 16:17_________________________________________________

Mam zamontowane u siebie zobaczymy co z tego wyjdzie,od razu mowie ze cudów nie oczekuje komplet 312 za około 320zl.

5.jpg

Marwel , dopiero teraz przyjżałem się fotce Twojej tarczy i widzę że masz ten sam problem, też brzeg klocka "wisi w powietrzu" zamiast na tarczy, jak bym to wcześniej zauważył , na pewno bym ich nie kupił .

Trochę nerwów bym zaoszczędził :gwizdanie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem na podnosniku passata B5L i tez klocek wystawał poza obrys tarczy i dzwonił

jak wszystko zdjałem okazało sie ze kolesiowi sprzedali nie te klocki co trzeba

i mało tego zmienił jarzma z 288mm na 312mm bez zmiany zacisku

niezle sie nameczyłem zanim doszedłem o co kaman

a co do Mikody to nie mam zadnego interesu w tym aby je reklamowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mało tego zmienił jarzma z 288mm na 312mm bez zmiany zacisku

Nie wiem czy wiesz ale zaciski sa takie same jak i klocki,ponadto to jarzmo ustala ile klocek ma zachodzić na tarcze a nie zacisk.

Musze przyznać ze tu mikoda sie nie popisała.Przed chwila zauważyłem ze gładkość powierzchni pozostawia wiele do życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wrwszcie swapik na 312 przód i 255 tył po wielu perypetiach ukończony :> .

Bóg mi świadkiem że chciałem popierać polskie, ale to co na moim przykładzie zaprezentował Mikoda jest wręcz nieprawdopodobne.

Jak reklamowałem pierwsze 312-tki , prosiłem żeby dokładnie sprawdzili przed wysyłką następne.

Jak przyjechały myślałem że te drugie to też jakiś jednostkowy bubel, a na moim i Marwela przykładzie widać że chyba wszystkie

312x25 są wadliwe :rant: .

Nawet nie potrafią skopiować wymiarów z tarcz oemowych ;( .

Po tym wszystkim wcale nie żałuje że nie przyszło mi pojeździć na tych tarczach.

Szczerze wsystkim odradzam tarcze Mikody , jak widać kontrola jakości w tej firmie nie istnieje , a hamulce to zbyt ważny system w aucie aby ryzykować :!:

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie potrafią skopiować wymiarów z tarcz oemowych.

Tak masz racje katastrofa,bo co jak co ale skopiować to chyba nie jest trudna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie potrafią skopiować wymiarów z tarcz oemowych.

Tak masz racje katastrofa,bo co jak co ale skopiować to chyba nie jest trudna sprawa.

Nie warto eksperymentować , lepiej dołożyc parę złotych na coś markowego i mieć spokój , wiem coś o tym :wallbash: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski przy 312mm i 288mm tarczach moga sie róznic

poniewaz klocek bez czujnika zuzycia ma wymiary 157/74/19.5 mm nr WVA 21624

a z czujnikami zuzycia 156/71/20.4 mm nr WVA 20676

czyli jakm widacz po wymiarch klocka róznice sa znaczne

na forum były posty w temacie dzwoniacych klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno poszla wadliwa seria tych tarcz,odsyłam swoje i kupuje zwykle gładkie .

Nawierty i nacięcia nie dają zadnego efektu oprócz dziwnych odgłosów i szybszego zużywania się tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawierty i nacięcia nie dają zadnego efektu oprócz dziwnych odgłosów i szybszego zużywania się tarczy.

jestes w błędzie Kolego, róznica w hamowaniu na gładkich a na nacinanych tarczach jest znaczna

podczas hamowania pomiędzy gładka tarczą a klockiem tworzy sie poduszka gazowa która "odpycha" klocek

i tym samych spada skutecznośc hamowania, przy nacinanych i (lub) perforowanych tarczach tego efektu nie ma

niezaprzeczalnym faktem jest odczuwanie lekkich wibracji podczas ostrego hamowania oraz szybsze zużywania sie klocka (20-25%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz napisałem dziurkowanie powoduje to ze tarcza szybko traci gładkość,a to gładkość jest ważniejsza niz odpychanie klocka gazami bo tego w normalnej eksploatacji sie nie odczuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie jest tak, jak piszesz

w takim przypadku duże sportowe firmy nie stosowały by tarcz perforowanych tylko gładkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie jest tak, jak piszesz

w takim przypadku duże sportowe firmy nie stosowały by tarcz perforowanych tylko gładkie

Duże sportowe firmy to mają profesjonalne działy badawcze i budżety idące w miliony euro, ich produkty nie są tanie i nie pozwolą sobie na wypuszczenie na rynek bubla.

Nijak się to ma do wyrobów Mikody, kontrola jakości w tej firmie jest działem gdzie w czasie kryzysu zwolnino chyba wszystkich pracowników :naughty:.

Co do rzeczonej poduszki gazowej, to może ona stanowić problem przy jeździe wyczynowej na klockach o bardzo dużej powieżchni, dobre cywilne klocki nie powinny genrować w czasie hamowania dużej ilości gazów , a tą co wygenerują spokojnie powinna zostać odprowadzona przez porowatość materiału ciernego klocka.

W sporcie nie jest problemem wymiana nawet kompletnych hamulców pojednm wyścigu, w cywilu szuka się kompromisu pomiędzy skutecznością a trwałością i takie pseudo sporty dziurkowane to tylko ładnie wyglądają :> ,korzyści z tego tyle co kot napłakał, rosną tylko koszty eksploatacji i obsługi :naughty:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nacinane tarcze ATE 288 i klocki ATE i powiem że do normalnej jazdy nadają się jak najbardziej :wink4: Przy hamowaniu z wyższych prędkości są troche głośniejsze i szumią!! przy agresywniejszej jeździe hamulce w B6 288 mm nie zdają kompletnie egzeminu i płoną :gwizdanie: Dlatego jadą już 320 mm :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE to zadna rewelacja.....

wracając do Mikody....

dzwoniłem dzisiaj do Częstochowy do fabryki i nawtykałem im troche ze robią szmelc

i ze nic od nich juz nie kupię, pan sie lekko zapowietrzył i cos tam sapał ale na koniec zmiękł

przyznał ze mieli faktycznie kłopot z tarczami 312mm, pierniczył cos na temat cyfrowej wytaczarki

i tak ch....i nie wierze. jak ktos miał klopot wszystko wymieniają bez pierdniecia

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...