Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stacja bedzie miala sprawdzac spaliny. Czy tak bedzie to watpie bo pomiar wcale nie jest krótki.

Opublikowano

Jeżeli będą badać spaliny, to też będzie to śmieszne, bo przecież chodzi o skład spalin kiedy silnik jest obciążony w jakimś stopniu, a nie na biegu jałowym... 

a jeżeli będą badać na postoju, to tuner spokojnie może Ci poustawiać kwiatki z wydechu :) a jak tylko wyjedziesz za drzwi to możesz mu zrobić takiego kopcia, że duagnosta auta nie zobaczy. A pomiar bedziebardzo w normie

Opublikowano

Przeciez 15-20 lat temu gdy wszyscy jezdzili polonezami to na przegladzie zawsze badali spaliny. Badanie zaginelo dopiero po 2000r gdy wszyscy zaczeli jezdzic autami z zagranicy.

Przeciez do tunerow w skali krajowej jezdzi jakies 1/100 wszystkich kierowców reszta dziaduje nawet na wymiane oleju a co dopiero program.

Opublikowano

Panowie ,od połowy lutego jeżdżę swoim BRD  w quattro auto ma 230 tys km przebiegu.Wcześniej miałem audi a3 130 i te brd wydaje się mułowate w porównaniu do niej.Pali jak smok nie udało mi się zejść ponieżej 9l/100 na autostradzie (przy tempomacie na 140) zauważyłem ostatnio ropę w oleju,pompowtryski według vcds są w dobrym stanie,więc trop padł na dpf nie świeci mi się  kontrolka ,w blokach pomiarowych po trasie (150km autostrada tempomat 140km/h i 50 zwykłymi drogami) pokazuję mi zapełenienie 20% oraz ilość sadzy 80 gr,auto mam niedługo nie wiem jak jeździł nim poprzedni właściciel ,co tu poradzicie ?

 

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Slowiktm napisał:

Panowie ,od połowy lutego jeżdżę swoim BRD  w quattro auto ma 230 tys km przebiegu.Wcześniej miałem audi a3 130 i te brd wydaje się mułowate w porównaniu do niej.Pali jak smok nie udało mi się zejść ponieżej 9l/100 na autostradzie (przy tempomacie na 140) zauważyłem ostatnio ropę w oleju,pompowtryski według vcds są w dobrym stanie,więc trop padł na dpf nie świeci mi się  kontrolka ,w blokach pomiarowych po trasie (150km autostrada tempomat 140km/h i 50 zwykłymi drogami) pokazuję mi zapełenienie 20% oraz ilość sadzy 80 gr,auto mam niedługo nie wiem jak jeździł nim poprzedni właściciel ,co tu poradzicie ?

 

80gr sadzy to juz chyba ponad bezpieczna norme.

druga sprawa, że u mnie w BRD tez VCDS pokazywal przy przebiegu 250kkm, ze dpf jest super i extra, a po wycieciu okazalo sie, ze dziura wypalona... po wycieciu wskoczyl DP i ponowne strojenie auta i byla znaczna poprawa z dolu. 

Takze jak dla mnie to wycinaj to chlopie w piz*ziec, bo przy tym przebiegu to nie wiadomo kiedy sie to zapcha, i dodatkowo chip u kogos kto ogarnia i BRD sie staje bardzo przyjemnyn silnikiem.

ps u mnie spalanie wyvhodzilo 7l/100km

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

Podpisuje się pod słowami kolegi

Też mi mulowalo wywaliłem ani razu nie miałem ikony wypalania a wypalał się już co 50 -100 km 250k nalotu i zapchany był na grubo powyżej normy

Opublikowano

Wywal badziew. Będziesz miał spokój.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam A czy jest możliwość usunięcia sadzy mam jej 68% wypalanie schodzi do zera ale sądza zostaje766c650a75b06be12d7ae0bdc21f2e98.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Witam A czy jest możliwość usunięcia sadzy mam jej 68% wypalanie schodzi do zera ale sądza zostaje766c650a75b06be12d7ae0bdc21f2e98.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Tak, ale razem z cegłą[emoji1]

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Tak, ale razem z cegłą[emoji1]

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

No to pięknie.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Będzie coś z tego czy [emoji90]? BPW 36e70283958c7e75483e09a33faa49ca.jpg

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano
W dniu 13.03.2018 o 19:10, Salas_ napisał:

Będzie coś z tego czy emoji90.png? BPW

Niestety nic z tego. Nie ma co ratować. Wymień lub wywal. Auto silnikowo sprawne przechodzi badania bez DPF-a.

Opublikowano
Niestety nic z tego. Nie ma co ratować. Wymień lub wywal. Auto silnikowo sprawne przechodzi badania bez DPF-a.
To świetnie... Ten DPF ma z 20 tysięcy przejechane... Wcześniejsza właścicielka z Francji jedna i jedyna musiała tak go zamulic... ?[emoji90]

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano
W dniu 14.03.2018 o 23:14, Salas_ napisał:

To świetnie... Ten DPF ma z 20 tysięcy przejechane... Wcześniejsza właścicielka z Francji jedna i jedyna musiała tak go zamulic... ?emoji90.png

Raczej niemożliwe by sprawne auto nowy DPF tak zepsuło.

Jeśli DPF oryginalny zastosowany to szukaj przyczyny w silniku. Musi być jakaś usterka. Coś powoduje że za mocno dymi lub z jakiegoś powodu nie regeneruje się.

Zrób wymuszoną regenerację serwisową i zobacz efekty. 

Opublikowano
Raczej niemożliwe by sprawne auto nowy DPF tak zepsuło.

Jeśli DPF oryginalny zastosowany to szukaj przyczyny w silniku. Musi być jakaś usterka. Coś powoduje że za mocno dymi lub z jakiegoś powodu nie regeneruje się.

Zrób wymuszoną regenerację serwisową i zobacz efekty. 

Papieru na to nie mam tylko gościu co sprowadził ten samochód tak mi powiedział... Interesy z nimi robi i od nowości znał ten samochód niby. Więc nie mam pojęcia czy DPF jest oryginalny, czy był nowy...

 

Wymuszona procedura mówisz - poprzez vcds'a? Jeśli jest ok z wypalaniem to ciut z 81g powinno zejść? Bo procentowe napełnienie pewnie zejdzie...

 

Skrobnięte z Szajsunga S7

 

 

 

Opublikowano

Wierzyć w bajki tym co sprowadzają auta, to tak samo jakby wierzyć politykom.

Opublikowano

Możliwe że twój wałek rozrządu jest już przytarty i nie ogarnia dawek do wypalania, wtedy dpf bardzo szybko się zasyfia. Co powinieneś zrobić. Sprawdź stopień zużycia wałka rozrządu, zmierz wysokość krzywek, szczególnie na pompkach. Przypuszczam że mniejsze od nowego wałka wałka. Jeżeli uporasz się z wałkiem możesz próbować wypłukać dpf. Są dwie metody. Wyciągasz dpf i wysyłasz do firmy która zajmuje się regeneracją albo jedziesz autem do magików którzy robią to na aucie. Pierwsza metoda bardziej skuteczna. Koszty. Pierwsza metoda ok 500zł druga 300. Po zabiegu auto pod kompa i obserwacja bloków, Jak szybko się zapełnia. Jeżeli jest ok to jesteś eko[emoji1]Inna opcja to wywalenie dpfa i zmiana programu w sterowniki, i dalej jesteś eko bo spalasz mniej paciary[emoji12]. Ja wywaliłem dpf już rok temu ogarnęłem silnik i jest za***iście. Auto nie dymi lepiej się zbiera i mniej pali.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Możliwe że twój wałek rozrządu jest już przytarty i nie ogarnia dawek do wypalania, wtedy dpf bardzo szybko się zasyfia. Co powinieneś zrobić. Sprawdź stopień zużycia wałka rozrządu, zmierz wysokość krzywek, szczególnie na pompkach. Przypuszczam że mniejsze od nowego wałka wałka. Jeżeli uporasz się z wałkiem możesz próbować wypłukać dpf. Są dwie metody. Wyciągasz dpf i wysyłasz do firmy która zajmuje się regeneracją albo jedziesz autem do magików którzy robią to na aucie. Pierwsza metoda bardziej skuteczna. Koszty. Pierwsza metoda ok 500zł druga 300. Po zabiegu auto pod kompa i obserwacja bloków, Jak szybko się zapełnia. Jeżeli jest ok to jesteś eko[emoji1]Inna opcja to wywalenie dpfa i zmiana programu w sterowniki, i dalej jesteś eko bo spalasz mniej paciary[emoji12]. Ja wywaliłem dpf już rok temu ogarnęłem silnik i jest za***iście. Auto nie dymi lepiej się zbiera i mniej pali.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka


Wałek, popychacze, szklanki są nowe :) Więc może Janusz tak sobie powiedział z tym dpfem i ma nie 20 tysięcy, a ze sto może...

Ale mam dylemat - zostawić czy wywalić... [emoji54]
Za wywaleniem przemawia to co napisałeś + w głowie świadomość, że tego gówna nie ma, a za zostawieniem tylko i wyłącznie żeby przegląd przeszło bez problemu i podczas jakiejś kontroli...

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano

Latam po Niemczech i nigdy mi nie sprawdzali i przeglądy przechodzi bez problemu.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 20.03.2018 o 10:39, Salas_ napisał:

Za wywaleniem przemawia to co napisałeś + w głowie świadomość, że tego gówna nie ma, a za zostawieniem tylko i wyłącznie żeby przegląd przeszło bez problemu i podczas jakiejś kontroli..

Myślę że  najlepszą decyzją było by wykastrować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...