nandoz Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam. Wczoraj niestety przy 230 km/h padło turbulum, na autostradzie. Niestety z mojej winy - full , na moment musiałem odpuścić - sekunda dwie - i znów full , wtedy boom ,dym za autem , brak mocy i nawet jakieś dziwne stuki w rytm obrotów .Witek przestrzegał przed takim sposobem eksploatacji, no ale cóz emocje ,ulanska fantazja i po silniku . Pytanko , co mogło się stać ? Tylko turbo , czy powyginane korby , zatarcie góry i dołu ? Kolega cuber miał kiedyś podobną sytuację , ale nie wiem co u niego sie w końcu okazało. Jak tylko turbo to wkładam brd , bo leży już z 4 miechy na polce . A jeśli zmielilo pól silnika , to może swapowac na inny , co koledzy mogą polecić , awx najprościej, ale czy np. Asz lub arl ,miały lepsze pompki i chyba mocniejszy dół , by pasowały chodzi o skrzynie , wiązki elektryczne , kompa itd, może jakiś z rodziny 2.0 tdi , a może odrazu wrzucić 3.0 tdi , ale to już chyba koszt powyzej 10-12 kpln + kłopoty z zawieszeniem + hamulce. Pozdrawiam. Help.
boseron Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 najprawdopodobniej padło Ci turbo, skoro masz juz BRD to poszedłbym w tym kierunku
David Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 co po wirusie nie wolno do dechy dawac bo turbo moze pasc?? napisales ze Witek przestrzegal-wez mi powiedz czego mam nie robic zebym nie mial takiej sytuacji bo na wiosne ja tez wirusa zapodaje
nandoz Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Można dawać w pedał na maxa , ale z głową , krótsze przepalki od świateł do świateł czy od wiochy do wiochy nic mu nie zrobią . Należy sie jednak wystrzegać dłuższej jazdy po autostradzie z dużymi prędkościami > 180 km/ h i tzw pompowania gazem , np. Lecisz 200, z przodu kolo już puchnie , odpuszczasz na moment żeby mu w tyłek nie wjechać , kolo daje na prawo , a ty dajesz but do oporu w mgnieniu oka , turbo leci chyba wtedy w piku ponad granicę swoich możliwości i jest boom, gdyby dodawać gaz spokojnie byłoby ok . Ja tak zrobiłem przy około 220-230 , ale mogę powiedzieć ,ze nowe a4 2.0 tdi ostatni model wciagam lewą dziurką od nosa
jaro4444 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Jak chcesz poszaleć na pełnych prędkościach na długich trasach to nie z motorami 1.9 czy 2.0. Trzeba mieć niestety większą pojemność motoru. Jak chcesz ograniczyć ryzyko wysrania się turbo i motoru to większe turbo + zewnętrzna chłodnica oleju. Zamiast AWX może iść zamiennie wiele motorów, pisałem o tym już wielokrotnie. Choć sam szukałbym słupka BGW i zakładał pompki AL
David Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 ja co jakis czas latam autostrada niemiecka jak jade do polski ale trzymam predkosc 160 km/h takze to chyba ok? mechanikj mi mowil ze to tak optymalnie ale jakbym trzymal 180 to juz gorzej.czyli co jedyne wyjscie to wlozyc turbo BRD,pompki Al i zew.chlodnice oleju-wtedy mniejsza szansa na wysranie turbo?
Cristoforo Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 zew. chłodnica oleju po to aby utrzymać w miarę stałą temp.oleju jak masz zamiar pałować na autostradach jeśli nie modzisz silnika to wzupełnosci wystarczy seryjna turbina najważniejsze aby olej miał odpowiednią temp. przegrzanie powoduje bardzo duze straty turbina BRD + chip to bdb zestawienie z zapasem mocy a jesli zapodasz PD AL to już banan na buzi jeśli kolega jedzie kilkadziesiąt km lub kilkaset z prędkoscia 200-230km/h to jak ma silnik, turbina, olej to wytrzymać na seryjnych gratach [br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 14:15_________________________________________________Myszkier mi powiedział, że gdybym ja w swoim AJM bujnął sie z max prędkoscia z GD do np. Katowic to mogę pozegnać sie z silnikiem ten seryjny osprzęt i sam silnik nie wytrzyma tego
nandoz Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Czasami fantazja wygrywa z wyobraznia. Niestety. Jutro moze bede wiedzial co i jak. Pozdr.
boseron Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 a z ciekawości ile moge osiągnąc km i momentu z brd pompkami AL i programem?
nandoz Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 190-200 PS i 380-400 NM to jest max z wydajnym IC .
lapek85 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Czasami fantazja wygrywa z wyobraznia. Niestety. Jutro moze bede wiedzial co i jak. Pozdr. nie tylko Ciebie ponosi fantazja, ja kiedyś tak wstawialem tigrze w trasie, że zatarlem silnik, przyczyną było to, że smok w misce olejowej wciągnął kawałek uszczelki miski olejowej i zablokował dopływ oleju tam musiało być ciśnienie ssania oleju :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się