Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Mało płynu chłodniczego, dziwne właściwosci płynu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie mam A4 B5 1.8 ADR z 1996 benzyna bez turbo

Płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest już na poziomie MINimum.

Chciałem zrobić dolewke, ale nie wiem jakiego płynu dolać i czy nie muszę spuścić starego.

Płyn który jest w zbiorniczku ma zabarwienie żółto/pomarańczowe i wytrzymuje do -15 C jak wykazał glikometr, nie jest też zbyt tłusty.

Wyczytałem w AUDI: Sam naprawiam, że w A4 do VI.96 roku był lany G11 który jest zielony, a w puźniejszym okresie G12 który jest czerwony. W nowszych już samochodach był lany G12 plus, który jest różowy.

Moja Aldona jest z 24.01.1996. W związku z tym nie mam pojęcia co mam w tym zbiorniczku czy to może płyn G12 był już tak bardzo mieszany z wodą? Płyn ten był wymieniany z tego co moge wyczytać z karteczki przyklejonej na szkielecie maski obok chlodnicy w lutym 2008 roku. G12 A8D do -24 C jednak pomiar wyraznie pokazal, ze ktoś dolewał czegoś więcej. W zwiazku z tym moje pytanie czy to może być G12 (czerwony) i czy musze spuscic tego plynu i wlac nowego czy nie koniecznie moge dolac czerwonego G12. Dodam, ża auto jest sprowadzone od roku i nie widzialo jeszcze żadnego polskiego mechanika.

Kupiony został z autoryzowanego serwisu vw/audi z Niemiec i mial autentyczny przebieg 57 000 km, tam miał zrobioną wymiane pasków rozrządu, oleju i być może tym sie nie zajeli.

Prosze o pomoc.i dziękuje za uwage ;):notworthy:

Opublikowano

jesli nie wiesz jaki masz teraz płyn, ale glikometr pokazuje ze jest ok to dolej G12 plus, plus oznacza to ze mozna go mieszac bez problemu z innymi, takze nie bedziesz mosial sie obawiac, kupisz mała butelke 1l, male koszty i bez stresu. pozdrawiam

Opublikowano

Dokłednie jak przedmówca. Idz do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i weź G12 febiego u TOM77 płaciłem za 1,5l/23zł.

Jak to był by mój samochód to spuścił bym stary płyn i kupił 2x1,5 koncentratu i 5l wody destylowanej i wymienił na nowy. Pewnie jak rozrząd wymieniali to z powrotem wlali stary.

Wymien na nowy i odnotuj w kajeciku date i przebieg i za 2 lata powrócisz do tematu bynajmniej bedziesz wiedział co masz.

A w dodatku jak masz na min i dolejesz z ten litr to i tak bedziesz miał temp krzepnięcia w pograniczu minimalnej dopuszczalnej w naszej strefie klimatycznej.

Opublikowano

lepiej wymien caly plyn przynajmniej bedziesz wiedzial co masz wlane i kiedy wymienic :)

Opublikowano

A skoro ci ubyło to przejrzyj jak dasz rade wszystkie przewody bo może masz gdzies małą nieszczelność i Ci powoli wycieka i będziesz musiał co jakiś czas dolewac. A może to byc kwestia deliaktnie przetartego wężyka i wtedy za ok 10 zł będziesz miał całkiem problem z głowy.

Opublikowano

Witam. Podepnę się pod temat.

Mam taki sam silnik i mi ubywa płynu chłodzącego. Wiem że mi cieknie na łączeniu pomiędzy króćcem z tyłu głowicy a tym wężem co idzie w dół do nagrzewnicy. Niedawno wymieniałem cały króciec ale w zestawie nie było oringu do tego właśnie przewodu i założyłem stary posmarowany silikonem, jednak dalej cieknie. Ma ktoś może pomysł jak to dobrze uszczelnić bez wymiany tego przewodu, ewentualnie jaki tam idzie oring bo szukałem w sklepach i nikt nie wie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...