Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BPW] Wytarty wałek rozrządu "FOTKI"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Konsekwencje spowodowane zastosowaniem (prawdopodobnie) niewłaściwego oleju , lub wymiany w niewłaściwych terminach

objawy: brak mocy

nierówna praca silnika

nie wchodzi wyżej niż 3000 obr/min

brak błędów na vagu

nie stuka

0a4470c655db5368m.jpg

f03a88fee626c36bm.jpg

aeaef59f6378ab62m.jpg

d45094ab380e56b9m.jpg

5a230754a4236ba6m.jpg

ecebc4acb8319582m.jpg

c5bd0be30400bbcem.jpg

Opublikowano

ruina...pewnie olej nie zmieniany wcale lub bardzo rzadko :)

Opublikowano

dół w jakim stanie?

Opublikowano

dół w jakim stanie?

dziwne ale ok

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze

Opublikowano

Tak zmielonych szklanek to w życiu nie widziałem :shocked: Ciekawe jak wyglądał olej po spuszczeniu :rolleyes:[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 13:50_________________________________________________

No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze

Chyba msz racje :wink4: Góra była smarowana oparami. :gwizdanie:

Opublikowano

Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków. Wygląda mi na to, że ten motor zaliczył strzał rozrządu, uszkodzone zostały zawory w szklankach i zawory nie są proste.

Opublikowano

Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków. Wygląda mi na to, że ten motor zaliczył strzał rozrządu, uszkodzone zostały zawory w szklankach i zawory nie są proste.

Tez mi sie tak wydaje. Po zdjęciach widać jak dwie szklanki na 2 cylindrach totalnie wywalone. można zobaczyć jak wygląda zawór i tłok na górze

Opublikowano

problem znany w VWG

Customer statement / workshop findings

Engine knocking, has insufficient performance and smokes black.

In engines equipped with the DPF filter, the filter may get frequently loaded.

Technical background

In sporadic cases, the hydraulic bucket tappets of the valves and the camshaft may be damaged.

Production change

Measure

If this claim is confirmed, proceed as follows:

1. Dismantle camshaft according to workshop literature.

2. If individual bucket tappets (Fig.1) and cams of the camshaft (Fig.2) are visibly worn, replace all tappets, the camshaft as well as the adjusting ball-head bolts according to instructions in the Workshop Manual.

Note:

Check (e.g. using an endoscope), whether the damage was not caused by the collision of the valves with pistons (Fig.3) or by the use of an improper engine oil (oil of non-approved type, exceeding the oil replacement interval). If you find out that the fault was caused by the above-mentioned reasons, this claim cannot be resolved as a justified one within the warranty provided for the car.

Opublikowano

Ciekawe jak wyglądał olej po spuszczeniu :rolleyes

na oleju zrobione 4tys :przebiegly: wczesniej nie wiadomo kiedy i na jakim oleju to jeździło

Opublikowano

ewentualnie ktoś lał olej nie spełniający normy związanej z pompowtryskiwaczami :mysli:

Opublikowano

No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze

gdyby nie było ciśnienia to w pierwszej kolejności zatarło by wałek na panewkach

Opublikowano

zgadzam sie z chłopakami odnosnie uszkodzenia rozrzadu, zostaly zalozone stare szklanki ktore byly uszkodzone po spotkaniu zaworów z tłokami, na Twoim miejscu odrazu zdejmowalbym glowice i patrzyl czy nie ma sladow na tlokach,a zeby byl problem ze smarowaniem gory to napewno panewki nie wygladaly by tak jak wygladaj teraz bo wtedy to ich by nie bylo

Opublikowano

Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków.

Rolki od pompowtryskow to chodzili by i bez oleju.

Stawiam na olej nie spełniający norm,widziałem paska AVB,zrobilo sie to samo,a na obudowie rozrządu widniał napis 0W30 a o ile mi wiadomo to do pompwtryskwo nie ma oleju o takiej lepkości.

Opublikowano

Rolki od pompowtryskow to chodzili by i bez oleju.

No niestety nie. Pompowtryski wytwarzają ciśnienie 2050 barów i trzeba je napędzić czymś by mogły sobie siknąć z odpowiednią siłą. Większość PD ma rysy na krzywkach od napędu pompek, a w ogóle nie ruszone krzywki od zaworów. Poza tym rolki od PD moment zatarły by się na osiach obrotu. Koledzy czy zrozumiecie, że norma VW 505.01 lub 506.01 warunkowana jest właśnie napędem pompek, a nie innymi elementami konstrukcyjnymi silnika, które są w sumie identyczne jak w TDI VP. Więc jak pokazuje praktyka nic się nie dzieje ze szklankami i krzywkami od zaworów nawet na przeciętnym półsyntetyku.

Inna sprawa to HTHS oleju o lepkości xxW30 po mocnym przegrzaniu (np. długi przelot z dużą prędkością po autostradzie). Odporność na ścinanie warstwy olejowej o takich parametrach jest bardzo niska, jednak w pierwszej kolejności powodować to powinno zużycie gładzi cylindrowej ze względu na duże prędkości liniowe.

Osobiście widziałem już powycierane końcówki krzywek zaworowych w TDI PD, ale co ciekawe szklanki tam były praktycznie nietknięte.

W tym konkretnym motorze sprawdził bym jeszcze jedno - jak wycieka paliwo spod uszczelnień pompek to spływa po szklankach spłukując z nich olej. Poza tym rozcieńczany jest olej i traci swoje parametry. Sprawdźcie więc czy olej w tego motoru nie śmierdzi paliwem.

Opublikowano

Osobiście widziałem już powycierane końcówki krzywek zaworowych w TDI PD, ale co ciekawe szklanki tam były praktycznie nietknięte.

To widziałeś zupełnie coś innego niż ja,ostatnie 2 motory które miałem okazje rozbierać przebiegi znaczne 400 i 450tys miały właśnie zużyte krzywki i szklanki.Przy czym nie idealne powierzchnie szklanek można zauważyć już przy przebiegu rzędu 250-300tys.

Opublikowano

a przecież zauważyliście że szklanki są przetarte całkowicie co wiąże się utratą ciśnienia :gwizdanie:

a jednak kontrolka nie informowało o jego braku :mysli:

to jest zagadka :naughty:

Opublikowano

a przecież zauważyliście że szklanki są przetarte całkowicie co wiąże się utratą ciśnienia :gwizdanie:

a jednak kontrolka nie informowało o jego braku :mysli:

to jest zagadka :naughty:

widocznie utrata oleju i ciśnienia na szklankach nie była tak duza żeby spowodować komunikat o niskim cisnieniu oleju. Mniejsze ciśnienie oleju mozna było wykryć tylko poprzez pomiar w odpowiednich przedziałach.

Opublikowano

Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? :slina: W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( :( :(

Mowa tu o 2.0TDI.

Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe.

Pozdro

ZC

Opublikowano

Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? :slina: W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( :( :(

Mowa tu o 2.0TDI.

Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe.

Pozdro

ZC

wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...