wojtekce Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Konsekwencje spowodowane zastosowaniem (prawdopodobnie) niewłaściwego oleju , lub wymiany w niewłaściwych terminach objawy: brak mocy nierówna praca silnika nie wchodzi wyżej niż 3000 obr/min brak błędów na vagu nie stuka
Wihajster Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 ruina...pewnie olej nie zmieniany wcale lub bardzo rzadko
wojtekce Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 dół w jakim stanie? dziwne ale ok 1
turdzi Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze
grzes1150 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Tak zmielonych szklanek to w życiu nie widziałem Ciekawe jak wyglądał olej po spuszczeniu [br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 13:50_________________________________________________ No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze Chyba msz racje Góra była smarowana oparami. :gwizdanie:
jaro4444 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków. Wygląda mi na to, że ten motor zaliczył strzał rozrządu, uszkodzone zostały zawory w szklankach i zawory nie są proste.
augustA4 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków. Wygląda mi na to, że ten motor zaliczył strzał rozrządu, uszkodzone zostały zawory w szklankach i zawory nie są proste. Tez mi sie tak wydaje. Po zdjęciach widać jak dwie szklanki na 2 cylindrach totalnie wywalone. można zobaczyć jak wygląda zawór i tłok na górze
konrad_A4 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 problem znany w VWG Customer statement / workshop findings Engine knocking, has insufficient performance and smokes black. In engines equipped with the DPF filter, the filter may get frequently loaded. Technical background In sporadic cases, the hydraulic bucket tappets of the valves and the camshaft may be damaged. Production change Measure If this claim is confirmed, proceed as follows: 1. Dismantle camshaft according to workshop literature. 2. If individual bucket tappets (Fig.1) and cams of the camshaft (Fig.2) are visibly worn, replace all tappets, the camshaft as well as the adjusting ball-head bolts according to instructions in the Workshop Manual. Note: Check (e.g. using an endoscope), whether the damage was not caused by the collision of the valves with pistons (Fig.3) or by the use of an improper engine oil (oil of non-approved type, exceeding the oil replacement interval). If you find out that the fault was caused by the above-mentioned reasons, this claim cannot be resolved as a justified one within the warranty provided for the car.
wojtekce Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Ciekawe jak wyglądał olej po spuszczeniu :rolleyes na oleju zrobione 4tys wczesniej nie wiadomo kiedy i na jakim oleju to jeździło
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 ewentualnie ktoś lał olej nie spełniający normy związanej z pompowtryskiwaczami
wojtekce Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 No to nie olej tylko problem z cisnieniem oleju na gorze gdyby nie było ciśnienia to w pierwszej kolejności zatarło by wałek na panewkach
siwy2731 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 zgadzam sie z chłopakami odnosnie uszkodzenia rozrzadu, zostaly zalozone stare szklanki ktore byly uszkodzone po spotkaniu zaworów z tłokami, na Twoim miejscu odrazu zdejmowalbym glowice i patrzyl czy nie ma sladow na tlokach,a zeby byl problem ze smarowaniem gory to napewno panewki nie wygladaly by tak jak wygladaj teraz bo wtedy to ich by nie bylo
marewel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Smarowanie raczej było bo szlag by trafił krzywki i rolki od pompowtrysków. Rolki od pompowtryskow to chodzili by i bez oleju. Stawiam na olej nie spełniający norm,widziałem paska AVB,zrobilo sie to samo,a na obudowie rozrządu widniał napis 0W30 a o ile mi wiadomo to do pompwtryskwo nie ma oleju o takiej lepkości.
jaro4444 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Rolki od pompowtryskow to chodzili by i bez oleju. No niestety nie. Pompowtryski wytwarzają ciśnienie 2050 barów i trzeba je napędzić czymś by mogły sobie siknąć z odpowiednią siłą. Większość PD ma rysy na krzywkach od napędu pompek, a w ogóle nie ruszone krzywki od zaworów. Poza tym rolki od PD moment zatarły by się na osiach obrotu. Koledzy czy zrozumiecie, że norma VW 505.01 lub 506.01 warunkowana jest właśnie napędem pompek, a nie innymi elementami konstrukcyjnymi silnika, które są w sumie identyczne jak w TDI VP. Więc jak pokazuje praktyka nic się nie dzieje ze szklankami i krzywkami od zaworów nawet na przeciętnym półsyntetyku. Inna sprawa to HTHS oleju o lepkości xxW30 po mocnym przegrzaniu (np. długi przelot z dużą prędkością po autostradzie). Odporność na ścinanie warstwy olejowej o takich parametrach jest bardzo niska, jednak w pierwszej kolejności powodować to powinno zużycie gładzi cylindrowej ze względu na duże prędkości liniowe. Osobiście widziałem już powycierane końcówki krzywek zaworowych w TDI PD, ale co ciekawe szklanki tam były praktycznie nietknięte. W tym konkretnym motorze sprawdził bym jeszcze jedno - jak wycieka paliwo spod uszczelnień pompek to spływa po szklankach spłukując z nich olej. Poza tym rozcieńczany jest olej i traci swoje parametry. Sprawdźcie więc czy olej w tego motoru nie śmierdzi paliwem.
marewel Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Osobiście widziałem już powycierane końcówki krzywek zaworowych w TDI PD, ale co ciekawe szklanki tam były praktycznie nietknięte. To widziałeś zupełnie coś innego niż ja,ostatnie 2 motory które miałem okazje rozbierać przebiegi znaczne 400 i 450tys miały właśnie zużyte krzywki i szklanki.Przy czym nie idealne powierzchnie szklanek można zauważyć już przy przebiegu rzędu 250-300tys.
wojtekce Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2009 a przecież zauważyliście że szklanki są przetarte całkowicie co wiąże się utratą ciśnienia :gwizdanie: a jednak kontrolka nie informowało o jego braku to jest zagadka
augustA4 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 a przecież zauważyliście że szklanki są przetarte całkowicie co wiąże się utratą ciśnienia :gwizdanie: a jednak kontrolka nie informowało o jego braku to jest zagadka widocznie utrata oleju i ciśnienia na szklankach nie była tak duza żeby spowodować komunikat o niskim cisnieniu oleju. Mniejsze ciśnienie oleju mozna było wykryć tylko poprzez pomiar w odpowiednich przedziałach.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( Mowa tu o 2.0TDI. Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe. Pozdro ZC
wojtekce Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2009 Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( Mowa tu o 2.0TDI. Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe. Pozdro ZC wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się