griga-st Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Tu chyba chodzi o to że gaz jest suchy a co za tym idzie jest większe tarcie w komorze i z tąd te wyższe temperatury naughty Od kiedy to benzyna(gaz)jest odpowiedzialna za smarowanie cylindrów w czterosuwie?
marioximus Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Dajcież ludzie spokój z tymi gupotami - mity o tym, że gaz jest suchy i to, że wypala zawory zostały już nie raz obalone przez samych użytkowników instalacji gazowych. prawidłowo wyregulowana i serwisowana instalacja LPG nie ma absolutnie żadnego wpływu na żywotność silnika. Świece oczywiście zawsze trzeba stosować dobrej jakości, a nie tylko do LPG.
kamilmlody Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Gdyby tak było, to silnik na LPG teoretycznie powinien mieć większą moc (wyższa temperatura, to wyższe ciśnienie w cylindrze), a jest wręcz na odwrót. Tutaj jesteś w błędzie kolego. Temperatura spalonej mieszanki to tylko jeden z czynników które mają wpływ na sprawność silnika co za tym idzie moc. Nie pamiętam już wszystkich, ale dajmy na to: skłonność do mieszania się paliwa (pb - lpg) z powietrzem jest jednym z najwazniejszych ( o ile nie najważniejszym ) z czynników, więc jeśli lpg miesza się trudniej od PB to ewentualna wyzsza temperatura (wzrost cisnienia) rekompensuje tylko część tych strat mimo wszystko pozostawiając gaz z tyłu. Druga sprawa: system zasilania silnika w paliwo gazowe nawet jeśli jest to instalacja IV gen. nie jest tak dokładny i na tyle dopracowany do danego silnika co fabryczny system zasilania silnika w PB, tutaj znajdziemy kolejne straty.
Dev Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 kalorycznosc gazu jest mniejsza od benzyny, stąd ta róznica w mocy
kamilmlody Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Gazu od PB chciałeś pewnie powiedziec Orlen testował nowy wynalazek, coś jak verva tylko LPG Dotychczas sprzedawany był tylko na jednej czy trzech stacjach, ale wynik okazał się pomyślny i planują zwiększyć liczbę punktów sprzedaży ów turbogazu ;p Na onecie bodajże artykuł był. Osobiście nie czuje żadnej różnicy pb-lpg, a instalacja dość prosta: stag 4, reduktor zavoli zeta N, valtki czerwone.
skerim Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Odgrzebując temat wydaje mi się, że sensownym jest wprowadzanie na rynek produktów dedykowanych do LPG - jak np. świece zapłonowe, bo te powinny być standardowo trochę "zimniejsze" - oddające więcej ciepła do otoczenia niż oryginalne oraz mieś odpowiednio skorygowaną odległość pomiędzy elektrodami lub wprowadzone inne rozwiązania zmniejszające opór dla powstającej iskry. Odnoszę jednak wrażenie, że szczytne slogany reklamowe mogą polec w zderzeniu z rzeczywistością, nie rozumie bowiem dlaczego na stronie NGK szczegółowe dane są ujawnione jedynie dla świecy do zasilania silników benzynowych, natomiast przy NGK LPG1 w oknie szczegóły jest tylko białe tło, trudno więc powiedzieć czy różnią się one czymś od siebie.
morsdicti Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Ja zmieniłem świece początkowo na Iskry (dedykowane pod LPG) - później gdzieś wyczytałem na forum, że to lipa to kupiłem NGK (też niby pod LPG - 3 elektrodowe) i różnicy nie widze jakiejkolwiek ... także te dedykowane pod LPG to po prostu chwyt marketingowy i tyle nic więcej ... Głupi byłem bo przy takim rymplu jak 1.6 mogłem na tych iskrach się bujać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się