tomaszek1988 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam! Ostatnio moja klima zaczęła coś wariować. Nie jestem do końca pewny ale zauważyłem to po zmianie filtru kabinowego. Otóż raz w lecie podczas jazdy zauważyłem że jest podejrzanie ciepło w samochodzie, jednak po krótkim postoju chłodzenie wróciło do normy. Po tym czasie wszystko działało normalnie, aż do wczoraj kiedy to wsiadłem do samochodu i zacząłem dłuższą trasę i okazało się że przy nastawieniu 18 stopni jest tak gorąco że trzeba się rozebrać do koszuli (dodam że temperatura na zewnątrz w okolicach 0-5 stopni). Po tym fakcie zacząłem się uważnie przyglądać pracy klimy i grzebać w ustawieniach i z tego wynika kilka moich pytań: 1. Czy przyczyna może tkwić w braku środka w układzie klimatyzacji (ostatnia kontrola prawie 2 lata temu) czy trzeba szukać problemów gdzieś głębiej 2. Czy to normalnie że po spryskaniu szyby chwilowo wzrastają obroty wentylacji w kabinie 3. Czy normalne jest bardzo szybkie parowanie szyby w trybie ECO (wilgotność powietrza dość duża) Z góry dziekuję za wszelkie możliwe rozwiazania mojego problemu
akjam Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ad. 1. Włączył Ci się tryb ECON czy na włączonej klimie takie objawy? Przeglądzik, odgrzybienie klimy powinieneś robić raz w roku... :gwizdanie: Ad. 2. Nie spotkałem się z tym... Ad. 3. Jak jest duża różnica temperatur w środku i zewnątrz to jest to możliwe. BTW Podepnij VAGa (8 klimatyzacja) i będzie raczej wszystko wiadomo.
fayera Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 1.podjedz i sprawdz klimę w serwisie 2.też tak mam. 3.czasami tak bywa.
akjam Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Tutaj masz coś na temat parowania... http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t88353.0.html;highlight=parowanie+przedniej+szyby A wracając do odpowiedzi na pytanie nr 2. to może nie zwróciłem na to uwagi...
tomaszek1988 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 No dzięki, a co do tego że klimę należy serwisować co rok to może i racja, ale pod maską mam naklejkę z datą serwisu klimy 03.2008, następny serwis 03.2010 i to troszkę mnie zmyliło. Pewnie się wybiorę gdzieś na dniach do jakiegoś serwisu zobaczyć co i jak. I jeszcze apropo tego niedziałania klimy, to znajomy kiedyś mi wspominał że w Lagunie po wyciągnięciu filtru kabinowego klima u niego nie działa (jakieś dziwne zabezpieczenie). Czy jest możliwe że po wymianie filtru kabinowego na nieoryginalny mogą się dziać takie rzeczy ?
akjam Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Przecież nie masz żadnego czujnika na filtrze...
tomaszek1988 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 no właśnie w lagunie podobno jest przycisk który w razie braku filtru wyłącza klimę, a z moją a4 nie wiedziałem jak jest więc pytam
akjam Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ja tam żadnego przycisku nie widzę. :gwizdanie: Ty masz teraz włączony tryb ECON cały czas?
redbull Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 hejka,, Ja mam obecnie identyczną sytuację jaką opisujesz u siebie: przy ustawieniu temperatury nawet na 17-19st klima tak grzeje ze ugotować się momentami można.. Też mnie to zaczęło niepokoić. Jednak gdy wezmę na LOW to dostaję faktycznie zimne powietrze... Tak wiec tez czekam na dalsze komentarze i propozyje rozwiązania tego problemiku.. Odnośnie punktu 2: to tak mam od zawsze, że gdy spryskuję szybę to wzrasta mi intensywność nawiewu. Nie wiem czy to normalne czy nie jednak póki co mi to nie przeszkadza.. Pzdr,
Weekendowy Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Odnośnie punktu 2: to tak mam od zawsze, że gdy spryskuję szybę to wzrasta mi intensywność nawiewu. Nie wiem czy to normalne czy nie jednak póki co mi to nie przeszkadza.. Podobne zachowanie klimy występuje i u mnie. Gdy jest włączona spryskanie szyby powoduje wzrost obrotów. Nie kojarzę teraz jak jest jeżeli obroty są już wysokie. Zauważone zachowanie to tak mniej więcej przy obrotach na 3 kreski, które potem roszą do 5-6 kresek na chwilę. Jarod
Przemo1979 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Siema! Obroty nawiewu wzrastają gdy spryskasz szybę - tak ma być (nawiew idzie na przednią szybę by szybciej odparował z niej płyn) Ciepłe powietrze przy włączonej klimie leci wtedy gdy w układzie jest brak czynnika chłodzącego - trzeba uzupełnić. Parowanie szyb nie ma prawa występować przy włączonej klimatyzacji (ona ma za zadanie również osuszać powietrze), ale przy ECON już tak. Gdy masz zaparowane szyby wystarczy włączyć klimę a para powinna zejść w kilka do kilkunastu sekund. (oczywiście gdy jest bardzo wilgotno na zewnątrz może to potrwać nieco dłużej) pozdrawiam
kred Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 pierwsza podstawowa sprawa to adaptacja klapek nawiewu i problem z ciepłem przy ustawieniu 18 st zginie. zbyt małe napięcie na aku przy rozruchu przy włączonym nawiewie i masz klapki rozprogramowane. u mnie w 100% pomogło bo też miałem ukrop w aucie przy 18 st.
aruś12 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 A dlaczego jak jest na HI ustawione i wentylator na małe obroty i jedziesz i po chwili sam się włącza na większe obroty ?
krupskim Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 JAk masz silnik zimny ,to klma się powoli rozkręca. Ustawia sobie możliwości dogrzewania wnętrza w/g aktualnej temperatury silnika. Gdy osiągnie silnik temperaturę niezbędną do pracy , wtedy zaczyna się zwiększanie nadmuchu.
redbull Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Ktoś wie gdzie w Warszawie można zrobić uzupełnić ten brak czynnika chłodzącego?
norberth Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 U mnie również muchawa przyspiesza po użyciu spryskiwacza. Wydaje mi się, że bez tego pryskania powinna mieć wyższe obroty. Nadmuch ustawiam na full a dmucha na ok. połowę mocy. Czy można coś z tym zrobić? W klimie oczywiście żadnyc błędów.
Gość bialyeg Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 pierwsza podstawowa sprawa to adaptacja klapek nawiewu i problem z ciepłem przy ustawieniu 18 st zginie. zbyt małe napięcie na aku przy rozruchu przy włączonym nawiewie i masz klapki rozprogramowane. u mnie w 100% pomogło bo też miałem ukrop w aucie przy 18 st. Czy to może sie zdarzyć po wyjęciu aku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się