Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Dziwne zachowanie nawiewów i klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Ostatnio moja klima zaczęła coś wariować. Nie jestem do końca pewny ale zauważyłem to po zmianie filtru kabinowego.

Otóż raz w lecie podczas jazdy zauważyłem że jest podejrzanie ciepło w samochodzie, jednak po krótkim postoju chłodzenie wróciło do normy. Po tym czasie wszystko działało normalnie, aż do wczoraj kiedy to wsiadłem do samochodu i zacząłem dłuższą trasę i okazało się że przy nastawieniu 18 stopni jest tak gorąco że trzeba się rozebrać do koszuli (dodam że temperatura na zewnątrz w okolicach 0-5 stopni). Po tym fakcie zacząłem się uważnie przyglądać pracy klimy i grzebać w ustawieniach i z tego wynika kilka moich pytań:

1. Czy przyczyna może tkwić w braku środka w układzie klimatyzacji (ostatnia kontrola prawie 2 lata temu) czy trzeba szukać problemów gdzieś głębiej

2. Czy to normalnie że po spryskaniu szyby chwilowo wzrastają obroty wentylacji w kabinie

3. Czy normalne jest bardzo szybkie parowanie szyby w trybie ECO (wilgotność powietrza dość duża)

Z góry dziekuję za wszelkie możliwe rozwiazania mojego problemu

Opublikowano

Ad. 1. Włączył Ci się tryb ECON czy na włączonej klimie takie objawy? Przeglądzik, odgrzybienie klimy powinieneś robić raz w roku... :gwizdanie:

Ad. 2. Nie spotkałem się z tym... :mysli:

Ad. 3. Jak jest duża różnica temperatur w środku i zewnątrz to jest to możliwe.

BTW Podepnij VAGa (8 klimatyzacja) i będzie raczej wszystko wiadomo. :good:

Opublikowano

1.podjedz i sprawdz klimę w serwisie

2.też tak mam.

3.czasami tak bywa.

Opublikowano

No dzięki, a co do tego że klimę należy serwisować co rok to może i racja, ale pod maską mam naklejkę z datą serwisu klimy 03.2008, następny serwis 03.2010 i to troszkę mnie zmyliło. Pewnie się wybiorę gdzieś na dniach do jakiegoś serwisu zobaczyć co i jak.

I jeszcze apropo tego niedziałania klimy, to znajomy kiedyś mi wspominał że w Lagunie po wyciągnięciu filtru kabinowego klima u niego nie działa (jakieś dziwne zabezpieczenie). Czy jest możliwe że po wymianie filtru kabinowego na nieoryginalny mogą się dziać takie rzeczy ?

Opublikowano

Przecież nie masz żadnego czujnika na filtrze... :cool1:

Opublikowano

Ja tam żadnego przycisku nie widzę. :gwizdanie: Ty masz teraz włączony tryb ECON cały czas? :mysli:

Opublikowano

hejka,,

Ja mam obecnie identyczną sytuację jaką opisujesz u siebie: przy ustawieniu temperatury nawet na 17-19st klima tak grzeje ze ugotować się momentami można.. Też mnie to zaczęło niepokoić. Jednak gdy wezmę na LOW to dostaję faktycznie zimne powietrze...

Tak wiec tez czekam na dalsze komentarze i propozyje rozwiązania tego problemiku..

Odnośnie punktu 2: to tak mam od zawsze, że gdy spryskuję szybę to wzrasta mi intensywność nawiewu. Nie wiem czy to normalne czy nie jednak póki co mi to nie przeszkadza..

Pzdr,

Opublikowano

Odnośnie punktu 2: to tak mam od zawsze, że gdy spryskuję szybę to wzrasta mi intensywność nawiewu. Nie wiem czy to normalne czy nie jednak póki co mi to nie przeszkadza..

Podobne zachowanie klimy występuje i u mnie. Gdy jest włączona spryskanie szyby powoduje wzrost obrotów. Nie kojarzę teraz jak jest jeżeli obroty są już wysokie.

Zauważone zachowanie to tak mniej więcej przy obrotach na 3 kreski, które potem roszą do 5-6 kresek na chwilę.

Jarod

Opublikowano

trzeba zrobić nastawy klimy

Opublikowano

Siema!

Obroty nawiewu wzrastają gdy spryskasz szybę - tak ma być (nawiew idzie na przednią szybę by szybciej odparował z niej płyn)

Ciepłe powietrze przy włączonej klimie leci wtedy gdy w układzie jest brak czynnika chłodzącego - trzeba uzupełnić.

Parowanie szyb nie ma prawa występować przy włączonej klimatyzacji (ona ma za zadanie również osuszać powietrze), ale przy ECON już tak.

Gdy masz zaparowane szyby wystarczy włączyć klimę a para powinna zejść w kilka do kilkunastu sekund. (oczywiście gdy jest bardzo wilgotno na zewnątrz może to potrwać nieco dłużej)

pozdrawiam

Opublikowano

pierwsza podstawowa sprawa to adaptacja klapek nawiewu i problem z ciepłem przy ustawieniu 18 st zginie. zbyt małe napięcie na aku przy rozruchu przy włączonym nawiewie i masz klapki rozprogramowane. u mnie w 100% pomogło bo też miałem ukrop w aucie przy 18 st.

Opublikowano

JAk masz silnik zimny ,to klma się powoli rozkręca. Ustawia sobie możliwości dogrzewania wnętrza w/g aktualnej temperatury silnika. Gdy osiągnie silnik temperaturę niezbędną do pracy , wtedy zaczyna się zwiększanie nadmuchu.

Opublikowano

U mnie również muchawa przyspiesza po użyciu spryskiwacza.

Wydaje mi się, że bez tego pryskania powinna mieć wyższe obroty.

Nadmuch ustawiam na full a dmucha na ok. połowę mocy. Czy można coś z tym zrobić? W klimie oczywiście żadnyc błędów.

Opublikowano

pierwsza podstawowa sprawa to adaptacja klapek nawiewu i problem z ciepłem przy ustawieniu 18 st zginie. zbyt małe napięcie na aku przy rozruchu przy włączonym nawiewie i masz klapki rozprogramowane. u mnie w 100% pomogło bo też miałem ukrop w aucie przy 18 st.

Czy to może sie zdarzyć po wyjęciu aku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...