CyRoL Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam kolegów, szukałem podobnych tematów, ale na bardzo podobny nie natrafiłem. Mój problem wygląda tak. Samochód jak postoi całą noc (w garażu lub nie, nie ma żadnego znaczenia). Jak chce zapalić, to tak jakby chciala a nie mogła. I w koncu za drugim razem przeważnie chwyci. Chodzi tak dziwnie przez chwile, ale pozniej jest ok. Po 30 s zgasze i pali od kopa. Dodam, że nie ma dla niego znaczenia czy jest -20 stopni czy +5. Co zrobiłem w tej kwestii: -wymieniłem wszystkie 6 świec (NGK) -wymieniłem przewody paliwowe (odprowadzające) -założylem elektryczny zawór paliwa na powrocie koło filtra paliwa Dzisiaj jeszcze wymieniłem filtr paliwa, ale nie wydaje mi się, żeby to pomogło(choć mam cichą nadzieje ze tak). Z tego co zauważyłem, pompa jest sucha, bez żadnych wycieków, mam tylko delikatnie uszkodzony zaworek na filtrze paliwa, ale założyłem go dzisiaj na nowy filtr i paliwo z nikąd nie cieknie. I jeszcze jedno, na samym poczatku coś stuka, tak jakby jakis zawór ale po minucie ucicha, i nie mam pojęcia co to jest? Macie jakiś pomysł jak moge rozwiązać mój problem. Pozdrawiam i dziekuję z góry za pomoc.
proton2 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Do sprawdzenia czujnik temperatury G2/G62 oraz kąt wtrysku. Do testu można odpiąć czujnik przed zapalaniem rano. Można też rzucić okiem na grupę 001 i zobaczyć w jakim stanie jest pompa. Chociaż u mnie pokazuje, ze już jest kiepsko, ale mimo to zapala bardzo dobrze. Świece to nie będą, bo V6 powinno palić bez większego problemu przy wszystkich świecach spalonych, nawet przy -10 stopniach. Oczywiście przy założeniu, że w baku jest dobre paliwo, a nie jakaś breja
CyRoL Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedz. Juz znalazlem czujnik, jutro sprawdze, moze akurat to jest to A z tą grupą 001 to o co chodzi, bo to moje pierwsze audi, ktore mam niecały miesiąc. Domyslalem się ze to pewnie sprawdzenie vagiem, Posiadam 3.11, czy ten program da rade? Pozdrawiam
proton2 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Tak dasz radę tym vagiem. Chodzi o parametr CF (czas wtrysku liczony w stopniach obrotu wału korbowego), który widnieje w grupie 001 kolumna 3. Norma mówi, że powinien się on zawierać w przedziale 15-25. Jeśli jest powyżej tego zakresu, to może być oznaką padającej już pompy VP44. W wątku dotyczącym moich logów na AKP ładnie to jest opisane - TUTAJ. Mimo tego, że u mnie ten parametr jest przekroczony, auto jeździ całkiem dobrze i nie mam problemów z odpalaniem. Możliwe, że faktycznie pompa już niedomaga, ale nie byłem na hamowni i nie wiem, czy tak rzeczywiście jest.
CyRoL Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dzisiaj zbaladalem te rzeczy, tylko ze chyba termostat mam padniety i wiecej niz 70 stopni silnik nie osiagnal ;/ Wyniki, ale przy 70 stopniach: Kat wtrysku: 89-90 (waha sie) CF: 25.8 - 26.5 Jaki powinien być kąt wtrysku?
zen64 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 kąt wtrysku dla v6 sprawdzamy w gr. 004i 004bs, jest na forum opisane jak to sprawdzić
cysiek101 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 nic innego jak zapowietrzanie się układu paliwowego, cofa się paliwo.
CyRoL Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 nic innego jak zapowietrzanie się układu paliwowego, cofa się paliwo. Tylko nie mogę tego zlokalizować, gdzie się dostaje powietrze, jak już pisałem, wężyki wymieniłem, filtr też, założyłem jeszcze do sprawdzenia zaworek zwrotny między filtrem a pompą na dolocie paliwa, ale dużo nie pomogło a czy powinno, jeśli paliwo by się cofało?. Jedynym co mi jeszcze przychodzi do głowy, to wymienić ten fabrycznie zakładany zaworek na filtrze paliwa, ale nie ma śladu paliwa na filtrze. Jakby puszczał to by pewnie coś było. Chyba, że jeszcze zaworek zwrotny wbudowany do pompy, ale niej, raczej nie chce rozkręcać . Panowie a co odpowiada za grzanie świeć ? Jest jakiś moduł. Pytam bo chyba, temperatura ma dla niej znaczenie. Jak się raz ostatnio zrobiło cieplej to miałem wrażenie ze lepiej pali, więc może to jednak coś nie tak z grzaniem świec. Ale jak jeden kolega pisał, że V6 powinna palić nawet na wszystkich spalonych świecach. VAG błędów silnika nie pokazuje. Auto w sumie pali za pierwszym razem ale rozrusznik obraca się jakies 6 razy.Po pierwszym odpaleniu jakieś 2 razy. I pytanie do posiadaczy tego samego silnika? Ile macie przeważnie obrotów rozrusznika na zimnym silniku.
CyRoL Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 Co zrobiłem w tej kwestii:-wymieniłem wszystkie 6 świec (NGK) Świece są nówki, od tego właśnie zacząłem
AndyN Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Co zrobiłem w tej kwestii:-wymieniłem wszystkie 6 świec (NGK) Świece są nówki, od tego właśnie zacząłem A to zrobiłeś?: kąt wtrysku dla v6 sprawdzamy w gr. 004i 004bs, jest na forum opisane jak to sprawdzić
CyRoL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Tylko, że temperatura mi nie dojdzie wiecej niz do 70 stopni bo mam padniety termostat (bede wymienial przy rozrządzie), ale moge sprawdzić co mi pokaże i dam znać.[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 20:55_________________________________________________Oki, zrobiłem test 004 i 004bs. Oto zrzuty: 004: 004bs: [br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 21:37_________________________________________________Witam, wymieniłem przy okazji rozrządu termostati już mogłem zrobić test przy w pełnic rozgrzanym silniku, nie znam się za bardzo, ale chyba mechanik mi przestawił kąt wtrysku. W dodatku nie wiem czemu dwa-trzy razy mignie mi kontrolka esp a później już świeci na stałe. Myślicie, że może to być spowodowane złym kątem wtrysku. Błędy z vagu to: Z silnika: 00550 - Start of Injection Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent Z modułu ABS: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent Logi:
tx-didi Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 kat poczatku wtrysku nalezy przyspieszyc, najlepiej o okolo 3,5 -4 stopnie. Jezeli nie wyeliminuje to bledu 550 ze sterownika silnika (oraz dziwnych odczytow, ktore zakresliles na czerwono - zera) to chyba pozostanie udac sie z pompa do serwisu boscha. Jak wyeliminowany zostanie blad 550 z ECU to ESP/ABS tez sie uspokoi.
bish - kopt Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 kąt powinien być ustawiony w zakresie -2+2 stopnie , w jakim celu jest przyspieszenie do 4 ?
CyRoL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Ja tego nie ustawiałem. Mechanik to chyba przestawił podczas wymiany rozrządu bo przed wymianą nie działy się takie rzeczy. I teraz pytanie, czy on nie używając vaga, mógł dobrze ustawić kąt wtrysku używając profesjonalnych narzędzi? Czy są tam jakieś znaki na kołach, że można to dobrze zrobić bez vagu? Gość upiera się, że dobrze to ustawił. Może to wina pompy, ale przed jego interwencją nic sie nie działo, tylko ciężej zapalało rano za pierwszym razem. Teraz może zapala szybciej (mniej krece), ale trzepie autem troche.
bish - kopt Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 nie uważam żeby można było dobrze ustawić kąt wtrysku bez Vaga, podjedz tym autem na porządne vagowanie choćby do Compsportu do Krakowa
CyRoL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Diagnostyke sobie sam zrobiłem, już chyba znalazłem odpowiedniego gościa. A nie wiecie ile to kosztuje w ASO?
bish - kopt Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 jak kupowałem swojego to chcieli 200 za Vag + historia + oględziny (cokolwiek by to miało nie znaczyć)
CyRoL Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Chodziło mi o to, ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku w ASO ? Już sie dodzwoniłem. 660 zł, bo wcześniej muszą sprawdzić rozrząd
bish - kopt Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 nie mam pojęcia ale napewno dużo a to nie jest jakaś wielka filozofia, obracasz minimalnie pompe i obserwujesz na vagu jaki jest kąt, robili to u nas chłopaki na spocie niedawno. Trwało to może 20-30 min, nie wiem... u mechaniora max 100 bym za to dał [br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 20:30_________________________________________________ Chodziło mi o to, ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku w ASO ? Już sie dodzwoniłem. 660 zł, bo wcześniej muszą sprawdzić rozrząd 660
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się