rtoip_2004 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Witam. Wczoraj podjąłem próbę samodzielnej naprawy maglownicy i powiodło się. Wrzucam info bo nigdzie nie ma na to odpowiedzi a szukałem chyba wszędzie. Problem miałem taki jak opisuje autor postu- u mnie nie było wspomagania w prawo przy zimnym silniku a co dziwne stało się to po wymianie oleju;/. Więc tak- nie trzeba wymieniać tego rozdzielacza bo z tego co widziałem to te kanały nie mają żadnych zaworków sprawdzałem strzykawką tam się swobodnie przelewa olej. Winne są natomiast uszczelniacze teflonowe zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami: po ich wymianie na nowe objaw ustąpił! troche ciężko się je zakłada moje nagrzewałem suszarką i trochę się porozciągały ale okazało się że to nie problem:) mam nadzieję ze komuś się to przyda bo zestaw naprawczy kosztuje ok 160zł a sama regeneracja ponad 500. Nie jest to aż tak trudne żeby nie dało się to zrobić samemu. jedyny minus to taki że nigdzie nie da się kupić samych uszczelniaczy do rozdzielacza- trzeba kupić cały zestaw. Ale przyda się na zaś jak któryś puści to będziemy mieli na wymianę gdzie szukać takich zestawów uszczelniaczy? Cześć! Miałem problem ze słabym wspomaganiem i wyjącą pompą. Pompę wymieniłem na sprawną, sprawdzoną i pojawił się problem bo w prawo wspomaganie było a w lewo nie. Po przeczytaniu tego wątku i obejrzeniu swojej maglownicy dokładnie, stwierdziłem, że jeżeli brak wycieków i nie ma luzów ani stuków, to nie ma co wysyłać do regeneracji tylko wyciągam ten rozdzielacz (zawór dystrybucyjny). Po wyjęciu od razu wiedziałem dlaczego nie wspomaga w lewo. Uszkodzony był pierścień teflonowy nad o- ringiem. Ponieważ miałem maglownicę z rozbitka w świetnym stanie tylko złamana w pół, założyłem z niej zawór do swojej i wspomaganie się pojawiło. Ładnie chodzi w lewo i prawo nie ważne od pory dnia i temperatury oleju. Operacja zakończona sukcesem. Dodam tylko, że moja maglownica to ZF-ka. Jednakże nie dawało mi spokoju ja działa ten rozdzielacz rozebrałem go na części pierwsze. Nie ma w nim nic skomplikowanego, olej przelewa się przez otworki i tyle, ewentualnie łożysko igiełkowe. Najważniejsze żeby nie było zanieczyszczeń blokujących przepływ oraz sprawne uszczelnienie. Na wszelki wypadek w zbiorniczku mam magnes. Poniżej parę fotek rozdzielacza. Pozdrawiam Piotr
Mariokrk1967 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Podepnę się pod temat wspomagania. Problem trochę innej natury. Wspomaganie jest, przekładni nie słychać. Tylko...przy maksymalnym skręcie w prawo bądź w lewo słychać jednostajny pisk.
wesz82 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Dnia 22.12.2016 o 18:56, rtoip_2004 napisał: Cześć! Miałem problem ze słabym wspomaganiem i wyjącą pompą. Pompę wymieniłem na sprawną, sprawdzoną i pojawił się problem bo w prawo wspomaganie było a w lewo nie. Po przeczytaniu tego wątku i obejrzeniu swojej maglownicy dokładnie, stwierdziłem, że jeżeli brak wycieków i nie ma luzów ani stuków, to nie ma co wysyłać do regeneracji tylko wyciągam ten rozdzielacz (zawór dystrybucyjny). Po wyjęciu od razu wiedziałem dlaczego nie wspomaga w lewo. Uszkodzony był pierścień teflonowy nad o- ringiem. Ponieważ miałem maglownicę z rozbitka w świetnym stanie tylko złamana w pół, założyłem z niej zawór do swojej i wspomaganie się pojawiło. Ładnie chodzi w lewo i prawo nie ważne od pory dnia i temperatury oleju. Operacja zakończona sukcesem. Dodam tylko, że moja maglownica to ZF-ka. Jednakże nie dawało mi spokoju ja działa ten rozdzielacz rozebrałem go na części pierwsze. Nie ma w nim nic skomplikowanego, olej przelewa się przez otworki i tyle, ewentualnie łożysko igiełkowe. Najważniejsze żeby nie było zanieczyszczeń blokujących przepływ oraz sprawne uszczelnienie. Na wszelki wypadek w zbiorniczku mam magnes. Poniżej parę fotek rozdzielacza. Pozdrawiam Piotr Duzy ten magnez??? Dobry patent z tym.
Fazii Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Jestem po wymianie zaworu. Objawy przed wymianą to brak możliwość skrętu w lewo po dłuższym postoju przy temperaturze zewnętrznej poniżej 5 stopni i dziwny dźwięk podczas skrętu w lewo na postoju. Po kilku ruchach kierownicą słychać było kliknięcie i dopiero wtedy szło normalnie krecić. Wymiana zaworu na uzywkę rozwiązała problem. Dodam, że aby dostać się do nakrętek zaworu pod maską wystarczy odkręcić zbiornik wyrownawczy i wtedy mamy ładny dostęp (1.9 tdi). Myślę aby zregenerować stary zawór gdyż nie wiem jak długo pociągnie ten co założyłem. Znalazł może ktoś gdzie można dostać same pierścienie zaworu lub firmę, która jest w stanie takie dorobić? Mi udało się jedynie znaleźć cały zestaw naprawczy http://www.e-simmering.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-przekladni-kierowniczej-Koyo-VW-Passat-B5-Audi-A4-B5/1975 Edytowane 22 Października 2017 przez Fazii
Fazii Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 (edytowane) Temat ogarnięty. Pirścienie 32,8x35,8x1,9 (magiel Koyo) dostałem od http://www.oring.com.pl/kontakt. Cena 11,00 ZŁ/NETTO SZT. Po zdjęciu starych pierścieni okazało się, że od strony wewnętrznej posiadają wytarty rant. Stare pierścienie zawór z nowymi pierścieniami Edytowane 5 Listopada 2017 przez Fazii
Turbo1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Orientuje się ktos czy zawor zwrotny bedzie pasowal od angielskiej wersji magla?
Serweroo Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Mam pytanie do wymiany pierścieni zaworu dystrybucyjnego przymierzam sie od strony kierownicy. Po odkreceniu krzyżaka kolumny kierownicy? Tam jest jakiś simerring pierwszy czy mi się zdaje, a pod nim pierścień segera, a potem to wysuwam do góry? Czy pod autem trzeba odkręcić śrubę regulacji luzu kierownicy? Następne pytanie czy przekładnia ZF ma te same pierścienie oraz czy zamówić od razu ten simerring uszczelniajacy od góry przy kolumnie jakby się uszkodził przy demontażu.
rogi Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 witam jak włożyć dobrze zawór do maglownicy jak sie ruszylo kolami? jakie objawy mogą być źle włożonego zaworu do maglownicy?
thogal Opublikowano 22 Marca 2019 Opublikowano 22 Marca 2019 Zawór wkładasz delikatnie aby uszczelek nie popsuć. Jak kołami ruszaleś to później kierownica będzie krzywo. Źle włożony zawór to może być tylko nie do końca włożony i pierścienia nie zapniesz albo uszczelke popsujesz i wspomagania nie będzie. Ja właśnie zebrałem się i swoją maglownice naprawilem. Problem jak w większości napraw brak dostępu. Wybicie tego trzpienia młotkiem od strony silnika to ciężka sprawa brak miejsca jeszcze tam parownik od gazu mam. Ja złapałem żabką zaciskowa od strony krzyżaka i zaczepilem o nią wybijak czy jak to się nazywa i nim wybilem. Wspomaganie póki co działa elegancko.
tomek 1880 Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 (edytowane) Witam, panowie bardzo ciekawy i pomocny temat z tymi maglownicami. Chciałem na wstępie pozdrowić kolegę darekaudi4 i podziękować, za podzielenie się swoją wiedzą w temacie maglownic. Podrzucę tutaj firmę która dorobi wam każdy pierścień uszczelniający Taśmy i pierścienie prowadzące - ORING WWW.ORING.PL Dorabiałem u nich uszczelnienie do tylnego amortyzatora do crossa KTM. Panowie z tej firmy nie dorobią tylko uszczelnienia po niże 1mm grubości, a tak wykonają praktycznie każdy pierścień. Koszt pierścienia w moim wypadku to 15zł +wysyłka, chyba około 25zł. Panowie podpowiedzcie, proszę, czy jeśli podczas jazdy samochodem, w moim przypadku, na zakręcie czuć ruchy kierownicy, tzn, tak jakby wyłączało się wspomaganie. Te ruchy czuć na zakręcie, w lewo i w prawo. Czy to będzie spowodowane właśnie omawianym w tym wątku zaworem dystrybucyjnym ? Mowa tu oczywiście o audi a4b5 Pozdrawiam. Edytowane 21 Maja 2021 przez tomek 1880
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się