Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wmiana zaworu w maglownicy "brak wspomagania po dluzszym postoju"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wczoraj podjąłem próbę samodzielnej naprawy maglownicy i powiodło się. Wrzucam info bo nigdzie nie ma na to odpowiedzi a szukałem chyba wszędzie. Problem miałem taki jak opisuje autor postu- u mnie nie było wspomagania w prawo przy zimnym silniku a co dziwne stało się to po wymianie oleju;/. Więc tak- nie trzeba wymieniać tego rozdzielacza bo z tego co widziałem to te kanały nie mają żadnych zaworków sprawdzałem strzykawką tam się swobodnie przelewa olej. Winne są natomiast uszczelniacze teflonowe zaznaczone na zdjęciu czerwonymi strzałkami: 902a0d025e88a9c8med.jpg po ich wymianie na nowe objaw ustąpił! :D troche ciężko się je zakłada moje nagrzewałem suszarką i trochę się porozciągały ale okazało się że to nie problem:) mam nadzieję ze komuś się to przyda bo zestaw naprawczy kosztuje ok 160zł a sama regeneracja ponad 500. Nie jest to aż tak trudne żeby nie dało się to zrobić samemu. jedyny minus to taki że nigdzie nie da się kupić samych uszczelniaczy do rozdzielacza- trzeba kupić cały zestaw. Ale przyda się na zaś jak któryś puści to będziemy mieli na wymianę :)

gdzie szukać takich zestawów uszczelniaczy?

Cześć! Miałem problem ze słabym wspomaganiem i wyjącą pompą.

Pompę wymieniłem na sprawną, sprawdzoną i pojawił się problem bo w prawo

wspomaganie było a w lewo nie. Po przeczytaniu tego wątku i obejrzeniu

swojej maglownicy dokładnie, stwierdziłem, że jeżeli brak wycieków i nie

ma luzów ani stuków, to nie ma co wysyłać do regeneracji tylko wyciągam

ten rozdzielacz (zawór dystrybucyjny). Po wyjęciu od razu wiedziałem

dlaczego nie wspomaga w lewo. Uszkodzony był pierścień teflonowy nad o-

ringiem. Ponieważ miałem maglownicę z rozbitka w świetnym stanie tylko

złamana w pół, założyłem z niej zawór do swojej i wspomaganie się

pojawiło. Ładnie chodzi w lewo i prawo nie ważne od pory dnia i

temperatury oleju. Operacja zakończona sukcesem. Dodam tylko, że moja

maglownica to ZF-ka.

Jednakże nie dawało mi spokoju ja działa ten rozdzielacz rozebrałem go

na części pierwsze. Nie ma w nim nic skomplikowanego, olej przelewa się

przez otworki i tyle, ewentualnie łożysko igiełkowe. Najważniejsze żeby nie było zanieczyszczeń

blokujących przepływ oraz sprawne uszczelnienie. Na wszelki wypadek w

zbiorniczku mam magnes. Poniżej parę fotek rozdzielacza. Pozdrawiam

Piotr

3ca887fd1999261dmed.jpg

da6373e643b2756amed.jpg

b711bc8642b35867med.jpg

7b4ed29564a6e3cfmed.jpg

Opublikowano

Podepnę się pod temat wspomagania. Problem trochę innej natury. Wspomaganie jest, przekładni nie słychać. Tylko...przy maksymalnym skręcie w prawo bądź w lewo słychać jednostajny pisk. 

Opublikowano
Dnia 22.12.2016 o 18:56, rtoip_2004 napisał:

Cześć! Miałem problem ze słabym wspomaganiem i wyjącą pompą.

Pompę wymieniłem na sprawną, sprawdzoną i pojawił się problem bo w prawo

wspomaganie było a w lewo nie. Po przeczytaniu tego wątku i obejrzeniu

swojej maglownicy dokładnie, stwierdziłem, że jeżeli brak wycieków i nie

ma luzów ani stuków, to nie ma co wysyłać do regeneracji tylko wyciągam

ten rozdzielacz (zawór dystrybucyjny). Po wyjęciu od razu wiedziałem

dlaczego nie wspomaga w lewo. Uszkodzony był pierścień teflonowy nad o-

ringiem. Ponieważ miałem maglownicę z rozbitka w świetnym stanie tylko

złamana w pół, założyłem z niej zawór do swojej i wspomaganie się

pojawiło. Ładnie chodzi w lewo i prawo nie ważne od pory dnia i

temperatury oleju. Operacja zakończona sukcesem. Dodam tylko, że moja

maglownica to ZF-ka.

Jednakże nie dawało mi spokoju ja działa ten rozdzielacz rozebrałem go

na części pierwsze. Nie ma w nim nic skomplikowanego, olej przelewa się

przez otworki i tyle, ewentualnie łożysko igiełkowe. Najważniejsze żeby nie było zanieczyszczeń

blokujących przepływ oraz sprawne uszczelnienie. Na wszelki wypadek w

zbiorniczku mam magnes. Poniżej parę fotek rozdzielacza. Pozdrawiam

Piotr

3ca887fd1999261dmed.jpg

da6373e643b2756amed.jpg

b711bc8642b35867med.jpg

7b4ed29564a6e3cfmed.jpg

Duzy ten magnez???

Dobry patent z tym.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie zaworu. Objawy przed wymianą to brak możliwość skrętu w lewo po dłuższym postoju przy temperaturze zewnętrznej poniżej 5 stopni i dziwny dźwięk podczas skrętu w lewo na postoju. Po kilku ruchach kierownicą słychać było kliknięcie i dopiero wtedy szło normalnie krecić. Wymiana zaworu na uzywkę rozwiązała problem. Dodam, że aby dostać się do nakrętek zaworu pod maską wystarczy odkręcić zbiornik wyrownawczy i wtedy mamy ładny dostęp (1.9 tdi).

Myślę aby zregenerować stary zawór gdyż nie wiem jak długo pociągnie ten co założyłem. Znalazł może ktoś gdzie można dostać same pierścienie zaworu lub firmę, która jest w stanie takie dorobić? Mi udało się jedynie znaleźć cały zestaw naprawczy 

http://www.e-simmering.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-przekladni-kierowniczej-Koyo-VW-Passat-B5-Audi-A4-B5/1975

Edytowane przez Fazii
Opublikowano (edytowane)

Temat ogarnięty. Pirścienie 32,8x35,8x1,9 (magiel Koyo) dostałem od http://www.oring.com.pl/kontakt. Cena 11,00 ZŁ/NETTO SZT.
Po zdjęciu starych pierścieni okazało się, że od strony wewnętrznej posiadają wytarty rant.

Stare pierścienie 

0fb0049298eb267318f4cdf2c388c642.jpg

 

zawór z nowymi pierścieniami014aab6b4a524db0dec139c4536b2f4f.jpg

Edytowane przez Fazii
Opublikowano

Orientuje się ktos czy zawor zwrotny bedzie pasowal od angielskiej wersji magla?

Opublikowano

Mam pytanie do wymiany pierścieni zaworu dystrybucyjnego przymierzam sie od strony kierownicy. Po odkreceniu krzyżaka kolumny kierownicy? Tam jest jakiś simerring pierwszy czy mi się zdaje, a pod nim pierścień segera, a potem to wysuwam do góry? Czy pod autem trzeba odkręcić śrubę regulacji luzu kierownicy?  Następne pytanie czy przekładnia ZF ma te same pierścienie oraz czy zamówić od razu ten simerring uszczelniajacy od góry przy kolumnie jakby się uszkodził przy demontażu.

Opublikowano

witam jak włożyć dobrze zawór do maglownicy jak sie ruszylo kolami? jakie objawy mogą być źle włożonego zaworu do maglownicy?

Opublikowano

Zawór wkładasz delikatnie aby uszczelek nie popsuć. Jak kołami ruszaleś to później kierownica będzie krzywo. Źle włożony zawór to może być tylko nie do końca włożony i pierścienia nie zapniesz albo uszczelke popsujesz i wspomagania nie będzie. 

Ja właśnie zebrałem się i swoją maglownice naprawilem. Problem jak w większości napraw brak dostępu. Wybicie tego trzpienia młotkiem od strony silnika to ciężka sprawa brak miejsca jeszcze tam parownik od gazu mam. Ja złapałem żabką zaciskowa od strony krzyżaka i zaczepilem o nią wybijak czy jak to się nazywa i nim wybilem. Wspomaganie póki co działa elegancko. 

Opublikowano (edytowane)

Witam, panowie bardzo ciekawy i pomocny temat z tymi maglownicami.

Chciałem na wstępie pozdrowić kolegę darekaudi4 i podziękować, za podzielenie się swoją wiedzą w temacie maglownic.

Podrzucę tutaj firmę która dorobi wam każdy pierścień uszczelniający 

Dorabiałem u nich uszczelnienie do tylnego amortyzatora do crossa KTM. Panowie z tej firmy nie dorobią tylko uszczelnienia po niże 1mm grubości, a tak wykonają praktycznie każdy pierścień. Koszt pierścienia w moim wypadku to 15zł +wysyłka, chyba około 25zł.

Panowie podpowiedzcie, proszę, czy jeśli podczas jazdy samochodem, w moim przypadku, na zakręcie czuć ruchy kierownicy, tzn, tak jakby wyłączało się wspomaganie. Te ruchy czuć na zakręcie, w lewo i w prawo.

Czy to będzie spowodowane właśnie omawianym w tym wątku zaworem dystrybucyjnym  ?

Mowa tu oczywiście o audi a4b5

Pozdrawiam.

Edytowane przez tomek 1880

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...